Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb windows 7 professional op de computer staan doch na de slaapstand krijg ik een blauw scherm met foutmeldingen.na terug opstarten kan ik weer verder.
Iemand raad??
Ah een BSOD (blue screen of death) dit zijn inderdaad fatale errors...
Uit ervaring meestal door een driverprobleem, maar in uw geval zou ik eens m'n bios upgraden (van je bios verschijnen regelmatig updates, er zitten soms fouten in van de constructeur), ook de slaapstand is normaal te regelen in de bios, waar een fout kan inzitten.
Als u dit vroeger niet had, eens formatteren met een cleane start.
Wat bijtunen achteraf is ook wel belangrijk om conflicten te vermijden,ik hou m'n systeem zo clean mogelijk door niet gebruikte programma's verwijderen en zo weinig mogelijk automatische opstartprograms, om elke keer opnieuw snel op te starten. vb adobe updater, powerdvd, quicktime, java, msn kunnen heel wat 'brol' automatisch laten opstarten om je pc bij elke opstart te vertragen, dit eens terzijde...
Kan zijn te weing Ram geheugen of corrupt latje ergens, slaapstand wordt naar ram geschreven.
Ander geval kan zijn dat de voeding een interrupt gegeven heeft dan is je ram ook leeg of overhoop.
Ik heb windows 7 professional op de computer staan doch na de slaapstand krijg ik een blauw scherm met foutmeldingen.na terug opstarten kan ik weer verder.
Iemand raad??
Heb net hetzelfde op 2 x Laptops die al jaren draaien op XP. Alle laatste updates geïnstalleerd maar geen oplossing. Het betreft wel telkens laptops die ik onmiddellijk van XP naar Vista en vervolgens naar Win7 heb geupgraded, kwestie van niet alle apps te moeten herinstalleren. Op een derde laptop die ik van scratch met Win7 installeerde had ik het niet. Het probleem doet zich voor als ik de PC uit sleep mode haal. Ik zet ze nu in hibernate mode en dan valt het niet meer voor. Waarschijnlijk wachten tot MS met een oplossing komt.
groeten,
Mijn nieuwe Aldi-pc heeft dat probleem tot nu toe ook al twee keer gehad, ik denk dat het een foutje is in Windows 7 (er zit dus toch nog een "bug" in het programma dat voor de rest wel perfect werkt).
"Blue Screen Windows 7" geeft op Google 65.900.000 resultaten.
Er zal dus wel een probleempje zijn dat ze nog moeten oplossen.
Na wat rondvragen en zoeken zou het te maken hebben met de drivers van de videokaart.nvidea 8800 gts 512.dus effe wachten op een nieuwe driver en dan zou het moeten opgelost zijn.Bedankt in ieder geval aan allen voor de tips
Na wat rondvragen en zoeken zou het te maken hebben met de drivers van de videokaart.nvidea 8800 gts 512.dus effe wachten op een nieuwe driver en dan zou het moeten opgelost zijn.Bedankt in ieder geval aan allen voor de tips
Kan je de exacte foutmelding geven? Dan kan ik wellicht uitsluitsel geven.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Mijn nieuwe Aldi-pc heeft dat probleem tot nu toe ook al twee keer gehad, ik denk dat het een foutje is in Windows 7 (er zit dus toch nog een "bug" in het programma dat voor de rest wel perfect werkt).
"Blue Screen Windows 7" geeft op Google 65.900.000 resultaten.
Er zal dus wel een probleempje zijn dat ze nog moeten oplossen.
Een blue screen wijst op een onoplosbare fout. In 99% heeft dat met falende hardware of drivers te maken. Drivers up- of downdaten en of hardware vervangen is dan meestal de oplossing.
Een blue screen wijst op een onoplosbare fout. In 99% heeft dat met falende hardware of drivers te maken. Drivers up- of downdaten en of hardware vervangen is dan meestal de oplossing.
Ik heb de laatste drivers van de videokaart erop gezet en tot nu toe geen blauw scherm niet meer na slaapstand Afwachten dus maar
Comment