Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik denk dat we 1 doelstelling van de poster over het hoofd zien: hij wil kosten besparen. dit wil niet persé zeggen dat hij alles bij 1 provider moet halen.
In mijn geval heb ik ooit eens overwogen om zo'n all-in pakket te onderschrijven met gratis telefoon na de werkuren (bij Telenet of bij Belgacom). Wat bleek: mijn huidige combinatie van analoge TV, een vast lijn bij Belgacom, telefoon operator Euphony en een ADSL abonnement bij Scarlet (een promotie aan 19.5 EUR/voor 12 maanden 20mbps en onbeperkt downloaden) bleek nog altijd een paar EUR goedkopen te zijn. Sinds kort heb ik ook Digitale TV bij telenet: weer een promotie 12 maanden gratis met Digicoder. T'is een beetje wachten en shoppen en zeker niet alles bij 1 provider stoppen (net zoals met je nutsvoorzieningen). En om het switchen van providers makkelijker te maken heb ik een eigen domeinnaam (de goedkoopste) waardoor ik al jaren hetzelfde e-mail adres heb.
Dat we ze nog lang mogen "trekken".
Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4
Ik denk dat we 1 doelstelling van de poster over het hoofd zien: hij wil kosten besparen. dit wil niet persé zeggen dat hij alles bij 1 provider moet halen.
In mijn geval heb ik ooit eens overwogen om zo'n all-in pakket te onderschrijven met gratis telefoon na de werkuren (bij Telenet of bij Belgacom). Wat bleek: mijn huidige combinatie van analoge TV, een vast lijn bij Belgacom, telefoon operator Euphony en een ADSL abonnement bij Scarlet (een promotie aan 19.5 EUR/voor 12 maanden 20mbps en onbeperkt downloaden) bleek nog altijd een paar EUR goedkopen te zijn. Sinds kort heb ik ook Digitale TV bij telenet: weer een promotie 12 maanden gratis met Digicoder. T'is een beetje wachten en shoppen en zeker niet alles bij 1 provider stoppen (net zoals met je nutsvoorzieningen). En om het switchen van providers makkelijker te maken heb ik een eigen domeinnaam (de goedkoopste) waardoor ik al jaren hetzelfde e-mail adres heb.
Als je hier ook rekening hebt gehouden met snelheid van je internet, en de huur van je twèè lijnen ipv één, dan twijfel ik dat je goedkoper uitkomt.
huur telefoonlijn was hier 17€ per twee maand, huur kabel rond de 180€ per jaar, dat maakt reeds 23€ per maand voor de koppeling van twee lijnen.
Nu betaal ik voor een Gold shake van telenet, met bijbetaling dag en nacht gratis bellen, in de daluren gratis gans europa, huur digibox, digitale tv alles inbegrepen 67€ per maand, kabel inbegrepen.
(Om de kabel in je abo inbegrepen te krijgen moet je wel in een Infrax gebied wonen, btw dan aan 12% ipv 21%)
Ik denk dat we 1 doelstelling van de poster over het hoofd zien: hij wil kosten besparen. dit wil niet persé zeggen dat hij alles bij 1 provider moet halen.
...
Maar je moet ook wel kijken naar de kwaliteit vind ik. Wij hadden vroeger ook een ADSL abonnement bij een goedkope provider. Heel het gezin werd er nerveus van :
- traag
- vaak enkele minuten geen internetverbinding ... en hiermee bedoel ik niet af en toe een paar minuutjes. Nee, het was 40 minuten online, 10 minuten offline, 30 minuten online, weer enkele minuten offline.
Nee, dank u, dan betaal ik liever ietsje meer (als het al méér kost) zodat ik zeker ben van de kwaliteit en waarbij je bovendien vlot en snel kan surfen.
Met wat ik hier lees, kan ik opmaken dat zowel telenet als belgacom niet waterdicht zijn, en anno 2010 mag dat wel vind ik
Mijn droom is :
-een prima dienstverlening
-een keuzepakket dat je zelf mag samenstellen ( bv 20 zenders die je zelf kiest ,ik kijk toch nooit naar Franstalige zenders)
Zoals iemand reeds zei : "Dream on"
Als halve Duitser (moeders kant) kan ik zeggen dat wij Belgen veel te braaf zijn om dit ooit te bereiken, de gemiddelde Belg zal zelden of niet zijn mening zeggen tegen iemand van een klantendienst, laat staan extra stappen ondernemen om dit gedrag (slechte service) af te straffen.
Toen ik verleden zomer bij mijn grootmoeder was in Duitsland, moest ik daar voor een probleempje met de PC ook ff bellen met haar internet provider ('Kabel Deutschland'), en stond achteraf versteld van de professionele en correct service die ze verleenden.
On-topic:
Ben zoals anderen hier reeds van in't begin (van in '97) klant bij Telenet, tot voor 3 jaar enkel internet, maar vanaf toen ook Telefoon en TV, sinds begin vorig jaar ook HD digitale TV. Mijn vader en moeder (zijn gescheiden, dus 2 verschillende locaties) hebben allebei Belgacom internet, en ik ben natuurlijk de pc-technieker van dienst, en ik kan je verzekeren dat mijn ervaring is dat op technisch vlak er meer problemen met Belgacom dan met Telenet zijn.
Op vlak van administratie en service echter, moet je van geen van beiden fronten een goede service verwachten.
Mijn raadt is: Neem telenet, technisch hebben ze een goed product, maar als je ooit je adres moet laten wijzigen : 'sterke'
Hier een tevreden Telenet klant, digitale tv en internet. Telefoon had ik ook, maar heb ik opgezegd omdat ik hem bijna niet gebruikte.
Administratieve klantenservice was altijd erg correct als ik belde of mailde, over de technische service kan ik niets zeggen omdat ik al 3,5 jaar nog geen enkel technisch probleem gehad. Een paar keer geen connectie, maar dat is altijd opgelost door mijn draadloze router te herstarten.
Belgacom en Scarlet komen er niet meer in, wegens slechte technische en administratieve service nav verhuis en overgang naar Telenet.
Om een voorbeeld te geven: ons appartement in centrum Brussel (postcode 1000...) was volgens Belgacom en Scarlet zogezegd niet aansluitbaar op ADSL. Na twee maanden dreigen aan de telefoon en 4 (betalende) bezoeken van een technicus zijn we toch aangesloten geraakt. Drie jaar later weigerden ze om de verbinding af te sluiten nav onze verhuis, ondanks aangetekende brieven. Is uiteindelijk een rechtszaak van gekomen, heb die middag een paar uur in de rechtszaal (vredegerecht) gezeten en bijna alleen maar problemen met Belgacom gehoord. Rechtszaak overigens verloren, heb een jaar extra abo moeten betalen omdat ik (twee jaar na de verhuis) het bewijsje van de aangetekende brief niet meer had.
Ik was gisterenavond bij mijn dochter op bezoek en die heeft digitale tv van Belgacom. Op 3 uur tijd hebben ze de modem 3 maal moeten resetten omdat het signaal was weggevallen. Dan duurt dat een paar minuten voordat je verder kan kijken.
Belgacom mag mij een jaar gratis geven en dan komen ze bij mij nog niet binnen. Zeker weten !
Ik was gieterenavond bij mijn dochter op bezoek en die heeft digitale tv van Belgacom. Op 3 uur tijd hebben ze de modem 3 maal moeten resetten omdat het signaal was weggevallen.
Ik heb hier Telenet digitale TV, als ik mijn Digicorder in een kast plaats zodat die onvoldoende lucht heeft ... dan kan ik die meermaals op een avond moeten resetten.
Als ik die op een goede verluchte plaats zet, dan loopt die bijna nooit vast (ne keer of twee per jaar). Dit was ooit anders maar nu is het zo.
Er zijn veel mensen die alleen maar kunnen klagen maar nooit naar de echte oorzaak zoeken of er een oplossing voor willen.
Als mijn modem 3 keer per avond zou vastlopen, dan zou ik gewoon die mensen eens contacteren en een andere vragen of de oorzaak van dit probleem laten oplossen.
Ik wil maar zeggen dat je bij elke provider problemen kan hebben en dat er bij de meesten ook een oplossing is voor uw probleem als er maar wat goede wil is van beide kanten.
Er zijn nog steeds een hele hoop mensen die tevreden zijn van het product ... mocht dit zo niet zijn, dan zouden er veel minder klanten op intekenen.
hier belgacom, echte problemen zijn er niet, maar...
een paar weken geleden een probleempje met internet,(eigen schuld) en ik wou bellen naar de helpdesk.
de 1e vraag die je krijgt is om je telefoon nummer in te geven, nu heb ik geen vaste telefoon, maar enkel een "copper wire aansluiting" , dus je kan niet verdergaan :-s
2e probleem:
vroeger 1 tv, dan kon je vb: vt4 kijken en 2be opnemen
nu 2 tv's: ik wou vt4 kijken en 2be opnemen = blijkt onmogelijk te zijn omdat ik nu 2 tv's aangesloten heb
wel kan je 2be opnemen terwijl je er naar kijkt, of 2be opnemen op 1 tv, en kijken naar vt4 op de andere
------------------------------------
quote: Belgacom heeft trouwens ook een internetabo waarvoor amper reclame wordt gemaakt:
Internet Generation (12MB down/1MB up, 100GB downloadlimiet, gratis modem enz..):
29euro/maand het eerste jaar, daarna 34euro/maand.
--
dit vind ik niet op de belgacom website, ben je zeker dat dit van belgacom is???
------------------------------------
quote: Belgacom heeft trouwens ook een internetabo waarvoor amper reclame wordt gemaakt:
Internet Generation (12MB down/1MB up, 100GB downloadlimiet, gratis modem enz..):
29euro/maand het eerste jaar, daarna 34euro/maand.
--
dit vind ik niet op de belgacom website, ben je zeker dat dit van belgacom is???
Kzeg het toch, er wordt amper reclame voor gemaakt.....
------------------------------------
quote: Belgacom heeft trouwens ook een internetabo waarvoor amper reclame wordt gemaakt:
Internet Generation (12MB down/1MB up, 100GB downloadlimiet, gratis modem enz..):
29euro/maand het eerste jaar, daarna 34euro/maand.
--
dit vind ik niet op de belgacom website, ben je zeker dat dit van belgacom is???
Ze hebben zo ook een GSM "wit product", Ugly Duck genaamd. Iets goedkoper dan Proximus, maar véél duurder dan bv. het wit product van Base, Simyo.
Tot een jaar geleden zou ik in een zo'n draadje iets gepost hebben als: al zoveel jaar ADSL bij Belgacom, nog geen problemen gehad. Maar zoals ik, dat zou vorig jaar geweest zijn.
- Begin maart 2009: ik besluit om naast telefonie & internet, ook digitale televisie bij Belgacom te nemen. Bij de bestelling in de shop, zegt men mij dat ik best ineens een gratis upgrade naar VDSL2 laat doen. Kost niets en veel hogere downloadsnelheid. Binnen een week of 2 zou het in orde zijn.
- Dag van bestelling + 3 weken: nog steeds niets gehoord van Belgacom. Terug naar de shop. Ah, er is een interventie in een centrale nodig door de technische dienst. We hebben geen idee wanneer dit zal gebeuren. Vraag het dan? Sorry, dat kunnen wij niet (daar moet ge voor bij de telecommunicatiespecialist zijn, en dat in de 21e eeuw).
- Dit blijft zo weken doorgaan en een enkele keer stelde een verkoper mij voor om de bestelling te annuleren en opnieuw te openen. En of ik de decoder/bbox-2 misschien kon terugbrengen? Diene gast den boom ingestuurd.
- Ergens einde mei begint Belgacom in heel de buurt putten te graven. Aha, de technische dienst is bezig.
- Een week later vernemen we van heel wat van onze buren dat ze al een week zonder Belgacom-internet zitten. Een technieker heeft bij een interventie iets verkl oot. Wij blijven gelukkig buiten schot.
- Ergens einde juli, nog eens gebeld en hoera, 's anderendaags zou de switch naar VDSL gebeuren. Er zou in de voormiddag wel een kleine onderbreking zijn.
- 's Middags was de kleine onderbreking een feit, alleen zou ze bijna 10 dagen duren want er moest nu eerst een technieker langskomen.
- Begin augustus: na 2 uur vloeken en klooien door de technieker heb ik eindelijk terug internet en zowaar ook TV.
- Oktober 2009: vaste telefoonlijn valt ineens uit. Gebeld en daar moest weer een technieker voor langskomen. Vermits we die lijn toch nog amper gebruikten, besloten om die op te zeggen.
- Januari 2010: brief van Belgacom met een afspraak voor een interventie ivm een lijnconversie. Gebeld en oooh, dat moet een vergissing zijn. Die zal niet doorgaan. Ge moet dus niet thuisblijven.
- Dag van de geannuleerde afspraak: technieker belt dat m er bijna is. Ik zeg hem dat dat niet door moest gaan en druk hem op het hart dat er absoluut niets mag veranderd worden. Helaas, alles is al afgesloten.
- Heel de namiddag voor pingpongbal gespeeld tussen de technische dienst en de klantendienst. 1 keer heb ik zelfs 50 minuten On Hold gestaan. De 5e die ik aan de lijn had vertelde mij dat er inderdaad iets was gebeurd en dat die dienst dat ongedaan ging maken. Yeah right. Er was natuurlijk niets gebeurd en dus begon de telefoonsaga opnieuw. Telkens met een andere uitleg en oplossing, doch steevast zonder vooruitgang, laat staan een resultaat. Nummer 8 van die dag verwees mij door naar de dienst dispatching, maar die sluiten al om 17u. How convenient.
- 's Anderendaags naar de dispatching gebeld gebeld en die wilden mij al ineens weer afschuiven naar de technische dienst. Het was ook voor hen administratief niet mogelijk om de technische tussenkomst van de dag voordien om te draaien. Er heeft er zelfs eentje geprobeerd om een beetje neerbuigend te doen, maar dat is haar minder goed bekomen. Uiteindelijk heeft die dan toch een technieker kunnen regelen die diezelfde dag ging langskomen. Op mijn vraag waarom er dingen wel van op afstand afgesloten kunnen worden maar ter plaatse aangesloten moesten worden, bleef ze het antwoord schuldig. Ge moet u maar kunnen regelen met het werk.
- Technieker komt en denk in eerste instantie dat alles OK is. Nadat ik hem alles hebt getoond, krabt m eens goed in zijn haar en begint in de kabels te graven. Weer 2 uur vloeken later, werkt alles uiteindelijk weer zoals het moet. Of toch niet helemaal: alle met de decoder opgenomen programma's zijn foetsjie!!
- Vandaag: krijg een sms van Belgacom waarin ze mij bedanken voor de bestelling (lijnconversie). Voorlopig werkt alles nog, maar ik hou mijn hart vast.
Binnen een paar maanden zijn er geen praktische en technische redenen meer om bij Belgacom te blijven (Telenet is geen optie hier), dus ik denk er serieus aan om dan een andere provider te proberen.
Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.
Zijn al sinds 1999 klant bij Telenet en dit blijft ook zo.
Hier ook met de klantenservice enkele probleempjes gehad, maar iets nadien altijd weer goed opgelost. Vorige week zelfs nog "verlies" gehad met onze oude modem en telefoonaansluiting enz, dag nadien zijn ze alles komen vervangen zonder enige kost.
Hebben ook digitale tv, telefonie en internet...Alles samen genomen met hun.
(ook prime)
M'n zus is sinds een half jaar terug bij Belgacom en heeft er al vies spijt van dat ze terug overgeschakeld is.
Zullen alleen overschakelen als we es echt iets serieus in ons zakken kunnen steken maandelijks en niet ge***** zijn.
Comment