Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

na zonnepanelen zonneboiler

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: na zonnepanelen zonneboiler

al eens aan isolatie gedacht?
    ik denk bv aan 3dubbel hogerendementsglas, stevige dakisolatie,...
    en dan niet zoals de overheid het voorschrijft in België die durven toch niets eisen van de burgers. In Duitsland doen ze het al een ietsje beter (ik dacht eigelijk meer dan dubbel zo goed).
    Alles wat je niet buiten stookt, moet je ook niet stoken
    De grote verliezer bij zonnepanelen? kerncentrales: die moeten constant draaien en kunnen helemaal niet om met pieken. Dus hoe meer PV's we met zen allen leggen, hoe sneller die kerncentrales dicht gaan (lessunder my garden). Als de overheid dan ook nog eens inziet dat meer licht het niet veiliger maakt op straat (wel aangenamer om te rijden natuurlijk) en de lampen wat minder kwistig plaatst, kunnen ze meteen ook een hoop op de begroting sparen.
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
      En 't zijn natuurlijk alleen de centen die tellen.
      ik ga het schijnheilig doen, tuurlijk tellen die centen.

Waarom is België het grootste dieselland en kennen de installatie van dieselfilters zo weinig succes

Waarom doen we allen aan pensioensparen

als je hier mensen hun gedrag wil aansturen moet je op hun centen werken: kortingen uitdelen of boetes opleggen. Idealisten worden al vlug als marginelen bestempeld
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        ik ga het schijnheilig doen, tuurlijk tellen die centen.

als je hier mensen hun gedrag wil aansturen moet je op hun centen werken: kortingen uitdelen of boetes opleggen. Idealisten worden al vlug als marginelen bestempeld
        of de taxen de hoogte in. Diesel aan 2 euro, hoeveel diesels rijden er dan nog rond. Als de benzine dan ook nog meestijgt, gaan er zelfs misschien mensen eens 2 keer nadenken of die bakker om de hoek niet anders te bereiken is
        maar nu moet ik beginnen oppassen of ik het maatschappelijke discussie aan men broek
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          of de taxen de hoogte in. Diesel aan 2 euro, hoeveel diesels rijden er dan nog rond. Als de benzine dan ook nog meestijgt, gaan er zelfs misschien mensen eens 2 keer nadenken of die bakker om de hoek niet anders te bereiken is
          maar nu moet ik beginnen oppassen of ik het maatschappelijke discussie aan men broek
          Maar je hebt wel groot gelijk!!!
          http://www.myricreaties.be

Comment

Ik heb het ook bekeken een drietal maand terug en was (in mijn situatie) absoluut niet rendabel (en ja, voor 95% tellen de centen ) Terugverdientijd van minstens 10 jaar. Het aandeel van het opwarmen van water in het gasverbruik is relatief laag. Ik heb dus besloten om te investeren in een HR Condensatieketel met doorstromer ipv grote boiler zoals voorheen. Zal zo ook al een pak besparen op mijn gas.

Zal binnen een drietal jaar, wanneer de fiscale korfjes opnieuw leeg zijn , nog eens opnieuw de berekening doen. Ketel is daarvoor voorzien, is dus enkel nog panelen en boiler plaatsen mocht het zo ver komen.
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
              Ik heb het ook bekeken een drietal maand terug en was (in mijn situatie) absoluut niet rendabel (en ja, voor 95% tellen de centen ) Terugverdientijd van minstens 10 jaar. Het aandeel van het opwarmen van water in het gasverbruik is relatief laag. Ik heb dus besloten om te investeren in een HR Condensatieketel met doorstromer ipv grote boiler zoals voorheen. Zal zo ook al een pak besparen op mijn gas.

Zal binnen een drietal jaar, wanneer de fiscale korfjes opnieuw leeg zijn , nog eens opnieuw de berekening doen. Ketel is daarvoor voorzien, is dus enkel nog panelen en boiler plaatsen mocht het zo ver komen.
              Zeker geen slechte redenering volgens mij.
              http://www.myricreaties.be

Comment

Interessant artikel: Zonnepanelen zonder subsidie zijn verlieslatend..

Ik heb eind vorig jaar gekozen voor Hoogredementsglas (ook fiscaal interessant) en in de loop van dit jaar/eind dit jaar gaan we de zolder volledig isoleren.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hou er vooral rekening mee dat in de winter een extra doorstromer op aardgas wel eens onmisbaar kan zijn. Die moet je dan ook inrekenen in je rendement.
                  Zeker als je een warmwatersysteem hebt.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

Comment

uiteindelijk heb ik toch gekozen voor extra zonnepanelen ondanks dat ik reeds met de bestaande panelen mijn verbruik terug won.
                    De extra panelen leveren me via groen certificaten meer op per jaar dan dat ik met gas zou uitsparen.
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Geen ervaring, heb enkel voor mezelf eens gekeken en bleek dat ik meer dan 10 jaar moet wachten voor ik mijn investering terug zou hebben. Dat is me iets te lang want wat na 10 jaar met die installatie? Zijn er dan al geen kosten aan?

Dus hier voorlopig enkel zonnepanelen voor de productie van stroom.

Mir
                      aan pv installatie's zijn er ook kosten
                      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ik heb ook moeite om de rendementsberekeningen van zonneboilers te geloven.
                        Ik geloof nooit dat ik 30% van mijn gasrekning weg krijg door een zonneboiler, en in de winter levert die toch bijna niks...

.
                        30% van je totaal verbruik gas (cv en sww) door een zonneboiler, das ook ene van de kermis die dat verteld

om er een "cijfer" op te plakken :10% is al dik in orde...

elke renovatie is "berekenbaar' naar besparingsmogelijkheden , pas op voor grote verhalen

( alles afhankelijk van concept installatie, dit tov vervanging oude installatie naar bv nieuwe installatie al dan niet vergezeld door condensatieketel, in laatste geval is 36 a 38% vermindering totaal verbruik al goed geslaagd)

voetregeltje:

max 15 % door condensatietechniek
                        max 15 % door weersafhankelijke regeling/sturing verwarmingskring(en)
                        max 10 % door sww productie door zonne-energie
                        max 3% ( ruim gerekend) voor cv productie door zonne-energie

( indien aan alle ideale omstandigheden hiertoe voldaan wordt, bv geen convectoren maar ruim gedimentioneerde radiatoren ( lager stookregime), betere woning isolatie waardoor lagere stookregime's mogelijk zijn, laatste regel: enkel mogelijk met vloerverwarming.....)
                        Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Working...
                        X