Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke internetprovider?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke internetprovider?

Oorspronkelijk geplaatst door cuvoll Bekijk bericht
    <<<<<<<<ik heb al jaren scarlet,nooit problemen gehad.
    grt
    En ik niets anders dan last.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Aub neem geen scarlet.

Ik irriteer mij dagelijks omdat op een uurtje surfen gemiddeld het internet 5-10 x uitvalt voor een halve minuut ofzo.

Een gewaarschuwd man...

muis,
      Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

Comment

Volgens mij ligt het eraan waar je woont.
        Bepaalde dorpen of straten hebben een iets minder goede of snelle leiding geïnstalleerd en deze is meestal de oorzaak van problemen.
        Volgens mij bekijk je best bij je buren welke providers zij hebben en als ze eerlijk zijn weet je ook meteen welke je wél en welke je niet moet nemen.

Comment

Ik heb nooit limieten gekend. Eerst Easynet (limiet 10GB/maand maar geen teller ). Dan naar Dommel. Na enkele conflicten die niet opgelost geraakten (ticket werden na enkele weken zonder gevolg of reply gesloten) heb ik eerst mijn hosting er weggehaald en daarna ook mijn ADSLabbo. Ik zit sinds november 2008 bij DxADSL en heb nog geen problemen gehad. Ik betaal 34 Euro voor 175GB/maand wat voldoende is voor de traffic van 4 PC. Sync is 19400/1023 down/up op iets meer dan 1Km van de centrale.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door muis Bekijk bericht
            Aub neem geen scarlet.

Ik irriteer mij dagelijks omdat op een uurtje surfen gemiddeld het internet 5-10 x uitvalt voor een halve minuut ofzo.

Een gewaarschuwd man...

muis,
            Zeker dat het niets anders is? (modem, netwerkkabel,adsl splitter, ...)

Ik heb ook scarlet.

En tot nu toe maar 1 keer niet kunnen surfen voor enkele uren.
            Toen was modem in centrale van hun defect.

Anders nog nooit geen internet uitval gehad.
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Mja,

wireless of met de kabel maakt geen verschil. Modem geeft ook telkens aan dat de internetconnectie wegvalt. Het is ook vaak 's avonds een stuk erger dan overdag, wat toch doet vermoeden dat het niet de router is. We waren ook al met het probleem naar scarlet geweest die het zouden onderzoeken, maar nog geen resultaat.
              Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

Comment

Hoeveel procent is tevreden over zijn provider? Hier het resultaat van het tevredenheidsonderzoek uit Testaankoop.

Last edited by weebee; 9 januari 2010, 16:27.
                EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Scarlet is een tijdje geleden (sinds 2008) toch opgeslokt door Belgacom ? Je zou dus veronderstellen dat tussen die 2 niet veel verschil (meer ???) zal zijn. Niet dat ik me er al veel heb mee beziggehouden om het echt uit te pluizen (zou dat misschien beter wel eens doen).

Persoonlijk heb ik internet van Telenet. Werkt snel en degelijk, maar is helaas duur.
                  Daarnaast is hun facturatiedienst de stroefste organisatie die ik ken (niet dat Belgacom de soepelheid zelve is, maar ik vond ze toch iets beter).
                  Groeten,

Polleke

Comment

Belgacom en Scarlet gebruiken hetzelfde systeem. De Scarlet-klanten die nog een oude Scarlet-box hebben staan, die zouden tegen maart allemaal een nieuwe modem moeten krijgen (die meteen ook geschikt is voor digitale tv en draadloos internet).
                    De nieuwe modem is hier bijna 5x sneller dan de oude voor download, en 3x sneller voor upload (speedtest: download = 11,45MB/s upload = 0,93 MB/s)
                    Scarlet geeft op dit ogenblik wat meer voor je geld dan Belgacom.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Bij mij geeft Speedtest.nl letterlijk :
                      download : 72638.1 KByte/sec (=581105 kbps)
                      upload : 40.5 KByte/sec (=324 kbps)

Maar men spreekt meestal in termen van MB/sec om je providersnelheid te meten.
                      Ik weet dat er een verschil is tussen hoofdletters en kleine letters.

Ik geraak er nooit aan uit aan die snelheidconversie via Google, is dit in "providertermen" dan 9.08MB/sec of zit ik ernaast?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                        Bij mij geeft Speedtest.nl letterlijk :
                        download : 72638.1 KByte/sec (=581105 kbps)
                        upload : 40.5 KByte/sec (=324 kbps)

Maar men spreekt meestal in termen van MB/sec om je providersnelheid te meten.
                        Ik weet dat er een verschil is tussen hoofdletters en kleine letters.

Ik geraak er nooit aan uit aan die snelheidconversie via Google, is dit in "providertermen" dan 9.08MB/sec of zit ik ernaast?

Daar moet denk ik in de download toch ergens een foutje zitten. Met een upload van 40 kB/s kan je nooit een download bekomen van 72638 kB/s.
                        Welk abonnement is dat trouwens ? Om daar te geraken, moet je zowat op glasvezel zitten... (70 MB/s)
                        K'vrees dat mijn harddisk moeite zal hebben om te volgen...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Ik heb een gewone adsl (Dommel) die normaal 4 a 5 MB/s, denk dat er iets mis is met die site, ofwel kijken we verkeerd (MB Mb Kb KB, een hoofdletter heeft een heel andere betekenis...). Straks nog es testen of ergens op een andere site.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Daar moet denk ik in de download toch ergens een foutje zitten. Met een upload van 40 kB/s kan je nooit een download bekomen van 72638 kB/s.
                          Welk abonnement is dat trouwens ? Om daar te geraken, moet je zowat op glasvezel zitten... (70 MB/s)
                          K'vrees dat mijn harddisk moeite zal hebben om te volgen...

Comment

Ik heb deze speedtest gebruikt: http://speedtest.telenet.be/

Met dit als resultaat:

Last Result:
                            Download Speed: 11448 kbps (1431 KB/sec transfer rate)
                            Upload Speed: 959 kbps (119.9 KB/sec transfer rate)
                            Latency: 57 ms
                            zondag 10 januari 2010 16:57:52
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Heb het juist ook eens getest :

Last Result:
                              Download Speed: 14320 kbps (1790 KB/sec transfer rate)
                              Upload Speed: 886 kbps (110.8 KB/sec transfer rate)
                              Latency: 28 ms
                              zondag 10 januari 2010 20:18:52

Hier ook Telenet, gewone expressnet (dus zonder shake toestanden).
                              Groeten,

Polleke

Comment

Telenet Expressnet (ook zonder toestanden) :
                                Last Result:
                                Download Speed: 14333 kbps (1791.6 KB/sec transfer rate)
                                Upload Speed: 946 kbps (118.3 KB/sec transfer rate)
                                Latency: 26 ms
                                zondag 10 januari 2010 22:09:38

Maar wat wil dit nu allemaal zeggen ?

Comment

Working...