Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipod Touch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ipod Touch

    Ik gebruik iTunes ,maar elke cd moet eerst omgezet worden naar mp3 dus je gaat altijd een bestand op je pc hebben staan. En als iTunes automatisch syncroniseert en je hebt de bestanden verwijderd dan smijt hij die ook van je ipod dus afzetten die handel.
    Grtz
    Thomas

    Comment


    • #17
      Re: Ipod Touch

      Je spreekt van MP3. Maar ik zie dat ITunes het AAC-formaat hanteert. Wat is het verschil?
      Homo Sapiens Pentaxiensis

      Comment


      • #18
        Re: Ipod Touch

        De iPod kan zowel mp3 aan als AAC (m4p) aan. Misschien ook nog andere formaten? Ik rip van CD in mp3 192 bitrate, maar de nummers die ik vroeger van de Apple iTunes Store gekocht heb zijn in (beveiligd) AAC formaat 128 kbps, en spelen dus alleen maar op geautoriseerde toestellen. Tegenwoordig lijkt het dat de iTunes store ook onbeveiligde songs in AAC 256 kbps formaat verkoopt, dat lees ik tenminste in de "info" van de onlangs aangeschafte "CD" Focal Point van Paul Cusick.

        Misschien is DIT nuttige leesvoer?
        Last edited by LesC; 9 januari 2010, 14:36. Reden: link toegevoegd
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #19
          Re: Ipod Touch

          Het is dus de Ipod Touch 64GB geworden.
          Graag toch nog advies aub. Ik heb ondertussen mijn ganse CD-collectie op de Ipod gekregen. Dat gaat zeer snel met Itunes.
          Maar nu komt het. Ik heb op de harde schijf nog heel wat MP3's staan. Ik wens die als 1 map toe te voegen aan de bibliotheek. En dat lukt me niet. Bij het overzetten van de mp3's maakt hij voor elk liedje een aparte map aan waarin dan 1 liedje zit. Hoogst vervelend natuurlijk want ik wil al die MP3s in 1 map. Wie weet raad?
          Is het ook niet mogelijk om liedjes toe te voegen aan een directory-map?
          Ik mis nu wel een beetje het 'cut and paste' of het 'sleep'-werk van mijn oude MP3-speler.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #20
            Re: Ipod Touch

            Naargelang de verschillende tags zijn ingevuld, worden de individuele songs in submappen van submappen van submappen geplaatst. Alles zit wel in de folder iTunes Music.
            Een voorbeeld: een recente aangekochte song via de iTunes Music Store: Mr. Blue Sky van ELO zit in:
            <mijnusernaam>/Muziek/iTunes/iTunes Music/Electric Light Orchestra/All Over the World - The Very Best of Electric Light Orchestra/01 Mr. Blue Sky.m4a


            Is b.v. de "Artiest" tag niet ingevuld, komt de song terecht in een subfolder "Onbekende Artiest", op hetzelfde niveau als E.L.O. hierboven. Hetzelfde geldt als de albumnaam onbekend (Onbekend album) is.
            Zo bestaat er ook een subfolder "Verzamelingen" op Artiestenniveau, en daaronder kunnen weer albums zitten die songs bevatten waarop de iTunes checkbox "deel van verzameling" is aangevinkt.
            Last edited by LesC; 17 januari 2010, 11:08.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #21
              Re: Ipod Touch

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              De iPod kan zowel mp3 aan als AAC (m4p) aan. Misschien ook nog andere formaten? Ik rip van CD in mp3 192 bitrate, maar de nummers die ik vroeger van de Apple iTunes Store gekocht heb zijn in (beveiligd) AAC formaat 128 kbps, en spelen dus alleen maar op geautoriseerde toestellen. Tegenwoordig lijkt het dat de iTunes store ook onbeveiligde songs in AAC 256 kbps formaat verkoopt, dat lees ik tenminste in de "info" van de onlangs aangeschafte "CD" Focal Point van Paul Cusick.

              Misschien is DIT nuttige leesvoer?
              Je kan je oude "beveiligde" tracks omzetten naar de DRM-vrije, dacht ik, voor een (kleine?) meerkost.
              pixelpusher

              Comment


              • #22
                Re: Ipod Touch

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Je kan je oude "beveiligde" tracks omzetten naar de DRM-vrije, dacht ik, voor een (kleine?) meerkost.
                Klopt, denk ik... maar heb ik eigenlijk nog nooit nodig gehad. 't Is natuurlijk wel plezant dat de beveiligde bestanden die ik koop (of kocht, want ik denk dat de nieuwste sowieso "onbeveiligd" zijn) zowel spelen op onze drie actieve Macs (iMac uit mijn signature, MBP van mijn vrouw en PowerBook G4) als op ons beider iPods (en dat zijn er echt nog twee "van den ouden stempel"). Precies daarvoor dient dat "authoriseren", of "deauthoriseren" als ik een oudere Mac naar een van onze zoons doorschuif (die toch een andere muzikale smaak hebben )
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #23
                  Re: Ipod Touch

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                  Het is dus de Ipod Touch 64GB geworden.
                  Graag toch nog advies aub. Ik heb ondertussen mijn ganse CD-collectie op de Ipod gekregen. Dat gaat zeer snel met Itunes.
                  Maar nu komt het. Ik heb op de harde schijf nog heel wat MP3's staan. Ik wens die als 1 map toe te voegen aan de bibliotheek. En dat lukt me niet. Bij het overzetten van de mp3's maakt hij voor elk liedje een aparte map aan waarin dan 1 liedje zit. Hoogst vervelend natuurlijk want ik wil al die MP3s in 1 map. Wie weet raad?
                  Is het ook niet mogelijk om liedjes toe te voegen aan een directory-map?
                  Ik mis nu wel een beetje het 'cut and paste' of het 'sleep'-werk van mijn oude MP3-speler.
                  zo'n iPOD neemt toch geen mappen over.
                  Je moet je liedjes taggen dat kan eenvoudig in iTUNES, stel de artiesten naam, naam song en eventueel album naam in. Als je ript via iTunes wordt dat automatisch ingevuld als de CD wordt herkent. Dan kan je sorteren op je iPOD via artiesten naam, dan krijg je alle songs van die artiest. Of via album naam...

                  Je kan ook genres toevoegen, dan kan je ook sorteren op die dingen. vb Rock, Ballad, HipHop...

                  Of maak playlists, ook de playlists zijn toegankelijk op je iPOD. Een playlist is eigenlijk niets anders dan een lijst maken van een aantal songs die voor jou bij elkaar horen. Je geeft het een naam zoals jij wild.

                  Je moet alleen opletten dat artiesten naam en album naam gelijk gehouden worden. Want een verschil in hoofdletter wordt door een PC of iPOD als een andere artiest beschouwd.

                  michael jackson
                  michael jakson
                  Michael Jackson
                  Wacko Jacko

                  Zijn voor die dingen 4 verschillende artiesten hé.
                  Tot sluitertijd, Dirk

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ipod Touch

                    Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                    zo'n iPOD neemt toch geen mappen over.
                    Je moet je liedjes taggen dat kan eenvoudig in iTUNES, stel de artiesten naam, naam song en eventueel album naam in. Als je ript via iTunes wordt dat automatisch ingevuld als de CD wordt herkent. Dan kan je sorteren op je iPOD via artiesten naam, dan krijg je alle songs van die artiest. Of via album naam...

                    Je kan ook genres toevoegen, dan kan je ook sorteren op die dingen. vb Rock, Ballad, HipHop...

                    Of maak playlists, ook de playlists zijn toegankelijk op je iPOD. Een playlist is eigenlijk niets anders dan een lijst maken van een aantal songs die voor jou bij elkaar horen. Je geeft het een naam zoals jij wild.

                    Je moet alleen opletten dat artiesten naam en album naam gelijk gehouden worden. Want een verschil in hoofdletter wordt door een PC of iPOD als een andere artiest beschouwd.

                    michael jackson
                    michael jakson
                    Michael Jackson
                    Wacko Jacko

                    Zijn voor die dingen 4 verschillende artiesten hé.
                    NORAH JONES en Norah Jones zijn hier nochtans dezelfde artiesten...
                    flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ipod Touch

                      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                      NORAH JONES en Norah Jones zijn hier nochtans dezelfde artiesten...
                      Ik heb eens getest en het is blijkbaar een mix.
                      Er komen wel degelijk 2 artiesten namen op de iPOD maar als ik de lijst van alle nummers opvraag dan krijg ik wel bij beiden de volledige lijst.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment

                      Working...
                      X