Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop voor fotobewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Laptop voor fotobewerking

    Ik had vroeger (tot voor 1,5 jaar) ook een laptop om vooral te photoshoppen enzo, maar ben nooit tevreden geweest van de kleuren van het scherm. Het was een HP Satelite.
    De kleuren waren nooit wat ze zouden moeten zijn. En een laptopscherm kan/kon je bij mijn weten niet echt kalibreren.
    Zo was beige op mijn laptop vaak vies blauwgroen in het echt.
    Ook ivm met satureren kon je niet echt vertrouwen op het scherm van de laptop. Als het mooie diepe kleuren waren op de laptop waren ze op een ander gekalibreerd scherm vééééél TE gesatureerd.
    Is hier op het forum nog ergens een voorbeeldje van terug te vinden, van een foto die ik bewerkt had op die laptop, maar die een beetje TE was op normale schermen

    Dat zijn mijn ervaringen met laptop en fotobewerking, wellicht zijn er anderen die hun beeldbewerking wel op een laptop doen.

    Moet er wel bijzeggen dat die HP satelite niet de duurste was, maar zeker ook niet de goedkoopste.

    Aanpassing : zie na het posten van mijn antwoord dat het topic al dateert van januari ... ben dus misschien al te laat met mijn reactie om nog nuttig te zijn

    Comment


    • #17
      Re: Laptop voor fotobewerking

      Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
      Kan je eigenlijk ook een laptop aansluiten op een gekochte monitor scherm voor foto's te bewerken?
      normaal elke laptop kan je aansluiten op een beeldscherm . je kunt ook een dockingstation kopen , zet je thuis op bureau en daar sluit je beeldscherm , muis en toetsenbord op aan .
      zet je laptop erop aan en dan heb je alles ineens zonder elke keer alles te moeten aansluiten .

      een voorbeeld http://www.laptopshop.be/product/609...t-kp080et.html
      Photography is a way to see the world in detail.
      Fotograaf op rust

      Comment


      • #18
        Re: Laptop voor fotobewerking

        Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
        Het was een HP Satelite.
        Ik zou je merk/model toch eens nakijken, één van de 2 klopt niet
        My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

        Comment


        • #19
          Re: Laptop voor fotobewerking

          zelf werk ik ook met een dell laptop 15" , via de hdmi aansluiting heb ik een externe monitor aangesloten een samsung 26" en dat werkt vrij goed al komt de weergave van mijn beelden totaal niet overeen met de 2 schermen, maar voor het bewerken zelf vind ik zo een externe groot scherm wel heel handig....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #20
            Re: Laptop voor fotobewerking

            Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
            Ik zou je merk/model toch eens nakijken, één van de 2 klopt niet
            Idd, het was een Toshiba Satellite

            Comment

            Working...
            X