Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 & anti-virus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 7 & anti-virus

Waarom ik Microsoft Security essentials niet gebruik is omdat je geen gedownloade bestanden apart kunt scannen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Benchmarks vinden nog steeds NOD ESET32 de snelste efficientste scanner
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Waarom ik Microsoft Security essentials niet gebruik is omdat je geen gedownloade bestanden apart kunt scannen.

Grtz, RF
        Allez , dan moet je je toch eens beter informeren ? Of is de echte reden dat je Windows niet zo genuine is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Grtz, RF
          Wat is deze functie dan?

Dat is maar één van de mogelijkheden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

In 1 van de laatste PCM'kes stond een test van virusscanners.
            Als ik me nog goed herinner kwam Panda 2010 als de beste uit de bus, en was Norton zeker niet meer de zwaarste voor geheugengebruik en processorbelasting...

Persoonlijk gebruik ik Avira in gratis uitvoering...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
              Allez , dan moet je je toch eens beter informeren ? Of is de echte reden dat je Windows niet zo genuine is ?
              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat is deze functie dan?

Dat is maar één van de mogelijkheden.
              Kan het zijn dat dit niet werkte onder Win7 RC?
              Best mogelijk en daarom heb ik die niet geïnstalleerd op mijn huidige Win 7 NL.
              Mijn Windows is een legale versie van Academic download.
              Sorry mensen voor dit misverstand.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                ik heb al veel virusscanners gehad , maar iedere keer had ik een virus die werd opgemerkt door Malware bytes en NIET door mijn scanner ...waarom zou ik dan nog een virusscanner gebruiken ? ik download nu enkel nog op de laptop en de rest (surfen) doe ik op mijn photoshop pc .
                Juist ja .. dat verstevigt alleszins de geloofwaardigheid van wat ge zegt als ge het verschil niet kent tussen een virus en malware .. .. 'k zou die firewall er ook maar uit gooien want die houdt ook geen virussen tegen ..

Comment

Hier draait gezond verstand versie 1.0 en basiscomputerkennis 2.0 Eens per jaar installeer ik AVG en laat die eens scannen en smijt hem er dan weer af. Eigenlijk heeft die nog nooit iets gevonden. Windows is geen Windows 98 meer. Op pc's van anderen zet ik nog wel avg, aangezien velen toch niet altijd weten wat ze doen met een computer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Maar wat gebeurt er als MSE een virus ontdekt ?

Ik gebruik nu al jaren Avast, schijnt me weinig belastend, en bovenal, als een PC besmet is kan je gewoon een opstartscan doen en dat onding verwijderen.
                    Ik heb het niet zo met die quarantaine toestanden.

Maar misschien is MSE evengoed en nog minder belastend. Vandaar mijn vragen een paar posts hoger.
                    Dan waarschuwt hij en voert de, door jou ingestelde, taak uit.
                    En werkt perfect op Win 7 RC.

Gebruik die nog steeds op werklaptop en vind af en toe eens een viruske (op USB stick van gebruikers).
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                      Hier draait gezond verstand versie 1.0 en basiscomputerkennis 2.0 Eens per jaar installeer ik AVG en laat die eens scannen en smijt hem er dan weer af. Eigenlijk heeft die nog nooit iets gevonden. Windows is geen Windows 98 meer. Op pc's van anderen zet ik nog wel avg, aangezien velen toch niet altijd weten wat ze doen met een computer.
                      Idem. Je merkt trouwens vrij snel wanneer een virus op je pc bezig is. Heb al vrij lang geen anti-virus meer op mijn pc gezet, maar kan wel begrijpen dat iemand er eentje wil. AVG is gratis en doet het naar het schijnt vrij goed.

Wat basiscomputerkennis 2.0 betreft:
                      - Nooit als administrator werken
                      - Altijd de windows updates volgen
                      - Eventueel een andere browser gebruiken (firefox)

Gezond verstand 1.0:
                      - Voel je de behoefte om iets "dodgy" te doen. Maak een nieuwe gebruiker aan met beperkte rechten en surf daarmee. Gebruik die account enkel voor zulke dingen.
                      - Als een site je vraagt om iets te installeren, nooit op ja of nee klikken, maar sluiten met het kruisje.

Er bestaat altijd het risico dat een site die je vaak gebruikt gehackt wordt, waardoor jij ook het risico loopt dat je pc een beestje op bezoek krijgt als je overal op begint te klikken. Ik gebruik bijvoorbeeld wel facebook, maar installeer geen apps, uitzondering, de youtube plugin.

Comment

Tip 3: Zet Autoplay af van CD's/DVD's maar zeker voor USB sticks.

Want veel van die rommel komt van daar.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                          Idem. Je merkt trouwens vrij snel wanneer een virus op je pc bezig is. Heb al vrij lang geen anti-virus meer op mijn pc gezet, maar kan wel begrijpen dat iemand er eentje wil. AVG is gratis en doet het naar het schijnt vrij goed.
                          Als uw pc besmet is (virus of spyware) dan zullen eerder uw vrienden en kennissen dit snel weten ... ofwel stuur je hen besmette bestanden door ofwel beginnen zij dankzij u veel spam te ontvangen.

Ge kunt heel voorzichtig zijn en het meeste beletten door niet eender wat te installeren of downloaden maar er zijn ook heel wat zaken die zich installeren zonder dat je er weet van hebt.

Gezond verstand is dus opletten wat je doet maar toch een minimum aan beveiliging installeren.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Als uw pc besmet is (virus of spyware) dan zullen eerder uw vrienden en kennissen dit snel weten ... ofwel stuur je hen besmette bestanden door ofwel beginnen zij dankzij u veel spam te ontvangen.

Ge kunt heel voorzichtig zijn en het meeste beletten door niet eender wat te installeren of downloaden maar er zijn ook heel wat zaken die zich installeren zonder dat je er weet van hebt.

Gezond verstand is dus opletten wat je doet maar toch een minimum aan beveiliging installeren.
                            De man is informaticus van beroep, ik denk dat hij wel weet wat hij doet. Hier draait dus ook gewoon niets. Af en toe download ik eens avg en laat die een scan uitvoeren, eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. En dat je computer deel uitmaakt van een botnet weet je inderdaad niet altijd. Hoewel ik regelmatig eens kijk welke services er aan het draaien zijn, zo kan je dat ook wel te weten komen als er eens iets vreemds tussenzit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                              De man is informaticus van beroep, ik denk dat hij wel weet wat hij doet. Hier draait dus ook gewoon niets. Af en toe download ik eens avg en laat die een scan uitvoeren, eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. En dat je computer deel uitmaakt van een botnet weet je inderdaad niet altijd. Hoewel ik regelmatig eens kijk welke services er aan het draaien zijn, zo kan je dat ook wel te weten komen als er eens iets vreemds tussenzit.
                              Ik ben ook informaticus en toch ben ik blij dat er in de achtergrond iets draait. Al dient het dan maar als automatisch USB clean tool als er weer eens een user is met een vervuilde usb stick.

Maar laat me de nadruk wel op achtergrond houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                                Ik ben ook informaticus en toch ben ik blij dat er in de achtergrond iets draait. Al dient het dan maar als automatisch USB clean tool als er weer eens een user is met een vervuilde usb stick.

Maar laat me de nadruk wel op achtergrond houden.
                                Het gat hier oven je eigen computer. op de computers van mijn ouders en zusjes draait ook een anti-virus.

Comment

Working...
                                X