Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na de CD,DVD .....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Na de CD,DVD .....

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
    Inderdaad, de artiesten merken dat de illegale handel niet te stoppen valt en willen op deze manier toch nog wat aan centen geraken. En mag ik vragen wat daar verkeerd aan is?
    Daar is helemaal niks verkeerd aan... kan alleen maar toegejuichd worden lijkt me. Maar de vraag is of van al dat extra geïnde geld ook werkelijk iets bij de artiesten terecht gaat komen. Een kameraad van me heeft ook enkele marsen geschreven voor fanfare. Toen hij zijn auteursrechten op zijn rekening gestort kreeg kan ik u alvast vertellen dat de postzegel die op de brief plakte om hem dit mee te delen duurder was dan wat hij verdiende... Dat was uiteraard na aftrek van alle kosten en taksen.

Stelletje idioten daar in Brussel (of waar zitten ze?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ze merken gewoon dat ze die illegale mp3's niet kunnen stoppen en hopen zo op deze manier toch nog aan wat centen te geraken.Of is het een steek waar op om weer extra centen uit onze zakken te halen om de begroting in evenwicht te krijgen?

mir
      Dus je betaalt auteursrechten maar als je er een gedownloade mp3 op gaat zetten blijft hij even illegaal waarom dan die auteursrechten betalen??
      En ik geloof ook niet echt dan er ook maar 1 artiest is die daar ook maar 1 cent van gaat zien ;-)
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
        Dus je betaalt auteursrechten maar als je er een gedownloade mp3 op gaat zetten blijft hij even illegaal waarom dan die auteursrechten betalen??
        En ik geloof ook niet echt dan er ook maar 1 artiest is die daar ook maar 1 cent van gaat zien ;-)
        Het is niet omdat een dief zijn gestolen waren in de koffer van zijn auto verstopt waarvoor hij jaarlijks de taksen betaald dat het gestolene opeens zijn wettige eigendom zal worden hé. De taksen zijn geen auteursrechten. De taksen moeten dienen als schadevergoeding aan de kunstenaars die ze mislopen wegens diefstal van hun intellectuele eigendom.
        EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
          Daar is helemaal niks verkeerd aan... kan alleen maar toegejuichd worden lijkt me. Maar de vraag is of van al dat extra geïnde geld ook werkelijk iets bij de artiesten terecht gaat komen. Een kameraad van me heeft ook enkele marsen geschreven voor fanfare. Toen hij zijn auteursrechten op zijn rekening gestort kreeg kan ik u alvast vertellen dat de postzegel die op de brief plakte om hem dit mee te delen duurder was dan wat hij verdiende... Dat was uiteraard na aftrek van alle kosten en taksen.

Stelletje idioten daar in Brussel (of waar zitten ze?)
          Dan maar een voorbeeld uit eigen ervaring. Enkele jaren geleden hadden wij een programma gemaakt voor Jeugd & Muziek. Het was een programma dat moest dienen om op een educatieve manier kinderen kennis te laten maken met de meeste soorten instrumenten. De afspraak was dat dit programma enkel mocht gebruikt worden tijdens een zomerkamp. Alles netjes op papier (contract) gezet en nadien ook correct een vergoeding ontvangen. Een jaar later bleek er een school in het Leuvense dit programma te gebruiken in de lagere afdelingen. Nochtans stond er duidelijk vermeld op de eerste pagina dat het programma niet mocht worden gekopieerd zonder onze toelating. Na contact met de school kwamen we te weten wie het programma had gekopieerd.
          Een muziekleraar die ook les had gegeven op dat vakantiekamp had stiekem een kopij gemaakt van de cd. Toen wij de school vroegen om een schadevergoeding te betalen wegens het onterecht gebruik van onze eigendom kregen wij nul op het rekest. Dan maar contact opgenomen met de gekende instanties in Brussel die dan de zaak verder hebben afgehandeld. Een klein jaar later hebben wij netjes het gevraagde bedrag (tot op de cent na) op onze rekening gekregen en heeft de school het programma op een legale manier aangekocht.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
            Dan maar een voorbeeld uit eigen ervaring....
            En daarom moet ik extra betalen om mijn foto's op een HD te plaatsen??
            www.bigducksix.be

Comment

Idd, het slaat nergens op...

Comment

Ik begrijp dat artiesten hun inkomsten zien dalen door het internet en zijn mp3's .
                Je kan dit zien als diefstal, maar hoe was het vroeger? Ik had een radiocassettespeler en nam muziek op van de radio. Ik kocht nooit een cassette van een artiest. Die artiesten leefden toen van de verkoop van 45 toeren singles en hun optredens.

Eigenlijk was dat toen niet anders he, er werden ook cessetes opgenomen van LP's van vrienden bibliotheek enz...

Met de komst van de cd branders werden dan de cd's gekopieerd enz...

Ikzelf koop tegenwoordig maar weinig cd's, de artiesten van tegenwoordig zijn niet zo mijn genre Ik heb enkele honderden cd's die ik ook allemaal in itunes heb geimporteerd dus muziek genoeg. Soms koop ik eens een goed DVD muziek concert (zit ook veel rommel tussen in 2 kanaals stereo).

T'is gewoon niet fair dat je bij aanschaf van een schijf waar niks van mediafiles opkomen je extra tax zal moeten betalen. Wat zal hetvolgende zijn? Tax betalen op je downloadverbruik? Want iedeern download toch illegale films en muziek

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik begrijp dat artiesten hun inkomsten zien dalen door het internet en zijn mp3's .
                  Je kan dit zien als diefstal, maar hoe was het vroeger? Ik had een radiocassettespeler en nam muziek op van de radio. Ik kocht nooit een cassette van een artiest. Die artiesten leefden toen van de verkoop van 45 toeren singles en hun optredens.

Eigenlijk was dat toen niet anders he, er werden ook cessetes opgenomen van LP's van vrienden bibliotheek enz...

Met de komst van de cd branders werden dan de cd's gekopieerd enz...

Ikzelf koop tegenwoordig maar weinig cd's, de artiesten van tegenwoordig zijn niet zo mijn genre Ik heb enkele honderden cd's die ik ook allemaal in itunes heb geimporteerd dus muziek genoeg. Soms koop ik eens een goed DVD muziek concert (zit ook veel rommel tussen in 2 kanaals stereo).

T'is gewoon niet fair dat je bij aanschaf van een schijf waar niks van mediafiles opkomen je extra tax zal moeten betalen. Wat zal hetvolgende zijn? Tax betalen op je downloadverbruik? Want iedeern download toch illegale films en muziek

mir
                  Doe dit snel weg,breng ze niet op gedachten.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                    Doe dit snel weg,breng ze niet op gedachten.
                    Maar daar heb je toch deze oplossing voor

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
                      En daarom moet ik extra betalen om mijn foto's op een HD te plaatsen??
                      Omdat de goede het gelag betalen voor de slechte. Je denkt toch niet dat de aandeelhouders van de Carrefour het verlies dat een winkel maakt door de vele diefstallen gaan betalen? Vergeet het. Alle verliezen door de vele diefstallen worden doorgerekend aan de klant. En dus betalen wij, telkens we een boodschap doen in de Carrefour, met z'n allen het pakje chips mee dat link Pietje gestolen heeft . Is dat eerlijk? Neen, maar wat zijn de alternatieven? Misschien zou het een stap in de goede richting zijn als we zelf het voorbeeld aan onze kinderen zouden geven door hen er op te wijzen dat illegaal downloaden diefstal is, want hij die de ladder vasthoudt is even schuldig als de dief. Maar ja, als je sommige commentaren hier leest is dat ook een illusie. Dieven denken nu eenmaal dat iedereen steelt.

Comment

Maar daar heb je toch deze oplossing voor

mir
                        een van de beste reclames die ik in jaren gezien heb!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                          een van de beste reclames die ik in jaren gezien heb!
                          Ik vind die man wel goed 'probeer blacky eens als paswoord' zo met zijn gebaren.

mir

Comment

Working...
                          X