Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na de CD,DVD .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Na de CD,DVD .....

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Tja, er zal toch wel hier en daar iets blijven hangen.
    Om de artiesten te vergoeden geloof ik in de verste verte niet.
    doet me denken aan de NGO's
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #17
      Re: Na de CD,DVD .....

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      doet me denken aan de NGO's
      Just, maar ik zweeg erover
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Na de CD,DVD .....

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Tja, er zal toch wel hier en daar iets blijven hangen.
        Om de artiesten te vergoeden geloof ik in de verste verte niet.
        hier en daar?
        de opbrengsten gaan linea recta naar de bodemloze schatkist van de overheid.

        waarom heffen ze geen extra taks op print en copieerpapier, want daar kan je toch ook vanalles op afdrukken en vermeerderen en zo de auteursrechten omzeilen.

        Comment


        • #19
          Re: Na de CD,DVD .....

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          hier en daar?
          de opbrengsten gaan linea recta naar de bodemloze schatkist van de overheid.

          waarom heffen ze geen extra taks op print en kopieerpapier, want daar kan je toch ook van alles op afdrukken en vermeerderen en zo de auteursrechten omzeilen.
          Ik lees hier en daar dat het over kopiëren gaat
          Als ik software koop die MOET ik toch op een harde schijf kopiëren niet?
          En als ik data kopieer van de ene naar de andere schijf dan kost me dat dus taks.
          Afijn, ik moet dat niet uitleggen iedereen snapt de onzin wel
          Last edited by theokus; 30 december 2009, 18:40.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Na de CD,DVD .....

            Wat hebben mensen toch een selectief geheugen. Deze taks is de schuld van o.a. Van Quickenborne, de regering, de minister van begroting, louche duistere figuren die het in hun zak steken, etc...etc... M.a.w. het is de schuld van "de overheid". Vreemd dat niemand met de vinger wijst naar de computergebruikers die illegaal van alles downloaden. Mp3's, films, software. Als iedereen zonder een ticket trein en bus gebruikt dan mag je zeker zijn dat binnen de kortste keren de boel failliet gaat. En dus zijn er twee opties. Ofwel worden de kaartjes duurder ofwel gaat men strenger optreden. Maar gezien de aard van het beestje is in het geval van de media dragers een strenger optreden bijna niet te verwezenlijken. Het is eerder dweilen met de kraan open. Met het gekende resultaat. Dus, als men met modder wil gooien dan liefst richting de echte schuldigen.
            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

            Comment


            • #21
              Re: Na de CD,DVD .....

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              in januari bestellen en je ontkomt nog, trouwens harde schijven kosten toch niets meer (slechts 150€ voor 2Terrabyte is nu niet bepaald duur te noemen)
              Vanaf 1Tb komt er al €9 bij en als ik weet voor wat dat weer is kunnen ze bij mij de pot op, ik ga zo een dingen evenwel altijd al in Nederland halen en als ze zo bezich zijn zal dat alleen maar meer en meer worden.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #22
                Re: Na de CD,DVD .....

                Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                Wat hebben mensen toch een selectief geheugen. Deze taks is de schuld van o.a. Van Quickenborne, de regering, de minister van begroting, louche duistere figuren die het in hun zak steken, etc...etc... M.a.w. het is de schuld van "de overheid". Vreemd dat niemand met de vinger wijst naar de computergebruikers die illegaal van alles downloaden. Mp3's, films, software. Als iedereen zonder een ticket trein en bus gebruikt dan mag je zeker zijn dat binnen de kortste keren de boel failliet gaat. En dus zijn er twee opties. Ofwel worden de kaartjes duurder ofwel gaat men strenger optreden. Maar gezien de aard van het beestje is in het geval van de media dragers een strenger optreden bijna niet te verwezenlijken. Het is eerder dweilen met de kraan open. Met het gekende resultaat. Dus, als men met modder wil gooien dan liefst richting de echte schuldigen.
                Dit klopt weebee maar het zal de oorzaken niet wegnemen he.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Na de CD,DVD .....

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Vanaf 1Tb komt er al €9 bij en als ik weet voor wat dat weer is kunnen ze bij mij de pot op, ik ga zo een dingen evenwel altijd al in Nederland halen en als ze zo bezich zijn zal dat alleen maar meer en meer worden.
                  Het mag redelijk vast staan dat veel mensen dit nu idd gewoon in't buitenland gaan aankopen (zo lang de verzendingskosten lager zijn dan het prijsverschil natuurlijk)
                  Mijn foto's
                  Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                  Comment


                  • #24
                    Re: Na de CD,DVD .....

                    Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                    Het mag redelijk vast staan dat veel mensen dit nu idd gewoon in't buitenland gaan aankopen (zo lang de verzendingskosten lager zijn dan het prijsverschil natuurlijk)
                    Ik rij wel even naar Aachen of Maastricht ... maak ik er een uitstapje van

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Na de CD,DVD .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Ik rij wel even naar Aachen of Maastricht ... maak ik er een uitstapje van
                      Als er 3€ op een USB-stick bijkomt of zelfs 9€ op een HD ... daarvoor rij ik niet naar Aachen of Maastricht hoor.
                      Da's goed als ge er 26 nodig hebt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Na de CD,DVD .....

                        Ze merken gewoon dat ze die illegale mp3's niet kunnen stoppen en hopen zo op deze manier toch nog aan wat centen te geraken.Of is het een steek waar op om weer extra centen uit onze zakken te halen om de begroting in evenwicht te krijgen?

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Na de CD,DVD .....

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Ze merken gewoon dat ze die illegale mp3's niet kunnen stoppen en hopen zo op deze manier toch nog aan wat centen te geraken.Of is het een steek waar op om weer extra centen uit onze zakken te halen om de begroting in evenwicht te krijgen?
                          Gewoon geldklopperij mir, niet meer of niet minder!
                          Vroeger waren het de platen en cassetjes ... iedereen maakte kopies van platen en cassetjes op blanco cassetjes ... niets anders dan nu eigenlijk!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Na de CD,DVD .....

                            Voor wie het echt mocht interesseren.
                            De geïnde taksen gaan naar Auvibel dat een coöperatieve vennootschap is dat meerdere vennootschappen van auteurs, uitvoerende artiesten en producenten verenigt.
                            EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                            Comment


                            • #29
                              Re: Na de CD,DVD .....

                              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Ze merken gewoon dat ze die illegale mp3's niet kunnen stoppen en hopen zo op deze manier toch nog aan wat centen te geraken.Of is het een steek waar op om weer extra centen uit onze zakken te halen om de begroting in evenwicht te krijgen?

                              mir
                              Inderdaad, de artiesten merken dat de illegale handel niet te stoppen valt en willen op deze manier toch nog wat aan centen geraken. En mag ik vragen wat daar verkeerd aan is?
                              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                              Comment


                              • #30
                                Re: Na de CD,DVD .....

                                Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                                Inderdaad, de artiesten merken dat de illegale handel niet te stoppen valt en willen op deze manier toch nog wat aan centen geraken. En mag ik vragen wat daar verkeerd aan is?
                                Daar is niets verkeerd aan. Alleen is de manier waarop op zijn minst onetisch. Zoals de meesten hier al schreven worden de diverse media gebruikt voor EIGEN werk, je eigen foto's, documenten, backups (zeer belangrijk!) en net voor dit gebruik komt er een heffing. Gebruik waar Auvibel niet eens de rechten op heeft.

                                Is het trouwens gemakkelijk om de politiek voor je kar te spannen als privefirma? Daar gaat het toch om? Auvibel is een prive organisatie die een wet laat uitvaardigen om meer inkomsten te genereren.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X