Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal coax kabel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Digitaal coax kabel

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En met één bepaalde goedkope HDMIkabel had ik hiet anders strepen in mijn beeld en met een goed afgeschermde HDMI-kabel niet.
    Het is niet alleen uw signaal dat niet mag veranderen, er mag ook niets anders mee op uw signaal mee naar binnen gaan.
    Misschien is het woord interferenties niet het juiste dat ik moet gebruiken.
    Ik daag iedereen uit om deel te nemen aan een wetenschappelijk verantwoorde test en een objectief verschil in beeldkwaliteit vast te stellen in de test, waarbij als enige variabele een hdmi-kabel uit de wibra van 3 € en eentje van 30 € uit een speciaalzaak fungeren.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #17
      Re: Digitaal coax kabel

      Op deze link doen ze zo'n test...

      Gaat in dit geval over Monster kabel, maar dat speelt geen rol.

      Conclusie : zijn er kwaliteits verschillen : JA (t'zou er nog aan mankeren voor die prijs).
      Maar voor de huidige 1080P norm doen die nog niets terzake.
      Naar de toekomst toe kan dat vlug veranderen.
      Die kabel van 3 € laat ik links liggen, ik koop er ene van 15-20€...
      Speelt die 12€ zoveel rol als je daar een TV van 1000 € en een blu ray speler van 250 € (om het bij goedkope toestellen te houden) aan hangt, om hier zoveel bla bla rond te verkopen ??? Aan die speler van 250€ ga ik inderdaad geen kabel van 200€ hangen.

      En zoals al gezegd : koop de kortste kabel die werkt in uw situatie, en je zal al veel problemen vermijden.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #18
        Re: Digitaal coax kabel

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Op deze link doen ze zo'n test...

        Gaat in dit geval over Monster kabel, maar dat speelt geen rol.

        Conclusie : zijn er kwaliteits verschillen : JA (t'zou er nog aan mankeren voor die prijs).
        Maar voor de huidige 1080P norm doen die nog niets terzake.
        Naar de toekomst toe kan dat vlug veranderen.
        Die kabel van 3 € laat ik links liggen, ik koop er ene van 15-20€...
        Speelt die 12€ zoveel rol als je daar een TV van 1000 € en een blu ray speler van 250 € (om het bij goedkope toestellen te houden) aan hangt, om hier zoveel bla bla rond te verkopen ??? Aan die speler van 250€ ga ik inderdaad geen kabel van 200€ hangen.

        En zoals al gezegd : koop de kortste kabel die werkt in uw situatie, en je zal al veel problemen vermijden.
        Of voor mijn auto koop ik ook geen olie van 2 euro voor vijf liter
        De redenering klopt niet helemaal maar ok.

        Ik gebruik alleen deze kabels van Monster en die zijn 2 meter max.

        En als het gaat over antenne-kabel moet er zeker beter uitgekeken worden....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Digitaal coax kabel

          @ VerSeg

          Heb ik dan ergens beweerd dat ik
          "elektronica gestudeerd hebt en jaren ervaring achter de rug hebt bij een toonaangevend bedrijf van audio/video"

          neen dus

          Die verwijzing die je maakt naar 2fast, man toch toen hebben we
          ( ik en de andere actieve forummembers die dat topic volgden)
          gelachen , is er iets mis met scammers voor de gek houden mischien ?
          dus uw oude koeien die je altijd uit de gracht haald , wel doe maar hoor , ik heb er geen problemen mee .

          Maw.

          Je hebt gelijk alwetende VerSeg ,
          ik geef u volledig gelijk op basis van nr 7.5. Flamewars in het reglement .

          Greets Dj

          Comment


          • #20
            Re: Digitaal coax kabel

            Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
            @ VerSeg

            Heb ik dan ergens beweerd dat ik
            "elektronica gestudeerd hebt en jaren ervaring achter de rug hebt bij een toonaangevend bedrijf van audio/video"

            neen dus

            Die verwijzing die je maakt naar 2fast, man toch toen hebben we
            ( ik en de andere actieve forummembers die dat topic volgden)
            gelachen , is er iets mis met scammers voor de gek houden mischien ?
            dus uw oude koeien die je altijd uit de gracht haald , wel doe maar hoor , ik heb er geen problemen mee .

            Maw.

            Je hebt gelijk alwetende VerSeg ,
            ik geef u volledig gelijk op basis van nr 7.5. Flamewars in het reglement .

            Greets Dj
            Ik maakte helemaal geen link naar een topic bij 2fast, ik vermelde dit even omdat ik u van daar ken (zonder meer) ... met een goede nickname moet ik toegeven.
            Last edited by VerSeg; 5 januari 2010, 23:14.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Digitaal coax kabel

              Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
              nog NOOIT geen problemen gehad .
              Dan zou ik toch maar een goede kabel kopen.

              Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #22
                Re: Digitaal coax kabel

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Dan zou ik toch maar een goede kabel kopen.

                Mvg.
                Robert
                fijntje
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #23
                  Re: Digitaal coax kabel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Dan zou ik toch maar een goede kabel kopen.

                  Mvg.
                  Robert


                  Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                  Comment


                  • #24
                    Re: Digitaal coax kabel

                    Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
                    Hallo
                    Ik zou een Digitaal coax kabel moeten hebben om mijne HD dig. aan mijn homecinema aan te sluiten.
                    Is er daar net zoals een HDMI kabel veel verschil in?
                    Thx
                    Ik zal deze vraag dan maar beantwoorden he.
                    Als digitaal coax kabel kan je er eentje gebruiken met van de gele phono connectoren op die ook voor het S-video signaal gebruikt worden. Ik gebruik zo eentje al een tijdje voor een verbinding tussen een PC en mijn versterker. Dit zonder problemen (is maar 3 meter)

                    Het verschil met HDMI is dat op een hdmi kabel dit digitaal audiosignaal is verweven tussen het beeldsignaal, en dat dit er uit moet gecodeerd worden. Een TV heeft normaal een "digitaal uit" signaal op, om enkel de audio naar je versterker te sturen. Dit moet in de meeste gevallen werken, tenzij het een DTS audio signaal betreft. Maar op een digicorder word dit niet aangeboden, enkel dolby AC3 formaat. Dus aansluiten via HDMI naar je TV, en dat digitaal connecteren vanaf je TV naar je versterker. Dit heeft het voordeel dat alles wat op je TV gezien word, ook direct te beluisteren is op je versterkerr via die ene kabel.

                    Heb je een surroundreceiver, dan connecteer je best alles via HDMI en laat je het omzetten over aan je receiver ipv je TV-toestel.

                    Laat je niets wijsmaken over "je moet de duurste kabel kopen die er is" Doet weinig af aan de klankkwaliteit aangezien alles digitaal verzonden word. Je moet goed letten op de uiterlijke kwaliteit. Liefst verguld omdat dit beter contact geeft bij verbindingen. Maar in elke computerwinkel kan je deze aan een schappelijke prijs kopen.
                    Last edited by powerkiller; 6 januari 2010, 20:09.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Digitaal coax kabel

                      [QUOTE=powerkiller;2524461]
                      Als digitaal coax kabel kan je er eentje gebruiken met van de gele phono connectoren ....QUOTE]

                      betreft nog altijd HD digicorder volgens mij, enkel optisch ( aka toslink-spdiff ...) en geen cinch ( aka tulp... )
                      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                      Comment


                      • #26
                        Re: Digitaal coax kabel

                        [QUOTE=harryballector;2524661]
                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Als digitaal coax kabel kan je er eentje gebruiken met van de gele phono connectoren ....QUOTE]

                        betreft nog altijd HD digicorder volgens mij, enkel optisch ( aka toslink-spdiff ...) en geen cinch ( aka tulp... )

                        een HD digicorder heb ik niet. Dus ik repliek op TS zijn vraag. Maar indien er een rood lichtje te zien is, dan is dit een toslink, en geen coax. Dus @ TS.
                        De optische zijn zeer kostelijk. De kabeltjes moeten van goede kwaliteit zijn en niet snel te breken zijn. Kosten al snel meer dan 10 Euro voor 50cm
                        Maar je kan via HDMI naar je TV gaan, en van je TV naar je versterker via via Coax (gele tulp) of Toslink (rood lichtje) voor het digitale audiosignaal.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Digitaal coax kabel

                          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          De optische zijn zeer kostelijk. De kabeltjes moeten van goede kwaliteit zijn en niet snel te breken zijn. Kosten al snel meer dan 10 Euro voor 50cm
                          Zeer kostelijk ... dan denk ik toch niet aan 10€ hoor.

                          Maar je kan via HDMI naar je TV gaan, en van je TV naar je versterker via via Coax (gele tulp) of Toslink (rood lichtje) voor het digitale audiosignaal.
                          Zou in principe eerder altijd oranje tulp moeten zijn om een beter verschil te maken met video vind ik.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Digitaal coax kabel

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Zeer kostelijk ... dan denk ik toch niet aan 10€ hoor.

                            Zou in principe eerder altijd oranje tulp moeten zijn om een beter verschil te maken met video vind ik.
                            Laten we de TS de prijs maar zelf uitzoeken (met google)
                            Oranje kan ook natuurlijk, maar de kleur mag hij kiezen. Ik denk dat als je de oranje neemt (die denk ik enkel voor digitale coax voorzien zijn), ze een beetje meer kosten terwijl het soms ook met een andere kleur lukt.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Digitaal coax kabel

                              Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                              Ik denk dat als je de oranje neemt (die denk ik enkel voor digitale coax voorzien zijn), ze een beetje meer kosten terwijl het soms ook met een andere kleur lukt.
                              Luidsprekers aansluiten met elektriciteitskabel gaat ook hé.
                              Serieus ... er zijn er meer dat dit doen als je maar zou vermoeden hoor, of een gewoon simpele wit/rode stereo cinch nemen en daar een van gebruiken als "digitale kabel" ... staan ze stom dat iets niet zo goed werkt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X