Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mist en vriesweer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Mist en vriesweer

    't weerbericht voorspelt niet veel goeds, eerst nog nen hoop regen die zal overgaan in sneeuw en de temperatuur zal onder het vriespunt zakken.

    Mensen die nog geen winterbanden hebben, de banden man is morgen nog open hoor dus haast jullie!
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #47
      Re: Mist en vriesweer

      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
      't weerbericht voorspelt niet veel goeds, eerst nog nen hoop regen die zal overgaan in sneeuw en de temperatuur zal onder het vriespunt zakken.

      Mensen die nog geen winterbanden hebben, de banden man is morgen nog open hoor dus haast jullie!
      Ja het gaat winteren, de ganse week en in het begin van het volgend jaar
      Intussen heb ik wafels gebakken, dat hoort zo hier met Nieuwjaar en dat doet
      me aan vroeger, aan thuis denken. Waar is de tijd.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #48
        Re: Mist en vriesweer

        Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
        Mensen die nog geen winterbanden hebben, de banden man is morgen nog open hoor dus haast jullie!
        Die is morgen open maar heeft geen banden.
        Heb banden in bestelling voor mijn bedrijfswagen maar geen levering mogelijk ... hij kan er geen bestellen omdat de computer bij de fabricant uitligt en mits het feestdagen zijn zal dit ten vroegste op 4 januari hersteld worden.
        Nadien ben ik nummer 40 waarvoor hij banden moet bestellen, de 80 anderen waarvoor de banden al binnen zijn worden eerstdaags verder geholpen.
        Hij draait op dit moment elke dag 2 uur extra om de mensen te kunnen bedienen.
        Overal hetzelfde ... klagen dat ze niet genoeg verkopen maar als iemand iets besteld is er geen stock of zijn ze gesloten. Fabricanten hé.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Mist en vriesweer

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Hij draait op dit moment elke dag 2 uur extra om de mensen te kunnen bedienen.
          Overal hetzelfde ... klagen dat ze niet genoeg verkopen maar als iemand iets besteld is er geen stock of zijn ze gesloten. Fabricanten hé.
          't Is zoals Pol zei: "Een bloeiende economie"
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: Mist en vriesweer

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Overal hetzelfde ... klagen dat ze niet genoeg verkopen maar als iemand iets besteld is er geen stock of zijn ze gesloten. Fabricanten hé.
            Ik denk dat ze geen grote stock meer durven aanleggen. Overigens een algemeen weerkerend fenomeen. De vorige jaren matige winters, weinig sneeuw en waarschijnlijk ook het vermoeden dat de verkoop van dergelijke banden, bij velen nog als een luxe aanschouwd, zou lijden onder de zogenaamde "crisis".
            Er vroeg genoeg bij zijn is hier dus de boodschap.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #51
              Re: Mist en vriesweer

              Het is ook zo dat ze geen overschot aan winterbanden produceren, volgende winter zijn het verse en dat komt om het rubber zacht te houden.
              Ze maken er normaal zoveel (schatten ze in) en als die op zijn is het gedaan, van vele merken zijn ze niet meer leverbaar en dan komen de merken met mindere naam het gat opvullen, ik heb er vandeweek bij de bandenboer nog een 100tal zien liggen allemaal van het merk Maloya omdat de andere uitverkocht zijn.
              Als je winterbanden 4 jaar weglegd zonder ze te gebruiken is hij eigenlijk niet meer als volwaardig winterband te gebruiken omdat ondertussen het rubber zo hard is geworden als een zomerband.
              Ik heb eens een stel winterbanden van een jaar of vier vijf op mijn remork gelegd die toen nog in uitstekende staat waren en een paar jaar er na heb ik ze er af gedaan omdat ze totaal verduurd waren, ze waren precies rot het waren nochthans Michelin Alpins.
              In al de jaren die ik met een auto rijd heb ik nog nooit een dag mijn auto laten staan omwille van het weer, regen mist sneeuw ijzel ik moest er altijd door en niet zo maar een paar km ook, en ook nu nog dat ik niet meer moet als ik zeg ik kom dan ben ik er ook. En dat allemaal zonder winterbanden, maar ja ik heb dan destijds ook leren rijden met mijn vaders Opel Kapitein 2800cc . (heeft er een stuk of zes gehad)
              Als ik daar mee in Merksem kwam moest ik op tijd aan het stuur hangen anders ging ik met de tramsporen het tramdepot in.
              Ik heb dan zelf nog drie opel Rekords gehad 1500, 1700, 1900 en een Commodore 2500 en ik kan je gerust zeggen het waren dan wel Opels maar ik heb er mee gevlogen.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #52
                Re: Mist en vriesweer

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Het is ook zo dat ze geen overschot aan winterbanden produceren, volgende winter zijn het verse en dat komt om het rubber zacht te houden.
                Ze maken er normaal zoveel (schatten ze in) en als die op zijn is het gedaan, van vele merken zijn ze niet meer leverbaar en dan komen de merken met mindere naam het gat opvullen, ik heb er vandeweek bij de bandenboer nog een 100tal zien liggen allemaal van het merk Maloya omdat de andere uitverkocht zijn.
                Als je winterbanden 4 jaar weglegd zonder ze te gebruiken is hij eigenlijk niet meer als volwaardig winterband te gebruiken omdat ondertussen het rubber zo hard is geworden als een zomerband.
                Ik heb eens een stel winterbanden van een jaar of vier vijf op mijn remork gelegd die toen nog in uitstekende staat waren en een paar jaar er na heb ik ze er af gedaan omdat ze totaal verduurd waren, ze waren precies rot het waren nochthans Michelin Alpins.
                In al de jaren die ik met een auto rijd heb ik nog nooit een dag mijn auto laten staan omwille van het weer, regen mist sneeuw ijzel ik moest er altijd door en niet zo maar een paar km ook, en ook nu nog dat ik niet meer moet als ik zeg ik kom dan ben ik er ook. En dat allemaal zonder winterbanden, maar ja ik heb dan destijds ook leren rijden met mijn vaders Opel Kapitein 2800cc . (heeft er een stuk of zes gehad)
                Als ik daar mee in Merksem kwam moest ik op tijd aan het stuur hangen anders ging ik met de tramsporen het tramdepot in.
                Ik heb dan zelf nog drie opel Rekords gehad 1500, 1700, 1900 en een Commodore 2500 en ik kan je gerust zeggen het waren dan wel Opels maar ik heb er mee gevlogen.
                En het alternatief is?
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #53
                  Re: Mist en vriesweer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Ik denk dat ze geen grote stock meer durven aanleggen. Overigens een algemeen weerkerend fenomeen. De vorige jaren matige winters, weinig sneeuw en waarschijnlijk ook het vermoeden dat de verkoop van dergelijke banden, bij velen nog als een luxe aanschouwd, zou lijden onder de zogenaamde "crisis".
                  Er vroeg genoeg bij zijn is hier dus de boodschap.
                  Ben eens gaan horen bij BMW se ... winterbanden zonder probleem verkrijgbaar en ze raden zelfs aan om ze met velg en al te kopen omdat het goedkoper komt dan ze 4 keer te katen demonteren en monteren. Bij de bandenboer was het voor een set banden gemonteerd ongeveer 1000€ en bij BMW kost dezelfde set 869€. Op stalen velg, dus 4 velgen en 4 banden was het geheel 998€. Wil je alles op een lichtmetalen velg van BMW dan kwam het op 1300€ voor het geheel. Nu bestellen was binnen de 14 dagen alles geleverd en geplaatst, dit rekening houdend met de feestdagen. En op die prijs kon misschien nog een percentje gegeven worden.
                  Dus die dat denken dat BMW altijd duurder is hebben het helemaal mis.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Mist en vriesweer

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ben eens gaan horen bij BMW se ... winterbanden zonder probleem verkrijgbaar en ze raden zelfs aan om ze met velg en al te kopen omdat het goedkoper komt dan ze 4 keer te katen demonteren en monteren. Bij de bandenboer was het voor een set banden gemonteerd ongeveer 1000€ en bij BMW kost dezelfde set 869€. Op stalen velg, dus 4 velgen en 4 banden was het geheel 998€. Wil je alles op een lichtmetalen velg van BMW dan kwam het op 1300€ voor het geheel. Nu bestellen was binnen de 14 dagen alles geleverd en geplaatst, dit rekening houdend met de feestdagen. En op die prijs kon misschien nog een percentje gegeven worden.
                    Dus die dat denken dat BMW altijd duurder is hebben het helemaal mis.
                    Bwah nee, ik rij nu zelf ook BMW sinds een goei jaar en echt veel duurder dan het vorige merk waarmee ik reed (Ford) vindt ik BMW niet.
                    Je vindt bij (bijna) alle merken dure wagens of accessoires hoor, koop maar eens Focus RS2
                    of zo'n Mondeo met alles erop en eraan...

                    Welke bandenmaat heb jij trouwens onder je auto liggen? aangezien het hoge bedrag, want 1000€ voor een setje banden is wel veel imo, denk ik aan een 18" of zelfs 19" banden maat?!
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Mist en vriesweer

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ben eens gaan horen bij BMW se ... winterbanden zonder probleem verkrijgbaar en ze raden zelfs aan om ze met velg en al te kopen omdat het goedkoper komt dan ze 4 keer te katen demonteren en monteren.

                      Inderdaad, dit klopt. Heb zelf een set BMW licht metalen 17" velgen met winterbanden erop en een zomerset BMW licht metaal 18". Ik monteer en demonteer alles zelf. Heb mij daarvoor een degelijk opkriksysteem aangeschaft en een momentsleutel teneinde de moeren met de gepaste kracht te kunnen aandraaien. De set die niet in gebruik is wordt keurig op een speciaal daartoe bestemde "Felgenbaum" gestapeld en nog eens in velgenhoezen in onze garage opgeborgen. Je kan je wielen ook gratis bij BMW in bewaring geven, maar ze thuis bewaren geeft je natuurlijk de gelegenheid te wisselen als het je best uitkomt.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #56
                        Re: Mist en vriesweer

                        vandaag weeral hartelijk gelachen, man man mijn kaakspieren zijn nog steeds aan 't bekomen en doen nog altijd pijn...
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Mist en vriesweer

                          Ik monteer en demonteer alles zelf. Heb mij daarvoor een degelijk opkriksysteem aangeschaft en een momentsleutel teneinde de moeren met de gepaste kracht te kunnen aandraaien.
                          Kan je niet beter besparen op deze uitgaven en het werk laten uitvoeren door de kerels van de bandencentrale? Die balanceren de wielen telkens ik van set verwissel. Iets wat jij waarschijnlijk niet kan. Banden wisselen, balanceren en opslag kost mij 20 Euro (dus 40 Euro per jaar).
                          Homo Sapiens Pentaxiensis

                          Comment


                          • #58
                            Re: Mist en vriesweer

                            Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                            Kan je niet beter besparen op deze uitgaven en het werk laten uitvoeren door de kerels van de bandencentrale? Die balanceren de wielen telkens ik van set verwissel. Iets wat jij waarschijnlijk niet kan. Banden wisselen, balanceren en opslag kost mij 20 Euro (dus 40 Euro per jaar).
                            Als je geen abnormale trillingen op je directie ervaart moet je toch niet laten uitbalanceren. Trouwens je wagen is de beste balanceermachine.
                            Waarom zou ik gaan besparen op de uitgaven van een degelijke installatie als ik er het plezier van heb om het zelf te doen. En bovendien het wisselen gebeurt dan wanneer ik er zin en tijd voor heb. En ik ben bovendien nog zinnens mij volgende lente nog een stelletje velgen met kwaliteitsbanden bij te kopen. Kwestie van af en toe eens met een andere velg te kunnen rijden. Is eens iets anders dan veranderen van camera, niet ?
                            Jawel, sommigen hebben meer dan één hobby.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #59
                              Re: Mist en vriesweer

                              Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                              En het alternatief is?
                              trager rijden en als dit iemand achter mij niet bevalt is dat zijn probleem en niet het mijne.... . Bumperkleven = nog wat trager rijden...
                              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                              Comment


                              • #60
                                Re: Mist en vriesweer

                                Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                                vandaag weeral hartelijk gelachen, man man mijn kaakspieren zijn nog steeds aan 't bekomen en doen nog altijd pijn...
                                Zeg dan ook maar met wat je gelachten hebt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X