Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verhoog je kansen op een HoF-nominatie in 2010 ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verhoog je kansen op een HoF-nominatie in 2010 ...

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
    Haha, pijnlijk... Ik post al sinds juni 2005 voornamelijk in subfora die het goed doen in de HoF, en ik heb er die hele tijd maar één keer ingestaan. Eigenlijk kan ik gewoon tot de conclusie komen dat ik een slechte fotograaf ben en geen talent heb
    Gelukzak, er al één keer in staan!
    Duidelijk ben jij een nog betere fotograaf dan ik.
    Nu ja, ik heb dan ook geen reden een BOF aan te schaffen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Misschien post je gewoon in de verkeerde subfora?
      Edit: voor het uit de hand zou lopen: ik vind dat er elke week weer geweldige foto's in de HoF staan
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Je hoeft niet in de HOF te staan om een goed fotograaf te zijn..Elke week zijn er weer een paar uitschieters..en daar gaan we weer..waar andere het misschien ook verdiend hadden..Het is zoals in de formule 1 waar het allemaal afhangt van 100/ste van en seconde.

Ik heb ook 1 keer het geluk gehad om de HOF te mogen betreden maar daar houd het voor mij niet op..In tegendeel was dit een goede stimulans om verder te werken en mezelf te verbeteren.

Wat wel een tendens is dat er veel zijn waarvan ik denk.."Oje dit heeft weer een prijsbeest te pakken en die zien we weer zeker terug maandag"..Verdiend of niet? Wie zal dat zeggen..
        Maar ik ben er stellig van overtuigd dat niet te maken heeft met de populariteit van sommige topics wat je kansen verhoogd.
        Ben blij dat ik mezelf kan verbeteren met de eerlijke kritiek van de beoordeling of veroordeling.....En ja soms hangt het ook van de omstandigheden af..

Als je bv fotos neemt in de winter dan heb je mooie sneeuw.Die curve gaat onmiddelijk de hoogte in.
        Neem net na Juli-Augustus,dan zal je zien dat er weer een stiujgende tendens is..
        In de Lente zal je meer Macros zien waar hier ook weer de experts de meeste nominaties zullen hebben..
        Het is een dubbeltje op zijn kant en voor elk wat wils en de keuze is volledig vrijblijvend.

Zo ik zou zeggen..Statistieken kloppen meestal wel maar ze veranderen ook weer snel..Dus of je nu meer kans zou maken op een HOF of niet hangt toch maar alleen af van je eigen vinger die op dat knopke op dat juiste moment afdrukt..
        Veel shoot plezier in 2010.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hehe leuk gedaan Jos.

Wat me hier wel (weer) onmiddelijk opvalt. HoF blijft een zeer gevoelig onderwerp. Jos start hier met een geslaagde humoristische toets. En in ocharme een 15-tal replies zitten we al op een serieuse noot.
          Ik zeg niet dat ik het niet zou waarderen dat een foto van mij in de HoF zou staan. Maar soms krijg ik de indruk dat het voor veel mensen een must is om daar te raken.

Maar ik ga er verder niet veel woorden over neerpennen want dan zit ikzelf ook op de serieusere trein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Verklaar je nader.
            barbies .......

Comment

leuk gedaan, jos!

ik blijf nog een tijdje werken in beginnershoek, misschien eens in beoordeling, hier en
              daar, en vind eigenlijk dat er sowieso te vlug gepost wordt in showcase, maar wie ben ik
              natuurlijk....! "maar het ging over den hof". ik kijk er elke week naar uit om de verkozen
              foto's te bewonderen, en ga steeds op zoek naar een exif om te leren...! helaas, kan je
              veel te vaak geen meer vinden( ja, hoor, ik heb tools!)...en dit fenomeen doet zich ook
              wat te vaak voor in showcase...!

iedereen, een prettig uiteinde! en gaan voor den hof in 2010!

steyn
              ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

www.festeyn.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Haha, pijnlijk... Ik post al sinds juni 2005 voornamelijk in subfora die het goed doen in de HoF, en ik heb er die hele tijd maar één keer ingestaan. Eigenlijk kan ik gewoon tot de conclusie komen dat ik een slechte fotograaf ben en geen talent heb
                Of minder moeite doet zoals ik
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  .
                  Nu weet je op welk subforum jouw foto de grootste kans maakt.

Aan de hand van volgende grafiek weet je op welke dag de inzending moet gebeuren.
                  Jos, je bewering is juist omgekeerd.
                  Je moet de nominaties ook in verhouding houden tegenover het aantal foto's die gepost worden.
                  De meeste nieuwe foto's komen in mensen en modellen terecht. Daar komen 2 tot 3 hof foto's uit. Hou ook rekening met je reacties:
                  In mensen en modellen komen veel leden kijken maar weinig geven reacties waardoor je foto heel vlug naar de 2d pagina zakt en dus uit de aandacht verdwijnt.
                  dus procentueel maak je daar weinig kans.

Post je een goeie foto in zwartwit, abstract of sport dan heb je procentueel meer kans omdat er een minder aantal nieuwe foto's gepost worden en je verhoudingsgewijs meer reactie krijgt om het aantal kijkers. Bijgevolg blijf je langer op pagina 1 en als het een goeie foto is meer kans op nominatie.

Het verschil tussen de dagen van de week is quasi nihil. Een foto gepost op maandag heeft een week de tijd om positieve reacties te verzamelen maar ook de kans op tegen de maandag erop volledig vergeten te zijn. Een foto gepost op zaterdag kan dan weer het omgekeerde effect hebben.

Mooi werk maar de hof is ietsjes complexer

Leuk zo zijn het profiel te zien van een hof-fotograaf:
                  Member-junior-senior
                  aantal topics tov aantal hof foto's
                  aantal reacties tov hof foto's
                  het materiaal: low budget / high tech

en zouden we durven: nikon of canon of ...
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Mij verwonderd de lage score van de challenge , en verklaart dan ook de moeilijkheidsgraad van een opgelegd werk .
                    Bedankt jos , we moesten een aparte sub-fora voor statistieken moeten invoeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                      Mij verwonderd de lage score van de challenge , en verklaart dan ook de moeilijkheidsgraad van een opgelegd werk .
                      Bedankt jos , we moesten een aparte sub-fora voor statistieken moeten invoeren
                      Jos heeft dat goed gedaan
                      Hij heeft zich de moeite getroost om het te doen.
                      Wij kijken allemaal en geven "commentaar"
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Toeval of niet, maar in HOF Week 52 staan twee foto's uit de "Beginnershoek".
                        Toch een bewijs dat OVERAL wordt ingekeken, en tevens een bewijs dat beginners ook mooie foto's kunnen maken.

Iedere week opnieuw wordt BD overspoeld met mooie foto's en daardoor is de kans dat uw foto in het HOF komt klein.
                        Iedere week wordt het de teamleden moeilijk gemaakt te kiezen, aan ons het hen nog moeilijker te maken.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Vorige week waren er 29 nominaties voor 10 plaatsjes.

Comment

Leuk om te zien, Jos

Goh, fotobeoordeling stilleven en abstract... soms wordt er dagenlang geen nieuwe foto geplaatst. 't Is soms eenzaam daar Een goed voornemen voor 2010... Iedereen maakt per week 1 foto voor fotobeoordeling stilleven en abstract

edit: En nu ik er over nadenk, eigenlijk wordt er in fotobeoordeling ZW ook veel te weinig nieuw materiaal geplaatst. Ook een eenzame plek
                            Last edited by Sannepoes; 29 december 2009, 16:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht

Niet echt verwonderlijk: enkel de winnaar van de Challenge komt in de HoF, dus je hebt jaarlijks twaalf verschijningen van Challenge-foto's in de HoF. Niet meer, niet minder. Weinig te maken met moeilijkheidsgraden van opgelegde werken dus...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                              [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                              Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                                Niet echt verwonderlijk: enkel de winnaar van de Challenge komt in de HoF, dus je hebt jaarlijks twaalf verschijningen van Challenge-foto's in de HoF. Niet meer, niet minder. Weinig te maken met moeilijkheidsgraden van opgelegde werken dus...
                                Een challenge winnaar kan een nominatie krijgen maar of het een hof wordt beslist de hof-coördinator. Challenge winnen is geen garantie op hof
                                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
                                X