Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Was het wel HD?
    Weeral hetzelfde: HD wordt stilaan een modewoord: HD betekent, in theorie, alléén dat het beeld opgebouwd wordt uit 1080 lijnen van 1920 pixels breed. en dat zo'n beeld ook nog eens in één keer op het scherm wordt gezet a'rato van 50 stuks per seconde.
    De kabel en de huidige compressiemethodes laten momenteel dergelijke hoge snelheid nog niet toe. Vandaar dat alle dataverslindende pukkeltjes en baardstoppeltjes eerst worden weggewerkt voor het beeld door de kabel wordt geperst.
    Het was natuurlijk "HD" voor de verkoopsmarkt. Wat kan MTV of Telenet of Belgacom TV tenslotte de beeldkwaliteit schelen, als "de kudde" toch blindelings in de val loopt.
    We zouden natuurlijk oneindig véél beter af zijn met een kabel met een zender of 10 in Full HD, zo min mogelijk samengeperst, dan nu om de veertien dagen een hoop prutszenders erbij die de broodnodige bandbreedte inpalmen. Maar de provider die dit zou wagen is overmorgen failliet.
    En ja, ik zie zonder mijn HD inderdaad pukkeltjes en baardstoppeltjes......
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #47
      Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

      In zo'n winkels als de Fnac of Carrefour moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat ze soms 20 of 30 TV's hangen op één aansluiting ... de verdeelkastjes dat ze er tussenhangen hebben zijn niet altijd meer in de beste staat!
      Mocht je één tv apart aansluiten en deftig afstellen zal het resultaat al heel anders zijn.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        In zo'n winkels als de Fnac of Carrefour moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat ze soms 20 of 30 TV's hangen op één aansluiting ... de verdeelkastjes dat ze er tussenhangen hebben zijn niet altijd meer in de beste staat!
        Mocht je één tv apart aansluiten en deftig afstellen zal het resultaat al heel anders zijn.
        Tiens, ik dacht toch dat digitaal betekende: je hebt signaal (en dan goed), of je hebt geen signaal en dan niks.....
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #49
          Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Tiens, ik dacht toch dat digitaal betekende: je hebt signaal (en dan goed), of je hebt geen signaal en dan niks.....
          Dat is ook zo nete, voor ene TV hee
          In de winkel zie je in feite niks: je ziet beelden en kleuren, meer niet.
          Een plasma bijv. moet je ook calibreren of afstellen, hier bestaan speciale dvd's voor.
          Maar dat zijn dingen die ook jij weet
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Een plasma bijv. moet je ook calibreren of afstellen, hier bestaan speciale dvd's voor.
            En dat doen ze in winkels zeker niet!
            Bij onze plasma zat zelfs een fluo blad met een waarschuwing : Opgelet, deze TV heeft standaard alle settings op maximum staan om in fel belichte winkels het beste resultaat te geven, gelieve bij thuisgebruik alle settings op minder dan 50% te zetten gedurende de eerste 200 speeluren. Koop NOOIT een tv dat in een winkel als demo gestaan heeft.

            Dit is een waarschuwing dat Philips indertijd bij de plasma's stak ... tekst wijkt iets af omdat ik het uit het hoofd doe maar inhoud is zeker dit.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #51
              Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En dat doen ze in winkels zeker niet!
              Bij onze plasma zat zelfs een fluo blad met een waarschuwing : Opgelet, deze TV heeft standaard alle settings op maximum staan om in fel belichte winkels het beste resultaat te geven, gelieve bij thuisgebruik alle settings op minder dan 50% te zetten gedurende de eerste 200 speeluren. Koop NOOIT een tv dat in een winkel als demo gestaan heeft.

              Dit is een waarschuwing dat Philips indertijd bij de plasma's stak ... tekst wijkt iets af omdat ik het uit het hoofd doe maar inhoud is zeker dit.
              Goed van Philips.
              Die dvd's zijn wel moeilijk te krijgen bij ons....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #52
                Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                OK, maar moest de kwaliteit van die HD TV uitzending nu nog evengoed geweest zijn dan op mijn "ouderwetse" LCD TV, maar het was werkelijk afgrijselijk slecht....
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #53
                  Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  OK, maar moest de kwaliteit van die HD TV uitzending nu nog evengoed geweest zijn dan op mijn "ouderwetse" LCD TV, maar het was werkelijk afgrijselijk slecht....
                  Na de overname van iNDI door Telenet had ik niet echt goed beeld.
                  (ben wel wat gewend... al zeg ik het zelf)
                  Maar sinds vorige week is dit veranderd.
                  De gids is wel langzaam.

                  Alle HD-zenders die ik kan bekijken zijn wel goed hoor.

                  De Duitse posten waren ook niet echt goed maar die zijn dus nu ook beter geworden.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #54
                    Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                    hier staan 2 HD digicorders, eentje hangt aan een 37" sony HD ready, eentje aan een 50 " panasonic full HD.
                    het verschil tussen analoog en digitaal is gigantisch (via HDMI uiteraard), en 720p HD is schitterend. Beste station blijft volgens mij National Geographic HD, verbluffend. Ook bepaalde films op Prime HD (met 5 kanaals digitale dolby) zijn erg goed.
                    Ik zie nauwelijks verschil tussen NatGeoHD 720p en een BluRay 1080p; ik neem aan dat ik het verschil zou beginnen te zien op een nog groter scherm (70-80" ?).
                    Het lulligste is dat ik HD opnames enkel op de inwendige HDD van de digicorder kan opslaan, terwijl er bijvoorbeeld wel een (ongebruikte) USB zit op de digicorder. Waarom zou ik daar geen externe HDD mogen aanhangen? Met de codering zou dat toch enkel met mijn digicorder én klaart afspeelbaar zijn...
                    erik, Nikon materiaal

                    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                    Comment


                    • #55
                      Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      hier staan 2 HD digicorders, eentje hangt aan een 37" sony HD ready, eentje aan een 50 " panasonic full HD.
                      het verschil tussen analoog en digitaal is gigantisch (via HDMI uiteraard), en 720p HD is schitterend. Beste station blijft volgens mij National Geographic HD, verbluffend. Ook bepaalde films op Prime HD (met 5 kanaals digitale dolby) zijn erg goed.
                      Ik zie nauwelijks verschil tussen NatGeoHD 720p en een BluRay 1080p; ik neem aan dat ik het verschil zou beginnen te zien op een nog groter scherm (70-80" ?).
                      Het lulligste is dat ik HD opnames enkel op de inwendige HDD van de digicorder kan opslaan, terwijl er bijvoorbeeld wel een (ongebruikte) USB zit op de digicorder. Waarom zou ik daar geen externe HDD mogen aanhangen? Met de codering zou dat toch enkel met mijn digicorder én klaart afspeelbaar zijn...
                      De HD van VTM is toch ook goed erik.
                      Op mijn iNDI-box zit ook een USB.... of die in of out is weet ik niet.

                      De Duitse zenders zijn er op vooruit gegaan: ik zie zelfs de baardstoppels
                      Net geen HD maar dan toch super-digitaal.

                      Het is belangrijk dat je die 720p aanhaalt.

                      Planet Earth (Blu-ray) moet je eens bekijken op een plasma van 50"...

                      Recording doe ik met de Pioneer DVR 560H > niet slecht die opnames.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment

                      Working...
                      X