Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    bah digicorders... gewoon opnemen via pc/mediacenter van de digibox, grafische kaart met 2 tv tuners, unmapped digital cable en daar zijn de kanalen. De programmagids werkt dan wel niet (indien echt nodig, bij gewone kwaliteit werkt de programmagids wel).
    Bij telenet zal dat goed werken... Alle zenders behalve de VRT's zijn geëncodeerd... De enige bruikbare hardware is die van Telenet zelf...
    Waar is de tijd van INDI (en quasi geen geëncodeerde zenders)...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Bij telenet zal dat goed werken... Alle zenders behalve de VRT's zijn geëncodeerd... De enige bruikbare hardware is die van Telenet zelf...
      Waar is de tijd van INDI (en quasi geen geëncodeerde zenders)...
      dat bedoelde ik met "consument-onvriendelijk"
      ik snap trouwens ook niet waarom we eigenlijk twee keer moeten betalen: één keer voor de kabel en één keer voor het abonnement...
      En wij....wij zwijgen en betalen, zoals gewoonlijk.
      Er is voorlopig weinig alternatief.

      Comment


      • #18
        Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        dat bedoelde ik met "consument-onvriendelijk"
        ik snap trouwens ook niet waarom we eigenlijk twee keer moeten betalen: één keer voor de kabel en één keer voor het abonnement...
        En wij....wij zwijgen en betalen, zoals gewoonlijk.
        Er is voorlopig weinig alternatief.
        Ik heb nog iNDI....
        De kabel moet ik nu betalen aan Telenet: 11,78 euro per maand.
        Dit is pas sinds kort zo.

        Gisteren heb ik mijn tv nog eens afgesteld en het beeld is nu echt prima.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_53/OFF01.SHTML

          Niet te geloven voor die prijs en full HD.
          off topic : Vandaag werden hier in de Carrefour de laatste LG 50" full HD plasmaschermen verkocht aan 679€.

          Comment


          • #20
            Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Wanneer gaan die stoppen?
            Volgens de website van Pioneer zijn er nog een aantal verkrijgbaar.
            Misschien dat ze stoppen met de kleine formaten?
            Ik heb er geen enkel idee van Theo, da's het enige dat ik me laten wijsmaken heb door verschillende verkopers.
            Nu mogen die wat mij betreft wel blijven want Pioneer heeft ook een heel mooi beeld.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              off topic : Vandaag werden hier in de Carrefour de laatste LG 50" full HD plasmaschermen verkocht aan 679€.
              ... en als zo'n aankoop meevalt dan heb je een koopje kunnen doen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                ik heb wegens aankoop full hd TV (Philips 32") een nieuwe digicorder aangevraagd bij telenet. Zij raadden mij aan om van abonnement te veranderen, met als gevolg dat ik nu 15 EUR minder betaal dan met de oude digicorder.

                Beeldkwaliteit is stukken beter met de "HD"-digicorder, snelheid van de menus lijkt me iets sneller, op een maand tijd hebben we nog geen crash of zo gehad. Dus tot nu toe alles ok

                Comment


                • #23
                  Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                  Met mediacenter ontvang ik 3 signalen :
                  - analoge cable (slecht met grafische kaart)
                  - digital unmapped cable (niet gëencodeerde telenetkanalen in HD, dus op te nemen)
                  - digital mapped (dus niet op te roepen, gëencodeerd)

                  Als ik opneem van de "niet gëencodeerde digitale kanalen" is het wel fullscreen en veel scherper dan de analoge kabel.
                  Wegens veel scherper en "digital unmapped" neem ik aan dat dit toch wel digitale kanalen zijn. Wel klopt de programmagids niet meer, maar das het minste.

                  Dus ik neem aan dat het lukt van de digibox op te nemen via mediacenter in digitale kwaliteit


                  Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Bij telenet zal dat goed werken... Alle zenders behalve de VRT's zijn geëncodeerd... De enige bruikbare hardware is die van Telenet zelf...
                  Waar is de tijd van INDI (en quasi geen geëncodeerde zenders)...

                  Comment


                  • #24
                    Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Onlangs hoorde ik dat Telenet met een nieuw type digicorder komt.
                    Hoe lang heb je je digicorder al? Als ik mij niet vergis zijn er al 2 modellen in omloop. De allereerste versie werd al snel vervangen dacht ik. Persoonlijk ben ik tevreden over mijn hd digicorder, maar ik ga ook op zoek naar een full hd toestel binnenkort en zal dan beter kunnen oordelen.

                    Mijn voorkeur gaat uit naar Pioneer plasma tv's, maar vermits Pioneer ermee stopt ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Ben uitgekomen bij de Panasonic v10 serie, omwille van de THX mode. Ik heb al een aantal LED modellen in actie gezien in de winkel, maar ik vond dat die toch wel veel last hadden van 'ghosting'. Misschien dat het beter zal zijn bij volgende generaties, of moeten we wachten op OLED. Zal dus voorlopig 1200 euro spenderen aan die Panasonic en binnen een 5-tal jaren kijken wat er zoal op de markt komt.

                    Naar het schijnt kan de hdmi kabel ook een invloed hebben op de beeldkwaliteit, of soms is de tv gewoon slecht. Dit schijnt volgens de vakpers een goede kabel te zijn, maar ik heb er nog geen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                      Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                      Ik heb al een aantal LED modellen in actie gezien in de winkel, maar ik vond dat die toch wel veel last hadden van 'ghosting'.
                      LED of TFT is hetzelfde en blijft steeds trager dan een Plasma. De huidige TFT's zijn al wat sneller dan de vorige generaties maar een Plasma was gemiddeld 8000 keer sneller dan een TFT.

                      Naar het schijnt kan de hdmi kabel ook een invloed hebben op de beeldkwaliteit, of soms is de tv gewoon slecht. Dit schijnt volgens de vakpers een goede kabel te zijn, maar ik heb er nog geen.
                      Kabels op zich zijn niet slecht of goed maar de ene is gevoeliger voor storingen door slechte shield, de andere heeft loszittende connectoren, nog een andere heeft slechtere contacten, nog anderen hebben te stijve kabels dat je met moeite kan plooien.
                      Wat kabels betreft kan je best niet de goedkoopste brol kopen maar eerder uitkijken naar een "redelijk" alternatief. Een 200€ geven aan een kabel zou ik zelf niet direct doen maar dat is ieder zijn ding.
                      Zelf gebruik ik deze : http://www.consumer.philips.com/c/ka..._10/prd/nl/be/
                      En dit omdat hij redelijk soepel is, goede vastzittende connectoren heeft (zowel aan kabel als in toestel) en niet te opvallend is voor een redelijke prijs.
                      En dan nog simpel te vinden want zelfs de Carrefour verkoopt deze.
                      Ik heb al eens een veel duurdere gehad maar deze was zo stijf dat hij steeds de stekker uit het toestel wrong omdat hij de nodige bocht niet wou houden ... rap teruggebracht naar de winkel en mijn geld terug gevraagd.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Kabels op zich zijn niet slecht of goed maar de ene is gevoeliger voor storingen door slechte shield, de andere heeft loszittende connectoren, nog een andere heeft slechtere contacten, nog anderen hebben te stijve kabels dat je met moeite kan plooien.
                        Ik heb er van "Monster", zie VDB.
                        En niet goedkoop
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik heb er van "Monster", zie VDB.
                          En niet goedkoop
                          Daar heb ik ooit eens een scart van gekocht, die kabel is ook retour gegaan omdat ik mijn DVD-speler anders een halve meter van de muur moest zetten en de TV anderhalve meter van de DVD-speler.
                          Kabel was zo dik en stijf dat je er geen kortere bochten mee kon maken zonder dat de DVD-speler langs achterkant 10 cm omhoog stak door de kabel.
                          Ze hebben goede kabels maar sommigen zijn toch wat overdreven.
                          Gelukkig is scart ondertussen al verleden tijd en heeft HDMI stilaan de bovenhand gekregen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                            @ ccc:
                            1) Ik meld in mijn topic dat ik nog geen decoder heb, maar eerst wat neutrale info wil sprokkelen voor ik een besluit neem.
                            2) Meestal veegt men de commentaren in verband met de kwaliteiten van HDMI-kabels radicaal van tafel, ik citeer: "het gaat hier om een digitaal signaal, dus dat betekent: er is - of er is geen signaal".

                            @ 2010:
                            mij interesseert vooral het gebruiksgemak en comfort, als ik TV kijk. Dus allerlei toestanden met de PC laat ik liefst links liggen.

                            @ allemaal:

                            ik blijf een beetje op mijn honger voor wat betreft de keuzemogelijkheid tussen de aanbieders van digitale TV(lees: liefst HDTV )
                            Allemaal sturen ze een gecomprimeerd signaal de huiskamer in, zowel Telenet als Belgacom als TV-vlaanderen.
                            Mijn probleem is vooral: van wie krijg ik meest waar voor mijn geld
                            En... is het zinvol van me voorlopig niet te binden aan één van deze aanbieders, maar te wachten tot eindelijk échte concurrentie ontstaat waar de consument voordeel uit haalt.(met eventuele nieuwe verdelers uit onverwachte hoek??)
                            Ik weet het: "ik kan blijven wachten en ondertussen niks hebben" dat verhaaltje ken ik al een zo'n beetje!

                            PS: een vriend van me werkt al 25 jaar als klank/beeldtechnicus in het Amerikaans theater.
                            Hij beweert dat nog steeds geen échte HD te zien is op onze TV, alléén een afkooksel daarvan. De kabel en de compressietechnieken laten dat voorlopig nog niet toe...
                            Maar... men werkt eraan.
                            Last edited by dréten; 29 december 2009, 09:42.

                            Comment


                            • #29
                              Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                              [QUOTE=dréten;2514372][B]

                              ik blijf een beetje op mijn honger voor wat betreft de keuzemogelijkheid tussen de aanbieders van digitale TV(lees: liefst HDTV )
                              Allemaal sturen ze een gecomprimeerd signaal de huiskamer in, zowel Telenet als Belgacom als TV-vlaanderen.
                              QUOTE]


                              Ik heb sinds gisteren dus Telenet Digital TV , kan er dus nog niet veel over zeggen, maar wat ik nu zie is héééél wat beter dan vroeger.

                              Wat ik evenwel over Belgacom TV kan zeggen is weinig goeds : mijn dochter woont sinds een paar jaar op een plaats waar ze Telenet TV niet kon krijgen, enkel Indi. Ze heeft dan voor Belgacom TV gekozen en is daar helemaal niet tevreden over. Ze heeft ondertussen (na 2 jaar) al haar 4de modem en regelmatig valt haar signaal uit. Ze moet dan de modem resetten en na een paar minuten is alles terug in orde.
                              Ondertussen is de situatie bij haar veranderd zodat ze ook de mogelijkheid heeft om Telenet TV te laten installeren. Enkel het feit dat er daarvoor een extra kabel dient te worden getrokken houdt haar nog tegen.
                              Weet iemand of dit misschien ook al draadloos kan ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: wanneer komt telenet met nieuw type digicorder

                                Als tv Vlaanderen telefoon en internet aanbied, is mijn keuze snel gemaakt, zolang nog gewone analoge tv, met mijn 9 jarige Triniton
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

                                Comment

                                Working...
                                X