Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bijkomende vraag: hoe werkt die mail van one.com.
Het staat op hun site, heb dat toegepast maar dat werkt niet zoals
mijn mail zoals met Telenet.
Verwijderen van hun mail lukt niet: er wordt een streep getrokken door de
berichten maar alles staat er nog.
Waarom stel je die vraag niet gewoon aan de hulp via chat ? Directer en meest correcte antwoord kan je niet hebben en is 24 op 24 beschikbaar
Klopt, Purlut. Alleen de engelstalige was al wakker
"I'm sorry we do not support cgi-scripts.. "
En da's jammer. Want ik wou een site op one.com overzetten waar een gastenboek in verwerkt zit. Een nieuw gastenboek is een optie, maar dat is dan wel spijtig voor de bestaande gegevens.
Tenzij jullie nog een alternatief weten: een ander gastenboek waarin de reeds bestaande gegevens verwerkt kunnen worden, of een andere provider die wel cgi-scripts ondersteunt voor een niet veel duurdere prijs ..
Bijkomende vraag: hoe werkt die mail van one.com.
Het staat op hun site, heb dat toegepast maar dat werkt niet zoals
mijn mail zoals met Telenet.
Verwijderen van hun mail lukt niet: er wordt een streep getrokken door de
berichten maar alles staat er nog.
Via Outlook 2007.
Dat gaat via imap...
Ik wil dat gewoon zoals dat werkt met Telenet.
Ik heb mijn mailaccount ook even ingesteld (in outlook express).
Hier hetzelfde fenomeen. Blijkbaar een synchronisatie met voorrang aan de mailserver:
van zodra ik inlog via webmail bij one.com verdwijnen achteraf de doorgehaalde berichten in de inbox van outlook express ook naar de trash.
Ik heb verschillende sites draaien bij One.com, allemaal email via pop3, werkt prima met Outlook Express en Windows Mail (op Vista dan), als ik mails 'delete' komen die in mijn 'Deleted Items' terecht, als ik ze daar weghaal zijn ze ook helemaal weg, zowel bij mij als op de one.com server.
Mails verzenden doe ik dan weer via skynet, blijkbaar lukt dat niet echt via One.com (heb het na twee keer proberen opgegeven), maar als SMTP werkt relay.skynet.be werkt perfect
Zoek momenteel wel een degelijke host die Joomla! snel kan draaien voor een privé projectje waar ik nu mee bezig ben ... One.com is dan schandalig traag !
Ik heb intussen het DigiOz Gastenboek eens geprobeerd. Tot nu toe maakte ik gebruik van een free perl Active Guestbook. Het voordeel van deze laatste was wel de controle met een cijfercombinatie om spamberichten te voorkomen. Dat mis ik wel in het nieuwe gastenboek. Mocht iemand nog een linkje weten naar een gastenboek dat wél zo'n controle ingebouwd heeft, graag
Niet echt een gastenboek maar meer een kommentaar script, met deze kan je per pagina mensen comments laten ingeven ... en er zit een Captcha bij (of zoiets toch )
Als je een gastenboek pagina opmaakt en deze een pagina ID geeft krijg je een gastenboek functie... en het werkt prima bij One.com
Dit is php en mysql based, veel beter dan een simpele text file zoals de DigiOz die jij aangeeft, en je moet geen properties van directories aanpassen, wat ik niet zou aanraden eerlijk gezegd.
Comment