Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BOB & Blazen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: BOB & Blazen

    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
    Nooit ga ik nog zeggen dat ik gedronken heb want zij bedoelen natuurlijk alcoholische dranken.
    Dan moeten ze dat maar beter specifieren , het kon ook zijn voor 1 of andere enquete...

    Comment


    • #17
      Re: BOB & Blazen

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Dan zwijgen we nog over Wallonie.
      Iedereen dat denkt dat er in Wallonië minder controles zijn dan elders heeft het wel goed fout!
      Een collega heeft vorige week nog moeten blazen om 08u00 's morgens op weg naar het werk.
      Net als met radarcontroles, er staan wel minder flitspalen maar ze staan er veel meer met wagens te flitsen dan hier.
      Per jaar dat ik naar mijn werk rij kom ik hoogstens een vijftal keer een mobiele radar tegen in Brabant maar zeker 50 keer eentje in Wallonië.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: BOB & Blazen

        Bizar ... niemand hier die al tegen de lamp liep.
        Belgiumdigital doet het blijkbaar goed ... of zijn het alleen de moraalridders die zich laten horen.

        Groetjes,
        pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: BOB & Blazen

          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Bizar ... niemand hier die al tegen de lamp liep.
          Belgiumdigital doet het blijkbaar goed ... of zijn het alleen de moraalridders die zich laten horen.

          Groetjes,
          pol.
          Ik denk niet dat het jouw bedoeling was, maar dit komt grof over, Pol. Ieder die niet dronken achter het stuur zit als moraalridder bestempelen.

          Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #20
            Re: BOB & Blazen

            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Ik denk niet dat het jouw bedoeling was, maar dit komt grof over, Pol. Ieder die niet dronken achter het stuur zit als moraalridder bestempelen.
            Het was misschien een hint, niemand zich laten pakken zoals ...
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: BOB & Blazen

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ik denk niet dat het jouw bedoeling was, maar dit komt grof over, Pol. Ieder die niet dronken achter het stuur zit als moraalridder bestempelen.

              Mvg.
              Robert
              Beste Robert, als jij dat grof vindt, dan weze het zo..
              Anderen hebben de ironie erachter misschien wel begrepen.
              Nu wat realisme : Je hoeft ook niet dronken te zijn om positief te blazen..

              Groetjes,
              pol.
              Last edited by enero; 27 december 2009, 22:21.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: BOB & Blazen

                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Ik denk niet dat het jouw bedoeling was, maar dit komt grof over, Pol. Ieder die niet dronken achter het stuur zit als moraalridder bestempelen.

                Mvg.
                Robert
                Ik denk niet dat Pol dat zo bedoelde. Volgens mij wou hij alleen zeggen dat moraalridders heel graag aan iedereen laten weten dat zij nooit dronken achter het stuur zitten. Daaruit mag je niet afleiden dat hij vindt dat iedereen die nuchter rijdt een moraalridder is. Elementaire logica....

                Comment


                • #23
                  Re: BOB & Blazen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Nu wat realisme : Je hoeft ook niet dronken te zijn om positief te blazen...
                  Sommigen blazen ook niet positief, al zijn ze dronken ...
                  Iemand dat nooit drinkt weet al genoeg van een half glaasje wijn of bier ... toch zal die niet positief blazen.
                  Bij een alcoholcontrole S blazen is op zich dan ook niets om fier over te zijn, het is een goed begin! Het ideale is gewoon niet drinken als men moet rijden maar die grens legt ieder op zich weer ergens anders.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: BOB & Blazen

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Het ideale is gewoon niet drinken als men moet rijden maar die grens legt ieder op zich weer ergens anders.
                    Welkom in de club van de moraalridders!?

                    Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #25
                      Re: BOB & Blazen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      Ik denk niet dat het jouw bedoeling was, maar dit komt grof over, Pol. Ieder die niet dronken achter het stuur zit als moraalridder bestempelen.

                      Mvg.
                      Robert
                      Ach neen dit is niet grof. Dit is een beetje ironie en/of satire. Maar ja, dat ligt bij veel Vlamingen wat moeilijk. Dat is algemeen geweten. Vraag maar aan Herman Van Molle (remember TV-Touché). Trouwens, een beetje zelfspot kan geen kwaad. Integendeel, het wijst op een open geest. En dat is toch een teken van intelligentie?
                      Last edited by weebee; 28 december 2009, 00:31.
                      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

                      Comment


                      • #26
                        Re: BOB & Blazen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Welkom in de club van de moraalridders!?

                        Mvg.
                        Robert
                        Misschien is het voor sommigen wat moeilijk één en ander te verstaan.
                        Ik "vermoed" dat de topicstarter in zijn titel laat vermoeden dat het, al ben je ervan overtuigd dat je "S" zal blazen bij eventuele alcoholcontrole, toch nooit 100% zeker bent en je er niet zo maar mag van uitgaan dat je onder de toelaatbare grens bent. Ik citeer " één keer was ik er niet gerust in (wegens het drinken van é glaasjes wijn)".
                        Dat helemaal niet drinken achter het stuur het ideale is lijkt mij nogal evident. Als je per auto, of met om het even welk voertuig op de openbare weg bent, moet je daar ook van uitgaan.
                        Maar iedereen (enkele moraalridders uitgezonderd) beseft allicht dat de realiteit niet altijd zo van zelfsprekend is.
                        Hoeveel glaasjes mag ik nu wel drinken, uitgaande van de veronderstelling dat ik geen geheel onthouder ben ? En dat zal, dit werd hier vroeger wel al eens aan de kaak gesteld, afhankelijk zijn van tal van factoren.
                        Toen ik in mijn eerste reactie zei dat ik het bizar vond dat hier nog geen reactie was gekomen van iemand die tegen de lamp was gelopen, wou ik hiermee insinueren dat er vermoedelijk hier wel zijn die al positief hebben geblazen, maar omwille van de reacties van enkel "zogenaamde moraalridders" het toch maar best vinden hier niet voor uit te komen, uit schrik voor de vloed van negatieve reacties die hier zal uit voortvloeien.
                        Laat het echter wel duidelijk zijn dat ikzelf tot nog toe nog niet positief heb geblazen. Ik wil hier dus absoluut de zaken niet gaan relativeren, want nogmaals ben ik van oordeel dat sturen en drinken niet samengaan.
                        Het is alleen spijtig dat de grootste moraalridders,"meestal" diegenen zijn die in een ver of nabij verleden niet altijd zo voorbeeldig waren dan ze nu wel eens beweren.
                        Het is een beetje zoals met het roken. Diegenen die er vroeger duchtig op los paften staan nu nogal eens op de barricade ...


                        Groetjes,
                        Pol.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: BOB & Blazen

                          Ik woon in een regio waar ze redelijk veel controleren me dunkt , heb ooit het stuur overgenomen van iemand die zich in de alcoholzone tussen de 0,5 en 0,8 bevond ,moet zeggen dat doet wel raar aan want voor ik eraan begon ook moeten blazen .
                          En die iemand is ook BD lid , dus pol ja er zijn er die hier op dit intelligent forum uit de bocht gaan .
                          Ps geven ze nog gordeldiertjes want ik heb twee kinderen en slechts een halve gordeldier (ge kent da wel nee t'is van mij neeeeeeeeee van mij .......oei van alle twee

                          Comment


                          • #28
                            Re: BOB & Blazen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Misschien is het voor sommigen wat moeilijk één en ander te verstaan.
                            Ik "vermoed" dat de topicstarter in zijn titel laat vermoeden dat het, al ben je ervan overtuigd dat je "S" zal blazen bij eventuele alcoholcontrole, toch nooit 100% zeker bent en je er niet zo maar mag van uitgaan dat je onder de toelaatbare grens bent. Ik citeer " één keer was ik er niet gerust in (wegens het drinken van é glaasjes wijn)".
                            Dat helemaal niet drinken achter het stuur het ideale is lijkt mij nogal evident. Als je per auto, of met om het even welk voertuig op de openbare weg bent, moet je daar ook van uitgaan.
                            Maar iedereen (enkele moraalridders uitgezonderd) beseft allicht dat de realiteit niet altijd zo van zelfsprekend is.
                            Hoeveel glaasjes mag ik nu wel drinken, uitgaande van de veronderstelling dat ik geen geheel onthouder ben ? En dat zal, dit werd hier vroeger wel al eens aan de kaak gesteld, afhankelijk zijn van tal van factoren.
                            Toen ik in mijn eerste reactie zei dat ik het bizar vond dat hier nog geen reactie was gekomen van iemand die tegen de lamp was gelopen, wou ik hiermee insinueren dat er vermoedelijk hier wel zijn die al positief hebben geblazen, maar omwille van de reacties van enkel "zogenaamde moraalridders" het toch maar best vinden hier niet voor uit te komen, uit schrik voor de vloed van negatieve reacties die hier zal uit voortvloeien.


                            Groetjes,
                            Pol.
                            Beste Pol,

                            Ik zie nu dat er iets moet zijn misgelopen vorige nacht. Ik dacht dat ik gereageerd had op jouw #21, maar daar schijnt iets te zijn mis gelopen.
                            Tweede poging.
                            Moraalridder heeft bij mij een negatieve connotatie en wordt meestal ook zo gebruikt (vgl vandaag is het onnozele kinderen en dat wordt ook meestal negatief gebruikt)
                            Daardoor was de ironie mij ontgaan. Plus dat een synoniem voor ironie spottende humor is, maakt het niet allemaal makkelijker.

                            Van moraalridders heb ik nog géén reactie gelezen in deze draad, of het moet zijn dat je het op mij hebt, zie #5.

                            Tijdens die controle zijn er meer dan 1000 chauffeurs gecontroleerd waarvan er zéér weinig positief waren. Vind de juiste cijfers niet meer terug, maar ik dacht aan minder dan 1% positief. Die zullen ook wel niet allen stomdronken geweest zijn en ook nog eens lid van BD.

                            Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #29
                              Re: BOB & Blazen

                              Sinds 1979 heb ik nog maar 1 keer mogen blazen. Wel een sleutelhanger gekregen. Bij een 2e controle werd er hier en daar iemand uitgepikt, ik vroeg gewoon of ze nog sleutelhangers hadden en ik moest doorrijden... Ik win nooit iets

                              Bij het blazen is de pakkans voor mij trouwens 0.0% wegens alcoholvrij (en niet alleen als ik moet rijden).
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #30
                                Re: BOB & Blazen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                                Het is alleen spijtig dat de grootste moraalridders,"meestal" diegenen zijn die in een ver of nabij verleden niet altijd zo voorbeeldig waren dan ze nu wel eens beweren.
                                En wat is het beste denk je?
                                Eentje dat vroeger vaak over de schreef ging en nu tot besef is gekomen of diegene dat zich nu laat gaan en de anderen moraalridders noemt.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X