Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk E-mail prog bij Windows 7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk E-mail prog bij Windows 7

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Hartelijk dank voor de reacties.
    - Gebruik Norton antivirus en internet beveiliging.
    - Windows Live wou ik proberen maar de gedownloade testversie is zeer complex, weinig gebruiksvriendelijk en bovendien komen er heel wat extra progs bij,die wellicht bruikbaar zijn voor sommigen, maar die een enorme ballast zijn. Daarboven komt nog dat een oude bekende de kop opsteekt: met name het egoïstisch optreden en inmenging van Microsoft software.
    Heb de hele santeboetiek terug verwijderd.
    - Ben momenteel Mail Commander Pro aan 't testen, maar vind display weinig gebruiksvriendelijk.
    - Denk dat ik Thunderbird toch maar eens van naderbij ga bekijken.

Henri
    Ter info: Spicebird is Thunderbird + een agenda, is echt een outlook vervanger.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

nete was mij voor...

Toch vraag ik me af wat die importeer-problemen nu eigenlijk zijn hoor. Ik heb dit jaar (bijna vorig jaar ) 5 pc's voorzien van Thunderbird, alle 5 hadden ze outlook express en dat liep als een trein, heb niets moeten doen, de mails werden ook gewoon overgenomen als men dat wenste. Op geen enkel ogenblik is het mis gegaan.

Gevolg, bijna heel de familie zijn nu blijde gebruikers van Thunderbird
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Photoclix, klopt dat het via outlook express vanzelf gaat, maar als je van vista komt had je daar windows mail en lukt het plots niet meer ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
          nete was mij voor...

Toch vraag ik me af wat die importeer-problemen nu eigenlijk zijn hoor. Ik heb dit jaar (bijna vorig jaar ) 5 pc's voorzien van Thunderbird, alle 5 hadden ze outlook express en dat liep als een trein, heb niets moeten doen, de mails werden ook gewoon overgenomen als men dat wenste. Op geen enkel ogenblik is het mis gegaan.

Gevolg, bijna heel de familie zijn nu blijde gebruikers van Thunderbird
          Dat komt omdat OE op dezelfde pc stond....en dan betwijfel ik of er ook Windows 7 op stond.
          Doe een keer hetzelfde waarbij OE op een andere pc staat.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Als ik hier alles dus goed begrijp is de overstap van Eudora naar TB een "gepeisd" werk?

Ik heb TB al eens geprobeerd maar na het eenvoudige Eudora liep ik wat verloren (.. en ik wou al niet te veel moeite doen)
            .. ik meen gelezen te hebben dat TB geschoeid is op de leest van de mail-engine van Eudora ?? kan er dat iemand bevestigen?
            TB lokt mij wel zeer aan moet ik zeggen ook al omdat ik een FF fan geworden ben ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Dat komt omdat OE op dezelfde pc stond....en dan betwijfel ik of er ook Windows 7 op stond.
              Doe een keer hetzelfde waarbij OE op een andere pc staat.
              Juist, probeer maar eens iets te importeren van OE in Live mai lof zo in Win7: die import wil enkel gaan zoeken als hij een geïnstalleerde OE vindt, en dat kan niet meer in win7. Vicieuze cirkel noemt men zoiets.
              Microsoft heeft er een serieus potje van gemaakt.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Juist, probeer maar eens iets te importeren van OE in Live mai lof zo in Win7: die import wil enkel gaan zoeken als hij een geïnstalleerde OE vindt, en dat kan niet meer in win7. Vicieuze cirkel noemt men zoiets.
                Microsoft heeft er een serieus potje van gemaakt.
                Jaja nete, je zegt het en beter dan ik.
                (wilde dat ook zeggen)

Zelf heb ik jaren gewerkt met OE.
                Heb er niet graag afscheid van genomen.
                Toen overgeschakeld naar Outlook 2003 en de volgenden.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Gmail
                  Je kan overal al je mails controleren, van zoveel accounts als je maar wil, nooit problemen met backups en importeren (na de eerste keer natuurlijk). superhandig om al je mailverkeer te organiseren.
                  Handige combinatie met google docs, google agenda, ...
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Pegasus mail (www.pmail.com). 't Is nog veilig ook (haalt geen info van het net bij HTML mails). Je kan instellen dat de layout er uit ziet zoals outlook mocht je dat belangrijk vinden.
                    Voor de rest hoor ik goede dingen over Thunderbird.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

om niet een extra topic te openen...

stel ik hier mijn vraag; weet iemand hoe je in Outlook 2010 extra e-mail adressen aanmaakt?
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                        om niet een extra topic te openen...

stel ik hier mijn vraag; weet iemand hoe je in Outlook 2010 extra e-mail adressen aanmaakt?
                        Als je extra e-mailaccounts bedoeld:

Zoniet, dien je je vraag beter te formuleren.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

@ destn; yep, da's hetgene ik bedoelde/vroeg!

merci voor de uitleg, zal er seffes eens aan beginnen se.
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                          X