Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CB-radio ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: CB-radio ?

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Nee hoor. Bij radioamateurs worden landen anders gedefinieerd. bv: United Kingdom .. voor de UNO 1 land, bij de radioamateurs is dat: Engeland, Wales, Schotland, Noord-Ierland, Isle of Man, Jersey, Guersney. Ook de VS heeft "aparte landen", Alaska, Hawaii, Puerto Rico.
    Zo zijn er 338 landen. Tel daarbij de "deleted" zoals bv. Oost Duitsland dan heb je er 58 extra.
    Ach zo! Die radioamateurs hebben dus een alternatieve geografie ontworpen! Bon, t'is nie strafbaar hé

    Comment


    • #17
      Re: CB-radio ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
      Ach zo! Die radioamateurs hebben dus een alternatieve geografie ontworpen! Bon, t'is nie strafbaar hé
      It's all about the numbers
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #18
        Re: CB-radio ?

        Mijn CB spullen zijn ook reeds vele jaren de deur uit, maar ik denk met een grote glimlach terug aan de DX verbindingen waar ik uit landen nieuws vernam dat ik pas 2 dagen later op de BRT zag/hoorde dat was gewoon in die tijd.
        Dikwijls de nacht doorgedaan (liep nog school toen) met de bedsprei over mijn hoofd om mijn ouders niet wakker te maken
        Het was de magie van toen de dag.... nu voor mij vervangen door de pc en cam.

        Alle vernieuwingen lijken ons na(heel) korte tijd zo gewoontjes.
        Vroeger was er nog verwondering bij technologische spullen ... nu... is het "te" gewoon geworden.
        Ach, op de mallemolen van het leven draait ieder zijn eigen rondje mee.
        Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
        Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

        Comment


        • #19
          Re: CB-radio ?

          Hier ook nog een "Presiden James" in de kast liggen. Nu maak ik gebruik van Brondi FX 400 walkies.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #20
            Re: CB-radio ?

            Vor zei die eens 'virtueel' zendamateur willen zijn deze link :



            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #21
              Re: CB-radio ?

              Ik ben nu 46 jaar en van mijn 14de ben ik een cb'er. Vroeger in huis met de vrienden maar dat is vergane glorie, er is haast niemand meer die een bak in huis heeft staan. Ben nu al jaren trucker en daar gebruiken we de cb nog vaak, zoals nu in de bietencampagne om de laadkranen te zoeken met behulp van de andere truckers en om eens een babbel te doen of goeiedag te zeggen.
              Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

              Comment


              • #22
                Re: CB-radio ?

                Zo ik ben QRV hamsphere mijn callsign daar is 16HS122

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment

                Working...
                X