Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Deze morgend om 08u45 was het hier -14°C ... op verschillende thermometers!
Da's koud genoeg en we zitten bijna aan de temperatuur van vorig jaar toen het tot -18°C ging.
Volgens het weerstaion hier vlakbij was de minimum-temperatuur voor vandaag -13,9°C, nu is het nog altijd -9,3°C.
Gisterenavond lag er nog geen ijs op de vaart, nu ligt er wel een dun laagje.
Omdat er tijdens het kerstverlof gewoonlijk geen verkeer is op de vaart zal die wel verder dichtvriezen als het zo koud blijft.
In de 27 jaar dat ik in Sint-Jozef Rijkevorsel woon heb ik nog maar twee keer meegemaakt dat het ijs hier dik genoeg was om er veilig over te lopen, de laatste keer was vorige winter. Maar dan moet het nog wel een tijdje flink blijven vriezen...
Deze namiddag ga ik wel even met de kinderen van mijn vriendin naar het crossparcours op de Kievitsheide, daar zijn wat heuveltjes waar ze met de slee kunnen spelen. Maar als het zo koud blijft dan zullen we vrij snel terug binnen zijn.
Eigenlijk is het eigenaardig dat we Kerstmis associëren met koude en sneeuw.
En het is ook pas goed als er aan die toestand voldaan wordt.
In Bethlehem kan het snikheet zijn
Zelf vind ik het niet zo eigenaardig, waarschijnlijk ligt dit aan mijn opvoeding.
Heb die sfeer al altijd heerlijk gevonden, vooral als er sneeuw lag.
Vroeger was het nog veel beter dan nu, dat gevoel heb ik althans.
De kleine parochie kappel was heel mooi versierd en zat afgeladen vol.
Zelf vind ik het niet zo eigenaardig, waarschijnlijk ligt dit aan mijn opvoeding.
Heb die sfeer al altijd heerlijk gevonden, vooral als er sneeuw lag.
Vroeger was het nog veel beter dan nu, dat gevoel heb ik althans.
De kleine parochie kappel was heel mooi versierd en zat afgeladen vol.
En niet te geloven hoe snel het afkoelt. Op een half uur tijd is de temperatuur al terug gezakt van -4.2 tot -6.3 gr.C. Dat belooft voor volgende nacht
En niet te geloven hoe snel het afkoelt. Op een half uur tijd is de temperatuur al terug gezakt van -4.2 tot -6.3 gr.C. Dat belooft voor volgende nacht
-7,2 °celsius momenteel hier in Westerlo.
Buiten wel te verstaan. Binnen is het 23 graden en ik nog te bibberen aan mijn pc. Ik ben al ziek sinds afgelopen dinsdag met donderdag een toppunt van 40 graden koorts.
Ik ben sindsdien niet meer buitengeweest en ben dat ook nog niet direkt van plan.
Comment