Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze laptop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: keuze laptop

Kijk even naar http://www.bto.eu
    Heb met hun erg goede ervaring

Ze stoppen erin wat jij er graag in hebt.
    En alle drivers op een schijfje
    Zie bv de configuratie hieronder wat ik heb samengesteld voor rond de 1500 euro:

X•BOOK 17CL28-i7 WXGA+WUXGA+ NVIDIA 9800GTX 1024Mb € 1247
    Beeldscherm: 17 inch WXGA+ Glare TFT, (res. 1440x900)
    Videokaart: ATI HD Mobility Radeon 4570, 512MB GDDR2
    Chipset: Intel® Cantiga PM55 1333MHz FSB + ICH10M
    Processor Core i7: Intel® Core™ i7 -720QM 1.60GHz 6Mb Cache (2.80GHz Turbo)
    RAM DDR3 1066 (1): 2Gb DDR3-1066MHz (slot 1)
    RAM DDR3 1066 (2): 2Gb DDR3-1066MHz (slot 2)
    **Harddisk: 500GB 7200 rpm (16Mb cache)+Shock Protection
    **Optische disk SATA: Blu-Ray drive + PowerDVD (BD-ROM+DVDRW)
    DVD-Software: DVD Software optioneel
    Wireless LAN 54/300: BTO® 54/300Mb Wireless Lan (b/g/n)
    Accu: 6-cell Primary Lithium-Ion Batterij
    Bluetooth: Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
    USB: 3 x USB 2.0
    VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
    HD-TV aansluiting: HDMI connector voor HD ready LCD schermen
    Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
    Uitbreidingsslot(en): 1 x PC Express Card
    E-SATA Poort: Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
    Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad
    **Keyboard Layout: AZERTY Toetsenbord (BE-Internationaal voor Belgie/Fr.))
    LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
    Garantie >: 2 jaar Carry-in garantie
    Cardreader: 7-in-1 card Reader (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)
    Audio: Ingebouwde Stereo speakers + Sub-Woofer
    Audio: Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
    Audio: Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
    Microsoft Office: Microsoft Office Optional
    **Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – NEDERLANDS
    Afmetingen: 397(W) x 280(D) x 28-39(H) mm
    Gewicht: 2.85 Kg
    Reiniging TFT: BTO TFT Reinigingsdoek, Microvezel.
    ** Afwijkend ten opzichte van de basisconfiguratie
    Subtotaal excl. BTW € 1247
    BTW 19 %
    Totaalprijs incl. BTW € 1483,93
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Voor wat het waard is: kijk eens bij IBM / LENOVO

Misschien niet de meest flashy, maar ik heb er verschillende.

Diegene die ik dagelijks gebruik werkt van 7:00 tot 15:00 u en van 20:00 tot 1:00 u.

Dus da's 13 uur per dag ! En die werkt nog steeds PERFECT !

Je mag ze per 5 stapelen en dan nog gaan ze niet doorbuigen. Druk maar eens ferm op de achterkant, je gaat het niet op je screen zien.
      Om dan nog maar te zwijgen van het fantastische toetsenbord.

Ik heb mijn IBM's allemaal 2nd hand gekocht, maar zelfs nieus vind ik ze zeker niet té duur. Als je naar de kwaliteit kijkt.... + al de docking mogelijkheden die ze bieden.
      Kan ik enkel maar bijtreden!

Zien er inderdaad niet flashy uit, maar zijn oerdegelijk. Het enige wat al eens kapot gaat is de harde schijf, maar dit gebeurt ook met HP, Toshiba, Apple...
      Eigenlijke moet je met een SSD nemen
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
        lees eens wat ik schrijf
        acer doet moeilijk in Belgïe voor het verplichte twee jaar garantie dat ze wettelijk moeten geven
        Neen Gert, nooit problemen met de garantie op Acer.

Wij hebben ook een klein IT-bedrijf en verdelen zowel HP als Acer, maar ook merken zoals Lenovo, Siemens, Asus, MSI, etc....

Met de naservice van Acer hebben we nog nooit problemen gekend, wat ik niet kan zeggen van HP....

Packard Bell verdelen we niet meer wegens veel te veel problemen achteraf met mankementen etc...

Mvg. Peter
        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
          Neen Gert, nooit problemen met de garantie op Acer.

Wij hebben ook een klein IT-bedrijf en verdelen zowel HP als Acer, maar ook merken zoals Lenovo, Siemens, Asus, MSI, etc....

Met de naservice van Acer hebben we nog nooit problemen gekend, wat ik niet kan zeggen van HP....

Packard Bell verdelen we niet meer wegens veel te veel problemen achteraf met mankementen etc...

Mvg. Peter
          Wat geniet uw voorkeur dan Pete, je hebt vermoedelijk een goed zicht op de levensduur/dienst na verkoop van de producten van de verschillende fabrikanten.
          Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
            Hey juppekes

Ik heb hier eentje staan van Packard Bell

Hij doet alles wat ik vraag en snel, dus meer moet dat niet zijn

Wat is er eigenlijk mis met Packard Bell, die naam komt hier niet zoveel over de vloer als de rest?
            Misschien omdat die al smalend, meestal "Packard Hell" genoemd wordt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Voor wat het waard is: kijk eens bij IBM / LENOVO

Misschien niet de meest flashy, maar ik heb er verschillende.

Diegene die ik dagelijks gebruik werkt van 7:00 tot 15:00 u en van 20:00 tot 1:00 u.

Dus da's 13 uur per dag ! En die werkt nog steeds PERFECT !

Je mag ze per 5 stapelen en dan nog gaan ze niet doorbuigen. Druk maar eens ferm op de achterkant, je gaat het niet op je screen zien.
              Om dan nog maar te zwijgen van het fantastische toetsenbord.

Ik heb mijn IBM's allemaal 2nd hand gekocht, maar zelfs nieus vind ik ze zeker niet té duur. Als je naar de kwaliteit kijkt.... + al de docking mogelijkheden die ze bieden.
              Amen .. Heb IBM Thinkpad G40 tweedehands ... gebouwd als een tank en vrijwel kompleet geruisloos, kan je gebruiken terwijl andere familieleden TV kijken vlak naast u

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Misschien omdat die al smalend, meestal "Packard Hell" genoemd wordt ?
                Packard Bell is onlangs overgenomen, en sindsdien zou het een pak beter zijn.
                Op mijn vorig werk was alles HP, maar alles was ook voorzien van een next day, on site contract over 3 jaar.
                Ik heb NOOIT problemen gehad met HP, bovenstaande tekst dekte 100% de lading.

1 van de toppers was een kapotte switch. Doorgebeld rond 14:00, de volgende dag rond 9:30 lag de nieuwe versie op mijn bureau... Die switch was notabene om zeep geholpen door een ander bedrijf dat netwerkbekabeling doet. HP leverde op die dingen levenslange garantie... (yep : ze zijn duur, maar dan heb je ook wat).
                Of de grafische kaart van mijn PC. Die was bijna 3 jaar oud, maar de ventilator begon lawaai te maken. Ik eveneens gebeld. De volgende dag, lag een nieuwe grafische kaart op mijn bureau. Omdat het ding zo oud was, was het zelfs de topper uit diezelfde reeks (mijn type was niet meer op voorraad). En dan gaat het wel over een Quaddro kaart hé, geen rommeltje van 100€.

Je krijgt de service waarvoor je betaalt. Zo'n contract is eveneens duur, maar voor bedrijven onontbeerlijk...
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                  Wat geniet uw voorkeur dan Pete, je hebt vermoedelijk een goed zicht op de levensduur/dienst na verkoop van de producten van de verschillende fabrikanten.
                  Lenovo en sony zijn over het algemeen de betere en betrouwbaarste laptops.
                  Sony op vlak van beeld ook superieur, lenovo op vlak van degelijkheid en robuustheid.

Maar minpuntje van beide merken is de prijs

Zelf koop ik voor ons bedrijf bijna altijd Acer, omdat dit gewoon prijs/kwaliteit dik in orde is. Ok, het is geen lenovo of sony maar het kost ook de helft. Dus mag er al eens eentje rapper stuk gaan hé.

HP ben ik zelf minder happig om, omwille van de naservice.
                  Hun naservice naar zeer grote bedrijven is top, maar de kleinere bedrijven en particulieren betalen hiervoor het gelag en dat is jammer.

Een voorbeeld : panne aan HP desktop bij één van onze klanten (KMO). Betreft een pc met on-site interventie contract 3 jaar en in garantie.
                  Technieker komt ter plaatse : moederbord stuk. Probleem : dat type moederbord op het moment niet voorradig. Resultaat : reparatie van pc meer dan 1 maand geduurd, redelijk schandalig voor een pc met een duur garantiepakket (garantiepakketten op Acer kosten 2x niks in tegenstelling)

Een mooi alternatief voor een laptop is een AIO pc.
                  Heb voor op mijn eigen bureau onlangs de Z5610 Quad-CPU aangekocht met 23" breedbeeld scherm And I like it

Comment

zelf zit ik nu met een sony vaio, na 2 jaar nog heel tevreden van
                    de linker muisknop van het touchpad doet het niet meer zo fantastisch, maar is nog best wel bruikbaar. Het enige wat al snel aan vervanging toe was, was de muis (geen sony).
                    Ik sta 's morgens op, zet de laptop op, ga eten en begin dan (ondertussen wat vol en dus traag in de opstart ). Meestal draait hij dan tot een uur of 23 in de nacht. Neem hem meestal ook mee naar school in mijn lowpro fastpack (dus tegen de rug met een volle fototas er tegenaan).

tevreden over basis, maar heb er enkel wat teveel opstaan
                    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Die ervaring met HP heb ik nooit gehad. Nochtans was het bedrijf niet zo groot...
                      Behalve als je een 20-tal PC's en 3 servers groot noemt...
                      Het bedrijf dat de IT deed was wel een pak groter. Het is wel mogelijk dat dat scheelt natuurlijk...

Daarnaast : Als ze een next business day on site contract laten betalen, is dat ook wat ze moeten leveren. Bij ons is dat altijd gelukt...
                      En als het niet lukt, zullen ze echt met een betere uitleg mogen komen dan onderdeel niet voorhanden... In mijn woordenboek wordt dat een andere vervangingspc tot dat onderdeel voorhanden is...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Asus hier.
                        Heel erg tevreden van, trouwens ook goedkoper dan de grote merken (HP, Acer, ...) wanneer je dezelfde configuratie vergelijkt.

Daarvoor een HP en een DELL gehad.
                        Met geen enkele een probleem gehad, het ligt er voor een groot deel aan hoe je de laptop behandeld......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Die ervaring met HP heb ik nooit gehad. Nochtans was het bedrijf niet zo groot...
                          Behalve als je een 20-tal PC's en 3 servers groot noemt...
                          Het bedrijf dat de IT deed was wel een pak groter. Het is wel mogelijk dat dat scheelt natuurlijk...

Daarnaast : Als ze een next business day on site contract laten betalen, is dat ook wat ze moeten leveren. Bij ons is dat altijd gelukt...
                          En als het niet lukt, zullen ze echt met een betere uitleg mogen komen dan onderdeel niet voorhanden... In mijn woordenboek wordt dat een andere vervangingspc tot dat onderdeel voorhanden is...
                          Firma is een uitzendbureau, dus nu ook niet superklein te noemen hé.
                          IT bedrijf heeft er in principe niks mee te maken. Contract NBD is een contract tussen end-user en HP.

Vervangingspc staat niet in hun woordenboek

Comment

Working...
                          X