Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mvcd Jose Inktpatronen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: mvcd Jose Inktpatronen

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Vrijheid is het het hoogste goed, dus iedereen doet lekker zijn of haar zin, ik kies steeds voor originele inkt met in gedachte "Wie over de hond kan, kan ook over zijn staart" Onze digitale beeldverwerking is een ketting met vele schakels, de zwakste schakel bepaald het resultaat. Voor vele is een investering in een body normaal, investeren in goede optiek kan nog net, toch is het van groot belang aan je output van de beelden de nodige aandacht te schenken en proberen de ketting even sterk te houden. Door het gebruik van originele inkten en gekende papieren voor de afdruk .... just my 2cents

    MVG, Jeff C.
    Ben ik helemaal mee eens. Aangezien in het leven alles nooit absoluut wit-zwart is, haal ik hier een aantal voorbeelden aan, die misschien aan het denken zetten. De reden waarom men alternatieve patronen/inkt en papier gebruikt is uiteraard kostenbesparing: soms gaat dit niet goed, met verminderd resultaat, soms ook goed en dan is de besparing mooi meegenomen.

    Stel je hebt een Epson R2400 printer die de K3 inktset gebruikt, maar je vind die te duur in gebruik, maar je zou -als je avontuurlijk genoeg bent en wat handig bent- ook grotere K3 inkpatronen kopen, dus originele Epson, die bedoeld zijn voor de Pro printers zoals de Pro 4800 (110 en 220 ml) en de inkt eruit zuigen en die in een CISS of navulbare patronen steken. Doe je dit op een juiste manier, dan is er absoluut geen kwaliteitsverschil en dezelfde archiefkwaliteit, want immers dezelfde originele Epson K3 inkt. Opnieuw een profiel aanmaken is zelfs absoluut niet nodig. Ondertussen heb je wel een besparing van 70-80 % gedaan op de inktkosten.

    Origineel papier: wie gebruikt tegenwoordig niet hoogwaardig papier, zoals Hahnemühle matte papier of Ilford smooth Satin in zijn Epson R2400, om maar een voorbeeld te noemen ? Ik geef toe: geen origineel papier, maar toch fantastisch resultaat met uiteraard het juiste printerprofiel. En dat bespaart weer.

    Nog iets anders: de Epson Pro printers hebben allemaal een opvangbak voor afvalinkt tijdens reinigingscycli. Veel mensen die een beetje milieu-bewust zijn en ook geld willen besparen, halen de absorptiesponzen eruit en vullen die met een flink stuk watten en resetten de chip ervan om die telkens opnieuw te gebruiken en dit spaart telkens al gauw 25-40 euro. Invloed op de printkwaliteit: 0,0 % en de kostenbesparing is meer dan behoorlijk, minder overtollig plastiek afval, en daarvan kan je zo nu dan eens wat extra printen .
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment

    Working...
    X