Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moet een goeie Blue-Ray speler(aansluiting op TV) nog veel geld kosten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: moet een goeie Blue-Ray speler(aansluiting op TV) nog veel geld kosten?

    Lap! Ik mag dus mijn illusies opbergen.
    Ik heb nog een DVD-recorder van uit de tijd dat deze met een HD erin, stukken van mensen kostten (ik heb er toen ongeveer 400€ voor neergeteld)
    En, inderdaad, ik gebruik altijd de 4uren-opnamemodus, om toch een paar programma's te kunnen opslaan op 1 DVD.
    Dus veel zal die Blu-Ray er niet meer kunnen uitpuren zeker?

    bedankt, Polleke

    Comment


    • #17
      Re: moet een goeie Blue-Ray speler(aansluiting op TV) nog veel geld kosten?

      Neem zo'n schijfje mee naar een winkel, en test het eens uit. Maar ik vrees er dus voor.
      Ik heb hier zelf zo'n DVD-recorder (eentje van Philips, maar dat speelt niet echt een rol).
      Op mijn 32" LCD full HD scherm is het nog te doen, maar de korrels zijn duidelijk zichtbaar. Meestal gebruik ik de 2 uur modus...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #18
        Re: moet een goeie Blue-Ray speler(aansluiting op TV) nog veel geld kosten?

        Ik ken er natuurlijk - wéér - niets van maar toevallig deed een videotheek-boerinneke me een "voorstel" (helaas : een éérbaar, dan nog... ) : ik geloof dat "moviemax" een blue-ray dingens verkoopt tegen 269 Euro maar dan zitten daar X-aantal (het was veel maar ik heb maar half geluisterd, natuurlijk) films inbegrepen. Geen idee om welk merk het gaat, hoor.
        ---------------
        Om nog eens uit te leggen hoe "wij" hier werken : ik huur véél films omdat ik het de moeite niet meer vind om nog naar de bioscoop te gaan ('k ging vroeger soms 3x in een week-end, meestal ééntje op zaterdagnamiddag, dan een etentje, een filmpje op zaterdagavond en dan nog eentje op zondag. Namiddag of avond. Nu is de soep zo dun geworden dat niéts nog de verplaatsing waard is.) Onlangs gaan kijken (toeme toch) naar "Inglorious Bastards" en dat is een zeperd 1e klas. Ook naar Altiplano gaan zien ("Belgische Film" !) en dat zit zo boordevol symboliek dat ge net zo goed een wat in de Gouden Gids kunt bladeren. Uw avond gaat er in elk geval niet slechter door worden. Het "beste" wat ik de afgelopen in de bioscoop heb gezien was "De Helaasheid..." en dat zegt al genoeg, zeker ?
        ---------------
        Nee, ik zit hier nog te "werken" met een ouwe Playstation 2 en dààr pleur ik mijn gehuurde dvd's in. Geef toe : ambachtelijk werken ! En al helemààl sukkelen als je weet dat ik mijn films "bestuur" met mijn dingespad (hoe heet dat spel nu weer ???) waarmee ik 100 jaar geleden ook mijn games speelde...

        Comment


        • #19
          Re: moet een goeie Blue-Ray speler(aansluiting op TV) nog veel geld kosten?

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Lap! Ik mag dus mijn illusies opbergen.
          Ik heb nog een DVD-recorder van uit de tijd dat deze met een HD erin, stukken van mensen kostten (ik heb er toen ongeveer 400€ voor neergeteld)
          En, inderdaad, ik gebruik altijd de 4uren-opnamemodus, om toch een paar programma's te kunnen opslaan op 1 DVD.
          Dus veel zal die Blu-Ray er niet meer kunnen uitpuren zeker?
          bedankt, Polleke
          Als je een gewone DVD afspeelt (gekocht exemplaar of opgenomen film in hoge kwaliteit) dan zal het beeld inderdaad wel verbeteren maar je moet niet verwachten dat iets dat op lage kwaliteit opgenomen werd plots hoge kwaliteit zal worden.
          Ja, veel toestellen doen heden die upscaling ... al doet de ene dat al een pak beter dan de andere.
          Als ik hier films op DVD bekijk via de Blu-Ray speler dan zie ik daar nu details in dat ik voordien nooit gezien heb via een DVD-speler. Het lijkt soms wel een andere film te zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: moet een goeie Blue-Ray speler(aansluiting op TV) nog veel geld kosten?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            en tot slot: zou het nuttig/voordeliger zijn om zo'n toestel te kopen met een ingebouwde versterker en surroundspeakers?
            Als je een toestel kiest moet je rekening houden met de afspeelbaarheid van sommige films. Je zal merken dat de duurdere toestellen meer formats ondersteunen. Maar elk instaptoestel doet zijn werk naar behoren. Sommige hebben een internet aansluiting die meestal dient om met een bepaalde dienst van het merk te comuniceren ivm filmtrailers en fimupdates. Soms kan het zijn dat je via deze aansluiting extra informatie van de film kunt opvragen die niet op de schijf staat. Een update van de firmware is ook een mogelijkheid, maar ik zie dit liever gebeuren met behulp van een USB-stick, wat gebeurd met spelers zonder internet aansluiting.

            Het is inderdaad voordelig om een compleet systeem aan te schaffen, maar dan zeker goed uitkijken met wat je koopt, en wat er bij aangesloten moet worden. Vraag raad aan verschillende dealers en ga niet alleen op het goedkoopste af.

            Comment


            • #21
              Re: moet een goeie Blue-Ray speler(aansluiting op TV) nog veel geld kosten?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Als ik hier films op DVD bekijk via de Blu-Ray speler dan zie ik daar nu details in dat ik voordien nooit gezien heb via een DVD-speler. Het lijkt soms wel een andere film te zijn.
              aha!...En welke Blu-Ray speler mag dat dan wel zijn die jij hebt, VerSeg??
              En wakostie

              Comment


              • #22
                Re: moet een goeie Blue-Ray speler(aansluiting op TV) nog veel geld kosten?

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                aha!...En welke Blu-Ray speler mag dat dan wel zijn die jij hebt, VerSeg??
                En wakostie
                Ik heb een Sony BDP-S500 maar die is al lang vervangen door de BDP-S550.
                De nieuwe starten heel snel op daar waar het bij de mijne extreem traag is.
                Kwaliteit is super maar daar zijn er nog van. Ik heb al een Panasonic gezien en ook daar is het beeld subliem en werkt de upscaling heel goed.
                Blu-Ray is een verbetering t.o.v. DVD maar tussen verschillende merken zit toch ook een verschil in beeldkwaliteit, vooral de kleuren dan.
                De prijzen kan je best eens opzoeken want ik heb de mijne al een tijdje en volg het niet op.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X