Re: doopsel??
Die zin begrijp ik niet goed ajuin
Als ik het letterlijk mag interpreteren?
Neen, als kind van bijna 12 jaar (ik denk aan de plechtige communie) heb je daar niet veel tegen in te brengen.
En als baby totaal niks
De rest van jouw redenering kan wel kloppen maar ik vermoed dat je dat (pas) beseft
op latere leeftijd.
Het belangrijkste is, wat ik ook probeer aan te tonen, dat jij je in die (jonge) jaren
je goed hebt gevoeld.
Het is daarom dat ik zeg dat het kind op de 1ste plaats moet komen en niet al die rest.
Zo veel te beter he.
Persoonlijk zou ik het ook zeer bedenkelijk vinden moest men jou scheef aankijken.
Dat zegt meer over die anderen he.
Ik heb gewoon een antwoord gegeven en mijn mening aan david....
Ben ik het mee eens.
Maar een kind is niet met deze zaken bezig.
Sorry dat ik het zeg maar jij hebt niet beslist dat je wel of niet gedoopt werd.
(als baby enz.)
Zou wel graag willen weten wanneer je te weten kwam dat je dus niet gedoopt bent.
En hoe dat verder is gegaan daarna.
Gewoon uit interesse maar ja dan gaan we te ver en zal wellicht onze mod.
de zaak hier sluiten
Ben ik het me eens.
Het is daarom dat ik zei dat de tijden veranderen.
En idd. je moet ook niet alles "pikken" wat mens en maatschappij jouw wilt doen
voorhouden.
Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
Bekijk bericht
Als ik het letterlijk mag interpreteren?
Neen, als kind van bijna 12 jaar (ik denk aan de plechtige communie) heb je daar niet veel tegen in te brengen.
En als baby totaal niks
De rest van jouw redenering kan wel kloppen maar ik vermoed dat je dat (pas) beseft
op latere leeftijd.
Het belangrijkste is, wat ik ook probeer aan te tonen, dat jij je in die (jonge) jaren
je goed hebt gevoeld.
Het is daarom dat ik zeg dat het kind op de 1ste plaats moet komen en niet al die rest.
Daarnaast was ik nog eens de enige in de familie die niet gedoopt is. Ben ik het buitenbeentje, degene die bij de grootouders als de duivel aanzien wordt? Helemaal niet! Bekijkt de oude BD-garde me als een ketter? Bij mijn weten niet...
Persoonlijk zou ik het ook zeer bedenkelijk vinden moest men jou scheef aankijken.
Dat zegt meer over die anderen he.
Ik heb gewoon een antwoord gegeven en mijn mening aan david....
Ik heb nu zelf de keuze om volledig vrij mijn geloof te kiezen. Het is aan de persoon zelf om te kiezen, niet aan de ouders. Kies ik het jodendom, word ik moslim, het kan allemaal. Ik ben vrij om zelf alles te bestuderen en dat te nemen waarin ik me het best voel.
Maar een kind is niet met deze zaken bezig.
Sorry dat ik het zeg maar jij hebt niet beslist dat je wel of niet gedoopt werd.
(als baby enz.)
Zou wel graag willen weten wanneer je te weten kwam dat je dus niet gedoopt bent.
En hoe dat verder is gegaan daarna.
Gewoon uit interesse maar ja dan gaan we te ver en zal wellicht onze mod.
de zaak hier sluiten
Volgens mij sta je niet sterk in je schoenen als je het puur wil doen om de familie te plezieren. Voor jullie zelf zegt het niets en zou het een neen zijn, maar je wilt het nog doen voor de familie om niet scheef bekeken te worden. Als je hierover geen deftig en opbouwend gesprek kan voeren, tja, wat is het dan waard van het toch te doen?
Het is daarom dat ik zei dat de tijden veranderen.
En idd. je moet ook niet alles "pikken" wat mens en maatschappij jouw wilt doen
voorhouden.
Comment