Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrische auto zin of onzin.????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Electrische auto zin of onzin.????

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
    De energiebalans is zo slecht dat BMW er mee gestopt is.
    Inderdaad, in België hebben ze er bij de regering eens een paar in bruikleen gekregen van BMW, op vloeibare waterstof, ik denk nog te weten dat de brandstofkosten er op méér dan 50€ per 100Km lagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Inderdaad, in België hebben ze er bij de regering eens een paar in bruikleen gekregen van BMW, op vloeibare waterstof, ik denk nog te weten dat de brandstofkosten er op méér dan 50€ per 100Km lagen.
      ik geloof dat het bijna 3X duurder is als gewoon electrisch rijden.
      en daarbij, wat wil je ....de oliekraan moet blijven lopen...

daarbij komt er dat bij 'n EV nauwelijks nog olie of fosiele brandstoffen gebruikt worden.
      de aandrijving gebeurd electrisch ttz:
      - geen vuile olie die uit de carter komt
      - geen olie van 'n versnellingsbak of differencieel
      - geen benzine of diesel ....dus geen CO2

alle technieken en know how zijn er al decenia, maar alle patenten zijn opgekocht door de olie concerns om die oliekraan open te houden...
      en vragen ze aan ons om de verwarming 'n paar graden lager te zetten en 'n trui aan te trekken want wij stoten teveel aan CO2 uit.
      we verkwisten idd te veel energie of het kan goedkoper, het zou zou 'n economische ramp zijn.
      ik hoop dat de EV's nu toch 'n doorbraak krijgen, dan kunnen we met meerdere spelers kiezen voor welke technologie we gaan ...'n open en vrije markt.
      en ik verwacht, volgens de regels van "vraag en aanbod" dat de prijzen van fosiele branstoffen gaan dalen.

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Alleen staan ze nog niet echt op punt blijkbaar
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
          http://www.youtube.com/watch?v=8DfHyGD7_pM

nieuwe technologie zeker?
          en als de prijzen van de olie nog meer stijgen, gaat het volgens mij alleen maar sneller gaan om dat op punt te krijgen. Volgens mij is de belangrijkste manier van energie opwekken nog steeds Negawatts (zijnde besparing hé ), vooral dan in vervoer en olie/fisie gerelateerde energie verbruikers. Volgens top gear test, is een toyota prius trouwens minder zuinig dan de een of andere mercedes. de opmerking op het einde: use the car where it is build for

Nog een opmerking over een post een heel eind terug (nr 17of daar ergens): de zon is kernfusie en geen kernsplitsing (fisie). Je begint dus met waterstof, maakt daar helium van, en als je ster zwaar genoeg is, een hoop andere moleculen. Op onze aard*****, is er nog geen kernfusie beschikbaar als energieopwekking voor de lamp op je bureau. Voorlopig is het enkel te gebruiken als bommetje.
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            Nog een opmerking over een post een heel eind terug (nr 17of daar ergens): de zon is kernfusie en geen kernsplitsing (fisie)..
            klopt maar ik zie niet zo snel wie anders beweerd heeft . ik was zelf #17 en gebruikte kernenergie ipv fusie of splitsing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              http://www.youtube.com/watch?v=8DfHyGD7_pM

je moet nu niet direct EV in de categorie sportcar's gaan verglijken.
              het is nu eenmaal zo dat 'n EV het grootste koppel heeft en dat is 'n geweldig groot koppel.
              Top Gear stelt het daarmee niet echt objectief, tegenover 'n standaard wagen, hetzij monovolume of stationwagon...of familie wagen.
              er is 1 ding wat ik wel goed verstaan heb, dat de kostprijs per km, 'n pak goedkoper is.
              je koopt immers 'n wagen volgens behoefte en vele zouden met 'n EV totaal tevreden zijn.
              alleen jammer dat je ze niet kan kopen...ik hoop dat daar spoedig verandering in komt.
              als je 'n 12 cylinder ferrari hoort brullen, zal je waarschijnlijk nooit electrisch rijden...

Comment

Nog jammer is dat , dat ge niet eens tot in bv Italië kan rijden, om de 100 a 200 km telkens weer opladen
                Als dat moest opgelost zijn, bv minstens 500 km kunnen rijden, dan zouden er meer potentiële kopers zijn ( denk ik)
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  je moet nu niet direct EV in de categorie sportcar's gaan verglijken.
                  het is nu eenmaal zo dat 'n EV het grootste koppel heeft en dat is 'n geweldig groot koppel.
                  Top Gear stelt het daarmee niet echt objectief, tegenover 'n standaard wagen, hetzij monovolume of stationwagon...of familie wagen.
                  er is 1 ding wat ik wel goed verstaan heb, dat de kostprijs per km, 'n pak goedkoper is.
                  je koopt immers 'n wagen volgens behoefte en vele zouden met 'n EV totaal tevreden zijn.
                  alleen jammer dat je ze niet kan kopen...ik hoop dat daar spoedig verandering in komt.
                  als je 'n 12 cylinder ferrari hoort brullen, zal je waarschijnlijk nooit electrisch rijden...
                  Nou eer je de prijs per km teruggewonnen hebt van deze 120.000€ kostende wagen...
                  Die je overigens gewoon kunt bestellen via Internet.

En geef toe, een brullende V8, V10 of een huilende V12 is toch pure genot...
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Nog jammer is dat , dat ge niet eens tot in bv Italië kan rijden, om de 100 a 200 km telkens weer opladen
                    Als dat moest opgelost zijn, bv minstens 500 km kunnen rijden, dan zouden er meer potentiële kopers zijn ( denk ik)
                    het is dat wat bedoel...
                    moet je 1000 den km's rijden, is 'n hybride evt de oplossing, zodat je niet zonder power valt.
                    maar voor vele die dagelijks niet meer als 100 km rijden is 'n EV 'n mooi alternatief.
                    en volgens mij zijn er dat vele...o.a. ikke

Comment

Ik denk dat, indien er vandaag iemand met een prijs/kwaliteit/ergonimiteit praktische, milieuvriendelijke oplossing komt, deze zeker kans van slagen maakt.

Alleen, die blijkt nog niet klaar te zijn..

Comment

Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

edit: eindelijk het juiste topic te pakken...
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

Comment

Hier een linkje hoe de wagen van toekomst er volgens GM zal uitzien. KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Hier een linkje hoe de wagen van toekomst er volgens GM zal uitzien. KLIK
                            Ik denk niet dat ik ooit achter het stuur ga geraken van dit pareltje.

En dat heeft niets met de prijs te maken.

Mvg.
                            Robert
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat ik ooit achter het stuur ga geraken van dit pareltje.

En dat heeft niets met de prijs te maken.

Mvg.
                              Robert
                              Pasop, het kan er soms sneller aankomen dan we zouden denken, zie maar eens welk een evolutie de huidige wagens de laatste 20 jaar hebben doorgemaakt.

Comment

Nee, ik kan niet akkoord met jou gaan. "Het kan niét sneller aankomen dan we zouden denken !"
                                ---------------
                                Mensen "denken" enorm klassiek. Een simpel voorbeeld : het is perfect mogelijk om een gewone auto te bouwen ZONDER STUUR ; ene die met een (jawél, U leest het goed) simpele... joy stick zou kunnen worden bestuurd. De wagen zou dus veel nauwkeuriger, met één hand die dan nog op de middenconsole kan rusten zijn plaats in het verkeer kunnen hebben. Wel, geen énkele constructeur waagt het zo'n wagen te bouwen. En waarom niét, denk je ? Een moeilijke vraag maar - gelukkig voor jou - kan ik je meteen het énige goeie antwoord kan geven : zo'n wagen zou voor geen méter verkopen ! En dan hebben we het over een "detail" : een àndere manier van de wagen...besturen. Noch meer noch minder.
                                ---------------
                                Hoeveel % van de mensen die "op het punt staan" om een gloednieuwe wagen aan te kopen zouden écht ook maar 1 seconde overwegen om een electrische auto te kopen ?
                                ---------------
                                Het gaat tenslotte om geld. En, om jullie al meteen het gras van voor de voeten weg te zeisen, dus ook over ARBEIDSPLAATSEN. Een constructeur die "niet verkoopt" zal het natuurlijk niet lang uitzingen. Integendeel, de grote constructeurs zijn allemaal "met iets bezig", maar volgens mij énkel in de hoop om de trein, indien hij toch op gang zou komen, alsnog niet te missen. En om tegenover al die onnozele groene wijsneuzen een "positief" imago te kunnen etaleren.
                                ---------------
                                Het is wel duidelijk dat de wat schimmige figuur van "den gemiddelden consument" niet de minste belangstelling voor electrische auto's heeft, op dit ogenblik... Ik moet maar mezelf de vraag stellen : zou ik OP DIT OGENBLIK de aankoop van een electrische auto overwegen ?
                                Antwoord : nee, dank je de koekoek !

Comment

Working...
                                X