Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrische auto zin of onzin.????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Electrische auto zin of onzin.????

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
    Als je even rondkijkt op google patents dan valt je mond open van verbazing hoe lang
    geleden dat eigenlijk een hybridemotor, brandstofcellen en dergelijke al uitgevonden zijn
    ... rendabele systemen die de mensen minder benzine zouden laten verbruiken werden
    geweerd als de pest dankzij de tegenwerking van de petroleummaffia zou ik kunnen besluiten.
    De technologie ligt dus al 50 jaar of langer klaar maar wordt nog langs alle kanten tegengewerkt.
    Natuurlijk, als je ziet dat de dikke terreinwagen het nieuwe statussymbool van de laatste jaren
    is geworden zal het voor de autofabrikant nog steeds niet de moeite lonen om zich echt gaan toe
    te spitsen op zeer zuinige wagentjes. Als we zelf geen signalen aan de fabrikant gaan geven door
    die benzinevreters opzij te laten staan zullen we nog lang terplaatse blijven trappelen denk ik.
    In Schilde blijkt dit de standaard auto te zijn ( naast een 2de of 3de auto natuurlijk)
    Octrooien opgekocht bv.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

En windenergie dan , en zonne energie ,en de werking van de getijden ? En biogas energie?
      Windenergie heeft zijn basis in het feit dat de zon (kernenergie) plaatsen op aarde verschillend opwarmt waardoor luchtdrukverschillen ontstaan » wind .
      Zonne energie (panelen) spreekt voor zich.
      Biogas » zon laat planten groeien. Bij verbranding komt de in de planten opgeslagen energie weer terug. Idem met hout aardolie aardgas en steenkool: allemaal dode planten met van de zon (kernenergie) afkomstige opgeslagen energie.
      Waterkrachtcentrales: zon verwarmt zee » waterdamp » regen in de bergen: stuwmeer in rivier : energie
      Aardwarmte : energie uit radioactief verval van elementen die door kernergie in een ster als de zon ontstaan zijn

Getijde : enige niet in verband met kernenergie : aantrekkingskracht van de maan : zzwaartekracht..
      Last edited by WilliamG; 12 december 2009, 16:21.

Comment

Het is natuurlijk allemaal "verleidelijk" maar ik geloof niet dat bijvoorbeeld zonnepanelen en windmolens écht rendabel zijn. Niet vergeten dat ik eind de jaren '70 al een groene jongen was ("De Kleine Aarde", "De 12 Ambachten", etc) en in die 30 jaar is er volgens mij té weinig progressie gemaakt. Natuurlijk kun je voor mijn part heel de zonnekant van je dak vol panelen leggen maar op welke TERMIJN ga je die investering terugverdienen ?
        ---------------
        En dan zitten we nog met een volgende "probleem" dat we moeten durven onderkennen. Gezinnen gaan uit mekaar alsof het niéts is ; de gewoonste zaak van de wereld. Gaat gij voor een paar honderdduizend frank zonnepanelen op je dak kwakken als je voor hetzelfde geld 2 jaar later je huis al moogt verkopen wegens "we kunnen niet meer samen door 1 deur"' ? Realistisch blijven aub. Eerst wat samen huren, dan samen "iets" kopen. De prijzen blijven de pan uitswingen, ondanks de crisis. Neem nu dat je een huis(je) koopt van 10.000.000. Tegen dat je notaris & Cie is betaald is dat er waarschijnlijk al 11.000.000. Stel (da's om te lachen, zeker ?) dat de kopers zélf 3.000.000 gespaard hebben of (ook al om te lachen, natuurlijk) zo'n bedrag van de ouders krijgen (Zijn dié nog wel samen ? Hébben die wel 3.000.000 ? Voor élk kind ?) dan moet er nog, in de staat waarin de woning zich bevindt, al gauw 50-60.000F PER MAAND worden afbetaald over 25-30 jaar. Da's zowat een maandwedde. En dan moet ge nog niets veranderen aan dat huis : oude keuken, ramen, badkamer, misschien geen cv. En dan nog wat over zonnepanelen gaan fantaseren ?
        ---------------
        Ikzelf zou me héél makkelijk zonnepanelen kunnen veroorloven. Maar er is nog geen haar op mijn kop dat eraan dénkt. Ik geloof NOOIT dat zonnepanelen me 1 frank gaan opleveren. Alleen maar ergernis, vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
          Windenergie heeft zijn basis in het feit dat de zon (kernenergie) plaatsen op aarde verschillend opwarmt waardoor luchtdrukverschillen ontstaan » wind .
          Zonne energie (panelen) spreekt voor zich.
          Biogas » zon laat planten groeien. Bij verbranding komt de in de planten opgeslagen energie weer terug. Idem met hout aardolie aardgas en steenkool: allemaal dode planten met van de zon (kernenergie) afkomstige opgeslagen energie.
          Waterkrachtcentrales: zon verwarmt zee » waterdamp » regen in de bergen: stuwmeer in rivier : energie
          Aardwarmte : energie uit radioactief verval van elementen die door kernergie in een ster als de zon ontstaan zijn

Getijde : enige niet in verband met kernenergie : aantrekkingskracht van de maan : zzwaartekracht..

... en kinetische energie?

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
          https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            Het is natuurlijk allemaal "verleidelijk" maar ik geloof niet dat bijvoorbeeld zonnepanelen en windmolens écht rendabel zijn. Niet vergeten dat ik eind de jaren '70 al een groene jongen was ("De Kleine Aarde", "De 12 Ambachten", etc) en in die 30 jaar is er volgens mij té weinig progressie gemaakt. Natuurlijk kun je voor mijn part heel de zonnekant van je dak vol panelen leggen maar op welke TERMIJN ga je die investering terugverdienen ?
            ---------------
            En dan zitten we nog met een volgende "probleem" dat we moeten durven onderkennen. Gezinnen gaan uit mekaar alsof het niéts is ; de gewoonste zaak van de wereld. Gaat gij voor een paar honderdduizend frank zonnepanelen op je dak kwakken als je voor hetzelfde geld 2 jaar later je huis al moogt verkopen wegens "we kunnen niet meer samen door 1 deur"' ? Realistisch blijven aub. Eerst wat samen huren, dan samen "iets" kopen. De prijzen blijven de pan uitswingen, ondanks de crisis. Neem nu dat je een huis(je) koopt van 10.000.000. Tegen dat je notaris & Cie is betaald is dat er waarschijnlijk al 11.000.000. Stel (da's om te lachen, zeker ?) dat de kopers zélf 3.000.000 gespaard hebben of (ook al om te lachen, natuurlijk) zo'n bedrag van de ouders krijgen (Zijn dié nog wel samen ? Hébben die wel 3.000.000 ? Voor élk kind ?) dan moet er nog, in de staat waarin de woning zich bevindt, al gauw 50-60.000F PER MAAND worden afbetaald over 25-30 jaar. Da's zowat een maandwedde. En dan moet ge nog niets veranderen aan dat huis : oude keuken, ramen, badkamer, misschien geen cv. En dan nog wat over zonnepanelen gaan fantaseren ?
            ---------------
            Ikzelf zou me héél makkelijk zonnepanelen kunnen veroorloven. Maar er is nog geen haar op mijn kop dat eraan dénkt. Ik geloof NOOIT dat zonnepanelen me 1 frank gaan opleveren. Alleen maar ergernis, vrees ik.
            Een echte groene jonge probeert een bijdrage te leveren voor het welzijn van natuur en milieu, ... niet voor het welzijn van zijn bankrekening

Zo komen we nooit één stap verder

Akkoord bouwen is duur, maar als de overheid zonnepanelen zou verplichten bij een nieuwbouw zou daar geen gezever meer over zijn, ze zullen dan wel een iets minder dure
            keuken steken.

Comment

... en kinetische energie?
              Gelijk potentiële energie is kinetische energie een verschijningsvorm , gedaante van energie ,geen BRON van energie
              bv een rijdende auto heeft kinetische energie maar moet wel aangedreven worden door een motor die energie uit de brandstof omzet in kinetische energie.

Comment

O maar ik lever mijn bijdrage voor het milieu. Ik heb bijvoorbeeld al héél bewust 29j geen kinderen. Weet je wel wat voor "ecologische voetafdruk" zo'n westers mormel achterlaat ?
                ---------------
                Welke inciviek heeft nu, anno 2009,...kinderen ? Dat is toch wel het toppunt van de natuur naar de kl.ten helpen ? Alleen al de berg pampers die zo'n kleine in zijn eerste levensjaren "verwerkt" kun je tegenover geen enkele ecoloog verantwoorden. Vergrijzing ? Het gaat nooit zover komen, er komt een veel groter probleem op ons af. Lees verder ende huyver !
                ---------------
                Al dat kweken van kinderen = een gebrek aan inzicht, een gebrek aan voorzorg en, zeker in het westen, 100% puur egoïsme. MIJN (belangrijke) genen moeten worden doorgegeven !
                ---------------
                We zijn bijna met 7 MILJARD op deze wereldbol. Jongen toch. Legt gij maar zonnepanelen ; binnenkort zitten we heel eenvoudig zonder DRINKWATER ! 40 Jaar lang is men in het westen al aan het "draineren" : het water moet zo snel mogelijk van de akkers de zee in zodat de akkers en de weiden méér weken op het jaar "productief" konden zijn. Rivieren werden rechtgetrokken = veel minder watercapaciteit, grachten werden in riolen gedwongen (netjes, minder reuk, minder ratten maar vooral : véél minder capaciteit. Broeken en ander natte plaatsen, die 's winters weken en maandenlang dienden als waterbuffer zijn herschapen in nette verkavelingetjes waar onze groene jongentjes élk in hùn fermetteke wonen.
                ---------------
                Als ik nog wat jaren "mag" leven zie ik de olietankers nog omgebouwd worden tot....drinkwatertankers. Weet ge wat een gemiddelde westerling dagelijks aan schoon drinkwater verprutst ? Misschien wel 100 liter ! Per dag ! Per persoon (m/v/k)...
                --------------
                Enfin, ge kunt altijd nog een dag of 2 verder met uw reserve.... 't WATER in uw zonnepanelen zal allicht toch nog 2 dagen nut hebben....

Comment

O maar ik lever mijn bijdrage voor het milieu. Ik heb bijvoorbeeld al héél bewust 29j geen kinderen. Weet je wel wat voor "ecologische voetafdruk" zo'n westers mormel achterlaat ?
                  ---------------
                  Welke inciviek heeft nu, anno 2009,...kinderen ? Dat is toch wel het toppunt van de natuur naar de kl.ten helpen ? Alleen al de berg pampers die zo'n kleine in zijn eerste levensjaren "verwerkt" kun je tegenover geen enkele ecoloog verantwoorden. Vergrijzing ? Het gaat nooit zover komen, er komt een veel groter probleem op ons af. Lees verder ende huyver !
                  ---------------
                  Al dat kweken van kinderen = een gebrek aan inzicht, een gebrek aan voorzorg en, zeker in het westen, 100% puur egoïsme. MIJN (belangrijke) genen moeten worden doorgegeven !
                  ---------------
                  We zijn bijna met 7 MILJARD op deze wereldbol. Jongen toch. Legt gij maar zonnepanelen ; binnenkort zitten we heel eenvoudig zonder DRINKWATER ! 40 Jaar lang is men in het westen al aan het "draineren" : het water moet zo snel mogelijk van de akkers de zee in zodat de akkers en de weiden méér weken op het jaar "productief" konden zijn. Rivieren werden rechtgetrokken = veel minder watercapaciteit, grachten werden in riolen gedwongen (netjes, minder reuk, minder ratten maar vooral : véél minder capaciteit. Broeken en ander natte plaatsen, die 's winters weken en maandenlang dienden als waterbuffer zijn herschapen in nette verkavelingetjes waar onze groene jongentjes élk in hùn fermetteke wonen.
                  ---------------
                  Als ik nog wat jaren "mag" leven zie ik de olietankers nog omgebouwd worden tot....drinkwatertankers. Weet ge wat een gemiddelde westerling dagelijks aan schoon drinkwater verprutst ? Misschien wel 100 liter ! Per dag ! Per persoon (m/v/k)...
                  --------------
                  Enfin, ge kunt altijd nog een dag of 2 verder met uw reserve.... 't WATER in uw zonnepanelen zal allicht toch nog 2 dagen nut hebben....
                  Zit er water in fotovoltaïsche zonnepanelen?

Ik ben bezig over groene elektrische energie en jij begint ineens over de overbevolking en drinkwater ... akkoord ook een serieus probleem, maar we moeten alle problemen appart aanpakken hé, anders wordt het nogal complex.

Pampers worden gerecycleerd tot koffiefilters als ik het goed voorheb

Comment

Gelijk potentiële energie is kinetische energie een verschijningsvorm , gedaante van energie ,geen BRON van energie
                    bv een rijdende auto heeft kinetische energie maar moet wel aangedreven worden door een motor die energie uit de brandstof omzet in kinetische energie.
                    ... en die energie uit die brandstof van waar komt die dan?

Comment

Persoonlijk denk ik dat noch zonnepanelen noch windmolens ooit een stuiver opbrengen. Maar élk is vrij van zijn geld weg te gooien op de manier die hij verkiest, toch ?
                      ---------------
                      De overbevolking is van een héél àndere orde. Wat mij betreft laat die niet alleen alle àndere problemen ver achter zich, in de rangschikking van "de meeste miserie", nee : ze VEROORZAAKT al die problemen ook nog eens.
                      ----------------
                      Dus terwijl we nijverig bezig zijn met zoeken naar allerlei niet of nauwelijks ter zake doende hulp- en lapmiddelen kunnen we misschien massaal stoppen met onszelf te reproduceren. Doordat de gemiddelde leeftijd (zeker in het westen, dus) alsmaar oploopt is zelfs 1 (één !) kind per gezin al téveel !
                      ---------------
                      Even ter overweging : na de 2e wereldoorlog (x miljoen doden) leefden er méér mensen op de wereldbol dan voor de 2e wereldoorlog. We zijn toch wel een heel "succesvolle" diersoort !

Comment

Spijtig dat jouw ouders daar niet aan gedacht hebben.

Robert
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

... en die energie uit die brandstof van waar komt die dan?
                          Zie #17 !

Wel blijven opletten he.

Comment

Persoonlijk denk ik dat noch zonnepanelen noch windmolens ooit een stuiver opbrengen. Maar élk is vrij van zijn geld weg te gooien op de manier die hij verkiest, toch ?
                            ---------------
                            De overbevolking is van een héél àndere orde. Wat mij betreft laat die niet alleen alle àndere problemen ver achter zich, in de rangschikking van "de meeste miserie", nee : ze VEROORZAAKT al die problemen ook nog eens.
                            ----------------
                            Dus terwijl we nijverig bezig zijn met zoeken naar allerlei niet of nauwelijks ter zake doende hulp- en lapmiddelen kunnen we misschien massaal stoppen met onszelf te reproduceren. Doordat de gemiddelde leeftijd (zeker in het westen, dus) alsmaar oploopt is zelfs 1 (één !) kind per gezin al téveel !
                            ---------------
                            Even ter overweging : na de 2e wereldoorlog (x miljoen doden) leefden er méér mensen op de wereldbol dan voor de 2e wereldoorlog. We zijn toch wel een heel "succesvolle" diersoort !
                            Ik begrijp je compleet en het zijn harde feiten om onder ogen te zien. Overbevolking is eigenlijk een grotere problematiek. Blijkbaar anticipeert de natuur zich want de onvruchtbaarheid gaat in de westerse wereld de hoogte in. De noodkreet van moeder natuur wordt massaal genegeerd en de medische vooruitgang zorgt ervoor dat bijna iedere onvruchtbare kinderen kan krijgen. Het is hard als je in die situatie zit maar ik stel mij er toch wel vragen bij. Wat is de impact van zulke ingrepen? Wordt de mensheid
                            van generatie tot generatie niet zwakker en zwakker tot we een bepaalde generatie creëren die de volwassen leeftijd niet meer bereikt?

... De natuur kan het misschien wel langer volhouden dan de mensheid zelf

Comment

Zie #17 !

Wel blijven opletten he.
                              Ik wou weten of dat gij het nog wist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                De ware doorbraak moet er IMHO komen met verder geperfectioneerde brandstof cellen. Die gebruiken zuiver waterstof als energiebron en het enige afvalproduct is (zuiver) water. Ik heb echter geen idee wat de energiebalans is om aanvankelijk waterstof te bereiden in gigantische hoeveelheden (via electrolyse van water??? zoals in 't labo?) FWIW
                                De energiebalans is zo slecht dat BMW er mee gestopt is.

Comment

Working...
                                X