Tegenwoordig wordt nogal wat gesproken over de komst van de electrische auto, en dat deze geen schadelijke uitstoot zou hebben, daar heb ik nogal mijn bedenkingen bij, ten eerste komt deze electriciteit (nog niet) uit de lucht vallen, nog steeds wordt het overgrote deel van onze electriciteit aangemaakt in centrales van allerlei aard, met veel of weinig uitstoot of shadelijke nawerking, je electrische auto zelf maakt geen uitstoot, maar de aanmaak van de electriciteit des te meer, om nog maar niet te spreken over de aanmaak en recycling van de benodigde batterijen.
Ik heb vroeger bv. eens gelezen dat verwarmen op electriciteit indirect tot 3X meer schadelijke uitstoot teweegbracht dan zelf rechtstreeks olie, gas of steenkool te verstoken, kortom, om één Kw aan electriciteit op te wekken hadden de producenten brandstof nodig met een calorisch vermogen dat in sommige gevallen kon oplopen tot 3Kw, dat zal tegenwoordig wel wat minder zijn, maar toch heb ik er mijn bedenkingen bij.
Ik heb vroeger bv. eens gelezen dat verwarmen op electriciteit indirect tot 3X meer schadelijke uitstoot teweegbracht dan zelf rechtstreeks olie, gas of steenkool te verstoken, kortom, om één Kw aan electriciteit op te wekken hadden de producenten brandstof nodig met een calorisch vermogen dat in sommige gevallen kon oplopen tot 3Kw, dat zal tegenwoordig wel wat minder zijn, maar toch heb ik er mijn bedenkingen bij.
Comment