Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht

Blijkbaar zijn ook betalende programm'a's niet altijd risico-vrij !
    Misschien is gratis toch niet zo slecht
    Groetjes Hendrika

Comment

Re: [Virusscanner] Avast, Virusdb-update zorgt voor zware problemen ...

Hier opnieuw een gezeik over gratis- of niet-gratis software.
      Avast in betaalde versie heeft dat rpobleem ook gehad hoor. ALs de database die de virus-herkenningspatronen bevat, er eentje heeft dat fout is waardoor ook goede sofltpakketen als besmet worden aangeduid, dan geldt de false-true evengoed voor de gratis AVAST-versie als voor de betalende.

@theokus,
      Hoe ik dat oplos ? wel heel eenvoudig ik heb alle eigen geschreven softwarepakketten zoviezo als broncode staan. Het volstaat dan om die broncoupe opnieuw te compileren
      Daarnaast heb ik dan nog steeds een gecompileerde versie (exe) staan.
      Alle software die ik op mijn PC, laptop zet, staat op een kleine externe harde schijf waar enkel en alleen die zaken staan. Daarop staat dan eveneens een txt-bestand met de datum van aanschaf en het serienummer, actieverignscode.
      De datum kan belangrijk zijn, want bij bepaalde pakketten krijg je een activeringscode via email maar is die ook datum gebonden ... Die code kan je dan pas correct gebruiken als je ook de datum van je systeem even voor die installatie hebt aangepast
      Een image van je systeem is misschien snelelr, handiger en leuker, maar je kan die ook alleen maar terug zetten op een machine met dezelfde technische specificaties en dat is niet altijd de bedoeling.
      Je kan met een image niets doen als je van OS verandert, of naar een performantere PC-configuratie, of ander moederbord ... overstapt. Evenmin als je enkel één softwarepakket wil herinstalleren ...
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
      X