Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Notebooks: Acer of HP?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Notebooks: Acer of HP?

    wat vinden de anderen ervan

    Comment


    • #32
      Re: Notebooks: Acer of HP?

      Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
      tja maar het is toch zo mensen werken hard aan hun software en willen er geld aan verdienen
      dus eigelijk vind ik dat software niet gratis hoeft te zijn.
      als jij een produckt zou uitbrengen dan zou je toch ook geld willen verdienen.
      waarom werk jij dan met plieks?
      en zit je andere onzin in andere topic's uit te kramen?
      wat ga je morgen nog verzinnen?
      eerst een goed nadenken op je schoolbanken morgen zeker?

      Comment


      • #33
        Re: Notebooks: Acer of HP?

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Het is een beetje als die kerel die een Fiat dieseltje van 1.9l, 150 pk weg doet omdat hij niet betrouwbaar is qua motor, om dan een Opel 1.9l, 150 pk te kopen die dus veel betrouwbaarder zou moeten zijn.
        Alleen jammer dat beide auto's met krek dezelfde motor zijn uitgerust. Maar Fiat is minder betrouwbaar omdat er een ander labelke op staat hé...
        Geen slechte vergelijking, Polleke. De motoren van beide merken kunnen dan wel identiek zijn, hetgeen wat er rond hangt is zeker zo belangrijk. Electrische installatie, bedieningsknoppen, ... maar ook de algemene bouwkwaliteit bepalen de betrouwbaarheid van een wagen. Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
        Voor computers kan je deze lijn doortrekken, de motor of CPU kan dan wel hetzelfde zijn maar al hetgeen er rond hangt is minstens zo belangrijk. En mits een goede koeling laten tegenwoordig nog maar weinig CPU's de geest.

        Willy
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #34
          Re: Notebooks: Acer of HP?

          Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
          tja maar het is toch zo mensen werken hard aan hun software en willen er geld aan verdienen
          dus eigelijk vind ik dat software niet gratis hoeft te zijn.
          als jij een produckt zou uitbrengen dan zou je toch ook geld willen verdienen.
          Jij was toch degene die het normaal vindt om software te downloaden en dus gratis te gebruiken ?

          even een quote :
          Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
          ja natuurlijk je denkt toch niet dat ik voor alles ga betalen als je het zo op internet kan downloaden.
          en nu ben je het plots niet meer met jezelf eens.
          Je moet weten wat je wil hé...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #35
            Re: Notebooks: Acer of HP?

            Heb zelf een park van een 100tal laptops op 't werk , allemaal Dell (worldwide raamcontract)
            'k moet zeggen dat die eigenlijk vrij lang mee gaan maar 't zijn uiteraard de business modellen (Latitude)
            Persoonlijk vond ik de Latitude D veel steviger dan de nieuwere (Latitude E)
            Zelfs mijn Precision M2400 van een half jaar oud begint mee te buigen langs alle kanten , de verf komt er af , het toetsenbord weigert plots dienst etc. .. eigenlijk zou dat niet mogen bij zo'n ding.

            De support van Dell is dan weer vrij goed tegenwoordig (zeker als ik vergelijk met 5 jaar geleden) , moest ik er zelf eentje kopen zou ik zeker zo'n Next Business Day on Site contract erbij nemen ongeacht welk merk ik aankocht.

            Ik zou zeker ook de winkel waar je 'm koopt niet buiten beschouwing laten , als zij hun producten bij defect prompt opsturen en een correcte communicatie voeren naar jou , ga je minder snel voor verrassingen komen te staan.
            In de winkel waar ik wel eens kom (dmdnet.be) hebben ze Toshiba , een merk dat mij persoonlijk ook wel aanspreekt (meer dan Acer bijv.)
            Nikon D80 - AF-D 50 1.8 - AF-S 18-70 - AF-S 55-200VR - een goeie handleiding :-)

            Comment


            • #36
              Re: Notebooks: Acer of HP?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              Geen slechte vergelijking, Polleke. De motoren van beide merken kunnen dan wel identiek zijn, hetgeen wat er rond hangt is zeker zo belangrijk. Electrische installatie, bedieningsknoppen, ... maar ook de algemene bouwkwaliteit bepalen de betrouwbaarheid van een wagen. Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel.
              Voor computers kan je deze lijn doortrekken, de motor of CPU kan dan wel hetzelfde zijn maar al hetgeen er rond hangt is minstens zo belangrijk. En mits een goede koeling laten tegenwoordig nog maar weinig CPU's de geest.

              Willy
              Tussen laptops zijn echt niet veel verschillen. Er zijn wereldwijd 6 grote fabrieken die zowat alle merken maken. Ik had het erover dat een laptop die uit dezelfde fabriek komt, en waar het enige verschil wat uiterlijke mikmak is : daar zal qua betrouwbaarheid echt niet veel verschil in zijn, temeer daar de belangrijke zaken identiek zijn (moederbord, processor, geheugen, harddisk, grafische chipset, beeldscherm, ...). Veel blijft er niet meer over hé... Misschien nog het toetsenbord .

              Iemand die een Fiat weg doet, omdat z'n motor stuk ging, en dan een Opel koopt met identieke motor is volgens mij niet goed bezig. Maar in heel veel gevallen weten consumenten dat niet eens...
              Ik heb ook een Loewe LCD tv. Gekocht omdat het design me aanstond. Loewe maakt geen LCD panels (er zit een Sharp panel in). Om dezelfde beeldkwaliteit te hebben had ik eigenlijk evengoed een Sharp kunnen kopen aan de helft van de prijs, maar aangezien een TV meer uit staat dan aan, had ik liever een toestel dat er ook goed uitziet als het niet aanligt.
              Het is maar wat je belangrijk vindt hé. De merknaam zelf is voor mij in elk geval niet belangrijk...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #37
                Re: Notebooks: Acer of HP?

                Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                maar waarom vind je dat de software gratis moet zijn.
                mensen hebben wel hard aan de software gewerkt zoals
                bill gates heeft er 3 jaar over gedaan om windows 7 af te krijgen.
                en bill gates heeft er 5 jaar over gedaan om windows vista uit te brengen
                en alle andere software.
                Waarom koop je dan nooit software en" download" (= steel) je het gewoon ?
                Dat vertel je in het topic over Office 2010...
                Oei, er waren anderen al sneller.
                Last edited by nete; 30 november 2009, 20:51.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #38
                  Re: Notebooks: Acer of HP?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Waarom koop je dan nooit software en" download" (= steel) je het gewoon ?
                  Dat vertel je in het topic over Office 2010...
                  Oei, er waren anderen al sneller.
                  soms koop ik weleens software
                  bijvoorbeeld als ik een nieuwe pc neem dan wil ik wel graag standaart software zoals
                  nero 9 windows 7 enzo

                  Comment


                  • #39
                    Re: Notebooks: Acer of HP?

                    Dat veel onderdelen maar uit een beperkt aantal fabrieken komt zegt helemaal niks . Nog maar enkele jaren geleden maakten wij hier bij Philips in Brugge beeldbuizen en als die aan de specificaties voldeden kwamen ze in Philips TVs. Waren ze beter dan kwamen ze in TVs van Loewe of B&O , waren ze slechter dan werden ze verkocht onder de naam Aristona ( exact de zelfde model en looks als Philips maar met dus mindere kwaliteit onderdelen ) of als 'huis merk' van andere bedrijven .

                    Dat is tegenwoordig nog steeds zo. De beste LCD schermen gaan naar merken met de hoogste eisen die er meer voor betalen. Alle componenten weerstanden transistors chips hebben een zekere tolerantie die van invloed zijn op kwaliteit en levens verwachting. Op het zelfde PCB onderdelen steken met tolerantie van .1% of 1% maakt veel uit. Je krijgt waarvoor je betaalt .

                    Compal maakt bijv laptops voor Dell ,Toshiba , Hewlett-Packard en Fujitsu Siemens maar dat wil niet zeggen dat deze allemaal dezelfde kwaliteit hebben . Tiens Intel doet hetzelfde intern met processoren: mindere specificaties ? > verkopen aan lagere MHz zo dat ze toch gewenste levensduur hebben .

                    De reparatie statistieken spreken dan ook voor zich .

                    Comment


                    • #40
                      Re: Notebooks: Acer of HP?

                      mijn bevinding na een 10 jaar te werken op een IT helpdesk en een paar duizend laptops van verschillende merken te hebben ondersteunt:

                      *een laptop mag je na gemiddeld 4 jaar afschrijven , bijna alle merken hebben defecten binnen de 3 jaar , percentueel kan ik dit moeilijk becijferen , de service van de grote merken is wel goed

                      *voor mij is er geen enkel merk dat er boven steekt of minderwaardig is

                      *mijn idee : als je plaats hebt om hem te zetten , koop een vaste pc , die gaat langer mee en is minder snel stuk


                      mvgr,

                      Comment


                      • #41
                        Re: Notebooks: Acer of HP?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                        mijn bevinding na een 10 jaar te werken op een IT helpdesk en een paar duizend laptops van verschillende merken te hebben ondersteunt:

                        *een laptop mag je na gemiddeld 4 jaar afschrijven , bijna alle merken hebben defecten binnen de 3 jaar , percentueel kan ik dit moeilijk becijferen , de service van de grote merken is wel goed

                        *voor mij is er geen enkel merk dat er boven steekt of minderwaardig is

                        *mijn idee : als je plaats hebt om hem te zetten , koop een vaste pc , die gaat langer mee en is minder snel stuk


                        mvgr,
                        je hebt wel gelijk
                        een laptop keur ik na 4 en een halve jaar af. omdat meestal de hardeschijf versleten is.
                        of de cooling niet meer goed werkt.

                        maar een computer keur ik na 5 jaar af
                        omdat een computer meestal nog wat te upgraden is. aan werkgeheugen enzo.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Notebooks: Acer of HP?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                          je hebt wel gelijk
                          een laptop keur ik na 4 en een halve jaar af. omdat meestal de hardeschijf versleten is.
                          of de cooling niet meer goed werkt.

                          maar een computer keur ik na 5 jaar af
                          omdat een computer meestal nog wat te upgraden is. aan werkgeheugen enzo.
                          de 2 dingen die je opnoemt (geheugen en hd) zijn bij een notebook ook vrij eenvoudig te veranderen maar dan stopt het meestal wel.

                          cooling kan je dikwijls fixen door de fannetjes eens uit te blazen

                          dan kan je die laptop nog een half jaartje langer bij houden ...
                          Nikon D80 - AF-D 50 1.8 - AF-S 18-70 - AF-S 55-200VR - een goeie handleiding :-)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Notebooks: Acer of HP?

                            Oorspronkelijk geplaatst door CaveCat Bekijk bericht
                            de 2 dingen die je opnoemt (geheugen en hd) zijn bij een notebook ook vrij eenvoudig te veranderen maar dan stopt het meestal wel.

                            cooling kan je dikwijls fixen door de fannetjes eens uit te blazen

                            dan kan je die laptop nog een half jaartje langer bij houden ...
                            in mijn laptop heb ik al
                            een processor vervangen anderen hardeschijf ander werkgeheugen.

                            en de cooling is toch niet meer 100 procent ook al blaas je de fannetjes uit.
                            het uitblazen heeft geen zin meer in mijn laptop.
                            ik moet er nog een keer een nieuwe cooling in zetten.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Notebooks: Acer of HP?

                              Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                              je hebt wel gelijk
                              een laptop keur ik na 4 en een halve jaar af. omdat meestal de hardeschijf versleten is.
                              of de cooling niet meer goed werkt.

                              maar een computer keur ik na 5 jaar af
                              omdat een computer meestal nog wat te upgraden is. aan werkgeheugen enzo.
                              jong jong wat ga je nu nog ons proberen wijs te maken?
                              wat is het volgende?

                              Comment


                              • #45
                                Re: Notebooks: Acer of HP?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                                jong jong wat ga je nu nog ons proberen wijs te maken?
                                wat is het volgende?
                                alsjeblieft bemoei niet met mij. jij beweerd enkel dingen die niet waar zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X