Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Router installeren lukt niet...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Router installeren lukt niet...

    Net even naar DLink gebeld. Vriendelijke mens. Conclusie is dat mijn router naar de wip is en ik hem moet gaan omruilen.

    Dank voor jullie input!

    Comment


    • #17
      Re: Router installeren lukt niet...

      Op naar de volgende met hetzelfde probleem?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Router installeren lukt niet...

        Om toch een beetje hoop te geven :
        Heb hier juist een Dlink DIR-655 geïnstalleerd. Eerst die wizard gevolgd om de instellingen te doen. Compleet geen problemen gehad. Alles "gepiept" op een minuutje of 5.

        Daarna wel via de webpagina mijn gewone instellingen aangepast, maar voor een "gewone" gebruiker zou ik die niet aanraden (wachtwoordje op de router gezet, het IP van de router aangepast naar de range van mijn serverke/andere PC's en DHCP uitgeschakeld want ik gebruik vaste IP's). Al die zaken (behalve dat wachtwoord misschien) hoef je dus niet te doen.

        Een handigheidje van die nieuwe D-link's is Shareport : de router heeft ook een USB-poort waarmee ik mijn printer deel over het netwerk. Het is dus de router die als printserver dienst doet. Je kan het ook gebruiken om een externe harddisk aan te sluiten en er dus een netwerkschijf van te maken, maar daarvoor zal ik het niet gebruiken.
        Mijn vorige router (US robotics) had een parallelle printerpoort om te delen over het netwerk, maar dat werkte langs geen kanten. Die Shareport daarentegen werkt zonder problemen.

        De snelheid is ook in orde : ik surf draadloos op de laptop aan de klassieke telenet snelheid (hier is dat +/-1.6 MB/s down). De overdrachtsnelheid van het netwerk zelf moet ik nog testen, maar de verbinding is aan 130 Mbs : de router staat ook maar op enkele meter van de laptop...
        Last edited by polleke_cgc; 1 december 2009, 22:15.
        Groeten,

        Polleke

        Comment

        Working...
        X