Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de natuur op hol......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de natuur op hol......

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
    Beste,
    En als ik u vertel dat er metingen gedaan worden op Antarctische ijskernen die honderdduizenden jaren oud zijn, volgt er dan ook een stilte?
    En uit al die metingen dat ze over de ganse wereld doen en uit alle onderzoeken van geleerden blijkt dat ooit de ijstijd vergaan is.
    Beweren diezelfde geleerden dan ook dat dit door auto's en fabrieken gebeurde of door te weinig taks op olieproducten?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
      "Ze zeggen ... ze schreven..."
      Toen ik nog studeerde kwam ik in Leuven regelmatig een pippo tegen die bij hoog en laag beweerde dat er nooit mannen op de maan waren geweest. Dat was allemaal fake. Vandaag schrijven en zeggen een veelvoud van mensen hetzelfde op allerlei complot-websites. Maar bij mijn weten heeft nooit een wetenschappelijk, peer reviewed tijdschrift zoiets geschreven. Ik hecht dus nogal belang aan wat die schrijven.
      Trek het je niet aan. Het is gewoon hip om tegenwoordig niet gehinderd door enige kennis ter zake je mening te spuien. Zeker als die mening ingaat tegen het wetenschappelijk "establishment".
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

jups, zolang je maar niet onder ogen moet zien dat je met je hummer en vlees eten (ben zelf GEEN vegetarier) de wereld langzaam maar zeker (en tegenwoordig steeds sneller) aan het kapotmaken bent.

dat van die zoncyclus: meneer de wetenschapper zei wel duidelijk: het zal de opwarming MINDER erg/snel maken, we hebben dus iets meer tijd om er wat aan te doen, want als de zon terug actiever wordt, gaat die 'achterstand' ingehaald worden.
        Verder hoeft een gemiddelde opwarming niet zeggen dat het overal warmer wordt. Voor hetzelfde geld heb je hier binnenkort zomers van 20°C max en winters vergelijkbaar met de Canadese (exit golfstroom ofzo)

hoe diep de boringen in de ijslagen zijn, weet ik niet, maar heb laatst ergens publicatie (Nature dacht ik) gelezen waar ze tot 800 000 jaar terug konden gaan. Natuurlijk niets op een tijd van 4,5miljard jaar dat de aarde bestaat, maar hoe lang bestaat het leven? Ik heb persoonlijk weinig behoefte om in de 'oersoep' te moeten overleven (gaat gewoon niet).

wist je trouwens dat God de wereld een 4000jaar voor christus geschapen heeft in 6 dagen, dat hij de mens plaatste als beheerder van zijn schepping en dat hij de planten schiep tot voedsel van de mens?

HET bewijs dat God de wereld of niet geschapen heeft, of zich er niets meer van aantrekt is dus geleverd, want we zijn het aardig om zeep aan het helpen. Als ik iets maak en iemand vraag om het te beheren en hij/zij gedroeg zich zo, had hij/zij al lang kunnen vertrekken. Maar dat willen een hele hoop mensen blijkbaar nog steeds niet begrijpen.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
          jups, zolang je maar niet onder ogen moet zien dat je met je hummer en vlees eten (ben zelf GEEN vegetarier) de wereld langzaam maar zeker (en tegenwoordig steeds sneller) aan het kapotmaken bent.

dat van die zoncyclus: meneer de wetenschapper zei wel duidelijk: het zal de opwarming MINDER erg/snel maken, we hebben dus iets meer tijd om er wat aan te doen, want als de zon terug actiever wordt, gaat die 'achterstand' ingehaald worden.
          Verder hoeft een gemiddelde opwarming niet zeggen dat het overal warmer wordt. Voor hetzelfde geld heb je hier binnenkort zomers van 20°C max en winters vergelijkbaar met de Canadese (exit golfstroom ofzo)

hoe diep de boringen in de ijslagen zijn, weet ik niet, maar heb laatst ergens publicatie (Nature dacht ik) gelezen waar ze tot 800 000 jaar terug konden gaan. Natuurlijk niets op een tijd van 4,5miljard jaar dat de aarde bestaat, maar hoe lang bestaat het leven? Ik heb persoonlijk weinig behoefte om in de 'oersoep' te moeten overleven (gaat gewoon niet).

wist je trouwens dat God de wereld een 4000jaar voor christus geschapen heeft in 6 dagen, dat hij de mens plaatste als beheerder van zijn schepping en dat hij de planten schiep tot voedsel van de mens?

HET bewijs dat God de wereld wel of niet geschapen heeft, of zich er niets meer van aantrekt is dus geleverd, want we zijn het aardig om zeep aan het helpen. Als ik iets maak en iemand vraag om het te beheren en hij/zij gedroeg zich zo, had hij/zij al lang kunnen vertrekken. Maar dat willen een hele hoop mensen blijkbaar nog steeds niet begrijpen.
          Het is inderdaad opvallend om vast te stellen dat alles wat het milieu aangaat
          bijna niemand interesseert. Er zijn zelfs mensen die zich boos maken als het
          in die richting gaat.
          Het besef dat het niet goed gaat met de natuur is er niet voor 100%
          behalve als er financiële voordelen aan vast zitten of tegen over staan.
          Dit lijkt eerder een vorm van omkoperij dan van overtuiging.

We worden ook in de luren gelegd door de energiemaatschappijen en tegelijk ook door de overheid.
          Die kiezen voor de centen en het milieu is een argument dat goed uitkomt.
          Wij moeten sparen op energie, wij worden overstelpt met tips om energie te sparen
          maar met de prijzen gebeurd er totaal niks.

Het gat in de ozon-laag zijn we al lang vergeten.
          Trouwens als we omhoog kijken dan zien we toch niks.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

IK ben bijvoorbeeld helemààl niet overtuigd dat het slechter gaat met het milieu.
            Maar we moeten dringend iets gaan doen aan de overbevolking van de planeet, da's een veel en véél groter probleem dat alle andere zaken exponentieel beinvloedt.
            ---------------
            Aan die bij wijze van spreken "eeuwenlange" noodhulp aan al die arme landen hadden we voorwaarden moeten koppelen. Héél strenge voorwaarden, oa in verband met het onder controle houden van het geboortecijfer.
            --------------
            Maar ja, dat zou natuurlijk weer niet po-co geweest zijn dus laat ze maar "doen" ! 25 Miljoen hongerlijders DIT jaar ? Och, met onze hulp zijn dat er binnen een paar jaar 28 miljoen. Leuk vooruitzicht, toch ?

Comment

hallo,
              ik heb heel de topic reacties met aandacht gelezen
              maar mijn bedoeling met het opstarten van deze topic, was eigenlijk een vraagje of je zulke dingen ook waargenomen hebt de laatste week
              oké heb er geen problemen mee dat hier van mijn waarneming word afgeweken
              naar een heel ander thema namelijk de opwarning van de aarde en dergelijke
              dit zal er wel iets mee te maken hebben
              maar toch kunnen jullie bij het thema blijven.
              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Voila, om ook nog een on-topic reactie te doen... hier sè! Vanmiddag getrokken:

En om dat toch nog even off-topic te gaan... ik ben zelf (als beroep) bezig met wetenschappelijk onderzoek. Ik kan u ten zeerste aanraden eens een congress over een bepaald topic te gaan volgen. Daar zie je onderzoekers die met perfecte resultaten en ideale grafieken hun resultaten kunnen showen aan het groot publiek... wij doen uiteraard ook ons uiterste best in ons labo om zo goed mogelijke resultaten te boeken! Maar wees gerust een perfecte curve op de grafiek heb ik met onze eigen resultaten nog nooit gezien!

Dus, wetenschappelijk... neem van mij aan dat je ook dat met een korrel (bewust zonder de -tje) zout mag nemen...

Gr G
                Last edited by Galdie; 30 november 2009, 19:59.

Comment

heb hier gisteren nog wat muggen zitten doodmeppen ( omwille van het feit dat ze er nog zijn begin dec)

INBO is trouwens bezig met een nieuw Mira rapport waar wel wat leuke grafiekjes inzitten.
                  Bepaalde zomergasten die maar een week of 2 niet gezien worden tijdens het jaar en meer van de leuks.

Verder nog: roodwangschildpadden die vroeger niet of amper groeiden in onze wateren terwijl ze nu beginnen vrezen voor voortplanting, parkieten (voorlopig gelukkig enkel in stedelijk gebied), tijgerspinnen (coole beesten), ...
                  Nu nog wachten op de colobri's en ara's die hier van nature voorkomen
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

*kuch* maatschappelijke disc... *kuch*

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      *kuch* maatschappelijke disc... *kuch*
                      Kuch kuch? Eerder een verkoudheid als je het mij vraagt.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Kuch kuch? Eerder een verkoudheid als je het mij vraagt.
                        En dat komt door het klimaat he... Of die sigarettenrook...

Al die *kuchen* is maar om aan te tonen dat het ene topic wel getolereerd wordt, en het andere (vijf onder elkaar!!) niet.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                          Wat heb jij dan liever : dat het de stenen uit de grond vriest of dat er een meter sneeuw ligt ? Dat kost ons vele Eurokes aan stookkosten en bezorgt ons veel ellende op de weg.
                          Geef mij maar een zachte winter en een warme zomer.
                          Ja, want die Eurokes zouden op die manier nog goed besteed worden!
                          Nu betalen we ons blauw aan milieutaksen en voorheffingen, PMD zakske hier en
                          grof huisvuil zegeltje daar en toch helpen al deze zogenaamde "natuur
                          en klimaat beschermde" maatregelen helemaal niks.

Ellende op de weg? Winterbanden monteren begot en ge kunt rijden zoals ge tijdens de zomermaanden doet.
                          Ze moesten maar eens dringend werk om, net als in Duitsland, ook in een land als België winterbanden plicht in te voeren.

Owja, toen ik nog "klein" was ging ik met m'n ouders mee op ski-verlof, nu 12 jaar later ga ik nog steeds tesamen met ma & pa naar hetzelfde ski-oord.
                          Het verschil? Toen ik acht jaar was lag daar iedere winter minstens anderhalve meter sneeuw (1.060m) en de laatste jaren
                          klagen de dorpelingen alsmaar meer over het gebrek aan sneeuw.
                          Ieder jaar ligt daar minder en minder sneeuw, zo erg zelfs dat de lagergelegen skiliften noodgedwongen sneeuwkanonnen moeten installeren
                          om hun pistes open en dus rendabel te houden.
                          Voor veel mensen ginds is dit hun enige bron van inkomsten; geen sneeuw betekend geen brood op tafel.

en nu terug aan jullie!
                          Last edited by kirsten_dl; 2 december 2009, 21:14. Reden: tekst toevoegen
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Working...
                          X