Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe home cinema receiver

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe home cinema receiver

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    meestal ontaard dit in het volgend scenario:
    die speakers van bose klinken het beste, want ze zijn het kleinste, die kan je mooi wegmoffelen in een hoek tegen het plafond. Maar die lelijke bak met dei gaten ... moet die er echt bij ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
      die speakers van bose klinken het beste, want ze zijn het kleinste, die kan je mooi wegmoffelen in een hoek tegen het plafond. Maar die lelijke bak met dei gaten ... moet die er echt bij ?
      Bose best klinken, duurst klinken zekers
      Flickr

Comment

geen verwarring, maar ervaring
        top hifi of high end en 'n EQ gaan gewoon niet samen....
        is alleen nuttig bij disco materiaal op verschillende locaties , maar thuis begin je met de elementaire dingen, zoals:
        waar zet ik mijn speakers
        wat staat daar achter of ervoor, hoever moet ik van de muur blijven...etc
        bijgevolg, de plaatsing van sommige speaker kan zeer kritisch zijn, andere weer minder.
        je vrouwtje zegt waar haar meubeltjes moeten staan en dan moet jij dan maar je peperdure speakers tussen wringen, of kan je die bakken niet meer naar de muur zetten ?
        nee dus, 'n speaker mag je NOOIT in 'n hoek duwen, die moet vrij staan...sommige moet je minimaal 1m rondom vrijzetten.
        hoeveel mensen kunnen zich dat permiteren ?
        gevolg is dat meeste mensen 'n wrang gevoel hebben van " dat klonk toch veel beter voor dat ik die kocht..."
        'n reden te meer als het om k euro's gaat om ze eerst thuis te beluisteren en iedere betere verkoper zal daar absoluut problemen mee hebben.
        volledig mee akkoord

Comment

geen verwarring, maar ervaring
          top hifi of high end en 'n EQ gaan gewoon niet samen....
          is alleen nuttig bij disco materiaal op verschillende locaties , maar thuis begin je met de elementaire dingen, zoals:
          waar zet ik mijn speakers
          wat staat daar achter of ervoor, hoever moet ik van de muur blijven...etc
          bijgevolg, de plaatsing van sommige speaker kan zeer kritisch zijn, andere weer minder.
          je vrouwtje zegt waar haar meubeltjes moeten staan en dan moet jij dan maar je peperdure speakers tussen wringen, of kan je die bakken niet meer naar de muur zetten ?
          nee dus, 'n speaker mag je NOOIT in 'n hoek duwen, die moet vrij staan...sommige moet je minimaal 1m rondom vrijzetten.
          hoeveel mensen kunnen zich dat permiteren ?
          gevolg is dat meeste mensen 'n wrang gevoel hebben van " dat klonk toch veel beter voor dat ik die kocht..."
          'n reden te meer als het om k euro's gaat om ze eerst thuis te beluisteren en iedere betere verkoper zal daar absoluut problemen mee hebben.
          Het ging hier niet over speakers beste, maar het verschil in invloed tussen versterkers van merk A,B en C op het uiteindelijke geluid. Met de laatste redenatie sla je de nagel op de kop, het feit dat je over speakers bezig bent buiten beschouwing gelaten.

De mensen die dus niet zomaar hun living (wegens vrouw) kunnen ombouwen naar
          een bijna perfecte akoestische ruimte kunnen dankzij de EQ hun ruimte toch nog aangenaam laten klinken zonder dat ze hun huis moeten verbouwen en zonder gezaag van de vrouw.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
          https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Meeus Bekijk bericht
            De mensen die dus niet zomaar hun living (wegens vrouw) kunnen ombouwen naar
            een bijna perfecte akoestische ruimte kunnen dankzij de EQ hun ruimte toch nog aangenaam laten klinken zonder dat ze hun huis moeten verbouwen en zonder gezaag van de vrouw.
            en met de equalizer haal je veel van je oorspronkelijk deftig signaal weg!!!
            wat je gaat horen tov een installatie zonder equalizer (toch op een degelijke goede installatie)
            je geeft eerst ettelijke euro's uit aan deftige cd speler, deftige versterker en deftige luidsprekers en dan ga je uw signaal wat ver****** met een equalizer?
            dat moet je dan ook weeral gaan proberen te compenseren en op te lossen.
            zo blijf je bezig.
            ik blijf erbij in een high-end installatie past niet.
            je gaat een verzwakking en rommel toevoegen terwijl je streeft naar een zo goed en puur mogelijke geluid.

een equalizer is goed voor discobar's en pa installatie's.
            niet voor degelijke home high-end installatie's.
            en ik ben niet de enige die van dat standpunt is (toch niet diegene die serieus met audio bezig zijn op)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              en met de equalizer haal je veel van je oorspronkelijk deftig signaal weg!!!
              ... De mastering ingenieur die de laatste finishing touch aan een opname geeft voor het
              op cd komt lacht toch wel met mensen zoals u zeker Wat doen die mannen denk jij?
              ... hoe kan je het raden:

- Equalizing
              - compressing/limiting
              - noise reduction
              - normalisatie

... en dat allemaal op uw maagdelijk signaal

Volgens mij heb jij wel een heel verkeerd beeld van equalizers ofwel moet jij eens aan die mannen gaan vertellen dat ze geen EQ mogen gebruiken want het gaat "slechter" worden!

Ik zou al jou besmette CD's en DVD maar vlug in de vuilbak kieperen, ... of aan mij geven

Comment

... De mastering ingenieur die de laatste finishing touch aan een opname geeft voor het
                op cd komt lacht toch wel met mensen zoals u zeker Wat doen die mannen denk jij?

- Equalizing
                - compressing/limiting
                - noise reduction
                - normalisatie

Volgens mij heb jij wel een heel verkeerd beeld van equalizers ofwel moet jij eens aan die mannen gaan vertellen dat ze geen EQ mogen gebruiken want het gaat "slechter" worden!

Ik zou al jou besmette CD's en DVD maar vlug in de vuilbak kieperen, ... of aan mij geven
                je hebt of wilt het niet begrijpen....
                hoe de sound ing het uiteindelijk mixt maakt totaal niks uit...ja ik weet dat er heel veel EQ en level aanpassingen gebeuren, maar...
                uiteindelijk wordt dit materiaal via studio speakers beluisterd, wanneer er 'n final mix uitkomt.
                ik ben in opnamestudio's geweest waar zelfs de gebroeders wouters kwamen en heb me daar 'ns uitgeleeft....
                'n piano heeft voor deftige opname maar liefst 6 a 7 mics nodig....je leert er enorm veel kwa acoustic.
                maar de uiteindelijke kwaliteit hangt van de sound ing af. die moet er voor zorgen dat dit top klinkt.
                ik ben zelf 'n beetje muzikant en weet dat je moet EQ'n.
                'tis voor de eindgebruiker om te oordelen hoe uiteindelijk die CD klinkt...
                ttz, in je huiskamer wel te verstaan en dan moet je daar niet nog 'n extra EQ bijzetten, want dan dan ben je het eindresultaat naar jouw oren te zetten en niet hoe het zou moeten klinken.
                hier zijn we bij het punt referentie...begin met flat om te oordelen hoe iets klinkt en dan kan je pas oordelen wat de betere installatie is.

Comment

hier zijn we bij het punt referentie...begin met flat om te oordelen hoe iets klinkt en dan kan je pas oordelen wat de betere installatie is.
                  ... Hoe kan je nu oordelen in een luisterruimte die niet perfect is getuned. je gaat verkeerde conclusies trekken hoor. Je moet eerst uw frequentierespons van uw ruimte kennen en dan kan je dit resultaat in eerste instantie verbeteren door uw inrichting te wijzigen (als de vrouw het toelaat) en in tweede instantie als fine-tuning een equalizer.
                  ... en dan weet je pas waar je aan toe bent! Nooit zomaar conclusies trekken over je installatie zonder dat je het gedrag van je ruimte kent!

... en dit probeer ik hier nu al 10 keer te zeggen: De peperdure versterker die op de beursstand Oh-zo prachtig klonk, klinkt misschien thuis als schroot, zelfs met identieke
                  speakers

Comment

je hebt of wilt het niet begrijpen....
                    hoe de sound ing het uiteindelijk mixt maakt totaal niks uit...ja ik weet dat er heel veel EQ en level aanpassingen gebeuren, maar...
                    uiteindelijk wordt dit materiaal via studio speakers beluisterd, wanneer er 'n final mix uitkomt.
                    ik ben in opnamestudio's geweest waar zelfs de gebroeders wouters kwamen en heb me daar 'ns uitgeleeft....
                    'n piano heeft voor deftige opname maar liefst 6 a 7 mics nodig....je leert er enorm veel kwa acoustic.
                    maar de uiteindelijke kwaliteit hangt van de sound ing af. die moet er voor zorgen dat dit top klinkt.
                    ik ben zelf 'n beetje muzikant en weet dat je moet EQ'n.
                    'tis voor de eindgebruiker om te oordelen hoe uiteindelijk die CD klinkt...
                    ttz, in je huiskamer wel te verstaan en dan moet je daar niet nog 'n extra EQ bijzetten, want dan dan ben je het eindresultaat naar jouw oren te zetten en niet hoe het zou moeten klinken.
                    volledig mee akkoord
                    zoals gezegd bij een goede mix en degelijk opgestelde en uitgekozen installatie heb je nu eenmaal geen rommel nodig zoals een equalizer om je geluid goed te krijgen
                    dat is al goed neem dat nu eens aan,daarvoor moet je het geluid niet gaan verkrachten door er een een equalizer tussen te gooien
                    bij de betere versterkers zit er geen optie op van equalizer
                    zelfs geen bas,treble of balansregeling
                    Last edited by Gert1971; 7 december 2009, 22:25.

Comment

- Equalizing
                      - compressing/limiting
                      - noise reduction
                      - normalisatie

jij verwart een opname met een afspeelcd
                      dat zijn totaal twee verschillende werelden
                      vergeet dat niet!!!

Comment

... De mastering ingenieur die de laatste finishing touch aan een opname geeft voor het op cd komt lacht toch wel met mensen zoals u zeker
                        Die zal inderdaad eens lachen, u eerder uitlachen met uw speelgoed van 250€ dat je wil vergelijken met aparatuur van 25.000€ of enkele veelvouden ervan!
                        De peperdure versterker die op de beursstand Oh-zo prachtig klonk, klinkt misschien thuis als schroot, zelfs met identieke speakers
                        Klopt dat dit mogelijk is maar een peperdure high end installatie is met of zonder ideale luisterruimte om zeep als je er een prul-equalizer van 250€ gaat tussen hangen.
                        De meeste mensen hebben nu wel geen high end staan en dan maakt het ook niet zoveel uit als daar een equalizer tussen staat dat hen de klank kan bezorgen zoals ze het willen. Ik heb ook met equalizers gewerkt in het verleden en ja, dat kan voor de meeste mensen betekenen dat ze de klank wat kunnen beïnvloeden zonder verder veel onkosten of veranderingen te doen. Equalizers hebben natuurlijk een nut maar op high end zal je het niet echt tegen komen.

hun ruimte toch nog aangenaam laten klinken zonder dat ze hun huis moeten verbouwen en zonder gezaag van de vrouw.
                        Een vrouw dat niet toelaat dat je aanpassingen doet om je muziek beter te laten klinken en daarover zaagt zal eerder ook geen grote opvallende luidsprekers willen, die kiezen voor een BOSE met zo klein mogelijke speakertjes dat je bij voorkeur achter een gordijn verstopt.
                        Akkoord, daar komt ook "lawaai" uit.
                        Luidsprekers zijn inderdaad een belangrijk onderdeel, zelfs een van de belangrijkste zoals de akoestiek van je ruimte.
                        En luidsprekers zonder klankkast zijn geen luidsprekers, het zijn lawijtmakers waar sommigen met weinig vereisten nog content mee zijn. Sommigen klinken niet slecht voor surround maar van HiFi kan je helemaal niet spreken.
                        Als een ruimte wordt getest met "Roze ruis", frequentieanalyzer+microfoon is dat inderdaad niet uitsluitend maar het geeft wel een goede basis om dan zelf nog wat aan finetuning te doen.
                        Heb je dat al vaak gebruikt? Het belooft veel maar doet eigenlijk alles en niets tegelijk. Je stelt dat mooi "automatisch" af en daarna luister je naar een CD via een cd-speler dat van fabriek uit wat scherp is afgesteld ... daar gaat uw instelling.
                        Het blijven hulpmiddeltjes.

Maar laat ons nu even terugkomen op de originele post van de TS ... hij wil één versterker en geen twee. Het moet er een zijn voor zowel surround als stereo en voor een beperkt budget. Stel dat hij doet zoals jij aanbeveelt en een equalizer koopt ... hoe ga je die aansluiten?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

High end EQ's bestaan nog maar tegenwoordig spreekt men meer van Room Correction Processors en sommige merken hebben ze:

Kijk maar http://www.lyngdorf.com/index.php?op...ask=view&id=21

Deze zijn specifiek bedoelt om de negatieve effecten van de akoestiek in de ruimte op te vangen bij high end installaties. Prijs schommelt wel rond de 3000 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.Geert Bekijk bericht
                            High end EQ's bestaan nog maar tegenwoordig spreekt men meer van Room Correction Processors en sommige merken hebben ze:

Kijk maar http://www.lyngdorf.com/index.php?op...ask=view&id=21

Deze zijn specifiek bedoelt om de negatieve effecten van de akoestiek in de ruimte op te vangen bij high end installaties. Prijs schommelt wel rond de 3000 euro
                            Oef, oef, oef, eindelijk iemand die mee is

Nog eentje speciaal voor de lage tonen:

http://www.stereophile.com/musicintheround/1105mitr/

... ... Speciaal gemaakt voor de audiofielen!

Voila, einde discussie, ik ga nu fotootjes nemen

Comment

Oef, oef, oef, eindelijk iemand die mee is

Nog eentje speciaal voor de lage tonen:

http://www.stereophile.com/musicintheround/1105mitr/

... ... Speciaal gemaakt voor de audiofielen!

Voila, einde discussie, ik ga nu fotootjes nemen
                              heb je ff gekeken naar de datum :

By Kalman Rubinson • November, 2005

ik heb er nog niet veel van gehoord...en spring wel 'ns regelmatig binnen waar men high end verkoopt...
                              hopelijk heb je betere visie met foto's als met audio ...suc6

Comment

ik ga jaarlijks naar een aantal beurzen van high-end
                                daar heb ik nog nooit een equalizer gezien
                                en daar ga ik nochtans al meer dan 10 jaar heen
                                oa de doelen hifi show in roterdam
                                en laatst lede de hifi show van new music in brussel ben ik die ook niet tegen gekomen
                                en nu ga ik wat genieten van een goede cd op mijn installatie (zonder equalizer en zeer goede klank)

Comment

Working...
                                X