Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe home cinema receiver

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe home cinema receiver

    Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
    Marantz zal altijd warmer klinken dan Yamaha en zeker met B&W.
    Heel bizarre vergelijking hoor.
    Een Yamaha van 1500€ zal ook anders klinken dan ene van 500€ ... gewoon al omdat in die duurdere versies een deftigere voeding en andere componenten steekt. Het is niet de prijs dat het doet maar hetgeen erin steekt ... en dat gaat zowat samen.
    Bij Marantz is dat ook zo, de ene versterker is de andere niet.

    En een B&W kan ik zowel warm als koeler laten klinken op dezelfde Yamaha-versterker ... gewoon door wat met kabelkes te spelen.
    Ja ik weet de reactie van sommigen hierop al ... het is niet waar.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe home cinema receiver

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En een B&W kan ik zowel warm als koeler laten klinken op dezelfde Yamaha-versterker ... gewoon door wat met kabelkes te spelen.
      Ja ik weet de reactie van sommigen hierop al ... het is niet waar.
      Ge moet zelfs niet met kabelkes spelen ... gewoon de gordijnen weghalen.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe home cinema receiver

        Alles wat hier gepost wordt klopt wel, maar ik wil maar rond de 500 euro uitgeven. Toen ik naar die marantz gaan luisteren ben met mijn eigen DVD vond ik dat deze helemaal anders klonk dan wat ik gewoon ben thuis op mijn yamaha.
        Die marantz zal natuurlijk ook weer helemaal anders klinken dan in de winker, andere speakers andere akoestiek.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe home cinema receiver

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Heel bizarre vergelijking hoor.
          Een Yamaha van 1500€ zal ook anders klinken dan ene van 500€ ... gewoon al omdat in die duurdere versies een deftigere voeding en andere componenten steekt. Het is niet de prijs dat het doet maar hetgeen erin steekt ... en dat gaat zowat samen.
          Bij Marantz is dat ook zo, de ene versterker is de andere niet.

          En een B&W kan ik zowel warm als koeler laten klinken op dezelfde Yamaha-versterker ... gewoon door wat met kabelkes te spelen.
          Ja ik weet de reactie van sommigen hierop al ... het is niet waar.
          Ik spreek toch nergens over prijs, mijn bevinding is dat Yamaha gewoon scherper klinkt dan een Marantz that's all.
          En je kan beginnen met speakerkabels en dergelijke om het geluid te beïnvloeden maar het zal in mijn oren steeds hetzelfde blijven, Yamaha scherp Marantz warm.
          En dan spreken we enkel over speakerkabel maar er is nog zoveel meer ....
          Flickr

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe home cinema receiver

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Alles wat hier gepost wordt klopt wel, maar ik wil maar rond de 500 euro uitgeven. Toen ik naar die marantz gaan luisteren ben met mijn eigen DVD vond ik dat deze helemaal anders klonk dan wat ik gewoon ben thuis op mijn yamaha.
            Die marantz zal natuurlijk ook weer helemaal anders klinken dan in de winker, andere speakers andere akoestiek.

            mir
            Vandaar ik eerder voorstander ben van je speakers mee te nemen naar de winkel en ze daar te beluisteren met de versterker van je keuze. Dan heb je toch al een beter idee hoe ze klinken. Verschillen in akoustiek, afspeelbron en dergelijke...tja die moet je er natuurlijk bijnemen.

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe home cinema receiver

              DE referentie voor audio.


              De website is niet van de aantrekkelijkste die er is maar dhr. Persoons is wel 1 der belangrijkste en gekendste audiofielen in België en erbuiten.
              Ook geen persoon die je dure materialen wil slijten als je een budget voorop stelt.

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe home cinema receiver

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Toen ik naar die marantz gaan luisteren ben met mijn eigen DVD vond ik dat deze helemaal anders klonk dan wat ik gewoon ben thuis op mijn yamaha.
                Sorry maar ge maakt het uw eigen moeilijk hoor ... ge waart content met Yamaha, ge wou ne nieuwe maar er was iets aan, laat hem vervangen door een ander exemplaar en ge blijft bij uw vooropgestelde prijs en keuze.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe home cinema receiver

                  Ik was tevreden van yamaha in surround dus om films te kijken. Maar in stereo vind ik hem niet goed. Nu heb ik wel al begrepen dat er geen enkele receiver is die goed is in suround en ook nog eens goed is in 2 kanaals stereo. Beste zou zijn voor muziek een aparte versterker maar dat zal ik hier thuis niet verkocht krijgen vrees ik

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe home cinema receiver

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Sorry maar ge maakt het uw eigen moeilijk hoor ... ge waart content met Yamaha, ge wou ne nieuwe maar er was iets aan, laat hem vervangen door een ander exemplaar en ge blijft bij uw vooropgestelde prijs en keuze.

                    Verdorie ge doet mij twijfelen. Heb eens zitten kijken naar die RX-V1065 dus model hoger dan de 765 die ik terug heb gestuurd.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe home cinema receiver

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Ik was tevreden van yamaha in surround dus om films te kijken. Maar in stereo vind ik hem niet goed. Nu heb ik wel al begrepen dat er geen enkele receiver is die goed is in suround en ook nog eens goed is in 2 kanaals stereo. Beste zou zijn voor muziek een aparte versterker maar dat zal ik hier thuis niet verkocht krijgen vrees ik

                      mir
                      cambridge audio
                      die zijn wel goed in stereo en surround

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe home cinema receiver

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Verdorie ge doet mij twijfelen. Heb eens zitten kijken naar die RX-V1065 dus model hoger dan de 765 die ik terug heb gestuurd.
                        Ik heb zelf al een en ander geprobeerd omdat ik zoals jij voor het ideale eigenlijk twee gescheiden systemen zou moeten hebben ... dit had ik vroeger ook maar het neemt zoveel plaats in.
                        Zelf had ik ervoor de Yamaha RX-797 als HiFi versterker en deze was eigenlijk heel goed voor een matige prijs ... ik zocht dus naar een waardig alternatief dat zowel voor HiFi als surround moest en kon dienen. Ik heb dit gevonden met de RX-V3800 ... wel iets duurder maar de klank is zowel op gebied van HiFi als surround goed.
                        Natuurlijk blijft een gescheiden systeem altijd beter maar het is ook twee keer een investering.
                        Er bestaat ook nog altijd beter en vooral duurder maar je moet ergens de grens leggen bij hetgeen je zelf verlangt en eraan wil geven.
                        De RX-V1065 zoals je aanhaalt ziet er niet slecht uit, bekijk misschien ook eens de RX-V1900 ... vooral dat je wil combineren tussen HiFi en surround.
                        Last edited by VerSeg; 1 december 2009, 00:17.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe home cinema receiver

                          Ik zou nu gaan voor de Marantz sr-6004 of de Yamaha rx-v1065.
                          Ik heb reeds in 2 verschillende zaken de marantz 5004 op b&w beluisterd en de 6004 op revox zuilen en ik moet zeggen dat daar ook al een groot verschil in zit. Marantz die normaal warm klinkt klonk op de revox zuilen eerder koud en hard.

                          De yamaha rx-v1065 zou een klasse hoger liggen dan de rx-v765 die ik eerst in gedachten had en deze ga ik dit weekend gaan beluisteren. Zo zou er een duidelijk verschil zitten in de stereo weergave.

                          mir
                          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe home cinema receiver

                            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            Maar daar is een defect aan, bij het aanzetten een 'plop' in de speakers en de radiotuner wacht soms 10 a 30 seconden voordat hij muziek geeft.
                            Was je er wel zeker van dat het aan de versterker lag?

                            Heb dit met mijn Sony ook voorgehad en het is blijkbaar een beveiliging voor de luidsprekers. De receiver kan blijkbaar iets nameten en als die een probleem ondervindt (meestal kabels en/of aansluiting van kabels) dan doet die dit.

                            Ik heb toen alle kabels afgekoppeld en 1 per 1 weer aangekoppeld en geprobeerd en inderdaad bij één van de 7 speakers gaf die terug dit probleem. Een deftige nieuwe kabel gaan kopen en opnieuw geprobeerd en sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

                            Mvg

                            Steven
                            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe home cinema receiver

                              Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                              Was je er wel zeker van dat het aan de versterker lag?

                              Heb dit met mijn Sony ook voorgehad en het is blijkbaar een beveiliging voor de luidsprekers. De receiver kan blijkbaar iets nameten en als die een probleem ondervindt (meestal kabels en/of aansluiting van kabels) dan doet die dit.

                              Ik heb toen alle kabels afgekoppeld en 1 per 1 weer aangekoppeld en geprobeerd en inderdaad bij één van de 7 speakers gaf die terug dit probleem. Een deftige nieuwe kabel gaan kopen en opnieuw geprobeerd en sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

                              Mvg

                              Steven

                              Mijn kabels en speakers zijn nog steeds dezelfde en met mijn vorige yamaha versterker had ik nooit problemen.

                              mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe home cinema receiver

                                Vergeet niet dat de akoestiek van de luisterruimte meer impact zal hebben op je geluid
                                dan het verschil tussen een versterker van €250 en €1000. Een goede equalizer kan je helpen om de pieken en dalen in het frequentiespectrum te compenseren. De perfectie van de duurste versterker kan dus volledig om zeep worden geholpen door bv. een resonantiefrequentie of staande golf op 100Hz veroorzaakt door uw ruimte

                                https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

                                http://wim-meeus.blogspot.com/
                                https://1x.com/wimmeeus/

                                Comment

                                Working...
                                X