Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Gij weet ook niks he, altijd hetzelfde
    Tsss, altijd die verwijten Man, man, man...
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Tsss, altijd die verwijten Man, man, man...
      Och wij hebben dikwijls ruzie maar op het einde van ELKE dag zijn we de beste vrienden
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik heb net voordat de i7's betaalbaar waren mijn CPU geüpgrade naar Q9550 (met 12MB cache) en een Asus P5Q mobo met 6GB aan RAM.

Dit in combinatie met een 160G Intel X25-M SSD is momenteel alles wat ik nodig heb.

Heb een Performance score van 7.3 in Win 7 x64 en het ding loopt als een trein (Capture NX, VMWare,..) , heb sinds lang nog eens het gevoel dat ik hier wel eens een lange tijd mee verder kan.. (lees: 2 jaar ofzo ).
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          ik koop er wel zo'n externe HD van 1,5 GB bij.
          je ziet het wel "groots" he
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Mijn oude Aldi-pc zal het nog wat langer moeten uithouden, ik ben direkt na het werk naar den Aldi gereden, en hier in de buurt zijn ze allemaal uitverkocht (ik heb ze laten rondbellen). Ik heb nog een klein kansje dat ze er nog ergens eentje hebben staan, morgen weet ik daar meer over.

Maar voorlopig zal het dus een 7 jaar oude Pentium 4 blijven, en geen i5...

Eigenlijk heb ik alleen grote problemen met het zoeken van een bepaalde foto in een map, de thumbs van grote mappen komen verschrikkelijk traag tevoorschijn, soms lijkt het of de computer geblokkeerd is, maar even later wordt die dan terug "wakker".

Ik heb ooit een testversie van ACDSEE gedownload, en die heeft helemaal geen problemen om de thumbs op een heel korte tijd te laten zien. Het ligt dus niet alleen aan de pc, ik denk dat een of andere update van XP voor die problemen heeft gezorgd (mijn laptop heeft net hetzelfde probleem, en die zou iets sneller moeten zijn).

Bij den Aldi in Westmalle hadden ze nog een vrij groot aantal externe harde schijven en monitors, maar als ik geen nieuwe pc kan kopen, dan moet ik de rest ook niet hebben...
            Vorig jaar stonden er veertien dagen later nog PC's, nu was het weer zoals vroeger, toen moest je s'morgens voor de deur gaan staan om er eentje te bemachtigen.
            Ik heb 7 jaar geleden ook een verlofdag genomen om deze PC te kunnen kopen, dat had ik beter weer gedaan.

Ik kan ook een andere pc kopen, maar ik heb geen zin om 300 euro meer uit te geven voor dezelfde specificaties, dan blijf ik wel met die "antieke" computer werken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Bart, stel . . . stel dat ik zaterdag nog eentje moest zien staan in den Aldi van Herentals ( blijkbaar zijn ze daar traag met verkopen want meestal staan er nog ), moet ik je dan een seintje geven of eventueel één aankopen voor jou?
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Bart, stel . . . stel dat ik zaterdag nog eentje moest zien staan in den Aldi van Herentals ( blijkbaar zijn ze daar traag met verkopen want meestal staan er nog ), moet ik je dan een seintje geven of eventueel één aankopen voor jou?
                Ik verwacht morgen een telefoontje van de verantwoordelijke van de Aldi in Rijkevorsel, die gaat rondbellen om er nog eentje te vinden. Als die niets vindt, dan zullen ze in Herentals ook wel uitverkocht zijn.

Ik ben ondertussen nog wat prijzen van pc's opgezocht (Forcom, Van Roey, Makro), bij de Makro hebben ze voor 600 euro nog een Fujitsu Siemens met een harde schijf van 1,5 TB en 4GB RAM geheugen, maar daar zit wel een tragere processor in (Intel Core 2 Quad Q8300).
                Voor een pc met i5 processor en 1TB harde schijf moet je blijkbaar minstens 850 euro neertellen. Dan blijf ik wel met mijn oud materiaal verderwerken tot die helemaal uit elkaar valt, of tot er weer pc's in de aanbieding staan bij den Aldi (dan sta ik wel om 9 uur aan de deur).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

hier vind je eentje aan 699€ of 849€ (afhankelijk van de grafische kaart en de kast blijkbaar) en Wallabie is nu niet echt de goedkoopste winkel...

De nvidia 240GT uit die Aldi pc is niet echt het snelste (kost minder dan 100€). Maar die ATI 4650 kost zelfs nog minder...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Wat zou je denken van deze? (klik)
                    De configuratie kan je ook nog aanpassen dat zullen ze geen probleem vinden.
                    Mijn huidige PC heb ikzelf geconfigureerd, ik heb wel enkele dagen moeten wachten omdat niet alles binnen was, maar de dag dat ik erom mocht vroegen ze of ze die moesten monteren.
                    Hebben ze heel professioneel gedaan voor de meersom van ..... 0,00 €.
                    Ik heb van veel winkels de prijslijsten nagezien en zelfs Tones was duurder, dat wil wat zeggen dacht ik.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                    X