Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Processoren . . . i5 - i7 - dual en quadcore

Komt van de site van Adobe en zijn de systeem vereisten voor Photoshop.
    Zoals gewoonlijk zal meer beter zijn.

Systeemvereisten
    Windows
    •2 GHz of snellere processor voor DV; 3,4 GHz voor HDV; dual 2,8 GHz voor HD**
    •Microsoft® Windows® XP met Service Pack 2 (Service Pack 3 aanbevolen) of Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate of Enterprise met Service Pack 1 (gecertificeerd voor 32-bits Windows XP en 32- en 64-bits Windows Vista†)
    •2 GB RAM (meer RAM is aanbevolen wanneer meerdere componenten worden uitgevoerd)
    •16,3 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de installatie; tijdens de installatie is extra vrije ruimte vereist (kan niet op Flash®-gebaseerde opslagapparaten worden geïnstalleerd)
    •Scherm met een resolutie van 1.280 x 900 met OpenGL 2.0–compatibele grafische kaart
    •Voor sommige GPU-versnelde functies is grafische ondersteuning voor Shader Model 3.0 vereist
    •Een toegewezen 7200 RPM vaste schijf voor DV- en HDV-bewerking; striped disk array-opslag (RAID 0) voor HD; bij voorkeur subsysteem van SCSI-schijf
    •Voor SD/HD-werkprocessen, een door Adobe goedgekeurde kaart voor het vastleggen en exporteren naar tape
    •OHCI-compatibele IEEE 1394-poort om DV en HDV vast te leggen, te exporteren naar tape en te verzenden naar een DV-apparaat
    •Dvd-rom-station (compatibele dvd+-r-recorder vereist voor het maken van dvd's)
    •Blu-ray-brander vereist voor de aanmaak van Blu-ray Discs
    •Microsoft Windows Driver Model- of ASIO-compatibele geluidskaart
    •QuickTime 7.4.5-software is vereist voor gebruik van QuickTime-functies
    •Breedbandinternetverbinding vereist voor online services‡

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Komt van de site van Adobe en zijn de systeem vereisten voor Photoshop.
      Zoals gewoonlijk zal meer beter zijn.

Systeemvereisten
      Windows
      •2 GHz of snellere processor voor DV; 3,4 GHz voor HDV; dual 2,8 GHz voor HD**
      •Microsoft® Windows® XP met Service Pack 2 (Service Pack 3 aanbevolen) of Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate of Enterprise met Service Pack 1 (gecertificeerd voor 32-bits Windows XP en 32- en 64-bits Windows Vista†)
      •2 GB RAM (meer RAM is aanbevolen wanneer meerdere componenten worden uitgevoerd)
      •16,3 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de installatie; tijdens de installatie is extra vrije ruimte vereist (kan niet op Flash®-gebaseerde opslagapparaten worden geïnstalleerd)
      •Scherm met een resolutie van 1.280 x 900 met OpenGL 2.0–compatibele grafische kaart
      •Voor sommige GPU-versnelde functies is grafische ondersteuning voor Shader Model 3.0 vereist
      •Een toegewezen 7200 RPM vaste schijf voor DV- en HDV-bewerking; striped disk array-opslag (RAID 0) voor HD; bij voorkeur subsysteem van SCSI-schijf
      •Voor SD/HD-werkprocessen, een door Adobe goedgekeurde kaart voor het vastleggen en exporteren naar tape
      •OHCI-compatibele IEEE 1394-poort om DV en HDV vast te leggen, te exporteren naar tape en te verzenden naar een DV-apparaat
      •Dvd-rom-station (compatibele dvd+-r-recorder vereist voor het maken van dvd's)
      •Blu-ray-brander vereist voor de aanmaak van Blu-ray Discs
      •Microsoft Windows Driver Model- of ASIO-compatibele geluidskaart
      •QuickTime 7.4.5-software is vereist voor gebruik van QuickTime-functies
      •Breedbandinternetverbinding vereist voor online services‡

Lijkt me meer de vereisten voor Adobe Premiere dan voor Photoshop.

Windows

* 1,8 GHz of snellere processor
      * 512 MB RAM (1 GB aanbevolen)
      * 1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de installatie; tijdens de installatie is extra vrije ruimte vereist (kan niet op Flash-gebaseerde opslagapparaten worden geïnstalleerd)
      * Dvd-rom-station
      * Schermresolutie van 1.024 x 768 (1.280 x 800 aanbevolen) met 16-bits videokaart
      * Voor sommige GPU-versnelde functies is grafische ondersteuning voor Shader Model 3.0 en OpenGL 2.0 vereist
      * Dvd-rom-station
      * Shader Model 3.0
      * QuickTime 7.2 vereist voor de multimediafuncties
      * Breedbandinternetverbinding vereist voor online services**

Mijn Photoshop (CS4) setup:

Asus P6T X58-chipset
      Intel i7 920
      12Gb DDR3-1600 mHz
      Intel 160GB SSD
      Maxtor 1tb
      DVD-rw (geen Bluray nodig)
      nVidia Quadro FX380 256Mb (Shader Model 4.0)
      Case: Antec P183 met Antec 650W voeding

draait als een zonnetje
      Last edited by Bottie; 23 november 2009, 14:52.
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Mijn Photoshop (CS4) setup

Asus P6T X58-chipset
        Intel i7 920
        12Gb DDR3-1600 mHz
        Intel 160GB SSD
        Maxtor 1tb

draait als een zonnetje

Vraag aan Bottie draait dit onder Windows 7 64 bits en heb je ook reeds CaptureNX2 als een zonnetje kunnen draaien?
        Overigens is dat ongeveer waar ik heen wil,ik ga dat eens door de pc-builder van Alternate.be draaien om de kostprijs te berekenen.
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
          Mijn Photoshop (CS4) setup

Asus P6T X58-chipset
          Intel i7 920
          12Gb DDR3-1600 mHz
          Intel 160GB SSD
          Maxtor 1tb

draait als een zonnetje

Vraag aan Bottie draait dit onder Windows 7 64 bits en heb je ook reeds CaptureNX2 als een zonnetje kunnen draaien?
          Overigens is dat ongeveer waar ik heen wil,ik ga dat eens door de pc-builder van Alternate.be draaien om de kostprijs te berekenen.
          Draait op Windows 7 64-bit, maar aangezien ik een Canon-gebruiker ben (zie sig), heb ik geen ervaring met CaptureNX2.

Kostprijs voor het systeem (met 3 jaar waarborg) is 1855€.
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Euh, voor zover ik weet heeft Porche toch ook een grote vierdeurs.

dat is volgens mij toch een vier/vijf deurs?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              http://imp.porsche.com/belgium/nl/models/cayenne/
              dat is volgens mij toch een vier/vijf deurs?
              En deze dan?

De Panamera.
              Maar we zitten hier off-topic hé.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

En deze dan?
                De Panamera.
                Maar we zitten hier off-topic hé.
                Niet OT, je hebt die nodig om SNEL een i7 te gaan kopen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

ik heb een i5-750 sinds 2 maand ofzo.

de CPU is niet meer de limiterende factor nu, de harddisk kan gewoon niet mee.
                  meestal zit de CPU rustig, zelfs bij uitgebreide LR bewerkingen.

ik vond het niet de moeite om nog meer centen in de CPU te steken, wel in een betere case, 2de HDD, redelijk goede video kaart.

volgens de testen online die ik gelezen heb, kan de i5 best zijn mannetje staan.

Patrick

Comment

Mijn volgende pc zal er toch eentje met een i5 worden, die zal wel snel genoeg zijn voor Photoshop Elements.
                    Ik hoop toch dat die "iets" sneller is dan de Pentuim 4 / 2,66GHz / 768 MB RAM configuratie die ik nu gebruik.

Het wordt tijd dat ik mijn 7 jaar oude Aldi-pc vervang, woensdag hebben ze bij den Aldi een pc die voor mij zeker snel genoeg is: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_48/OFF01.SHTML .
                    Voor 600 euro zit er alles op en aan wat ik nodig heb, ik koop er wel zo'n externe HD van 1,5 GB bij.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Mijn volgende pc zal er toch eentje met een i5 worden, die zal wel snel genoeg zijn voor Photoshop Elements.
                      Ik hoop toch dat die "iets" sneller is dan de Pentuim 4 / 2,66GHz / 768 MB RAM configuratie die ik nu gebruik.

Het wordt tijd dat ik mijn 7 jaar oude Aldi-pc vervang, woensdag hebben ze bij den Aldi een pc die voor mij zeker snel genoeg is: http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_48/OFF01.SHTML .
                      Voor 600 euro zit er alles op en aan wat ik nodig heb, ik koop er wel zo'n externe HD van 1,5 GB bij.
                      aldie pcs zijn altijd goed geweest en goedkoop

Comment

Als je echt het snelste wil, kan je niet buiten die i7. Helaas zorgt die ook voor een fors prijskaartje. Het moederbord met die X58 chipset is duur, je hebt min. 3 DDR3 (of 6) geheugenlatten nodig, de processor zelf is ook niet goedkoop, enz...
                        De grafische kaart die al dat geweld aankan (je kan het omgekeerd ook stellen : de processor die het geweld van de grafische kaart aankan) is ook niet goedkoop (en zo blijf je bezig natuurlijk).

Moet je echt het snelste hebben wat nu op de markt is, dan kan je niet om die i7 heen.
                        Mag het iets minder zijn, dan is die i5 een heel waardig alternatief. Hij verslaat de Core 2 duo's met gemak (zelfs een Core 2 extreme QX9650 van 999€ kan hij aan, met zelf een prijsje van 200€...), je hebt maar 2 latten DDR3 geheugen nodig (of 4 natuurlijk), ...
                        De prijs/prestatie verhouding van die i5 (bv de 750) is echt ongekend. Pakken beter dan de i7's. Ook de P55-chipset moederborden zijn veel goedkoper.
                        Om te gamen is die i5 minder geschikt (oa. ook omdat een 2e, laat staan een 3e of 4e grafische kaart in SLI/crosfire plaatsen minder goed lukt).

Om het samen te vatten : is de prijs ook van belang ga dan kijken voor een i5, wil je enkel het snelste : neem dat een i7. De core 2 duo's en quads beginnen met deze nieuwe serie processoren echt op hun laatste benen te lopen...
                        De aanbieding in de Aldi bv. is een zeer waardig alternatief. Zoals gewoonlijk heeft het z'n beperkingen, maar als je er de prijs ook naastlegt, kan je er zeker niet "opgelegd" zijn...

PS : wat is een aldie PC ???
                        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Als je echt het snelste wil, kan je niet buiten die i7. Helaas zorgt die ook voor een fors prijskaartje. Het moederbord met die X58 chipset is duur, je hebt min. 3 DDR3 (of 6) geheugenlatten nodig, de processor zelf is ook niet goedkoop, enz...
                          De grafische kaart die al dat geweld aankan (je kan het omgekeerd ook stellen : de processor die het geweld van de grafische kaart aankan) is ook niet goedkoop (en zo blijf je bezig natuurlijk).

Moet je echt het snelste hebben wat nu op de markt is, dan kan je niet om die i7 heen.
                          Mag het iets minder zijn, dan is die i5 een heel waardig alternatief. Hij verslaat de Core 2 duo's met gemak (zelfs een Core 2 extreme QX9650 van 999€ kan hij aan, met zelf een prijsje van 200€...), je hebt maar 2 latten DDR3 geheugen nodig (of 4 natuurlijk), ...
                          De prijs/prestatie verhouding van die i5 (bv de 750) is echt ongekend. Pakken beter dan de i7's. Ook de P55-chipset moederborden zijn veel goedkoper.
                          Om te gamen is die i5 minder geschikt (oa. ook omdat een 2e, laat staan een 3e of 4e grafische kaart in SLI/crosfire plaatsen minder goed lukt).

Om het samen te vatten : is de prijs ook van belang ga dan kijken voor een i5, wil je enkel het snelste : neem dat een i7. De core 2 duo's en quads beginnen met deze nieuwe serie processoren echt op hun laatste benen te lopen...
                          De aanbieding in de Aldi bv. is een zeer waardig alternatief. Zoals gewoonlijk heeft het z'n beperkingen, maar als je er de prijs ook naastlegt, kan je er zeker niet "opgelegd" zijn...

PS : wat is een aldie PC ???
                          2 mogelijkheden:

- dit is géén liedl pc
                          - een pc voor "al die" mensen die een goede en goedkope pc willen.

Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

jullie begrijpen het verkeerd, het is namelijk een aldie pcs.
                            Wat het nu precies is weet ik echter ook niet.

Comment

jullie begrijpen het verkeerd, het is namelijk een aldie pcs.
                              Wat het nu precies is weet ik echter ook niet.
                              Gij weet ook niks he, altijd hetzelfde

> Personal Computer System
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Gij weet ook niks he, altijd hetzelfde

> Personal Computer System
                                Theo gij zijt stijf wel bedankt voor de gegeven uitleg.

Comment

Working...
                                X