Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stroomkabel Toshiba laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stroomkabel Toshiba laptop

    Wij hebben hier nog een Toshiba laptop staan (een jaar of 5 oud) waarvan de stroomkabel een knak gekregen heeft en op twee plaatsen intern beschadigd is.
    Ik vroeg me af of er toevallig iemand zo'n kabel op overschot heeft liggen die ik kon over kopen

  • #2
    Re: stroomkabel Toshiba laptop

    ken je niemand uit je vriendenkring die wat handig is ivm elektriciteit en solderen?
    zo'n kabel is vrij makkelijk te repareren door er een stukje tussen uit te halen en terug aan elkaar te solderen en er krimpkous over te doen

    Comment


    • #3
      Re: stroomkabel Toshiba laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
      ken je niemand uit je vriendenkring die wat handig is ivm elektriciteit en solderen?
      zo'n kabel is vrij makkelijk te repareren door er een stukje tussen uit te halen en terug aan elkaar te solderen en er krimpkous over te doen
      Tja, maar het is net in het zeer korte stukje tussen dat blokje (ontstoorder ?) en de plug om in de laptop te steken. Maar ja, een electricien lukt dat misschien wel.

      Comment


      • #4
        Re: stroomkabel Toshiba laptop

        dat blokje is geen ontstoorder maar je transfo met gelijkrichting
        als je niet zover af woonde dan zou ik dat wel oplossen voor u maar van diksmuide tot aarschot komen is wat ver vrees ik

        Comment


        • #5
          Re: stroomkabel Toshiba laptop

          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
          dat blokje is geen ontstoorder maar je transfo met gelijkrichting
          als je niet zover af woonde dan zou ik dat wel oplossen voor u maar van diksmuide tot aarschot komen is wat ver vrees ik
          Inderdaad spijtig, ben gisteren in jouw streek gepasseerd.

          Comment


          • #6
            Re: stroomkabel Toshiba laptop

            Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
            dat blokje is geen ontstoorder maar je transfo met gelijkrichting
            Ik ken er niets van hoor (en het doet hier ook niet echt ter zake maar het interesseert me wel) maar ik bedoel niet die blok waar de echte voedingskabel in steekt, maar zo'n klein rond cilindertje van zo'n 3 cm lang.

            Comment


            • #7
              Re: stroomkabel Toshiba laptop

              ah ok
              dat kan een ontstoringsfiltertje zijn
              het is altijd ook handig als je vermeld welk type laptop je hebt
              dit omdat er wel wat verschil bestaat kwestie aansluitingen en verschillende spanningen van de adaptor

              Comment


              • #8
                Re: stroomkabel Toshiba laptop

                Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                Wij hebben hier nog een Toshiba laptop staan (een jaar of 5 oud) waarvan de stroomkabel een knak gekregen heeft en op twee plaatsen intern beschadigd is.
                Ik vroeg me af of er toevallig iemand zo'n kabel op overschot heeft liggen die ik kon over kopen
                ga met de adabter en die kabel naar een computer winkel en vraag een nieuwe
                als je die adabter laat zien weten ze welke kabel jij nogdig heb su6

                Comment


                • #9
                  Re: stroomkabel Toshiba laptop

                  en overkopen lijkt me geen goed idee als je nou net de verkeerde adabter heb dan is je laptop kapot.

                  Comment


                  • #10
                    Re: stroomkabel Toshiba laptop

                    Je kan ook een universele laptopvoeding kopen. Die moet dan wel op de juiste spanning ingesteld worden, en de polariteit van het voedingsstekkertje moet ook juist zijn.
                    De juiste spanning en polariteit van het stekkertje vind je altijd terug op de onderkant van de laptop.

                    Ik heb een tijdje geleden twee oude laptopjes gekregen, zonder voeding, en daarvoor heb ik deze voedingen besteld http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8854 .
                    Die voedingen werken perfect, ik moest wel een netsnoer kopen omdat dat er een amerikaanse stekker aan zat (bij de Hubo kan je die vinden). Je kan ook de stekker vervangen, maar een complete kabel was ongeveer 1 euro duurder dan een stekker.

                    Na het instellen van de juiste spanning kan je wel best het schakelaartje blokkeren met tape of lijm (met een lijmpistool gaat dat perfect).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: stroomkabel Toshiba laptop

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Je kan ook een universele laptopvoeding kopen. Die moet dan wel op de juiste spanning ingesteld worden, en de polariteit van het voedingsstekkertje moet ook juist zijn.
                      De juiste spanning en polariteit van het stekkertje vind je altijd terug op de onderkant van de laptop.

                      Ik heb een tijdje geleden twee oude laptopjes gekregen, zonder voeding, en daarvoor heb ik deze voedingen besteld http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8854 .
                      Die voedingen werken perfect, ik moest wel een netsnoer kopen omdat dat er een amerikaanse stekker aan zat (bij de Hubo kan je die vinden). Je kan ook de stekker vervangen, maar een complete kabel was ongeveer 1 euro duurder dan een stekker.

                      Na het instellen van de juiste spanning kan je wel best het schakelaartje blokkeren met tape of lijm (met een lijmpistool gaat dat perfect).
                      ik denk dat dat echt de beste oplossing is

                      Comment

                      Working...
                      X