Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Ik heb Belgacom TV en ben er tevreden ermee.
    Ik heb geen verlies van snelheid op mijn VDSL2+ lijn.
    Ik betaal geen huurgeld voor de telefoonlijn maar heb (ben de juiste naam kwijt) internet telefonie. Ik bel 24/7 voor een vast bedrag (15 of 17 euro) uitgezonderd speciale nummers (nooit), gsm (zelden) en buitenland - (ook nooit)
    Ik heb Comfort view (bijv. programma opnemen en iets later beginnen kijken om reclame door te spoelen, Programma pauzeren , terugspoelen, ...)
    Ik heb wel geen HD zenders (geen behoefte aan) en mijn abonnement liet toe daarvan af te zien. Ik denk dat bij de nieuwe abonnementen dat niet meer kan. (oh ja, ik ben toegetreden via een actie bij mijn werkgever en geniet nog altijd van de kortingen)
    Ik huur 1 decoder met harde schijf die zopas kapot is gegaan en zonder probleem is vervangen door een nieuwer model. Belgacom kwam aan huis. (of dat gratis is? ik verwacht de 2maandelijkse factuur een dezer )

Wat kan zoal? O.a.:
    Tegelijk 1 programma opnemen en naar 1 zender kijken (met comfort view), telefoneren en (draadloos) internet/dowloaden
    Tegelijk 1 programma opnemen en naar 1 opgenomen programma kijken, telefoneren en (draadloos) internet/dowloaden
    Tegelijk 1 programma opnemen en naar 1 gehuurde film kijken, telefoneren en (draadloos) internet/dowloaden
    Ik merk niets van snelheidsverlies (niet op TV, niet op internet), blokjes in beeld, ....
    Wat mijn internetsnelheid betreft : http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2168846. Ondertussen gaat zelfs het nog sneller , vooral het uploaden.

Is dit antwoord nuttig?
    Ok bedankt, dat weten we nu dus ook.
    Bij Telenet kan je dus ook 2 programma's tegelijk opnemen. Je kan dan ondertussen wel niet naar nog een ander (digitaal) kanaal kijken maar wel nog altijd een eerder opgenomen programma bekijken .
    Als je een gehuurde film bekijkt kan je ondertussen ook maar 1 programma opnemen.
    Wat betreft comfortview is dat ook gelijkaardig bij Telenet.
    Telefoneren en internet gaat ondertussen natuurlijk ook, en ook zonder snelheidsverlies.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

12% btw voor digitaal kijken, terwijl je voor gas en electra 21% moet neerleggen, schandalig
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
        Telefoneren en internet gaat ondertussen natuurlijk ook, en ook zonder snelheidsverlies.
        Op voorwaarde dat je niet verder dan 5 km van een telefooncentrale woont.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          12% btw voor digitaal kijken, terwijl je voor gas en electra 21% moet neerleggen, schandalig
          Met benzine is het nog erger. 44% gaat naar accijnzen en BTW.
          Binnenkort 10 cent extra taks per liter diesel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Op voorwaarde dat je niet verder dan 5 km van een telefooncentrale woont.
            Wat heeft de telefooncentrale met Telenet te maken???
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
              Wat heeft de telefooncentrale met Telenet te maken???
              Sorry, was bedoeld op het citaat dat er boven staat over Belgacom.

Comment

Zojuist even de snelheid van mijn lijn getest in aanvulling op mijn laatste post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benbits Bekijk bericht
                  Kan jij 8 dingen tegelijk opnemen? en ondertussen nog wa zappen, en eventueel iets bekijken van de hardeschijf?
                  ik wel....
                  belgacom en telenet = gesloten hardware , ze duwen het door uw strot...
                  tv-vlaanderen = open hardware keus....en echt digitaal beeld...
                  jullie denken dat telenet HD goed is hé, kijk dan maar eens op de satelliet... dat is pas HD. telenet is 8 a 9 mb HD stream. op de satelliet zijn HD kanalen die rustig tot 20 mb HD streamen. het telenet kabeltje is al lang volgelopen... veel zendertjes mee blokjes...

b.
                  en hoe ga je dan op internet? of bellen via de vaste telefoon (wat nog steeds goedkoper is dan een gsm naar een andere vaste lijn)
                  ook via de sateliet?
                  dat gaat je dan wel een serieus noot kosten

Comment

Dan heb ik in vergelijking met nabi toch maar een lage download snelheid met Expressnet van Telenet
                    Download 5,50 Mb/s
                    Upload 0,83 Mb/s
                    Last edited by MDF; 26 november 2009, 08:57.

Comment

Tja, ik heb niet gephotoshopped, dus de speed is er gewoon. Mijn laptop (54g) staat +/- 6 m (altijd) van de (draadloze) modem

Ik betaal voor TV+internet+telefoon een vast bedrag van 58 euro per maand, (plus extra's : huur van films, extra gesprekskosten (naar gsm)) omdat ik geniet van een korting via mijn werkgever (niet Belgacom). Ik heb geen huur van de telefoonlijn (want via internet (iTalk), geen kabelabonnement, telefoon via internet zonder gesprekskosten 24/7 (behalve gsm, buitenland en speciale nummers) en een gewoon ADSLgo abonnement.
                      Voor TV wordt dat automatisch omgezet naar VDSL of VDSL2+.

En ik heb een foutje gemaakt in mijn verhaal. Het was niet de decoder die kapot is gegaan, maar de modem.

Ik weet echt niet hoever ik van een centrale woon.

Comment

Ik heb momenteel Telenet voor telefoon, TV en internet. Maar voor de TV zou ik willen overstappen naar TV Vlaanderen.

Kun je via een DVD-recorder ook opnemen? Of moet je echt een recorder van TV vlaanderen hebben?
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

Zelf ben ik al jaar en dag tevreden gebruiker van telenet (telefoon, digitale tv en internet).
                          Ken heel wat mensen die bij Belgacom wel het verschijnsel hebben : tv-kijken en surfen tegelijk geeft problemen...

Boven had ik overal utp aansluitingen dus geen probleem, beneden had ik ie niet maar via de powerplugs (op electriciteitsnet) is dat zo opgelost.

En als je het echt niet meer weet kan je nog altijd een PM sturen naar Jesse2314.

Die zal heel waarschijnlijk wel alle nodige ervaring en expertise in huis hebben op vlak van telenet, belgacom en vlaanderen digitaal.

Naar alle waarschijnlijkheid heeft hij zelfs al één of andere decoder getuned (met of zonder coolpasta deze keer) om hem beter te laten werken. Of misschien heeft hij hem helemaal geherinstalleerd met ubuntu...
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Tja, ik heb niet gephotoshopped, dus de speed is er gewoon. Mijn laptop (54g) staat +/- 6 m (altijd) van de (draadloze) modem
                            Misschien niet gephotoshopped, maar mogelijk wel één of ander technisch "mankementje". Een laptop met 54g adaptor geeft een theoretisch maximum van 54 megabit/sec of 6,75 Mb/sec. Een heel eind onder de voorgestelde 81,69 Mb/sec. De upload staat ook helemaal niet in verhouding met de downloadsnelheid.
                            Heb je op andere speedtest websites vergelijkbare resultaten?

Willy
                            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ikheb net de test gedaan terwijl 'Los zand" (op één) bezig is

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Misschien niet gephotoshopped, maar mogelijk wel één of ander technisch "mankementje". Een laptop met 54g adaptor geeft een theoretisch maximum van 54 megabit/sec of 6,75 Mb/sec. Een heel eind onder de voorgestelde 81,69 Mb/sec. De upload staat ook helemaal niet in verhouding met de downloadsnelheid.
                              Heb je op andere speedtest websites vergelijkbare resultaten?

Willy
                              Eigenaardig genoeg heb ik die speedtest net hier op het forum gevonden.
                              Over de upluod: theoretisch zou dat (als ik me niet vergis) 784 kbits/sec moeten zijn.

Momentje. Even Telenet checken

Dit is het resultaat:
                              Last Result:
                              Download Speed: 143042 kbps (17880.3 KB/sec transfer rate)
                              Upload Speed: 897 kbps (112.1 KB/sec transfer rate)

Ik probeer een schermafdruk op fotopic te plaatsen

En wat vind je dan van de resultaten in dat ander draadje "wat is u internet snelheid."
                              Last edited by nabi; 26 november 2009, 21:40.

Comment

Working...
                              X