Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
    Je kan bij Belgacom 2 tv's aansluiten.
    Misschien heb je hier iets aan.

http://www.belgacom.be/private/nl/js...ame=idtv_needs
    Ik dacht het niet. Je moet het goed lezen je hebt een 2de decoder nodig.
    Nu als je bij Telenet met 2 toestellen digitaal wilt kijken dan heb je ook daar 2 decoders nodig. Maar bij Telenet kan je nog altijd een extra TV analoog aansluiten zonder extra kosten.

Belgacom heeft ook die draadloze oplossing voor een 2de TV toestel maar ze zeggen er wel niet bij dat die dan naar hetzelfde programma moet kijken als de eerste. Je bepaald dan op het eerste toestel via de decoder naar wat je kijkt en die andere TV ziet net hetzelfde. Je kan op die 2de TV dus niet schakelen.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Een 3e leverancier van digitale televisie is geen optie?
      Ik denk hierbij spontaan aan Tv Vlaanderen Digitaal.

Voordeel:
      Meer zenders, de keuze van schotel en ontvanger (al dan niet met harde schijf en HD ondersteuning) kies je zelf, echte HD streams (geen 1080i zoals bij Telenet).

Nadeel:
      De meeste mensen zien het niet zitten een schotel te zetten.
      Je moet de apparatuur zelf aankopen, dit is een meerkost ten opzichte van de andere leveranciers. Alhoewel, wanneer je zo een inferieur bakje 'huurt' van Telenet of Belgacom betaal je op jaarbasis ook een enorme som.....

Just my 2 cents...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
        Een 3e leverancier van digitale televisie is geen optie?
        Ik denk hierbij spontaan aan Tv Vlaanderen Digitaal.

Voordeel:
        Meer zenders, de keuze van schotel en ontvanger (al dan niet met harde schijf en HD ondersteuning) kies je zelf, echte HD streams (geen 1080i zoals bij Telenet).

Nadeel:
        De meeste mensen zien het niet zitten een schotel te zetten.
        Je moet de apparatuur zelf aankopen, dit is een meerkost ten opzichte van de andere leveranciers. Alhoewel, wanneer je zo een inferieur bakje 'huurt' van Telenet of Belgacom betaal je op jaarbasis ook een enorme som.....

Just my 2 cents...
        Naast een gesofisticeerde draaibare schotelinstallatie (er staat al 20 jaar een draaibare schotel van 1,4m op mijn dak) heb ik onlangs zo een "inferieur bakje" met 2 schotels en TVV kaart overgenomen voor 100€. Heb er tijdelijk een schoteltje van 30cm op aangesloten. Schoteltje staat binnen op de vensterbank,weggestopt achter het gordijn.
        Met deze installatie ontvang ik alle zenders die ik vroeger via telenet kreeg plus nog 800 kanalen extra. Voor meerdere van die extra kanalen moet je bij Telenet zelfs een extra pakket nemen.
        Het enige nadeel is dat je geen films kan aanvragen en ook geen "juist gemist" hebt. Stoort mij echter niet. Voor een goede film ga ik wel naar de bioscoop.
        Beeldkwaliteit met dit inferieure bakje is stukken beter dan vroeger met Telenet aansluiting.

Jullie hebben toch wel allemaal een goedkope Telenet-aanbieder. Hier in Antwerpen- Noord was mijn laatste factuur voor 1 jaar enkel analoge kabel-tv 172,80€ incl BTW en auteursrechten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
          De maandelijkse betalingen van abonnement komen in de plaats van het jaarlijkse, en je betaald iets minder (btw).
          Oh ja ? Ik heb op 6 november 2009 vanTelenet nog een factuur gekregen van 172,80€.
          Dat is wel een factuur voor het abonnementsjaar dat nog moet komen.
          Wordt natuurlijk niet meer betaald want ik heb mijn abonnement en domiciliëring een paar weken geleden stopgezet. Blijkbaar is het heel druk bij de TN klantendienst.
          Op mijn aangetekende opzegbrief nog geen reactie gekregen. Op mijn email naar TN een standaard antwoord gekregen dat het bericht ontvangen is,maar nog geen andere reactie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Oh ja ? Ik heb op 6 november 2009 vanTelenet nog een factuur gekregen van 172,80€.
            Dat is wel een factuur voor het abonnementsjaar dat nog moet komen.
            Wordt natuurlijk niet meer betaald want ik heb mijn abonnement en domiciliëring een paar weken geleden stopgezet. Blijkbaar is het heel druk bij de TN klantendienst.
            Op mijn aangetekende opzegbrief nog geen reactie gekregen. Op mijn email naar TN een standaard antwoord gekregen dat het bericht ontvangen is,maar nog geen andere reactie.
            Yep 't zelfde voorgehad, een vriendelijke Telenet dame wist mij te vertellen dat ze alle opzegbrieven eerst een maandje laten liggen en ze dan pas behandelen... Geeft hen twee maanden extra abonnementsgeld bovenop de normale opzegtermijn... en hun "oude" klanten een goede reden om nooit meer terug te keren
            Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
              Yep 't zelfde voorgehad, een vriendelijke Telenet dame wist mij te vertellen dat ze alle opzegbrieven eerst een maandje laten liggen en ze dan pas behandelen... Geeft hen twee maanden extra abonnementsgeld bovenop de normale opzegtermijn... en hun "oude" klanten een goede reden om nooit meer terug te keren
              Dat ze dit niet direct behandelen kan ik best geloven maar dat die dame u dit heeft gezegd, daar ben ik 100% zeker van dat dit niet het geval is!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                Kan je met de recorder van Belgacom tegelijk 2 programma's opnemen?
                Kan jij 8 dingen tegelijk opnemen? en ondertussen nog wa zappen, en eventueel iets bekijken van de hardeschijf?
                ik wel....
                belgacom en telenet = gesloten hardware , ze duwen het door uw strot...
                tv-vlaanderen = open hardware keus....en echt digitaal beeld...
                jullie denken dat telenet HD goed is hé, kijk dan maar eens op de satelliet... dat is pas HD. telenet is 8 a 9 mb HD stream. op de satelliet zijn HD kanalen die rustig tot 20 mb HD streamen. het telenet kabeltje is al lang volgelopen... veel zendertjes mee blokjes...

b.
                Bijna niks meer....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dat ze dit niet direct behandelen kan ik best geloven maar dat die dame u dit heeft gezegd, daar ben ik 100% zeker van dat dit niet het geval is!
                  Toch wel
                  Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benbits Bekijk bericht
                    Kan jij 8 dingen tegelijk opnemen? en ondertussen nog wa zappen, en eventueel iets bekijken van de hardeschijf?
                    ik wel....
                    belgacom en telenet = gesloten hardware , ze duwen het door uw strot...
                    tv-vlaanderen = open hardware keus....en echt digitaal beeld...
                    jullie denken dat telenet HD goed is hé, kijk dan maar eens op de satelliet... dat is pas HD. telenet is 8 a 9 mb HD stream. op de satelliet zijn HD kanalen die rustig tot 20 mb HD streamen. het telenet kabeltje is al lang volgelopen... veel zendertjes mee blokjes...

b.
                    Dat kan goed zijn maar wat heb je dan allemaal nodig als hardware?
                    Ik was indertijd aan het kijken tussen Telenet en Belgacom en ben best tevreden met wat ik heb bij Telenet.
                    Voor het ogenblik heb ik nog altijd een TV met beeldbuis dus dat signaal van Telenet zal zeker volstaan.
                    Van alle kanalen dat ik binnenkrijg zijn er toch maar een tiental die ik effectief bekijk dus wat heb ik aan die 800 kanalen van TV Vlaanderen (Maar dat is voor mij persoonlijk, ik kan best begrijpen dat dat wel heel interessant is voor iemand anders)

Alleen heb ik ondertussen nog altijd geen antwoord op mijn vraag naar de mogelijkheden van Belgacom toe ... Of heeft er hier niemand Belgacom TV misschien...
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Dat kan goed zijn maar wat heb je dan allemaal nodig als hardware?
                      Schotel - kabel - ontvanger
                      That's it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht
                        Schotel - kabel - ontvanger
                        That's it
                        Een goede muur of paal langs de juiste kant van je woning, wat geluk als het storm is, hopen dat je er geen taks op moet betalen, in sommige gemeenten een soort bouwvergunning.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Alleen heb ik ondertussen nog altijd geen antwoord op mijn vraag naar de mogelijkheden van Belgacom toe ... Of heeft er hier niemand Belgacom TV misschien...

Ik heb Belgacom TV en ben er tevreden ermee.
                          Ik heb geen verlies van snelheid op mijn VDSL2+ lijn.
                          Ik betaal geen huurgeld voor de telefoonlijn maar heb (ben de juiste naam kwijt) internet telefonie. Ik bel 24/7 voor een vast bedrag (15 of 17 euro) uitgezonderd speciale nummers (nooit), gsm (zelden) en buitenland - (ook nooit)
                          Ik heb Comfort view (bijv. programma opnemen en iets later beginnen kijken om reclame door te spoelen, Programma pauzeren , terugspoelen, ...)
                          Ik heb wel geen HD zenders (geen behoefte aan) en mijn abonnement liet toe daarvan af te zien. Ik denk dat bij de nieuwe abonnementen dat niet meer kan. (oh ja, ik ben toegetreden via een actie bij mijn werkgever en geniet nog altijd van de kortingen)
                          Ik huur 1 decoder met harde schijf die zopas kapot is gegaan en zonder probleem is vervangen door een nieuwer model. Belgacom kwam aan huis. (of dat gratis is? ik verwacht de 2maandelijkse factuur een dezer )

Wat kan zoal? O.a.:
                          Tegelijk 1 programma opnemen en naar 1 zender kijken (met comfort view), telefoneren en (draadloos) internet/dowloaden
                          Tegelijk 1 programma opnemen en naar 1 opgenomen programma kijken, telefoneren en (draadloos) internet/dowloaden
                          Tegelijk 1 programma opnemen en naar 1 gehuurde film kijken, telefoneren en (draadloos) internet/dowloaden
                          Ik merk niets van snelheidsverlies (niet op TV, niet op internet), blokjes in beeld, ....
                          Wat mijn internetsnelheid betreft : http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2168846. Ondertussen gaat zelfs het nog sneller , vooral het uploaden.

Is dit antwoord nuttig?

Comment

Een goede muur of paal langs de juiste kant van je woning, wat geluk als het storm is, hopen dat je er geen taks op moet betalen, in sommige gemeenten een soort bouwvergunning.
                            1)Een locatie met vrij zicht naar het zuidoosten bij ongeveer 50 graden elevatie is vereist. Als de schotel vrij zicht heeft dan kan ze zelfs op de grond geplaatst worden.
                            Een schotel van 60cm is voldoende voor TVV. Is niet zo moeilijk om ze stormbestendig te monteren met de juiste beugel.
                            2)Taksen op een satellietschotel zijn er een jaar of 10 geleden wel geweest. Takssysteem is na 1 jaar terug afgevoerd omdat er in gans België minder dan 100 aangiftes waren. Een controledienst zou meer kosten dan de opbrengst.
                            3)Voor schotels kleiner dan 80cm is geen bouwvergunning vereist. Grotere schotels mogen zonder bouwvergunning op een dak geplaatst worden indien ze in totale hoogte lager zijn dan 1,5m en minimum 4m van de dakrand staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              1)Een locatie met vrij zicht naar het zuidoosten bij ongeveer 50 graden elevatie is vereist. Als de schotel vrij zicht heeft dan kan ze zelfs op de grond geplaatst worden.
                              Een schotel van 60cm is voldoende voor TVV. Is niet zo moeilijk om ze stormbestendig te monteren met de juiste beugel.
                              2)Taksen op een satellietschotel zijn er een jaar of 10 geleden wel geweest. Takssysteem is na 1 jaar terug afgevoerd omdat er in gans België minder dan 100 aangiftes waren. Een controledienst zou meer kosten dan de opbrengst.
                              3)Voor schotels kleiner dan 80cm is geen bouwvergunning vereist. Grotere schotels mogen zonder bouwvergunning op een dak geplaatst worden indien ze in totale hoogte lager zijn dan 1,5m en minimum 4m van de dakrand staan.
                              Onlangs nog gehoord dat ze terug taksen willen invoeren op schotels omdat er meer en meer komen.
                              Dat van die vergunning hangt van de verkaveling af hoor, er zijn locaties waar je voor het minste een aanvraag moet doen.
                              Een schotel op grond zetten is idd mogelijk maar in stad al iets moeilijker voor de meesten.
                              Ieder zijn ding natuurlijk maar persoonlijk kies ik toch voor een kabelke onder de grond dan een lelijke schotel op of rond mijn huis.
                              Met dat kabelke kunt ge wel bellen, TV kijken en internetten ... met zo'n schotel heb je daarbuiten nog eens een kabelke nodig voor de rest. Of uw gebuur zou een goede WiFi moeten hebben.
                              Alles heeft natuurlijk voor en nadelen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Onlangs nog gehoord dat ze terug taksen willen invoeren op schotels omdat er meer en meer komen.
                                Dat van die vergunning hangt van de verkaveling af hoor, er zijn locaties waar je voor het minste een aanvraag moet doen.
                                Ieder zijn ding natuurlijk maar persoonlijk kies ik toch voor een kabelke onder de grond dan een lelijke schotel op of rond mijn huis.
                                Met dat kabelke kunt ge wel bellen, TV kijken en internetten ... met zo'n schotel heb je daarbuiten nog eens een kabelke nodig voor de rest. Of uw gebuur zou een goede WiFi moeten hebben.
                                Alles heeft natuurlijk voor en nadelen.
                                Mijn schotel is op 2 manieren zichtbaar :
                                1)als je op 100m van mijn huis gaat staan dan zie je ze op mijn dak staan
                                2)op de foto van Google Earth zie je ze ook op mijn dak staan.

Een verkaveling of verhuurdersgemeenschap mag zeggen wat ze willen. Het verdrag van Rome betreffende vrije nieuwsgaring primeert. Mijn ouders wonen in een luxe-appartementsgebouw. In het eigenaarscontract staat dat op het terras enkel een kleine tafel,2 stoelen en een bloempot mag staan. Een wasrekje,vuilbak e.d. zijn absoluut verboden. 2 jar geleden is er een appartement verhuurd en de huurder heeft er een grote schotel op het terras geplaatst. Syndicus probeert al 2 jaar via vrederechter etc. deze schotel weg te krijgen. De schoteleigenaar heeft op het gerecht steeds gelijk gekregen omdat de kabelfirma de zenders van zijn land niet kan leveren.

Een schotel kan wel lelijk zijn, maar in de buurt hier is een straat met rijwoningen. Op vele daken zijn zonnepanelen geplaatst van 3x6m onder een hoek van 45 graden. Die panelen komen tot aan de dakrand. Dat vind ik nog veel lelijker dan een schotel.

Telefoneren doen wij met een gsm. Kabeltelefoon heb ik 8 jaar gelden buitengezwierd.
                                Ik was het beu om elke avond enqueteurs,wijnverkopers,verzekeringsagenten en tijdschriftenverkopers te moeten afwimpelen. De Robinsonlijst werkte bij mij niet.

Mijn kabelke wordt hier enkel gebruikt voor internet.

Comment

Working...
                                X