Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

    Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
    Ik merk geen hier geen verschil, zelfs niet wanneer de TV in HD staat te spelen. En ik haal heel regelmatig grote bestanden binnen.
    Lees het volgende eens ...

    Uit de FAQ van Belgacom :
    Wordt mijn surfsnelheid beïnvloed als ik gelijktijdig surf en naar tv kijk?
    BELGACOM TV
    Bij een groot deel van de klanten is er geen impact op het surfgedrag.
    Voor een berperkt aantal klanten is dit wel het geval maar niet in die mate dat dit hinderlijk is voor de klant. Enkel bij het downloaden van zware bestanden kan er een vertraging optreden.

    Op een forum :
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

      Ik kijk momenteel nog televisie met gewone kabel-tv. Ik heb wel interesse voor digitale TV van Telenet. Vandaag trouwens mijn eerste factuur van Telenet (tot vorige maand was dit via Infrax) ontvangen voor het abonnement van kabel-tv 10,12 € (en 2,61 € auteursrechten). Hierbij enkele vraagjes aan de reeds gebruikers van Telenet Digitale TV...

      (1) Als ik mij zou abonneren op een Diamond Shake+ pakket van Telenet (59 € per maand) dan zit daar o.a. bij inbegrepen de huur van een HD Digicorder. Betekent dit dan ook dat de huidige maandelijkse kost voor kabel-tv (10,12 €) zou wegvallen ?
      (klopt die valt weg, en alles zit in abo-prijs)

      (2) Ik betaal nu voor telefoon via Belgacom (Happy Time): 18,39 € per maand (abonnement)
      Internet Expressnet: 42,91 € per maand
      Abonnement kabel-tv Telenet: 10,12 €
      TOTAAL: 71,42 €

      Klopt het dan dat ik met een Diamond Shake+ pakket van Telenet 59 € betaal voor eigenlijk net hetzelfde - Expressnet internet, Freephone Europe met inclusief digitale TV? En ik dus per maand bovendien nog eens 12,42 € (71,42€ - 59€) kan besparen?

      (3) Ik weet wel dat ik ofwel een UTP verbinding moet hebben op de plaats van de TV naar de modem van Telenet (ik heb nu ook reeds internet via Telenet) of ik dit draadloos kan doen via Powerline. Maar als ik nu eens géén UTP verbinding maak met de modem, ik wil bv niet stemmen via de rode knop en wil bv ook geen extra diensten zoals tv-on-demand. Kan dat? Gewoon de kabel niet verbinden tijdens het self-install pakket. Werkt het dan nog? Kan ik dan gewoon digitale tv kijken?
      Digitale tv kan je altijd kijken, want die komt door je gewone kabel die je nu al hebt, je kan wel niet de afstandbediening gebruiken van je digicorder, wel met een powerline dat doe ik hier ook, had ook geen mogelijkheid om een exstra kabel te trekken, werkt prima)

      (4) Stel dat ik zou kiezen om de netstroom van de digicorder iedere avond af te sluiten. Gewoon stekker uit stopcontact. Ik doe dit uit principe om veiligheidsreden iedere avond met mijn computerapparatuur en met de modem van Telenet. Geeft dit een probleem voor de digibox? Is hij dan al zijn instellingen kwijt en zou ik dan iedere dag telkens alles opnieuw moeten instellen?
      (Af te raden, duurt wel even voor hij terug werkt, prog blijven wel in geheugen...toch laat ik alles aanstaan, voordelen wegen niet op tegen de de winst die ik zou maken aan stroom.)

      Dit kan je alvast wat helpen: http://idtv-forum.telenet-esp.be/

      Bedankt alvast voor je gewaardeerd antwoord op een of meerdere vragen.
      Ik vrees dat ik met dit soort van vragen niet echt een 'goed' antwoord ga krijgen als ik zou stellen aan een jobstudent van het callcenter van Telenet...
      Canon Powershot G3

      Comment


      • #18
        Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Vanaf de jaarlijkse vervaldatum in 2009 wordt dit bij iedereen automatisch per maand aangerekend i.p.v. per jaar. Telenet heeft daar al sinds vorig jaar brieven voor gestuurd.
        Ah zo. Het zegt mij niks. Was hun reden daar nu weer voor? Om sneller meer interesten te hebben?
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Lees het volgende eens ...

          Uit de FAQ van Belgacom :
          Wordt mijn surfsnelheid beïnvloed als ik gelijktijdig surf en naar tv kijk?
          BELGACOM TV
          Bij een groot deel van de klanten is er geen impact op het surfgedrag.
          Voor een berperkt aantal klanten is dit wel het geval maar niet in die mate dat dit hinderlijk is voor de klant. Enkel bij het downloaden van zware bestanden kan er een vertraging optreden.

          Op een forum :
          http://www.vergelijking.be/forum/vie...p?f=12&t=10488
          Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, zelfs bij HD kijken gelijk HD opnemen, maw twee vrij zware streams naar de decoder, ondervind ik geen enkele vertraging bij het internet gebruik (meestal hangen we er dan nog met twee op). Ik moet wel toegeven dat enkele jaren terug in het ADSL tijdperk dit niet zo was maar sinds VDSL en nu de nieuwe ietsDSL is dit dik in orde. Trouwens bij prijs vergelijkingen moet je héél goed opletten en alles goed naast elkaar afwegen. Geen van beide leveranciers zijn transparant wat hun prijzen betreft. De Standaard heeft deze vergelijking enkele maanden geleden gemaakt, met toch een heel verrassend resultaat, maar dit was enkele maanden terug en met de constante prijs veranderingen niet meer relevant, maar het geeft toch een idee van de zaken waarop je dient te letten. klik
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #20
            Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            Ik kijk momenteel nog televisie met gewone kabel-tv. Ik heb wel interesse voor digitale TV van Telenet. Vandaag trouwens mijn eerste factuur van Telenet (tot vorige maand was dit via Infrax) ontvangen voor het abonnement van kabel-tv 10,12 € (en 2,61 € auteursrechten). Hierbij enkele vraagjes aan de reeds gebruikers van Telenet Digitale TV...

            (1) Als ik mij zou abonneren op een Diamond Shake+ pakket van Telenet (59 € per maand) dan zit daar o.a. bij inbegrepen de huur van een HD Digicorder. Betekent dit dan ook dat de huidige maandelijkse kost voor kabel-tv (10,12 €) zou wegvallen ?
            Neen, dat moet je blijven betalen...

            Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            (2) Ik betaal nu voor telefoon via Belgacom (Happy Time): 18,39 € per maand (abonnement)
            Internet Expressnet: 42,91 € per maand
            Abonnement kabel-tv Telenet: 10,12 €
            TOTAAL: 71,42 €

            Klopt het dan dat ik met een Diamond Shake+ pakket van Telenet 59 € betaal voor eigenlijk net hetzelfde - Expressnet internet, Freephone Europe met inclusief digitale TV? En ik dus per maand bovendien nog eens 12,42 € (71,42€ - 59€) kan besparen?
            Niet helemaal, er komt nog steeds een kost bij voor de gepleegde gesprekken

            Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            (3) Ik weet wel dat ik ofwel een UTP verbinding moet hebben op de plaats van de TV naar de modem van Telenet (ik heb nu ook reeds internet via Telenet) of ik dit draadloos kan doen via Powerline. Maar als ik nu eens géén UTP verbinding maak met de modem, ik wil bv niet stemmen via de rode knop en wil bv ook geen extra diensten zoals tv-on-demand. Kan dat? Gewoon de kabel niet verbinden tijdens het self-install pakket. Werkt het dan nog? Kan ik dan gewoon digitale tv kijken?
            Geen probleem, je hebt die UTP niet echt nodig, ik heb hem liggen, maar gebruik die nooit

            Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            (4) Stel dat ik zou kiezen om de netstroom van de digicorder iedere avond af te sluiten. Gewoon stekker uit stopcontact. Ik doe dit uit principe om veiligheidsreden iedere avond met mijn computerapparatuur en met de modem van Telenet. Geeft dit een probleem voor de digibox? Is hij dan al zijn instellingen kwijt en zou ik dan iedere dag telkens alles opnieuw moeten instellen?
            Neen hoor, dat kan, duurt wel even voor die opgestart is elke morgen. Ik doe het ook.
            Ik heb soms wel het probleem dat ik geen geluid heb, maar het geluid komt dan weer via mijn surround systeem. Ik start dan nog een keer op en het is opgelost.

            Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
            Bedankt alvast voor je gewaardeerd antwoord op een of meerdere vragen.
            Ik vrees dat ik met dit soort van vragen niet echt een 'goed' antwoord ga krijgen als ik zou stellen aan een jobstudent van het callcenter van Telenet...
            Telenet heeft anders nog een redelijk goede helpdesk, ik weet wel niet hoe ze reageren op vragen om te vergelijken met de concurrentie
            ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

            Comment


            • #21
              Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

              Kabelabonement betaal je nog wel bij telenet. Alles is niet in de prijs van een pack inbegrepen. Ook het gebruik van de telefoon is niet inbegrepen. Tenzij een extra optie bij belformules is gekozen.

              Mocht je kiezen voor belgacom, hou dan wel in gedachten dat de snelheid die belgacom promoot wel eens in het water kan vallen. VDSL en ADSL technieken zijn goed op voorwaarde dat de kabel van goede kwaliteit is, en binnen de maximum lengte ligt. Dus eens het is geinstaleerd, kan het nadien tegenvallen. (Ook al beweren een aantal van niet).

              Als het tegenvalt, ben je wel verplicht deze tekortkomingen te aanvaarden, en kan je je abonement niet ogenblikkelijk opzeggen.

              Mijn schoonouders hebben een decoder van belgacom en als er naar een HD zender gekeken word, valt dit beeld soms weg.

              Wij hebben geen HD van telenet, maar omdat op een coaxkabel elk frequentiegebied is voorbehouden voor elke zender, zie ik geen probleem dat de bandbreedte niet voldoende is. Door deze manier van verdelen kan je door eenvoudigweg meerdere digicorders te gebruiken ook op meerdere plaatsen tv te kijken. Je betaald dan enkel maar het huren van een extra digicorder (maximum 8 euro dacht ik)
              Bij een telefoondraadje is de bandbreedte niet voldoende om alle zenders door te jagen. Soms is deze niet voldoenden om snel te internetten samen met TV kijken.

              Mijn voorkeur gaat nog altijd naar telenet, ook al lijkt belgacom soms goedkoper. De technieken die telenet gebruikt zijn nog altijd beter dan adsl,vdsl technieken.

              Belgacom daarentegen voorziet meer en meer glasvezel te voorzien kort bij de gezinnen, om het laatste telefoondraadje zo kort mogelijk te houden.
              Een laatste stap is om de vezel tot bij de mensen door te trekken.
              Zo bestaat er in nederland al een project om via deze vezel diensten aan te bieden.

              Maar lijkt me wat overkill gezien onze situatie
              Last edited by powerkiller; 22 november 2009, 10:44.

              Comment


              • #22
                Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                Kabelabonement betaal je nog wel bij telenet. Alles is niet in de prijs van een pack inbegrepen. Ook het gebruik van de telefoon is niet inbegrepen. Tenzij een extra optie bij belformules is gekozen.
                ik betaal toch niets bij voor het gebruik van de telefoon tijdens de daluren
                ik heb een goldshake pakket van 55€

                tel daar je kabelabonement bij maar verder komen er geen kosten bij
                huur van de hd digirecorder is inbegrepen
                ....

                Comment


                • #23
                  Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  ik betaal toch niets bij voor het gebruik van de telefoon tijdens de daluren
                  Ge hebt alle twee gelijk ... telefoon kost niets tijdens daluren, tijdens piekuren wel maar dat zegt Powerkiller er niet bij.
                  Ik betaal nog eens +-5€ extra per maand en heb 24/24 gratis bellen en comfortdiensten erbij.
                  Last edited by VerSeg; 22 november 2009, 19:16.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ge hebt alle twee gelijk ... telefoon kost niets tijdens daluren, tijdens piekuren wel maar dat zegt Powerkiller er niet bij.
                    Ik betaal nog eens +-5€ extra per maand en heb 24/24 gratis bellen en comfortdiensten erbij.
                    ik werkt tijdens de piekuren, dan kan ik dus thuis niet zitten te bellen
                    dus heb ik dat niet nodig

                    Comment


                    • #25
                      Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                      Het meeste is al gezegd.
                      Alleen nog een opmerking. Bij telenet betaal je dus nog dat kabelabonnement. Maar dat houd ook in dat je ook nog altijd analoog kan kijken (bvb op een ander toestel in de slaapkamer/kinderkamer maar ook dat je twee programma's tegelijk kan opnemen op de digicorder en ondertussen nog naar een andere analoog kanaal kan kijken. Als je op 2 TV's digitaal wil kijken heb je wel 2 decoders nodig.

                      Ik weet niet hoe dit bij Belgacom is. Daar hoef je geen kabelabo meer maar hoe zit het daar dan? Hoeveel kanalen kan je tegelijk bekijken/opnemen? Wat met een tweede TV?
                      Groetjes,
                      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                      Comment


                      • #26
                        Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                        Je kan bij Belgacom 2 tv's aansluiten.
                        Misschien heb je hier iets aan.

                        http://www.belgacom.be/private/nl/js...ame=idtv_needs

                        Comment


                        • #27
                          Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                          antwoord:

                          als je je daimond shake pakket neemt betaal je gewoon 59 euro per maand voor alles (tv, internet, telefonie)

                          vraag 3 snap ik eerlijk gezegd niet echt

                          vraag 4: ja kan em gerust uittrekken geen enkel probleem, je ben je programma's niet kwijt ofzo alleen zal je digicorder (box) wat tijd nodig hebben om alle programma's terug te zoeken en te initaliseren. heb ik zelf al 3x moeten doen omdat hij bleef hangen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ge hebt alle twee gelijk ... telefoon kost niets tijdens daluren, tijdens piekuren wel maar dat zegt Powerkiller er niet bij.
                            Ik betaal nog eens +-5€ extra per maand en heb 24/24 gratis bellen en comfortdiensten erbij.
                            Zo is het. Wil je een andere belformule dan standaard "gratis tijden daluren", dan betaal je daar de extra's voor. Wil je bijvoorbeeld ook extra's voor de telefoon zoals de toplijn optie, komt daar nog wat eurootjes bij. enzo. Maar elke provider heeft zo zijn kleine lettertjes.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kelly Bekijk bericht
                              Je kan bij Belgacom 2 tv's aansluiten.
                              Misschien heb je hier iets aan.

                              http://www.belgacom.be/private/nl/js...ame=idtv_needs
                              Ja, als je 75 € extra betaalt ... Als je bij Telenet extra betaalt kan je ook meerdere decoders/digicorders aansluiten, en zelfs meer als 2 (wat blijkbaar bij Belgacom niet kan)...

                              Kan je met de recorder van Belgacom tegelijk 2 programma's opnemen?
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                              Comment


                              • #30
                                Re: Enkele vraagjes aan de gebruikers van Digitale TV Telenet

                                Oorspronkelijk geplaatst door RDLPhotography Bekijk bericht
                                als je je daimond shake pakket neemt betaal je gewoon 59 euro per maand voor alles (tv, internet, telefonie)
                                Ik denk dat sommigen nog nooit hun factuur van Telenet eens bekeken hebben of nog nooit Telenet-klant geweest zijn!

                                Een Telenet-factuur ziet er zo uit (privé-gegevens zwart gemaakt) :



                                M.a.w. kost het in totaal 52€ voor het Pack (Power Shake in mijn geval), 4€ voor de Toplijn, 5€ voor FreePhone 24 Belgium, 13,33€ voor kabel en auteursrechten (74,33€ in totaal) en hierbij komen nog al de gesprekken naar GSM, buitenland en speciale nummers.
                                Basis kost dit pack zonder opties dus 52€ + 13,33€ = 65,33€ per maand.

                                Voor een Diamond Shake geeft Telenet zelfs een voorbeeld op hun website!



                                De kosten voor kabel en auteursrechten komen er dus ALTIJD nog eens bij! De Diamond Shake kost dus zonder opties 59€ + 13,33€ = 72,33€.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X