Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van rompuy en de kleur van de toeters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: van rompuy en de kleur van de toeters

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
    Dat lijkt maar zo, was sich liebt neckt sich luidt het Duitse gezegde.....
    in het middelbaar maakten we dan een u van die c ...
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Dan ben ik benieuwd wie dan de superzelfdoener is................
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

zeker dat et zwarte lenzen met goude lettertjes waren want misschien zater er wel een paar tussen met een zwarte met rood ringetje rond

Comment

De Sigma Apo macro bedoel je?
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Heb ook enkele L'tjes gezien. Maar dat goud, kan toch van USM lenzen komen? Een snelle AF is toch veeeeeel belangerijker dan de kwaliteit van de lens, want die afbeeldingen worden meestal toch afgedrukt op een formaat van een postkaartje...
            Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gontcha Bekijk bericht
              ... Een snelle AF is toch veeeeeel belangerijker dan de kwaliteit van de lens, want die afbeeldingen worden meestal toch afgedrukt op een formaat van een postkaartje ...
              Voor het fotograferen van "rustige vastheid" hoef je helemaal geen snelle autofocus.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                viel me op gisteren bij de persconferentie in europa: nauwelijks witte toeters en vooral veel zwarte met gouden lettertjes. heeft canon een probleem bij de perspro's?
                Niet direct. Er is me nooit echt opgevallen dat een van beide merken dominant is tov de andere. Ik heb zowel met 24-105 als 70-200mm rondgelopen, dus zowel wit als zwart. Op momenten dat je daar met een witte lens rondloopt heb je meestal toch al iets meer afstand van het gebeuren, dus dan staan er al heel wat minder camera's op je gericht. Sta je korter bij (en ondertussen weer rechtstreeks doorgestraald naar bijna eender welke tv-feed) dan loop je ook veel vaker met een zwarte lens rond.

Comment

Ik kom meer Nikon dan Canon tegen moet ik eerlijk bekennen.
                  Maar een goede foto ligt toch ook vooral aan het manneke dat achter het toestel staat.

Comment

En dat zou volgens jou dan Nikonians moeten zijn.......................
                    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      viel me op gisteren bij de persconferentie in europa: nauwelijks witte toeters en vooral veel zwarte met gouden lettertjes. heeft canon een probleem bij de perspro's?
                      Problemen niet echt.
                      Beroepsfotografen kiezen hun materiaal naar hun noden (en niet zozeer naar marketing zoals de meeste amateurs).
                      Wat is belangrijk voor een persfotograaf:
                      - bedrijfszekerheid
                      - bouwkwaliteit (moet tegen een stootje en tegen de weersomstandigheden kunnen)
                      - kwalitatieve hoge iso (belangrijk voor foto's bij slechte lichtomstandigheden en draagkracht + recycletime flitsers)
                      - snelheid (focus, flits, en beelden per seconden)
                      - ..

Tot voor de komst van de D3 was het vooral Canon die goed scoorde in de hoge iso's en snelheid.
                      Met de komst van de D3 is er terug een herverdeling gekomen. (mede door de kwaaltjes die de 1D MKIII in zijn beginperiode heeft gekend).

Een persfotograaf is niet mals voor zijn materiaal en de levensduur is maar een paar jaar.
                      Om de paar jaar zal hij dus een nieuwe keuze moeten maken wat voor hem het beste materiaal is op dat moment.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                        Op momenten dat je daar met een witte lens rondloopt heb je meestal toch al iets meer afstand van het gebeuren, dus dan staan er al heel wat minder camera's op je gericht. Sta je korter bij (en ondertussen weer rechtstreeks doorgestraald naar bijna eender welke tv-feed) dan loop je ook veel vaker met een zwarte lens rond.
                        heel juist, kijk maar eens bij tenniswedstrijden.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                          Niet direct. Er is me nooit echt opgevallen dat een van beide merken dominant is tov de andere. Ik heb zowel met 24-105 als 70-200mm rondgelopen, dus zowel wit als zwart. Op momenten dat je daar met een witte lens rondloopt heb je meestal toch al iets meer afstand van het gebeuren, dus dan staan er al heel wat minder camera's op je gericht. Sta je korter bij (en ondertussen weer rechtstreeks doorgestraald naar bijna eender welke tv-feed) dan loop je ook veel vaker met een zwarte lens rond.
                          ik snap 'm niet. kan je wat meer uitleg geven? bedoel je dat je voor langere tele's eerder naar canon gaat en voor kortere lenzen eerder naar nikon? omdat je in canon wat goedkoper L glas hebt die een stopje minder open gaan in de lange tele's dan nikon?
                          erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            koop eens een kleuren TV!!
                            grt,bouk.
                            In zwart/wit blijft wit wit en zwart zwart hé.
                            www.de-busschere-wolfs.net
                            D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

Comment

Toch zijn er mensen die een documentaire van pinguins op IJsland nog het mooist vinden als ze deze op een kleuren-t.v. bekijken..........

Comment

Verplaatst naar chitchat . . .
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X