Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brussel!

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    En als je je in Molenbeek of Anderlecht begeeft, is het niet zonder risiko.
    Wat gisteren weer al eens bewezen is, met de zware rellen met "jongeren".
    Maar daar gaan we verder niet op in, anders wordt het een maatschappelijke discussie.

Comment

Heren van het goede Belgische leven, heel hartelijk bedankt voor jullie tips en adviezen. Ik zal de genoemde te bezoeken plaatsen op een rijtje zetten en een mooie route door Brussel plannen. Nogmaals veel dank voor jullie moeite, uiteraard ook namens mijn lief!

Jacobus
      Zenfolio

Comment

was er daar ook niet ergens een biertempel?
        ben er zelf nog nooit geweest, maar moet op internet te vinden zijn.
        biertempel=café met veel verschillende soorten bier (300 of meer dacht ik om het zo te mogen noemen). meestal in een chique gebouw. Prijzen geen idee van, maar waarschijnlijk eerder aan de hoge kant.
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Ik zou ook eens in de buurt van het Centraal station rondlopen, zo zie je hoe de Brusselaars het moeten stellen zonder straten, hoe je een heel huizenblok om moet lopen om het gebouw ernaast binnen te geraken!
          Best te combineren als het Europese top is, zo zie je meteen alle miserie bijeen.
          Ze smijten daar gewoon alles tegelijk open en sluiten dan langs de andere kant alles af!
          Wat de periode betreft ... aangezien het weer zou ik nog even wachten op beterschap, beter ook wanneer het vriest dan wanneer het met bakken regent!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
            biertempel=café met veel verschillende soorten bier (300 of meer dacht ik om het zo te mogen noemen). meestal in een chique gebouw. Prijzen geen idee van, maar waarschijnlijk eerder aan de hoge kant.
            Er is een winkeltje in de omgeving van de adminstratieve zetel van Inbev waar je zo'n pak aan bieren weer vindt. Dit si het verbindingstraatje tussen de grote markt en het Beurs-gebouw, Sint-Niklaaskerk.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Dit...?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                Op mijn site kan je bij documentatie rechtsonder, ook nog een drie-tal later viertal tot vijftal pdfkes vinden met de bezienswaardigheden die je op je gemak kan afstappen ...
                Ik heb je voorbereidingen van de SD's eens bekeken (2 dan toch want die van de Zenne ging niet ) en ik moet zeggen: !! Geweldig overzicht met pakken achtergrondinformatie, een mooie basis voor eender welk bezoek aan Brussel. Ik heb wel vastgesteld dat er 2 keer een foto van mijn woning in voorkomt, dus ik ben aan het overwegen welke stappen ik kan ondernemen ). Enne, die luchtfoto's.... meegevlogen met zo'n vervelende politiehelicopter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                  Het weekend moet gevierd worden vóór maart 2010, en dit in aanmerking genomen, wat is vanaf nu tot dan het mooiste tijdstip om in Brussel te verkeren?
                  Zolang het niet regent is elke periode goed. Elke deel van het jaar heeft zijn eigen charmes & voordelen. Het hangt er dus een beetje vanaf wat je belangrijk vindt.

Interessante links & tips:
                  • Wandelingen met gids
                  • Transport over korte trajecten (kijk bvb naar de dagtarieven)
                  • Ooit op een Brussels terrasje aangeraden door een gids (ter info: niet die uit de link): Het Paleis van de Coudenberg onder het Koningsplein (zie bvb hier)
                  • Ga eens grensverleggend winkelen in de Brabantstraat vlakbij het Noordstation
                  • Het stripmuseum (al was het maar voor het Horta gebouw).
                  • Een of meer art nouveau wandelingen
                  • Een goede lambik, kriek of geuze gaan drinken (in bvb de Mort Subitte, La Becasse,...)
                  • Geniet van de multiculture culinaire rijkdom van de stad. Elke keuken heeft een beetje een eigen wijk.
                  Zeker NIET doen:
                  • Eten in de Beenhouwerstraat.
                  • Zoals al die toeristen een suikerwafel eten met slagroom, aarbeien en chocoladesaus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                    Ik heb je voorbereidingen van de SD's eens bekeken (2 dan toch want die van de Zenne ging niet ) en ik moet zeggen: !! Geweldig overzicht met pakken achtergrondinformatie, een mooie basis voor eender welk bezoek aan Brussel. Ik heb wel vastgesteld dat er 2 keer een foto van mijn woning in voorkomt, dus ik ben aan het overwegen welke stappen ik kan ondernemen ). Enne, die luchtfoto's.... meegevlogen met zo'n vervelende politiehelicopter?
                    1) dank voor de opmerking voor het eerste PDF-document. het is nu wel beschikbaar.
                    2) mmhh, ik betalen voor een gevel van een woning van U... Ik zou het eerder omgekeerd durven stellen. Gezien je vol lof bent over de inhoud, waarvoor natuurlijk mijn oprechte dank, komt je gevel positief in de kijker te staan en voer ik dus reclame ... Dit doet de mogelijke prijswaarde van je woning wel stijgen ...
                    Misschien ga ik wel eens nachecken hoe ik dat kan verzilveren ....
                    3) Die luchtfoto's komen via maps.google.be of maps.live.com. Bij deze laatste kan je voor bepaalde steden ook een soort helicoptervlucht maken doorheen de stad. trouwens, ik gebruik dit systeem enorm veel om een stad zo te verkennen en nadien er eens een bezoekje aan te brengen ...

Euh, mag ik even weten waar je ergens woont ? Misschien kunnen we er 's middags eens een leuke trip van maken ...
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

ene gaan drinken of eten in't goudblommeke van papier
                      Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

Comment

Bij Settema oesters gaan eten.
                        Een "Lunette" gaan drinken.

Comment

Ja, het Delirium café, in het straatje van Jeanneke Pis.
                          Het zijn > 2004 biersoorten. Qua prijs hangt het er vanaf hoe makkelijk het bier te vinden is. Een Lapin Kulta uit Finland kost daar al gauw 8 euro.
                          Een Belgisch bier zal je dan weer aan democratische prijzen kunnen bestellen.

Rechtover dit café is de Lotus Bar, waar je 170 soorten Absinth kan drinken. Een cocktailbar, sterke drankenbar,...

Dit doodlopende straatje in de Rue de Bouchers is typsisch toeristisch natuurlijk.
                          De restaurantjes zijn echter niet aan te raden in die straat omdat ze de toeristen in de zak zetten. Maar er zijn tal van andere goeie resto's in 't centrum van Brussel.

Comment

Working...
                          X