Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen in het verkeer.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kinderen in het verkeer.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    hier krijgen alle kinderen op de lagere scholen verkeersles en een verkeerdsexamen af te leggen op de fiets.
    maar wat gebeurt er daarna???
    grt,bouk.
    tja hier in ons dorp kregen ze ook verkeersles(en nog steeds)
    zelf de fietsjes van de laatste kleuter klas worden hier na gekeken op kindermaat
    maar zo maak je de kinderen wel vertrouwd met hun fiets wat er allemaal op moet zitten
    ieder jaar werden de fietsen van alle leerjaren nagekeken met een controlekaart
    deze werdt een a twee weken op voorhand mee naar huis gegeven zodat de ouders de tijd hadden om de fietsen in orde te brengen
    en als je dan ziet hoe sommige ouders er zich weinig of niets van aantrokken over de staat waarin de fiets zich bevind je zou verstelt staan
    slechte remmen en niet werkende lichten waren een van de veel voorkomende gebreken
    1 ste en 2 de kregen les op de speelplaats op hun maat
    fiets behendigheid en een klein parkoer afleggen
    deze kinderen zijn meestal hun fiets nog niet meester zoals ze zeggen
    3de en 4 de op een verkeerspark buiten met echte werkende lichten en dergelijke (fietsen en gokart tot deze leeftijd groter konden er niet op)
    het 5 de en 6 de is een grote zaal met begeleiding van de politie die daar les in geven dus ze komen ook in aanraking met de wet die op alles veel strenger kijkt
    het 6 de kreeg dan weer extra een test fietsbehendigheid een fietsles op de openbare weg en een examen fietsen op de openbare weg hier werd een parkoer afgelegt met dingen die ze dagelijk tegen komen in het verkeer . (6 stadswachten lang het parkoer om te kijken of alles corect ging)
    dit alles heb ik 4 jaar gedaan in het kader van stadswacht.
    was zalig om te doen maar als je sommige kinderen bezig zag ook die van het zesde dan dacht ik toch bij m'n eigen
    laat dat je eigen kind maar een wezen
    dan zie je dat nog veel ouders en geen aandacht aan geven dat de kinderen behoorlijk worden opgeleid in het verkeer en ze er maar op los laten crossen
    als deze kinderen meer begeleiding van hun ouders kregen ging het ook wel een stuk makkelijker voor hun in het verkeer
    op het zesde kon je er zo uithalen welke kinderen veel met hun ouders gingen fietsen of niet
    dus denk ik dat het aanleren van het fietsgedrag ook een deel van de ouders moet komen
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
      De leukste stad om naar toe te gaan voor de automobilist: Leuven
      LOL, Leuven bereikt zijn doel, zo weinig mogelijk auto's in de stad
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Verkeersopleiding/les is alvast een goed initiatief in de scholen, maar is het ook niet aan de ouders om hun kinderen te leren omgaan met het verkeer? Wat hebben kinderen aan een verkeersles als de ouders nooit of zelden de fiets van stal halen.
        In ons gezin is de fiets eigenlijk het eerste vervoersmiddel en zijn de kinderen dus heel gewoon dat de fiets genomen wordt, al geef ik toe dat ik soms ook wel eens de auto durf te nemen uit 'luiheid'/'gemak'
        Onze oudste zoon rijdt sinds de start van 2de kleuterklas met de fiets naar school, 3km. Ik zie hem nog peddelen met zijn kleine fietsje. Het ligt wel in zijn karakter heel voorzichtig te zijn, dat moet ik wel zeggen, maar nu (ondertussen is hij 6 jaar) is hij zich heel bewust van het verkeer, voorrang van rechts, lichten, auto's die plots achteruit rijden of parkings uitrijden. Hij weet wat hij kan met zijn fiets. En zo een dingen leert een kind niet van even een 'verkeersles' op school te krijgen. Maar niettemin, het is een begin.
        Hier ALTIJD een helm en fluovestje. Dat laatste is niet altijd met een lach aangenomen, maar hij weet dat het moet en hij weet waarom.
        Ik merk met de jeugd dat helmen wel redelijk ingeburgerd zijn, maar de fluovestjes zijn niet met een glimlach onthaald. Jammer, want ze maken de fietser toch wel een pak zichtbaarder.

Iemand haalt het onderwerp aan, kinderen helm, ouders niet. Mja. de discussie is hier ook wel al geweest. Wij zijn helemaal niet opgegroeid met een helm en het is heel moeilijk om slechte gewoontes om te keren. Ik heb trouwens lang haar, vaak een staart of speld, misschien het stomste excuus uit, maar ik heb geen zin om op mijn werk eerst nog een coiffeure te moeten doen Ik heb het trouwens een tijd gedaan met de helm naar het werk, maar toch niet lang volge houden

En verder, rij met een fiestkar. Dan wordt er door de automobilisten extra opgelet. Ik merk een heel groot verschil als ik de fietskar trek of de kinderen op een fietsstoeltje meeneem.

Oh ja, ik begrijp dat er inderdaad een pak mensen zijn die hun kinderen om 'echt' praktische redenen niet met de fiets naar school kunnen brengen, maar als ik hoor dat leeftijdsgenootjes van onze oudste zoon nog niet goed met een fiets kunnen rijden, laat staan in het verkeer, dan stel ik mij daar toch vragen bij...
        Last edited by Nena; 17 november 2009, 22:01.
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Het kan volgens mij niét de taak van de school zijn om verkeersopvoeding te geven. Misschien kunnen al die model-ouders OOK eens iéts doen ? Hun verantwoordelijkheid nemen, bijvoorbeeld ?
          ---------------
          Maar omdat zowat iedereen boven zijn stand leeft (élk een auto af te betalen, een hypotheek die nét iets te zwaar voor hen is) moet er van 's morgens tot 's nachts "rondgerotst" worden om een Euro bij mekaar te schrapen om alle hoogstnoodzakelijke onzin af te betalen én, in één moeite door, al die dikke-nekke-hobby's te kunnen "doen" én betalen. Ballet, paardrijden, skivakantie, tennisles, piano... noem het en er zijn kandidaten voor. Zowel voor de volwassenen als voor de kinderen die vaak niet eens gemotiveerd zijn maar "ze moeten toch érgens op ?"...
          ---------------
          Om aan te tonen hoe ver het gekomen is : vroeger stonden onze weiden vol koeien : die brachten géld op ! Melk en/of vlees. Nu staan onze weiden vol met.... paarden, ezels, pony's. Dieren die NOOIT een Euro opbrengen maar integendeel véél geld kosten. 'k Schat dat ge voor 1 paard al zo'n 250 Euro per maand moogt ophoesten : smid, dierenarts, voedsel, een box huren, een weike... En dan moogt ge nog geen tegenslag met je beest hebben ! Uiteraard moet je dan een paardentrailer hebben én een "zware auto" om dat spel te trekken.
          ---------------
          Om te tonen hoe veel té ver het is gekomen : steeds meer eigenaars willen van hun paarden af (die "edele" dieren met, voor de liefhebbers, een "hoofd" en "benen") en de "asielen" zitten bomvol. Een paard eet nu eenmaal zijn baas de rug uit hé. 'k Wist trouwens niet dat je een paard naar een asiel kon brengen, maar bon, het was vorige week in de pers dus ik leerde weer bij. De crisis, Mijnheer !
          ---------------
          Deze "edele" dieren met "hoofden" en "benen" zijn dus lichtjes ongewenst op dit moment. Ik geloof dat je voor een paard in een slachthuis nog 500 Euro krijgt of iets van die strekking.
          ---------------
          Ik eet graag paardenvlees omdat ik ervan uitga dat die beesten niét voor het vlees worden gekweekt en dat "ze" er dus minder zullen aan prutsen. Och, ge moet iéts denken, niet ?
          ---------------
          En waarom ergeren fietsers zich aan automobilisten en vice versa en aan voetgangers en aan ...... Omdat we gewoon met veel te veel op deze aard***** rondlopen. Vlaanderen is één stad geworden en hoe méér mensen op mekaar leven hoe groter de kans op conflicten. Natuurlijk hadden we "dat" 40 jaar geleden niet. Er reden toen misschien half zoveel auto's als nu ? Er was (WAS !) nog een beetje ruimte. Nu moet elke morzel grond "opbrengen". Overal industrieterreinen, eindeloze uit- en invalswegen met 4e rangswinkelketens. De mensen met een boordcomputer kunnen misschien hier eens meedelen hoe "snel" ze GEMIDDELD nog kunnen rijden. En binnenkort gaan ze nog een contingent "Belgen" naturaliseren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
            "doen" én betalen. Ballet, paardrijden, skivakantie, tennisles, piano... noem het en er zijn kandidaten voor.
            Je vergeet fotografie nog
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Wij waren blijkbaar op hetzelfde ogenblik de verantwoordelijkheid van de OUDERS onder de aandacht te brengen.

"Fotografie" heb ik vergeten, net als "varkens" want die liepen - vroeger - ook buiten in onze weiden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Als ik niet iets aan het volgen was op TV en dus nu te laat ben, had ik hetzelfde geantwoord.

Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Fietsers zijn inderdaad roekeloos in groep. Fietsers zijn ook roekeloos als ze alleen zijn. Voetgangers zijn roekeloos als ze in groep zijn of alleen zijn. Automobilisten zijn altijd roekeloos.
                  Er is maar één verschil... fietsers en voetgangers zijn geen ZWAKKE, maar zachte weggebruikers. M.a.w. als zij in een ongeval betrokken zijn, zijn zij meestal "de sigaar".
                  Niemand moet iemand verwijten maken... Het enige wat je kan doen is zoveel mogelijk proberen ongevallen te vermijden.
                  Wat de roekeloosheid van fietsers betreft...
                  - de fietser is in fout, omdat hij niet genoeg oplet en regels aan zijn laars lapt;
                  - de school heeft een deel in de fout, omdat zij regels kunnen opleggen voor het verkeer van en naar de school; ik herinner me nog dat wij destijds een reisweg kregen per fiets en hoe we daar moesten rijden;
                  - de ouders gaan zwaar in de fout, omdat verkeersopvoeding begint bij de ouders, die zelf naast het afgebakende fietspad of de fietsgeleidingsstrook rijden, als ze hun jonge fietser begeleiden; omdat ze een fietshelm ook zelf niet "cool" vinden en zeker niet dragen; omdat ze ook zelf geen hesjes dragen; omdat ze met de auto, te voet en met de fiets, onbewust fouten maken, die hun kinderen imiteren.
                  - de politie gaat ook in de fout, omdat ze vaak helemaal niet streng genoeg optreedt;
                  - de gemeente en overheid gaat in de fout, omdat infrastructurele maatregelen vaak uitblijven;
                  - de wetgever gaat in de fout; omdat er geen enkele werkende manier is om dwarsliggende minderjarige weggebruiker, concreet te straffen...
                  Ik vergeet er nog een paar, maar ik denk genoeg geschreven te hebben...

Mvg

Chris

Comment

Roekeloos ?
                    ---------------
                    Ik had het over al dat gestresste gedoe omdat veel te veel mensen boven hun stand leven. Op pagina 36 van Het Nieuwsblad lees ik weer zo'n "criminele goeie". Kom, lach eens mee :
                    ---------------
                    In een soort rubriekje "vraag het aan de redactie" stelt iemand de vraag : "Ik zou graag actief willen worden met turbo's. Hoe gevaarlijk zijn die instrumenten ? En hoe pak ik dat praktisch aan ?"
                    ---------------
                    Antwoord van de krant : "Stel dat U het geld van uw buurman zou mogen gebruiken om op de beurs te beleggen, en dat U zélf de winst zou mogen houden. Dan zou U geld verdienen zonder uw eigen kapitaal (jaja) te investeren..."
                    ---------------
                    Conclusie : "Beleggen met geleend geld : risky business". "Hou er rekening mee dat turbo's beleggingen zijn voor gevorderde beleggers, die niet alleen grote winstkansen bieden maar waarmee je mogelijk ook je volledige inzet kan verliezen."
                    ---------------
                    De idee alléén al dat iemand zo'n "belegging" overweegt is te idioot voor woorden. Eerst een auto een huis en nog allerlei "huisgerief" op afbetaling kopen en terwijl je zwart van de schulden zit nog overwegen om te beleggen... met geleend (vaneigens) geld ! Dàt was nu ook "het groote drama bij Lernout & Hauspie" : beleggen met geleend geld ; even je hypotheek wat optrekken en je kon "serieus winst maken op de beurs"...
                    ---------------
                    Op blz 20 van de krant : "17 Miljoen Amerikaanse gezinnen lijden honger". Geen idee hoeveel leden het gemiddeld gezin in de USA telt maar het gaat dus toch wel om véél mensen.
                    ---------------
                    O ja : Nederland is de "wilde" Vlaamse wielertoerist grondig beu. Onze Vlaamsche zwakke weggebruikers fietsen te hard en te agressief, ook in het buitenland....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
                      Maar omdat zowat iedereen boven zijn stand leeft (élk een auto af te betalen, een hypotheek die nét iets te zwaar voor hen is) moet er van 's morgens tot 's nachts "rondgerotst" worden om een Euro bij mekaar te schrapen om alle hoogstnoodzakelijke onzin af te betalen én, in één moeite door, al die dikke-nekke-hobby's te kunnen "doen" én betalen. Ballet, paardrijden, skivakantie, tennisles, piano... noem het en er zijn kandidaten voor. Zowel voor de volwassenen als voor de kinderen die vaak niet eens gemotiveerd zijn maar "ze moeten toch érgens op ?"...
                      ---------------
                      Om aan te tonen hoe ver het gekomen is : vroeger stonden onze weiden vol koeien : die brachten géld op ! Melk en/of vlees. Nu staan onze weiden vol met.... paarden, ezels, pony's. Dieren die NOOIT een Euro opbrengen maar integendeel véél geld kosten. 'k Schat dat ge voor 1 paard al zo'n 250 Euro per maand moogt ophoesten : smid, dierenarts, voedsel, een box huren, een weike... En dan moogt ge nog geen tegenslag met je beest hebben ! Uiteraard moet je dan een paardentrailer hebben én een "zware auto" om dat spel te trekken.
                      ---------------
                      Om te tonen hoe veel té ver het is gekomen : steeds meer eigenaars willen van hun paarden af (die "edele" dieren met, voor de liefhebbers, een "hoofd" en "benen") en de "asielen" zitten bomvol. Een paard eet nu eenmaal zijn baas de rug uit hé. 'k Wist trouwens niet dat je een paard naar een asiel kon brengen, maar bon, het was vorige week in de pers dus ik leerde weer bij. De crisis, Mijnheer !
                      ---------------
                      Deze "edele" dieren met "hoofden" en "benen" zijn dus lichtjes ongewenst op dit moment. Ik geloof dat je voor een paard in een slachthuis nog 500 Euro krijgt of iets van die strekking.
                      ---------------
                      Ik eet graag paardenvlees omdat ik ervan uitga dat die beesten niét voor het vlees worden gekweekt en dat "ze" er dus minder zullen aan prutsen. Och, ge moet iéts denken, niet ?
                      ---------------
                      En waarom ergeren fietsers zich aan automobilisten en vice versa en aan voetgangers en aan ...... Omdat we gewoon met veel te veel op deze aard***** rondlopen. Vlaanderen is één stad geworden en hoe méér mensen op mekaar leven hoe groter de kans op conflicten.
                      Je hebt gelijk als je zegt dat Vlaanderen volledig verstedelijkt is en we verdraagzamer met elkaar moeten omgaan. Fietsers, automobilisten, voetgangers, ruiters, menners, quadbestuurders, motorrijders... en ga zo maar door. Als (gewezen) ruiter en menner kan ik je op een briefje geven dat het NIET leuk is als automobilisten bewust je paard aan het schrikken gaan maken. En ... een vierwielige koets heeft remmen, maar die kunnen een koets niet zeer kort doen afremmen, daar dienen ze ook niet voor. Als er dan zo'n plezante vlak voor je inscheert en op de remmen gaat, heeft die gegarandeerd een paard achterop z'n auto.
                      Een pluim overigens voor de motorrijders, het merendeel is uiterst hoffelijk !

off topic : Anderzijds ben je zelf niet erg verdraagzaam hé

Hoe onverdraagzaam is jouw uitlating over andermans hobby's ?
                      Maak jij altijd andermans rekening ? Kan je net hetzelfde zeggen over hobbyfotografen die ff een 300 mm prime 2.8 gaan kopen voor een leuke 5000 euro... ik hoop voor hun kinderen dat die dan maar geen water en brood moeten eten...

Overigens, het vlees op jouw bord komt beslist niet van die paarden die je aanhaalt. Wel van dieren die er bewust voor gefokt worden. Tegenwoordig voornamelijk in het Oostblok en in de landen van de voormalige USSR. Die beesten worden op dagenlange transporten gezet, hoofdzakelijk richting Italië en Frankrijk, vaak zonder voer of water, en meer dan een paard sterft tijdens dat transport. Dan liever een stuk rundvlees van eigen bodem, dan verdienen "onze" boeren ook nog iets aan. Wie zei er alweer dat er tegenwoordig zo weinig koeien in de weides staan ?
                      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Vorige week ook meegemaakt: ik stap mijn voordeur uit (komt direct uit op voetpad) samen met mijn hond, en we worden net niet aangereden door een kind dat op de fiets over het voetpad rijdt. Verkeerde kant ook nog.

Kind is wel van zijn fiets gevallen van de schrik, hopelijk heeft ie er iets van geleerd
                        Da's natuurlijk wel schrikken, voor jullie allebei.

Kinderen tot en met 9 jaar mogen echter wel op het voetpad rijden. Ze mogen anderen natuurlijk niet hinderen. Ik neem aan dat dat kind zich er ook niet aan verwachtte dat jij plots de deur uit zou komen De meeste kinderen denken trouwens ook niet vooruit. Zelfs volwassenen doen dat vaak niet, zoals hier al aangetoond werd
                        Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

@ Lionezz
                          ---------------
                          1. Je vindt me niet erg verdraagzaam. Da's niet zo erg. Laat ik je eens een inzichtje bij brengen. Ik ben al héél lang zelfstandige. Misschien, héél misschien heb je al eens van de 20/80 regel gehoord ? Laat ik je hem gauw uitleggen : 20% van je klanten zorgt voor 80% van je inkomen en... 20% van je klanten zorgt voor....80% van je miserie. Wanbetalers, in concreto. Het komt er dus snel, zo snel mogelijk, op aan om die 2 x 20% te "herkennen" en je bespaart jezelf enorm veel moeilijkheden. Laat die 2e 20% aub zo rap mogelijk "hun klandizie" aan iemand anders toevertrouwen.
                          ---------------
                          2. Maak ik andermans rekening ? Ja, tuurlijk, gezien 20% (!?!) van de chauffeurs zéér onbeschoft en agressief rijden. Niet alleen jij kunt van hun wangedrag het slachtoffer worden, ik ook ! Er gebeuren dagelijks ongevallen hoor ! Ik probeer een verklaring te vinden. Die is volgens mij frustratie omdat te veel chauffeurs veel te veel hooi op hun vork namen & nemen. Hooi dat ze niet in 1-2-3 kunnen "oplossen" maar waar ze jarenlang door gebonden zijn.
                          ---------------
                          3. IK vind fotografie helemaal geen dure hobby. MIJN reden is de volgende : al wat ik heb heb ik contant betaald (ik schat zo'n 10.000 Euro) maar nu kost het mij verder geen Euro. Als ik in de toekomst iets ga bijkopen is dat een luxe, ik hoef me hiervoor nergens pijn te doen maar ben al héél tevreden met het (foto)materiaal dat ik heb. IK vind dus dat je moet "zaaien naar de zak". Als ik maar een budget heb van (bv) 2.000 Euro ga ik niet staan watertanden naar toestanden en -stellen die ik niet aankan.
                          --------------
                          4. DURE HOBBY'S zijn hobby's waar je tot in het einde der tijden moet voor betalen. "Paarden" zijn hier een prima voorbeeld van : de miserie stopt nooit. Manken, kolieken, hoefijzer verloren, uitgebroken, naar de paardenkliniek,... Als je een kenner bent weet je dat nét zo goed als ikzelf, toch ?
                          --------------
                          5. Paarden vind ik "moeilijke" dieren wegens totààl onberekenbaar. Kun je mij één ruiter/menner/stalknecht noemen die al niet minstens één "ongelukje" heeft meegemaakt ? Voet verpletterd, onder het paard gezeten, door het paard gebeten (prachtige bijtwonden, ik kan het je verzekeren), door het paard geschopt... Hoe komt dat allemaal ? Omdat paarden "vluchtdieren" zijn en - dus ? - van àlles & nog wat DOODSBANG. Ze slaan letterlijk op de vlucht voor hun schaduw : iemand komt met een paraplu de hoek om en 't paard schrikt zich een aap en jij...valt eraf. Je maakt een ritje en je komt voorbij een pipo die net zijn knetterend brommerke op gang trapt : paard schrikt en wil het op een lopen zetten, enz... Eigenlijk zou je de vraag kunnen stellen of een paard nog wel thuis hoort, op de openbare weg, in dit eivolle land. Tegen mijn principes in zou ik bijna moeten pleiten voor een soort paardenrij-examen.
                          ---------------
                          6. PAARDENVLEES ? Ik schreef dit : "Ik eet graag paardenvlees omdat ik ervan uitga dat die beesten niét voor het vlees worden gekweekt en dat "ze" er dus minder zullen aan prutsen. Och, ge moet iéts denken, niet ?" Geen idee of en waarom ons paardenvlees uit het oostblok zou (moeten) komen. Daar zijn zo weinig kandidaat-eters voor, lijkt me. Kun je dat bewijzen ? Ik schrijf "Och, ge moet iéts denken, niet ?" waarmee ik dus meteen aangaf dat ik het niet wéét. En terwijl je de bewijzen zoekt dat ons paardenvlees uit het oostblok komt : kun je eens opzoeken wat ze in de slachthuizen met ONZE paarden doen ? Tot lijm koken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                            Als ik 's morgens naar het werk rij, kom ik heel wat schoolgaande kinderen te fiets tegen.
                            Wat mij opvalt is:
                            - ze vaak roekeloos rijden.
                            - SMS'en op de fiets.
                            - MP3 luisteren.
                            - vaak zonder licht rijden.
                            - zelden een fluovestje of valhelm dragen.
                            Als automobilist moet je dus zeéér op je hoede zijn. Ik zou het niet willen meemaken dat ik een kind of puber omver rij.
                            Maar ik vraag mij vaak af waarom die kinderen zo roekeloos zijn.
                            Waar zit de opvoeding van de ouders? Ik heb mijn kinderen er kunnen van overtuigen dat ze altijd hun lichten moeten opzetten (in het duister) en dat ze een fluovestje moeten dragen. Waarom kan de school hier niet optreden? Bvb het verplicht dragen van fluovestje. Die dingen kosten maar een paar euro....maar ze kunnen wel het verschil maken.
                            Ik wil niet de paternalistische zeurkous uithangen, maar met eenvoudige ingrepen kan je imho heel wat verkeersongevallen vermijden.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

[QUOTE=Lionezz;2472319]
                              Kinderen tot en met 9 jaar mogen echter wel op het voetpad rijden. /QUOTE]

Zolang hun bandendiameter maar niet meer dan 50cm is !
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik keur het gedrag van de fietsende jeugd zeker niet goed, maar velen onder ons zijn blijkbaar vergeten dat we zelf tot die groep behoord hebben.
                                Ik weet van mezelf dat ik vroeger ook zo roekeloos reed met de fiets en met de brommer,ik denk de meesten onder ons trouwens ! Ik ben trouwens blij dat ik die periode overleefd heb na enkele zware ongevallen.

We kunnen enkel het goede voorbeeld aan onze kindjes geven en hopen dat ze 's avonds weer heelhuids thuiskomen (ben nog wel even gerust met een zoontje van 4 en een dochter van net 1 ), geef ze later maar een busabonnement denk....

Waar ik trouwens de bonkers ( nieuw woord blijkbaar) van krijg zijn de fietsers die over het zebrapad komen gevlogen met het gedacht van " hier heb ik toch voorrang" , dan moet je vaak vol in de remmen terwijl ze helemaal geen voorrang hebben.

Comment

Working...
                                X