Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
spaarlamp tikt
Collapse
X
-
-
Re: spaarlamp tikt
Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk berichtKent hier iemand iets van spaarlampen ?
Gisteren een lustertje gekocht voor in één van de slaapkamers. Er zit een spaarlamp in, maar als de lamp niet brandt, dan tikt ze ... heel snel achter elkaar (niet heel luid, maar toch storend) : tik tik tik ...
Als ze brandt dan maakt ze geen geluid.
Raar ... iemand een idee hoe dit komt ?
omdat ze dan warm vanbinnen zijn waardoor hij tik, maak je geen zorgen ik heb ook zn spaarlamp en die doet dat ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk berichtomdat ze dan warm vanbinnen zijn waardoor hij tik, maak je geen zorgen ik heb ook zn spaarlamp en die doet dat ook.
En als het een continu getik is, dan heb je eigenlijk wel redenen om je zorgen te maken!Last edited by VerSeg; 17 november 2009, 16:25.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk berichtkdm ga met deze spaarlamp terug naar de winkel
het is gewoon een fabrieksfout ga zo snel mogelijk naar de winkel
De lamp is niet altijd de oorzaak, al kan een ander type lamp ook het probleem van het tikken oplossen natuurlijk.
Maar nogmaals, als er geen spanning op de lamp komt kan die niet tikken ... als die wel tikt (niet van de warmte) dan staat er nog steeds deels spanning op!
Het is soms al voldoende een dimbare spaarlamp te gebruiken om dit op te lossen maar dan verbruikt ze nog steeds een minimum.
Een niet dimbare spaarlamp met een dimmer gebruiken geeft een identiek effect, al zie je bij zakkende spanning de lamp dan eerst beginnen flikkeren.
Wat de echte oorzaak en oplossing is kan je moeilijk via internet gaan uitzoeken, dat moet je ter plaatse bekijken!Last edited by VerSeg; 18 november 2009, 00:49.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDit "kan" een fabrieksfout zijn maar "kan" ook een andere oorzaak hebben, zeker als die het doet terwijl ze uit is!
De lamp is niet altijd de oorzaak, al kan een ander type lamp ook het probleem van het tikken oplossen natuurlijk.
Maar nogmaals, als er geen spanning op de lamp komt kan die niet tikken ... als die wel tikt (niet van de warmte) dan staat er nog steeds deels spanning op!
Het is soms al voldoende een dimbare spaarlamp te gebruiken om dit op te lossen maar dan verbruikt ze nog steeds een minimum.
Een niet dimbare spaarlamp met een dimmer gebruiken geeft een identiek effect, al zie je bij zakkende spanning de lamp dan eerst beginnen flikkeren.
Wat de echte oorzaak en oplossing is kan je moeilijk via internet gaan uitzoeken, dat moet je ter plaatse bekijken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk berichtik denk toch dat het een fabrieksfout is de mijne tikt enkel als het spanning opstaatCanon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDan zou die in de verpakking ook al tikken als die dat zonder spanning kan doen. Een wekkerlamp.
ik moet ook zown lamp kopen hoef ik geen wekker meer te gebruiken
Comment
Comment