Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Er zitten wel prachtige plaatjes bij, maar mij kan het toch niet echt smaken.
Een beetje TE gewoon, maar het woord rommel/verklooien zou ik nu ook weer niet gebruiken..
Oorspronkelijk geplaatst door rubenknockaertBekijk bericht
Duizenden manieren om je foto's te verklooien in naberking maar Hdr software geeft de beste resultaten zo te zien.
hier volg ik.
alleen al dat grote fotografen zich niet bezig houden met hun foto's te verklooien met extreme hdr bewerkingen, moet toch al veel zeggen.
hdr is spelen met de computer, maar leidt ons van de fotografie af.
fotografie draait wezenlijk om licht en compositie.
van een matige foto kan je nooit een goede maken met overmatige nabewerking.
In se gaat het nog wel om interessante technieken, maar blijkbaar wordt het tegenwoordig nogal fel misbruikt. Een slechte foto blijft toch slechte foto, en met al die tonemapping en whatever slagen ze er precies ook geweldig goed in om gewoon goede foto's om te toveren in rotzooi.
hier volg ik.
alleen al dat grote fotografen zich niet bezig houden met hun foto's te verklooien met extreme hdr bewerkingen, moet toch al veel zeggen.
hdr is spelen met de computer, maar leidt ons van de fotografie af.
fotografie draait wezenlijk om licht en compositie.
van een matige foto kan je nooit een goede maken met overmatige nabewerking.
Het is mij niet bekend welke jouw criteria zijn om van "grote" fotografen te spreken, en of die lijst met zgn. grote fotografen dan representatief is mij ook een raadsel, maar het volgzame karakter van zo een opmerking is wel vreemd; alsof jij jouw camera ook in brand gaat steken mochten die zgn. grote fotografen dat doen
Naar mijn mening staan er in het lijstje van de TS wel degelijk hele mooie beelden en is "verklooien" voor die dan ook ongepast. Ik kan akkoord gaan dat een draak van een foto nooit een superfoto wordt na bewerking, maar een goeie kan je in ieder geval bewerken tot een hele goeie ...
Comment