Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huis verkopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Huis verkopen.

    huis ziet er idd goed uit, foto's spreken voor zich.
    maar zou ook kijken op op immoweb of hebbes ofzo een advertentie te zetten, velen beginnen op dergelijke sites hun zoektocht.
    nikon stuff

    Comment


    • #17
      Re: Huis verkopen.

      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
      Ik ben natuurlijk helemaal niet thuis in die regio, maar dit in regio Antwerpen op dezelfde rustige ligging, geraak je meteen kwijt aan 260.000EUR. Daar doe ik dus wat af omwille van de provincie, en dan heb je een vraagprijs waar mensen het vrij snel voor kopen!

      Hoe ver zit ik ernaast?
      Je zit er inderdaad niet ver naast, schatters zeggen dat tussen 220.000€ en 235.000€ zeker haalbaar zou moeten zijn, de grond alleen in deze regio is 100.000€ waard.

      Comment


      • #18
        Re: Huis verkopen.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Je zit er inderdaad niet ver naast, schatters zeggen dat tussen 220.000€ en 235.000€ zeker haalbaar zou moeten zijn, de grond alleen in deze regio is 100.000€ waard.
        Huh? Hij zit er meer als 10% naast oftewel 1miljoen oude Belgische frankskens.
        Daarom, als het op grote bedragen aankomt heb ik de neiging om terug naar BEF te rekenen.
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

        Comment


        • #19
          Re: Huis verkopen.

          Ik heb gezegd dat dat de prijs in Antwerpen is; hoe meer ervan weg, hoe goedkoper het wordt. En dat is niet licht op te vatten. Enkele kilometers zijn al genoeg om 20.000EUR in prijs te dalen! Vandaar dat ik zei dat er nog wat af moest; hoeveel juist is moeilijk in te schatten als er enkele honderd kilometers tussen liggen.

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #20
            Re: Huis verkopen.

            volgens mij zal je er effectief 200.00 tot 220.000 voor krijgen.
            Het is en blijft een rijhuis, het is wel instapklaar, maar ook totaal niet ... andere vloer, ramen,verf, keuken, verwarming, isolatie, ... enz ...
            WFJ

            Comment


            • #21
              Re: Huis verkopen.

              Mag ik hierbij even mijn vraag herhalen van enkele dagen geleden...

              En hoe zit het met de verkoop van een stuk bouwgrond?

              Is het beter dit te verkopen via een notaris of via een immo-bureau?
              Is het momenteel wel het moment om bouwgrond te verkopen?
              Grond is gelegen kort bij een centrum en scholen... Is dit ook bepalend voor de waarde ?

              Comment


              • #22
                Re: Huis verkopen.

                Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                Mag ik hierbij even mijn vraag herhalen van enkele dagen geleden...
                natuurlijk mag je dat herhalen, maar eerst TS hè, tis zijn topic.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Huis verkopen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                  Mag ik hierbij even mijn vraag herhalen van enkele dagen geleden...
                  Het enige dat ik weet van bouwgrond te verkopen, is dat de ligging bepalend is. Voor de rest lijkt het me weinig verschil met de verkoop van een huis. Waarom dus niet zelf doen!

                  You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                  [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                  Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                  Comment


                  • #24
                    Re: Huis verkopen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Wij hebben een huis te koop,
                    kan iemand mij zeggen wat de beste verkoopsmethode is, EPC en electriciteitskeuring zijn OK. nu nog een bodemattest, maar dat is ook geen probleem, ik heb de indruk dat Notarisen nogal wat lager prijs inschatten tegenover een externe schatter, het verschil bedraagd maar liefst 20%.

                    Nu ben ik van plan om de verkoop eerst een maand zelf in handen te nemen, zie het als een soort uitdaging, en pas daarna eventueel via een bureau te gaan werken, of ben ik beter af via het notariskrantje.
                    Een extern schatter is meestal wel beter op de hoogte van de prijzen hoor, tenzij het zo'n gratis schatting is door een immokantoor, dan kan het zijn dat ze de prijs wat opdrijven om de verkoop binnen te halen.
                    Wij geven altijd ons eerlijk id en er wordt dan betaald voor het schattingsverslag. Indien achteraf de verkoop via ons kantoor gebeurd, worden die kosten afgetrokken van het ereloon.

                    edit: ons kantoor 'doet geen deuren'
                    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Huis verkopen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                      Het enige dat ik weet van bouwgrond te verkopen, is dat de ligging bepalend is. Voor de rest lijkt het me weinig verschil met de verkoop van een huis. Waarom dus niet zelf doen!
                      ligging is heel belangrijk om de prijs te bepalen, maar ook de bouwbreedte, open bebouwing of niet.
                      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Huis verkopen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Je zit er inderdaad niet ver naast, schatters zeggen dat tussen 220.000€ en 235.000€ zeker haalbaar zou moeten zijn, de grond alleen in deze regio is 100.000€ waard.
                        Eerlijkgezegd denk ik dat 230.000 zeer moeilijk zal zijn voor deze woning, ik hoop dat ik ongelijk heb maar wij hebben wel wat ervaring met de verkoop van een vrij gelijkaardig huis zowel qua woning als ligging. Het huis was zelfs misschien nog beter qua ligging en was een koppelbouw op een hoek, 600m² grond en aan 2 zijden volledig bereikbaar. Toen wij het verkochten ( mei 2008 ) was van crisis ook nog geen sprake. Een groot nadeel is dat er geen centrale verwarming is, dat was in ons geval een punt waar veel geintresseerden op af knapten en het feit dat het een rijwoning is zal de prijs ook wel wat naar beneden halen… Nu wij hebben in 3 weken tijd een 15-tal kandidaten over de vloer gehad ( en evenveel makelaars moeten buiten zwieren…) en na 3 weken hadden we toch een koppel die de woning gekocht hebben.
                        Probeer in elk geval de woning volledig bemeubeld te laten, dat maakt een behoorlijk verschil om iemand het huis te tonen. Ik zou ook zeer snel een advertentie op immoweb plaatsen, 90% van de mensen die bij ons kwamen hadden via deze weg de woning gevonden.
                        Alle sucses met de verkoop alvast !
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                        Comment

                        Working...
                        X