Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit Canon printers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kwaliteit Canon printers.

HP is ondertussen ook overtuigd van het superieure systeem van Canon met gescheiden printkop met separate inkttanks per kleur, getuige de introductie van de nieuwste op de HP 364 (XL) gebaseerde printers zoals de HP B8550 en eindelijk zoals bij Canon een extra fotozwartpatroon, noodzakelijk om extra contrast te geven aan foto's. Bij de meeste HP printers heb je standaard enkel een pigmentzwart patroon (enkel voor tekst en zwarte afbeeldingen op gewoon papier) en dan een drie-in-één kleurenpatroon met kleurstofinkt voor de foto's en dan wordt het zwart gecreeërd door de drie kleuren cyaan/magenta/geel te mengen tot iets diepdonker, maar nooit echt zo zwart als echt fotozwart zoals bij de Canon 5-kleuren CMYKK printers. Om dit op te vangen kan je zogenaamde fotocartridges bij HP kopen met daarin fotozwart, fotomagenta en fotocyaan, maar laat nu die fotomagenta en fotocyaan vele malen sneller meer gebruikt worden dan fotozwart (enkel om het contrast te versterken in de zeer diep donkere en zwarte gebieden van je foto's), waardoor je eindigt met een patroon waarin fotomagenta en/of fotocyaan al lang leeg zijn en en fotozwart op 80 % vol... Dus naast die ellendige alles in een cartridge wordt door het afdrukproces bij foto's de verspilling nog groter met dit euvel en eindig je dus met het weggooien een patroon, waarin nog meer dan voldoende fotozwart erin zit. Kortom: gewoon krankzinnig systeem !!!

Zie hier het na-apen van HP van Canon's printtechnologie:

Naar het schijnt gaat Lexmark ook het systeem van Canon overnemen, echter zonder de fotozwartpatroon... En met RFID-chips beveiligd, waardoor namaak ongelofelijk moeilijk wordt.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Naar het schijnt gaat Lexmark ook het systeem van Canon overnemen, echter zonder de fotozwartpatroon... En met RFID-chips beveiligd, waardoor namaak ongelofelijk moeilijk wordt.
      Voor de Canon patronen met chip heeft het een jaar geduurd voor het systeem gekraakt was. Op computerbeurzen werd een toestelletje verkocht om de patronen te resetten. Toen kostte het 39€. Ondertussen kost dit apparaatje nog slechts 10€.Toegegeven,het blijft knoeien met het zelf hervullen van de patronen of het overzetten van de chip.
      Ondertussen heb ik ook een adapter met chip gezien waar je namaakpatronen (van het oude model zonder chip) in kan plaatsen. De adapter met de chiploze patroon past in de IP4200 en latere modellen.

Comment

Ben vorig overgestapt van een HP 880 naar een Canon ip4500...Die Canon, incl vullingen koste die minder dan twee vullingen voor de oude HP880. In alle opzichten een gigantische verbetering, alleen zet de prijs setting je toch tot nadenken

Inkjet printers gaan volgens mij aan kostprijs over de toon bank en in sommige gevallen onder de kostprijs. als je ziet hoe complex die dingen zijn en wat ze kosten kan dat niet anders, hier wordt dus geen cent aan verdient. De inkt daarentegen das big business. Inkt maken kost twee keer niks en wordt met gigantische marges verkocht het is dan ook logisch dat de fabrikanten hun "investering" proberen veilig te stellen door hun inkt patronen te beveiligen. Ik vermoed dat een van de duurste vloeistoffen op de planeet inkjet inkt is als je ziet wat dat de liter kost....
        Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
          Ben vorig overgestapt van een HP 880 naar een Canon ip4500...Die Canon, incl vullingen koste die minder dan twee vullingen voor de oude HP880. In alle opzichten een gigantische verbetering, alleen zet de prijs setting je toch tot nadenken

Inkjet printers gaan volgens mij aan kostprijs over de toon bank en in sommige gevallen onder de kostprijs. als je ziet hoe complex die dingen zijn en wat ze kosten kan dat niet anders, hier wordt dus geen cent aan verdient. De inkt daarentegen das big business. Inkt maken kost twee keer niks en wordt met gigantische marges verkocht het is dan ook logisch dat de fabrikanten hun "investering" proberen veilig te stellen door hun inkt patronen te beveiligen. Ik vermoed dat een van de duurste vloeistoffen op de planeet inkjet inkt is als je ziet wat dat de liter kost....
          Is oud nieuws hoor: de printer verkopen aan spotprijzen en de inkt aan goudprijzen.

Laatst nog een test gezien op tv waarbij werd aangetoond dat de meldingen veel te
          vroeg doorkomen. Dus de patroon zou leeg zijn maar is dat bijlange nog niet.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Zet u eens in de plaats van de fabricanten!
            Je brengt een product op de markt waar je twee jaar waarborg moet op geven, meer dan de helft verprutst zijn printer door te foeffelen met andere inkt (het is niet omdat jij dit redelijk correct doet dat iedereen dat doet). Je moet op de hoop toe je product aan basisprijs verkopen omdat je er anders mee blijft zitten ... wat kan je dan anders doen dan die cartridges zoveel mogelijk gaan beveiligen zodat tenminste de juiste inkt gebruikt wordt en er geen onkosten aan de printer komen door verkeerd gebruik van andere inkt.
            Het is niet omdat de meesten denken dat elke inkt zomaar inkt in een ander potteke is dat dit ook zo is! Ik ben zelf 5 jaar technieker geweest van printers en kopiëertoestellen en meer dan 80% van alle pannes of problemen werden veroorzaakt door gebruik van onjuiste producten, dit zowel wat inkt als papier betreft!
            Ja, ook met brolpapier kan je een printer om zeep helpen maar ook daar staan de meesten niet eens stil bij!
            En een inktpatroon dat niet volledig leeg is blijft nog altijd beter voor een inkjetprinter dan een patroon dat volledig leeg geraakt maar waarvan het laatste gaat uitdrogen in de printkop.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

ik heb een oeroude HP deskjet 520 denk ik, parr. poort. Moet +9 jaar oud zijn.
              Die gebruik ik nog om gewoon tekst mee te printen maar de rolletjes doen het niet goed meer, elk blad moet je manueel mee helpen.

daarna een HP1210 combi. Zeker ook jaaaren oud. Na een tijdje kreeg ik problemen met de papierinvoer (weeral rollen) en nu pakt ie alleen maar gewoon papier. HP fotopapier geraakt er niet door. Ik hou em omdat ik de scanner nodig heb en nog een voorraad cartridges heb. De papierlade heeft me nooit kunnen bekoren, veel te klein en niet genoeg geleiding voor het papier naar mijn idee.

recent, een canon ip3600 gekocht.... mannen, da's toch iets anders.
              een echte papierlade, printen tot op de rand van een A4, snel genoeg voor mij.
              En de drivers en SW zijn schitterend, hun print utility werkt beter voor mij dan die in Windows 7 zelf.

de Canon is wel gevoeliger aan de instellingen, je moet de juiste type papier selecteren want dat beinvloed het resultaat heel erg. De HP had dat minder. De Canon drukt ook ietsje donkerder af denk ik. Ook opstarten duurt langer.

Ik heb nog geen ervaring met de inkt bij Canon, maar ik heb geen seconde spijt van die canon te kopen. Het algemeen gemak van gebruik, in combinatie met de drivers en utilities + de kwaliteit van afdrukken zijn prima. Ik denk dat ik die ook maar een 70 euro heb betaald.

Patrick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Het is wel zo dat Canon de laatste jaren inspanningen heeft gedaan om zelf zoveel mogelijk aan de inkt te kunnen verdienen:

-Chip in elk inktpatroon.
                -Iets kleinere inktpatronen.
                -Inktpatronen zijn gemiddeld 1 euro duurder geworden.
                -Groter inktverbruik (volgens de tests die ik gelezen heb)
                Das zoals je zegt, in mijn BJC6000 zaten nagenoeg dezelfde inktpatronen dan in mijn Pixma 4000 en 4200 alleen hoe later de modellen hoe meer snufjes er op zaten, en het is alleen dat snufje dat de prijzen meer dan verdubbelde.
                Bovendien als een inktpatroon leeg begint te raken krijg je daar melding van maar kan je nog voortprinten tot er een patroon leeg is (volgens de electronica) en dan heb je ook gedaan hoor, want dan print hij niet meer om de printer te beschermen, zelfs niet meer in zwart al er bv een rode leeg is.
                Je bent verplicht om een nieuwe patroon te steken ook al gebruik je die kleur niet.
                Een andere printer vinden zal ook niet gemakkelijk zijn want ik vond juist de Canon's zo een robuuste modellen.
                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

'k Moet nu wel toegeven dat ik naar de winkel ging voor een koppel nieuwe cardridges voor de HP880 en ik ben met een nieuwe printer thuisgekomen (krijg dat thuis maar uitgelegd). Zonder voorafgaande studie/vergelijking overkomt mij trouwens niet zo gauw
                  Zoals ik al zei helemaal geen spijt van (100% Linux compatibel, oef) voor 99€ goei fotokwaliteit, snel, CD printer, en automatische recto verso wat een verassing was . Alleen moet ik wel vaststellen dat ik amper foto's print die gaan via extrafilm ofzo, een pak voordeliger en kwalitatief toch nog net iets beter Ik vraag mij dan ook af of het nog wel zin heeft om te investeren in fotoprinters om occasioneel eens een fotoke af te printen.
                  Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                    'k Moet nu wel toegeven dat ik naar de winkel ging voor een koppel nieuwe cardridges voor de HP880 en ik ben met een nieuwe printer thuisgekomen (krijg dat thuis maar uitgelegd). Zonder voorafgaande studie/vergelijking overkomt mij trouwens niet zo gauw
                    Zoals ik al zei helemaal geen spijt van (100% Linux compatibel, oef) voor 99€ goei fotokwaliteit, snel, CD printer, en automatische recto verso wat een verassing was . Alleen moet ik wel vaststellen dat ik amper foto's print die gaan via extrafilm ofzo, een pak voordeliger en kwalitatief toch nog net iets beter Ik vraag mij dan ook af of het nog wel zin heeft om te investeren in fotoprinters om occasioneel eens een fotoke af te printen.
                    Zo zal dat met de meesten hier gaan Hal....
                    Wekelijks printen zonder "klanten" te hebben??
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Welke heb je nu gekocht dan?
                      Ik heb daarstraks nog bij Canon printers gestaan een Pixma 4500 voor €117 en een Pixma 4600 voor €79 raar he dat de nieuwste minder kost tot je gaat kijken waar dat dan wel inzit.
                      De 4500 heeft patronen van type 8 ze kosten op een paar cent na €14 de dikke zwarte kost €17.
                      De 4500 heeft patronen van type 521 ze kosten €14 de zwarte type 520 kost ??
                      Goed zul je dan zeggen geef me maar de nieuwste de 4600 maar als je dan gaat vergelijken zit in het type 8 13ml inkt en in het type 521 9ml inkt, conclusie ze verkopen de printer goedkoop en proberen de winst uit de inkt te halen.

Comment

Verleden week heb ik me een kleuren laserprinter gekocht, nochthans wilde de verkoper me terug een Canon verkopen want die verkocht hij het liefst.
                        Ik dacht direkt hoe zou dat wel komen (rap kapot zodat ze er weer een kunnen verkopen) ik ben niet voor de vierde keer over de Canon steen gevallen.
                        Nu komt mijn dochter me juist ook vertellen dat haar Canon Pixma 4300 van iets meer dan twee jaar de geest aan't geven is, de inkt is nog niet lang vervangen, ook het reinigen helpt niets.
                        Das dus nummer vier die het abnormaal vroeg opgeeft, ik ben in ieder geval blij dat ik er vanaf gestapt ben en mijn laser print nogal wat schoner en sneller ook.
                        (foto's print ik normaal toch niet al zal ik het nog wel eens testen, op gewoon papier ziet het er in ieder geval stukken beter uit dan mijn Canon)

Comment

Ik heb ook een canon printer, meer als 2 jaar nu, en nog altijd geen problemen mee gehad.

Comment

demonteren en kop reinigen met isopropyl alcohol.

herstellingen bij een winkel bestaan niet (tenzij ze reinigen met alcohol), anders gaat het altijd aan forfetaire prijzen naar een repaircenter... herstelprijs kan je dus telefonisch opvragen (zo heb je dan ook geen offertekosten bij de winkel). Deze liggen meestel relatief hoog, en je krijgt er geen inkt bij

Een printer met een waarde onder de 300€ moet je niet laten maken bij een repaircenter.
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Rikh schreef: Een printer met een waarde onder de 300€ moet je niet laten maken bij een repaircenter.

Das precies wat ik ook dacht dus wegsmijten.

Comment

Working...
                              X