Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit Canon printers.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kwaliteit Canon printers.

Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
    Ik raad altijd hp printers aan, ik heb er nog 1 staan die bijna 10 jaar is en werkt nog prima.
    Heb hier nog de LaserJet 6P: doet het nog goed.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Mijn IP5000 zal ook wel zo'n 5 jaar oud zijn, en daar zijn al heel wat goedkope inktpatroontjes in leeggespoten.
      Binnenkort moet ik weer op zoek naar nieuwe inktpatronen, de doos raakt stilaan leeg...

Een hele tijd geleden heb ik 20 complete sets inktpatronen gekocht voor een spotprijsje, maar ik weet niet of die leverancier er ondertussen nog is.
      Maar ik kan natuurlijk ook terug inktflesjes bestellen zoals ik dat vroeger deed, hervullen is ook geen probleem (maar als ik terug inkt kan vinden voor 1,5 euro per kleur, dan doe ik niet de moeite om de "inktpottekes" te hervullen).

Die 20 sets zijn niet de enige die er doorgedraaid zijn, ik schat dat er minstens 50 stuks van elke kleur opgebruikt zijn, behalve de "dikke zwarte", die krijg ik nooit op.
      Die dikke zwarte BCI-3eBK wordt enkel gebruikt als je veel tekst afdrukt op normaal papier en bevat pigmentinkt, tenminste als je originele Canoninkt gebruikt, want die goedkope patroontjes zijn gevuld met goedkope kleurstofinkt: wordt je papier nat dan begint de inkt helemaal uit te lopen. Print je veel foto's af, dan wordt enkel de dunne fotozwart (BCI-6 zwart) gebruikt, dus daaruit concludeer ik dat je de printer enkel gebruikt om foto's af te drukken.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Ik raad altijd hp printers aan, ik heb er nog 1 staan die bijna 10 jaar is en werkt nog prima.
        HP Laserjet 1100 van 1998, still going strong

probleem is dat parellele printerpoorten zeldzaam worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          HP Laserjet 1100 van 1998, still going strong

probleem is dat parellele printerpoorten zeldzaam worden
          Heb je verloopkabels voor > van parallel naar usb.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Ik stel me toch wel grote vragen bij de kwaliteit van Canon printers.
            De laatste vijf jaar is nu mijn derde Canon printer gesneuveld, eerst een BJC6000 dan een Pixma 4000 en nu mijn Pixma 4200.
            Het zijn telkens printers die nog geen twee jaar oud worden, en die bovendien weinig printwerk hoeven te doen, de inkt word steeds op tijd vervangen en regelmatig laat ik de koppen schoonmaken in het onderhoudsmenu.
            Alle drie de printers zijn van het gewone type dus zonder scanner enz.
            Nu heb ik een maand geleden alle inkt vernieuwd das 4x €14 en nog eens €17 voor de zwarte inkt, das allemaal weeral weggegooid geld.
            Ik heb me nu voorgenomen van nooit nog iets van Canon te kopen wegens belabberde kwaliteit.
            Mijn Canon scanner is ook niet zo goed als mijn vorige van HP die ik aan mijn dochter heb gegeven.

Maar wat is juist je probleem? Banding ? Of iets anders ?

Walter
            D850

Comment

Het zijn telkens printers die nog geen twee jaar oud worden
              ---
              Nu heb ik een maand geleden alle inkt vernieuwd das 4x €14 en nog eens €17 voor de zwarte inkt, das allemaal weeral weggegooid geld.
              Als jij graag geld weggooit moet je dat maar doen.
              Bij mijn weten heeft elke Canon printer minimum 2 jaar waarborg, dus als die telkens binnen de twee jaar stuk gaan kan je ze gratis laten herstellen en nadien je gekochte inkt verder gebruiken.
              Hier supertevreden van Canon, nooit meer HP voor mij!
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als jij graag geld weggooit moet je dat maar doen.
                Bij mijn weten heeft elke Canon printer minimum 2 jaar waarborg, dus als die telkens binnen de twee jaar stuk gaan kan je ze gratis laten herstellen en nadien je gekochte inkt verder gebruiken.
                Hier supertevreden van Canon, nooit meer HP voor mij!
                Ik heb een IP 5000 met CISS systeem , en dat werkt formidabel goed .
                Heb ondertussen een MX 860 All in one , en ben er zeer tevreden van.
                En voor de inkt ga ik naar activity-invest in Hasselt of wie wil via online.
                Deze inkt is werkelijk subliem , en ik zie geen verschil met de originele van Canon.
                Groeten ,
                VDS Digit@l

*CISS = continues inkt system = patronen die aan een reservoir hangen dmv silicone darmpjes
                Groeten , VDSDigit@l

Comment

Hoezo geen hp,VerSeg.

Comment

Mijn schoonzoon gebruikt op zijn zaak een IP4000R die ik hem gaf nadat ik een IP5000 kocht. Die IP4000R staat nu ruim 2 jaar iedere dag 6 uur te printen. Hij verbruikt per week 5 tot 8 dikke zwarte patronen en 1 cyaan patroon. Het zijn allemaal namaakpatronen van 1,25€ per stuk. Werkt nog altijd zoals nieuw.
                    Zijn HP laserprinter wordt niet meer gebruikt omdat de afdrukkwaliteit slechter is dan de IP4000R. Idem met zijn HP all-in-one. Die wordt enkel gebruikt als fax.
                    Mijn IP5000 werkt hier ook al jaren probleemloos. Voor tekst gebruik ik namaakpatronen en voor fotoprints originele Canonpatronen met Canonpapier.
                    (afdrukken met namaakinkt bleken uit wanneer ze in daglicht staan)

Comment

De problemen bij de BJC papier kwam steeds vast te zitten in de printer.
                      Bij de Pixma 4000 papier problemen elk blad frommelde zich rond het transport.
                      Bij de Pixma 4200 nu is de zwartwit kop dicht komen te zitten en aangezien een set inktpatronen al bijna zoveel kost dan een nieuwe printer (alle inkt is een maand geleden vernieuwd) zal een herstelling ook wel een pak kosten zeker.
                      Hij print nog normaal met de kleuren kop maar zogauw ik tekst wil printen is het niet eens meer leesbaar, het is alsof de inkt op is maar het is een nieuwe vulling, ook het onderhouds programma lost het niet op.
                      Als ik me nu een Pixma 4300 koop en ik steek er mijn inkt eerst in dan is dat het goedkoopste maar ik heb grote twijfels over hoe lang die het dan gaat doen voor die ook kapot is want ik vind dat toch niet normaal hoor.
                      Ik denk dat ik me gewoon een laserprinter ga kopen voor tekst want foto's printen doe ik toch eigenlijk niet.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Hoezo geen hp,VerSeg.
                        Nooit meer HP voor mij.
                        Ten eerste zijn ze stukken duurder in inktverbruik dan mijn Canon, ten tweede is elke nieuwe HP precies speelgoed en ten derde trekt hun service op niets.
                        Als ik een recente HP bekijk dan schuift die al op door ernaar te wijzen, steekt bijna niets deftig in en een deurtje openen durf je al met moeite doen uit schrik het in handen te hebben.
                        De scanner die erin zit werkt prima en de drivers geven niet alle twee minuten een error.
                        Ja, de ene printer is de andere niet en bij Canon zijn ook van die lichte prutsjes te vinden maar bij HP zijn ze het bijna allemaal.
                        Maar het belangrijkste is de printkwaliteit ... die is stukken beter dan een HP.
                        Steek in een HP eens iets anders dan standaard papierformaat A4 en veel kans dat een of ander scheerf gedrukt staat of verschoven, die problemen heb ik niet met Canon.
                        Dan de spuitkop, als een HP drie weken stil staat dan heb je lijnen in de prints en 9/10 heb je al een of andere nieuwe cartridge aan je been. Dit heb ik nog nooit voorgehad met de Canon en soms staat die hier door omstandigheden twee maand stil.
                        Bij de Pixma 4200 nu is de zwartwit kop dicht komen te zitten en aangezien een set inktpatronen al bijna zoveel kost dan een nieuwe printer (alle inkt is een maand geleden vernieuwd) zal een herstelling ook wel een pak kosten zeker.
                        En gebruik je originele inkt?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Altijd originele inkt gebruikt van Canon.
                          Canon kan nu wel goeie fototoestellen verkopen maar printers stel ik me toch een hoop vragen bij. Ook bij het inktverbruik stel ik me vragen, ik print bijna niet in kleur en toch zijn telkens die kleurpatronen leeg, het is alsof er een spons in zit die ze leeg trekt, en nee ik print geen zwarte teksten met gebruik van de kleureninkten.
                          En het zijn toch ook geen lichte pruts printers die ik koop ze kosten in ieder geval meer dan een all in one die meestal een goedkoop printertje en scannertje bevatten.
                          Bovendien staat de laatste printer in een kast (met voldoende ventilatie) zodat er niet eens stof op valt. Hij hangt aan mijn netwerk en word gewekt als mijn computer of een van mijn laptops wil printen om na vijf minuten zichzelf uit te schakelen.
                          Ze zeggen wel eens dat een ezel zich geen 3 keer aan dezelfde steen stoot maar ik heb me nu drie keer aan die Canon steen gestoten en dat zal geen vierde keer zijn hoor.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ook bij het inktverbruik stel ik me vragen, ik print bijna niet in kleur en toch zijn telkens die kleurpatronen leeg, het is alsof er een spons in zit die ze leeg trekt, en nee ik print geen zwarte teksten met gebruik van de kleureninkten.
                            Iedere eerste print (na het opstarten van je pc) wordt voorafgegaan door een automatische reiniging van de printkop. Dat kost je iedere keer 0.25ml inkt uit elke patroon.
                            Een diepreiniging verbruikt zelfs 0,5 ml.

Ikzelf heb HP afgezworen omdat de printkoppen regelmatig verstopt geraakten.
                            Heb zelfs gehad dat het geel verstopt was na de eerste pagina. Dan kan je de kleuren patroon van 30€ wegsmijten.

Comment

Het is wel zo dat Canon de laatste jaren inspanningen heeft gedaan om zelf zoveel mogelijk aan de inkt te kunnen verdienen:

-Chip in elk inktpatroon.
                              -Iets kleinere inktpatronen.
                              -Inktpatronen zijn gemiddeld 1 euro duurder geworden.
                              -Groter inktverbruik (volgens de tests die ik gelezen heb)

Zolang mijn Pixma IP5000 nog blijft werken is het goed, maar daarna is het nog niet zeker dat ik terug een Canon koop.

Mijn eerste printer was een HP 600, waar toen nog maar één printkop in paste, die moest je steeds wisselen als je toch eens een kleuren-afdruk wou maken. Met als gevolg dat dat patroon geregeld dicht zat (het zat wel in een speciaal doosje om uitdroging te voorkomen, maar dat hielp niet veel).
                              Die printer moest ik ook geregeld opnieuw installeren, omdat de computer die niet meer kon vinden (die bleef wel altijd op dezelfde plaats staan, net naast de computer).
                              Ik heb dus genoeg problemen gehad met mijn eerste printer, daarom zal de volgende ook geen HP worden. De inktpatronen zijn trouwens ook heel erg duur, en als er één kleur op is, moet je de andere mee weggooien.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Als je niet weet wat te doen met je oude canon printer,geef maar een seintje,'k doe hem wel naar het recyclagecentrum ... als je niet te ver woont.
                                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
                                X