Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
    Terechte opmerking. Een aangetrouwd familielid die in West-Vlaanderen verblijft maakt deel uit van een vereniging dat elk jaar een wedstrijd organiseert. De verhalen die hij vertelt over hoeveel geld deelnemers in het wit en hoeveel onder de tafel eisen is niet van de poes.
    En die vereniging betaalt dan toch, als ik het zo mag aannemen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      En die vereniging betaalt dan toch, als ik het zo mag aannemen.
      Ik ben niet zo goed thuis in dat wereldje, maar ik veronderstel van wel. Blijkbaar is dat een veel voorkomend gedrag bij het inrichten van wielerkoersen rond de kerktoren. Net zoals het fenomeen dat de lokale renner vaak wint in dat soort wedstrijden. En nu we het toch over het wielrennen hebben. Onlangs zag ik op een Nederlands TV-kanaal een interview met een verzorger op rust. Die zei zonder blikken of blozen dat alle verzorgers, renners, tv-commentatoren, enz..., weet hebben van dopinggebruik maar dat er nog steeds een soort omerta heerst. Het is nu eenmaal een bij het "gewone volk" zeer populaire sport en wie wil die nu tegen de haren instrijken ? Brood en spelen? Jawel Julius. Nog steeds.
      Last edited by weebee; 9 november 2009, 18:11.
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        Dan ga ik even Patrick Lefevere quoten (): "Ze hebben wel tijd om te Facebooken, Twitteren en te Netloggen"
        Voor die zaken heb je anders ook wel Internet nodig.
        Wat een "reactie" : "ze" hebben wel tijd... Jawel : "ze" !
        ---------------
        Gaat het over dezelfde mensen ? Voor sommigen is achter/op/onder de pc & toestanden zitten hun lang leven (ge moet écht niet verder kijken dan dit forum, sommigen zitten hier dag & nacht te posten), voor anderen kàn het een "karwei" zijn.
        ---------------
        Een simpel voorbeeld : 2 vrienden-op-leeftijd hebben allebei op hetzelfde ogenblik pc-les gevolgd. De ene was er meteen mee weg, de pc van de 2e kornuit staat al weken onaangeroerd. Terwijl het net ZIJN bedoeling was om er een frank/Euro mee te verdienen (verkoop op Ebay). Er is ook nog zoiets als interesse, belangstelling hé. En de nodige KENNIS !
        --------------
        Laten we dus vooral niet veralgemenen : niét iedereen "zit te twitteren", te "faceboeken" of te "netloggen". Net zoals niet iedereen 10-kamper, Sumo-worstelaar of bbq-kampioen is !
        ---------------
        Wat een land, wat een mensen, zucht !

Comment

Ik ben niet zo goed thuis in dat wereldje, maar ik veronderstel van wel. Blijkbaar is dat een veel voorkomend gedrag bij het inrichten van wielerkoersen rond de kerktoren. Net zoals het fenomeen dat de lokale renner vaak wint in dat soort wedstrijden. En nu we het toch over het wielrennen hebben. Onlangs zag ik op een Nederlands kanaal een interview met een verzorger op rust. Die zei zonder blikken of blozen dat alle verzorgers, renners, tv-commentatoren, enz..., weet hebben van dopinggebruik maar dat er nog steeds een soort omerta heerst. Het is nu eenmaal een bij het "gewone volk" zeer populaire sport en wie wil die nu tegen de haren instrijken ? Brood en spelen? Jawel Julius. Nog steeds.
          Dat is het

Ik weet niet wat dat is, wat er in een supporter gebeurt als die een wedstrijd volgt
          of zijn idool iets ziet doen in een wedstrijd.
          Ik heb dat nooit gehad, niet in de muziek, de sport, filmsterren, BV's of noem maar op.
          (dwepen is het werkwoord )
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
            Voor een snelheidsovertreding zal hij ook wel een PV én boete krijgen zoals u en ik. (ik niet want ik rij niet te snel).
            Om je te bescheuren. "Voor een snelheidsovertreding zal hij ook wel een PV én boete krijgen zoals U en ik. (En nu komt het : (ik niet want ik rij niet te snel)) !!
            --------------
            Ik neem zonder meer aan dat je OF geen auto hebt OF geen rijbewijs OF geen van beiden. Of gewoon een halve gare.
            ---------------
            Zélfs ik loop nu en dan eens tegen de lamp en ik doe nog maar 20% van het aantal kilometers dat ik een paar jaar geleden jaarlijks aflegde en toen kreeg ik haast nooit een boete.
            ---------------
            De reden is de volgende :
            1. we wonen in 1 van de meest dichtbevolkte regio's TER WERELD.
            2. er werd en wordt overal gebouwd dat het een (nou ja) lieve lust is. Nergens kennen ze bijvoorbeeld zoveel lintbebouwing als hier.
            3. Elk verkeersteken blijft geldig tot aan het volgende kruispunt. Er zijn hier DUIZENDEN kruispunten, waarvan de meeste (zeer) gevaarlijk. Met andere woorden : om de (zoveel ?) honderd meter kan er een andere snelheidsregeling gelden.
            4. Langs elke in- en uitvalsweg (wat is 't onderscheid) hebben we 1000-en van die onnozele "groote magazijnen" met hier en daar wat villa's ertussen in. Wat die mensen ooit duur als "villagrond" hebben aangekocht is nu een soort industriegrond. Resultaat : er zijn dui-zen-den auto's die elke dag invoegen en meestal nog het gevaarlijkste maneuver van allemaal uitvoeren : links invoegen vanuit een/hun oprit. Ze moeten dus de baan oversteken, vaak tussen 2 stromen verkeer.
            5. Niemand, maar dan ook écht NIEMAND kan rijden zonder bekeurd te worden voor te snel rijden. Hier geldt 70 per uur, daar 50, wat verder is er een school (Hoeveel mag je daar rijden in het weekend ? En 's nachts ? En in de vakantie ? Ik ben eerlijk : ik heb er geen flauw idee van), en ga zo maar door. In de afgelopen jaren zijn zowel ik als mijn vrouwke (van een trage chauffeur gesproken) bekeurd wegens 40 rijden in de stad. Ah ja, daar mag je maar... 30 !
            ---------------
            Ge kunt iemand levenslang voor de gek houden en ge kunt véél mensen een tijdje voor de gek houden. Maar ge kunt niet iedereen levenslang voor de gek houden. Wie vandaag met de auto op de baan komt riskeert geflitst te worden, hoe goed hij ook oplet !
            ---------------
            Voor rekening van hetzelfde "geweten" : "Jullie kennen toch het gezegde : hoe kleiner de ballekes hoe dikker de nekken ?"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 35a Bekijk bericht
              Wat een "reactie" : "ze" hebben wel tijd... Jawel : "ze" !
              ---------------
              Gaat het over dezelfde mensen ? Voor sommigen is achter/op/onder de pc & toestanden zitten hun lang leven (ge moet écht niet verder kijken dan dit forum, sommigen zitten hier dag & nacht te posten), voor anderen kàn het een "karwei" zijn.
              ---------------
              Een simpel voorbeeld : 2 vrienden-op-leeftijd hebben allebei op hetzelfde ogenblik pc-les gevolgd. De ene was er meteen mee weg, de pc van de 2e kornuit staat al weken onaangeroerd. Terwijl het net ZIJN bedoeling was om er een frank/Euro mee te verdienen (verkoop op Ebay). Er is ook nog zoiets als interesse, belangstelling hé. En de nodige KENNIS !
              --------------
              Laten we dus vooral niet veralgemenen : niét iedereen "zit te twitteren", te "faceboeken" of te "netloggen". Net zoals niet iedereen 10-kamper, Sumo-worstelaar of bbq-kampioen is !
              ---------------
              Wat een land, wat een mensen, zucht !
              Dat heb ik vroeger op school nog gehoord.
              "Wiskunde interesseert mij niet".
              "Nederlands interesseert mij niet".
              Als je geen aanleg hebt en dit is géén verwijt, zal het willen en werken moeten zijn.
              Dan pas komt begrijpen. Na begrijpen komt interesse. (meestal toch).

Het gaat hier ook niet over mensen van middelbare leeftijd.
              Kinderen groeien nu op met internet naast de wieg
              Ze zijn er ook heel snel mee weg.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Dat is het

Ik weet niet wat dat is, wat er in een supporter gebeurt als die een wedstrijd volgt
                Ik heb dat nooit gehad, niet in de muziek, de sport, filmsterren, BV's of noem maar op.
                (dwepen is het werkwoord )
                Tiens, ik dacht dat ik jou op een andere draad al gouwe ouwe had horen aanbevelen ?
                ---------------
                En hoe zat dat ook weer met je bewondering voor Bjorn Borg ?
                -------------
                Je hebt wél een troost : het geheugen gaat het eerst, incontinent wordt men pas enkele maanden later....
                Last edited by 35a; 9 november 2009, 18:30.

Comment

Tiens, ik dacht dat ik jou op een andere draad al gouwe ouwe had horen aanbevelen ?
                  Toon me die draad eens.
                  Misschien kan ik je dan helpen.

Je komt me zo verbitterd over 35 a.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Om je te bescheuren. "Voor een snelheidsovertreding zal hij ook wel een PV én boete krijgen zoals U en ik. (En nu komt het : (ik niet want ik rij niet te snel)) !!
                    --------------
                    Ik neem zonder meer aan dat je OF geen auto hebt OF geen rijbewijs OF geen van beiden. Of gewoon een halve gare.
                    ---------------
                    Zélfs ik loop nu en dan eens tegen de lamp en ik doe nog maar 20% van het aantal kilometers dat ik een paar jaar geleden jaarlijks aflegde en toen kreeg ik haast nooit een boete.
                    ---------------
                    2. er werd en wordt overal gebouwd dat het een (nou ja) lieve lust is. Nergens kennen ze bijvoorbeeld zoveel lintbebouwing als hier.
                    3. Elk verkeersteken blijft geldig tot aan het volgende kruispunt. Er zijn hier DUIZENDEN kruispunten, waarvan de meeste (zeer) gevaarlijk. Met andere woorden : om de (zoveel ?) honderd meter kan er een andere snelheidsregeling gelden.
                    4. Langs elke in- en uitvalsweg (wat is 't onderscheid) hebben we 1000-en van die onnozele "groote magazijnen" met hier en daar wat villa's ertussen in. Wat die mensen ooit duur als "villagrond" hebben aangekocht is nu een soort industriegrond. Resultaat : er zijn dui-zen-den auto's die elke dag invoegen en meestal nog het gevaarlijkste maneuver van allemaal uitvoeren : links invoegen vanuit een/hun oprit. Ze moeten dus de baan oversteken, vaak tussen 2 stromen verkeer.
                    5. Niemand, maar dan ook écht NIEMAND kan rijden zonder bekeurd te worden voor te snel rijden. Hier geldt 70 per uur, daar 50, wat verder is er een school (Hoeveel mag je daar rijden in het weekend ? En 's nachts ? En in de vakantie ? Ik ben eerlijk : ik heb er geen flauw idee van), en ga zo maar door. In de afgelopen jaren zijn zowel ik als mijn vrouwke (van een trage chauffeur gesproken) bekeurd wegens 40 rijden in de stad. Ah ja, daar mag je maar... 30 !
                    ---------------
                    Ge kunt iemand levenslang voor de gek houden en ge kunt véél mensen een tijdje voor de gek houden. Maar ge kunt niet iedereen levenslang voor de gek houden. Wie vandaag met de auto op de baan komt riskeert geflitst te worden, hoe goed hij ook oplet !
                    ---------------
                    Voor rekening van hetzelfde "geweten" : "Jullie kennen toch het gezegde : hoe kleiner de ballekes hoe dikker de nekken ?"
                    Hoe dik uw ballekes zijn weet ik niet, maar wel hoe dik uw nek is !

Comment

• Re: Wickmayer en Malisse 1 jaar geschorst

Met ongelijkmatige dingen te vergelijken moet men oppassen.
                      Wat doe je dan zelf denk je? Je vergelijkt het overtreden van voorschriften bij het uioefenen van je job (sport = job) met het aangeven van belastingen of kadaster.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

---------------
                        ... blablablabla ...
                        Daar is maar één reden toe ... je bent gewoon even uit de bol gegaan (te hard gereden) of je bent even onoplettend geweest, een andere reden is daar niet toe.
                        En ja, dat kan ook mij gebeuren maar dan zoek ik daar geen 100 excuses voor waadoor blijkt dat de fout elders ligt zoals jij hier blijkbaar even goed kan als Malisse.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Typisch Vlaams; zoals bij F. Vandenbroecke: eerst de schandpaal, pas na zijn dood bleek iedereen zijn fouten te kunnen vergeven.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Toon me die draad eens.
                            Misschien kan ik je dan helpen.

Je komt me zo verbitterd over 35 a.
                            Komt-ie : http://forum.belgiumdigital.com/f59/en-kim-275297.html

Eigenlijk lag je al DAGENLANG in ademloze aanbidding aan de voeten van Clijsters te kwijlen en was je Björn Borgje maar een meenemertje.
                            ---------------
                            En dan durf je gisteren nog stellen : "Ik weet niet wat dat is, wat er in een supporter gebeurt als die een wedstrijd volgt
                            (dwepen is het werkwoord ) "
                            ---------------
                            Je herinnert je maar wat je je wilt herinneren, niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Daar is maar één reden toe ... je bent gewoon even uit de bol gegaan (te hard gereden) of je bent even onoplettend geweest, een andere reden is daar niet toe.
                              En ja, dat kan ook mij gebeuren maar dan zoek ik daar geen 100 excuses voor waadoor blijkt dat de fout elders ligt zoals jij hier blijkbaar even goed kan als Malisse.
                              Ik "leg" de fout nergens hoor. Je leest niet zo goed (meer). Denkend lezen, 3e-4e leerjaar, weet je nog ? Wat ik schreef is dit : zelfs als je voortdurend (krampachtig) achter je stuurwieleke élk verkeersbordje in dit land probeert na te leven maak je al eens een fout. Omdat dat nu eenmaal inherent is aan het autorijden in Vlaanderen anno 2009. Waar een foutje vroeger een foutje was wordt het nu veel eerder waargenomen omdat er zowat overal flitspalen staan en wordt je foutje een fikse boete.
                              ---------------
                              Neem dat je wielrenner bent. Bestaat de kans dat je in een valpartij betrokken raakt ?
                              a. nee / b. ja. Of vallen écht alleen slechte, onoplettende coureurs ?
                              ----------------
                              Je bent (prof)voetballer. Bestaat de kans dat je een zware kwetsuur oploopt ? a. nee / b. ja.
                              ---------------
                              Je bent (prof)voetballer. Bestaat de kans dat je een zware kwetsuur VEROORZAAKT ? a. nee / b. ja.
                              ---------------
                              **** happens en de énige manier om zoveel mogelijk onheil te vermijden is 24u op 24 thuisblijven. Hoewel, in de vroege jaren '70 reed een zware betonmolen in een huis. Dat stortte in en de bewoner, die thuis was...stierf. Toeme toch, nergens ben je nog veilig (Tenzij bij die stand-up comedian, misschien...?)
                              ---------------
                              Ik hou niet van die uitspraken van "mij overkomt dat niet want..." Wie een halve grein verstand heeft weet dat àlles mogelijk is in dit leven. Never say never...

Comment

De pH-waarde van deze thread is serieus onder 7 gedoken hoor. Zoveel verzuurde reacties.
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X