Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke laptop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Welke laptop ?

    Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
    Ten eerste als je een deftig laptop systeem wil hebben voor dagelijks te gebruiken voor foto of videobewerking, moet je eenmaal veel investeren.

    Met een laptop van 700 euro ga je die programma's wel kunnen draaien, maar soepel werken zal dit niet gaan.
    Met diezelfde 700 euro heb je al een betere desktop pc. Al moet je volgens mij toch een kleine 1000 euro rekenen voor het compleet systeem (tower).

    Wat ik vooral zou aanraden is een quad core processor (voorkeur intel), Snelle harde schijf (raptor, SDD, of raid 0 oplossing van 7200 rpm disks), extra backup disk, minimaal 4GB geheugen,
    VGa kaart met een buffer (aparte kaart maar niets exotisch) en vooral een goed scherm (zeker voor fotobewerking).

    Als het gaat zou ik zeggen desktop, als het niets anders kan ga je toch een deftig bedrag voor laptop moeten neertellen.
    Toch iemand hier die de waarheid durft zeggen
    Het is een zeer persoonlijke mening (Sinterklaas onwaardig) maar ik ben het
    een tikje beu dat sommige mensen denken & hopen(?) met een eenvoudig toestel
    wonderen te kunnen verrichten.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #77
      Re: Welke laptop ?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Toch iemand hier die de waarheid durft zeggen
      Het is een zeer persoonlijke mening (Sinterklaas onwaardig) maar ik ben het
      een tikje beu dat sommige mensen denken & hopen(?) met een eenvoudig toestel
      wonderen te kunnen verrichten.
      Dank u

      Heb zelf ook een tijdje terug (2,5 jaar) een deftige laptop gekocht.
      Prijs was toen iets van een 1500 euro incl BTW.
      15" laptop voorzien van hd scherm, Core 2 duo@2Ghz, 2 gb memory (in die tijd he!), deftige nvidia vga kaart (7600 gt), ....
      Toen in die tijd was dit een deftig systeem, en nu nog steeds sneller dan basis laptops die je momenteel in de winkel vind voor 500 a 600 euro, maar veel te traag tov een desktop pc

      Eigenlijk heb ik deze in het begin een beetje gebruikt voor fotobewerking en andere zwaardere toepassingen, nadien enkel maar voor te internetten en te mailen.
      Nadien gezien eigelijk zonde van dit bedrag hierin te investeren.

      Waarom minder gebruikt: mijn desktop systeem was veel sneller voor gebruik van fotobewerking. Te klein scherm ondanks de perfecte resolutie.

      Had me toen beter in die tijd een goedkopere laptop gekocht voor internet en mail (voor het vrouwken he!)
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #78
        Re: Welke laptop ?

        Ik moet die laatste berichten toch ook wel volgen. Eerst en vooral: videobewerking en laptop... geen geweldig goed idee. Die harde schijf moet sneller en groter, anders staat die computer de helft van de week te renderen. Voldoende RAM en processorkracht heb je ook nodig, zowel voor het renderen als voor het bewerken op zich.

        Een laptop van 500 euro is goed om filmkes op af te spelen en zal misschien nog wel genoeg zijn om het programma op te laten draaien, maar vanaf dat je meer gaat doen dan knippen en plakken...

        Comment


        • #79
          Re: Welke laptop ?

          Er zijn wel degelijk laptops waar je vlot kan renderen hoor, mijn systeem is nu bijna 2 jaar oud met de volgende specificaties :
          * 20 inch-breedbeeldscherm met 1680 x 1050-resolutie
          * 2,4 GHz Intel Core 2 Duo-processor T8300
          * Windows Vista Home Premium voor zaken en ontspanning
          * 500 GB hardeschijfruimte
          * 4 GB werkgeheugen
          * vingerafdruksensor om data te beveiligen
          * Nvidia Geforce 8800M GTS-videokaart
          * HDMI-poort voor aansluiting op een HDTV
          * Blu-ray-station om films in topkwaliteit af te spelen
          * 4 x USB 2.0 om randapparatuur aan te sluiten
          * WLAN voor draadloos internet
          * webcam voor persoonlijke online communicatie
          * Altec Lansing-speakers met geïntegreerde subwoofer

          De prijs was er natuurlijk naar : 1800€ ( staat trouwens ook te koop voor 1100€ )
          Last edited by Franciskine; 18 november 2009, 19:48.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #80
            Re: Welke laptop ?

            Het zal altijd lukken met iets minder materiaal maar met video betekent dit gewoon tijd ,niets meer niets minder.
            Vroeger op gewoon formaat ging dit "nog", maar nu met 1080P
            De videokaart die wij gebruiken is al meer dan 1000€ ...
            Flickr

            Comment


            • #81
              Re: Welke laptop ?

              Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
              komop zeg dat klopt helemaal niet de systeemeisen zijn zoals ik het zeg
              je hoeft helemaal geen 2 hardeschijfen te gebruiken of het dubbele werkgeheugen
              en let op het zijn de minimalesysteemeisen
              de aanbevolen systeemeisen zijn hoger
              een video laptop heeft minimaal deze systeemeisen nodig en

              2 ghz processor
              3 gb werkegheugen
              320 gb hardeschijf
              videokaart128 mb ram
              Ik heb een trol gezien
              Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
              Foto-Alex

              Comment


              • #82
                Re: Welke laptop ?

                Oorspronkelijk geplaatst door jesse2314 Bekijk bericht
                oke is dit dan goed
                intel core 2duo
                4 gb ddr3
                dvd riwater
                2 hardeschijfen
                Zo wil ik er wel een paar

                Jesse, ben jij Zuid-Afrikaan ? Je schrijftaal leunt meer daar bij aan dan bij Nederlands denk ik.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #83
                  Re: Welke laptop ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                  Het zal altijd lukken met iets minder materiaal maar met video betekent dit gewoon tijd ,niets meer niets minder.
                  Vroeger op gewoon formaat ging dit "nog", maar nu met 1080P
                  De videokaart die wij gebruiken is al meer dan 1000€ ...
                  Welke videokaart gebruiken jullie dan ? Ik weet dat er kaarten bestaan specifiek om videorendering te versnellen, maar ik dacht dat je daarvoor niet toekwam met 1000€, en met 2 eigenlijk ook niet...

                  Nu het topic hier toch al om zeep is, kunnen we misschien nog wat verder off topic "zwalpen" .
                  Een laptopke van 700€ om professionele video-software goed te laten draaien. Man, man, man...
                  Misschien kunnen we dat ook gebruiken om een Pro-e of Unigraphics te laten draaien. Nog niet zo lang geleden kostte de hardware voor zo'n grafisch station meer dan 25000 € (toen was het wel nog 1.000.000 BEF'kes)... Voor de software mocht je nog eens hetzelfde rekenen. Het is maar sinds NT 4 dat die dingen (zowel hard- als software) fel in prijs gedaald zijn, maar veel lager dan een factor 4 geraak je toch ook niet... De jaarlijkse support op Pro-e kost al pakken meer dan dat laptopke...
                  Last edited by polleke_cgc; 20 november 2009, 14:05.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #84
                    Re: Welke laptop ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Welke videokaart gebruiken jullie dan ? Ik weet dat er kaarten bestaan specifiek om videorendering te versnellen, maar ik dacht dat je daarvoor niet toekwam met 1000€, en met 2 eigenlijk ook niet...

                    Nu het topic hier toch al om zeep is, kunnen we misschien nog wat verder off topic "zwalpen" .
                    Een laptopke van 700€ om professionele video-software goed te laten draaien. Man, man, man...
                    Misschien kunnen we dat ook gebruiken om een Pro-e of Unigraphics te laten draaien. Nog niet zo lang geleden kostte de hardware voor zo'n grafisch station meer dan 25000 € (toen was het wel nog 1.000.000 BEF'kes)... Voor de software mocht je nog eens hetzelfde rekenen. Het is maar sinds NT 4 dat die dingen (zowel hard- als software) fel in prijs gedaald zijn, maar veel lager dan een factor 4 geraak je toch ook niet... De jaarlijkse support op Pro-e kost al pakken meer dan dat laptopke...
                    Dit zijn er van Matrox, zal eens het juiste type opzoeken
                    Flickr

                    Comment


                    • #85
                      Re: Welke laptop ?

                      Haha, opeens 3 pagina's erbij waar ik niets van begrijp ='D

                      Ik heb nu 400 euro, en ben nog altijd zeer hard aan het sparen. Nog geen idee welke laptop ik ga kopen.

                      groetjes,
                      stan

                      Comment


                      • #86
                        Re: Welke laptop ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door katoenke Bekijk bericht
                        Ik heb nu 400 euro, en ben nog altijd zeer hard aan het sparen. Nog geen idee welke laptop ik ga kopen.

                        groetjes,
                        stan
                        De mijne zeker niet meer want die is ondertussen verkocht
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #87
                          Re: Welke laptop ?

                          als ik lees acer goede prijs kwaliteit keert mijn maag

                          goede prijs is 1, goede kwaliteit is 0

                          heb hier 3 jaar een acer gehad, na een half jaar defect, ok geen probleem, naar fabriek en toch na 4 maanden had ik hem terug (danku pc winkel voor vervangtoestel)

                          na 2 jaar hing scherm los van de body (met dank aan cheap plastieken behuizing)

                          ik niet alleenstaande geval, veel vrienden die acer kochten zijn ontevreden over bouwkwaliteit.

                          Ga voor een asus, HP, Dell, fujitsi,...
                          Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

                          Comment


                          • #88
                            Re: Welke laptop ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wex Bekijk bericht
                            als ik lees acer goede prijs kwaliteit keert mijn maag

                            goede prijs is 1, goede kwaliteit is 0

                            heb hier 3 jaar een acer gehad, na een half jaar defect, ok geen probleem, naar fabriek en toch na 4 maanden had ik hem terug (danku pc winkel voor vervangtoestel)

                            na 2 jaar hing scherm los van de body (met dank aan cheap plastieken behuizing)

                            ik niet alleenstaande geval, veel vrienden die acer kochten zijn ontevreden over bouwkwaliteit.

                            Ga voor een asus, HP, Dell, fujitsi,...
                            Acer is wel degelijk prijs/kwaliteit een heel goed merk.

                            Maar laat de dank u aan je pc winkel maar voor wat het is.
                            Wij hebben buiten onze fotozaak ook nog een kleine it-business en weten perfect welke modellen van Acer betrouwbaar zijn en welke we onze klanten niet aanraden.

                            Had je pc-winkel kennis gehad van zaken ivm Acer, had hij je zeker aangeraden voor een geringe meerprijs een garantiepakket te kopen. En gering = echt gering hé.
                            Meestal komen ze nog met gratis draagtas en usb-muis, zodat de prijs van de extra garantie eigenlijk al gedekt is.

                            Met zo een garantiepakket heb je 3 jaar garantie en garanderen ze een reparatie binnen de 7 werkdagen. En jawel, het werkt !!!

                            Dus misschien ben je gewoon niet goed geïnformeerd bij je pc winkel
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment


                            • #89
                              Re: Welke laptop ?

                              garantiepakket op advies van de winkel bijgekregen, full voor 3 jaar, tis gewoon nog niet goed genoeg, ik snap niet dat ik dan 4 maanden die ene keer moest wachten, 3 maanden de andere keer en 2 maanden nog een andere keer, yep 3 keer binnen moeten doen
                              ik beken, ik heb de laptop gebruikt zoals een echte laptop, tas in, tas uit dagelijks, ook op feestjes muziek mee gedraaid etc...

                              enkele minpunten toen waren de 2 zwakke scharnierpunten waardoor het scherm los kwam en de plastieken klepkes die overal staken en los kwamen

                              Ok, het is was een laptop van 5 jaar geleden, mss zijn ze nu verbeterd, daar oordeel ik niet over

                              evenveel betaalt toen als mijn macbook nu, deze heb ik nu een jaar en ben er uitermate tevreden over..
                              Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

                              Comment


                              • #90
                                Re: Welke laptop ?

                                Dat is echt raar.
                                Wij hebben zeer weinig uitval met Acer, en als er een defect is en er is een garantiepakket dan is het ook altijd opgelost binnen die 7 werkdagen...

                                Zeer bizar...

                                Je hebt wel een punt dat de scharnierpunten een zwakke schakel waren in de laptops destijds...
                                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                                Comment

                                Working...
                                X