Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Biv sportieve wagen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Biv sportieve wagen

Fiscale PK of KW ... het is altijd het hoogste dat telt.
    Nu zo'n sportieve wagen als lichte vracht inschrijven? Dan moeten de achterzetels er onherstelbaar uit, zonde voor zo'n wagen!
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Wat is een "weekend-wagen" ?
      Om als bompa de zondag naar de mis mee te rijden ... dat kruis en gordijntjes zouden dus nog passen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Fiscale PK of KW ... het is altijd het hoogste dat telt.
        Nu zo'n sportieve wagen als lichte vracht inschrijven? Dan moeten de achterzetels er onherstelbaar uit, zonde voor zo'n wagen!
        Ombouwen kost 600€ bij center die renault aangeeft . zetels moeten eruit en gordelpunten achteraan worder verwijderd. er komt een bekleede plaat die afwerkt is volgens de rest van wagen. Voor deze ombouw moeten ze niets beschadigen. dealer belt nu naar renault benelux om te vragen of het effectief mogelijk is om deze terug met bv 1 of 2 jaar als personenwagen in te schrijven en of dit terug enkele € kost voor ombouw.Dus achterzetels eruit = gewichstbesparing en dus perfect om af en toe ook eens een trackday te doen .

Voor de mensen die denken dat iedere gast met zo een wagen klaar is om doodskist te voorzien
        Als je mij kan nadoen volgens het aantal km's 55000 in het jaar en het aantal ongevallen en boetes 0 dus Go for it. is idd wel met de firma wagen. die 2 wieler dat hier in mijn garage staat is al stukken gevaarlijker dan een lichte sportwagen
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Ik moet hier zeker niet afkomen om over milieuvriendelijke wagens te zeuren ?
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Ze kijken inderdaad naar zowel cc en kW, en wat hun het beste uitkomt telt...

Dus ne +3,5 liter zelf met maar 90 pk is de hoogste schaal, en +155 kW ook.

Best is, voor onze portemonnee toch, zoveel mogelijk pk (of kW) maar max 155kW (=210/211pk) uit een zo klein mogelijke cilinderinhoud.

Zeer goed overzicht hier:

BIV
            en Verkeersbelasting...

Ik heb het voor de nieuwe John Cooper Works 211pk, uit een 1.6l
            Fotogallery
            My Pictureblog

Comment

Voor een Mini S heb ik inderdaad ook al gekeken. Maar was voor mij te klein en te duur. Ik kan deze 42000km oude RS kopen met 1 jaar garantie bij Renault voor een 13500€. Daar vind je al moeilijk een Mini S voor met aanvaardbare kilometerstand . En dan mis ik ook nog op die S het uistekend Brembo remsysteem
              Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
              http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                Ombouwen kost 600€ bij center die renault aangeeft . zetels moeten eruit en gordelpunten achteraan worder verwijderd. er komt een bekleede plaat die afwerkt is volgens de rest van wagen. Voor deze ombouw moeten ze niets beschadigen. dealer belt nu naar renault benelux om te vragen of het effectief mogelijk is om deze terug met bv 1 of 2 jaar als personenwagen in te schrijven en of dit terug enkele € kost voor ombouw.Dus achterzetels eruit = gewichstbesparing en dus perfect om af en toe ook eens een trackday te doen .
                Hmmmm ...
                Ziet er inderdaad goed afgewerkt uit dan!
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Ik moet hier zeker niet afkomen om over milieuvriendelijke wagens te zeuren ?
                  Neen want 50 man op een SD met al die milieu-onvriendelijke batterijen is ook niet alles.
                  Ge kunt over alles klagen natuurlijk.
                  En een 2000cc dat goed onderhouden is blijft vaak milieuvriendelijker dan zo'n 1100cc dat uiteen valt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Voor een Mini S heb ik inderdaad ook al gekeken. Maar was voor mij te klein en te duur. Ik kan deze 42000km oude RS kopen met 1 jaar garantie bij Renault voor een 13500€. Daar vind je al moeilijk een Mini S voor met aanvaardbare kilometerstand . En dan mis ik ook nog op die S het uistekend Brembo remsysteem
                    zeker weten, maar voor mij moet het daily driver worden...

Wat nog snel is, aan betaalbare prijzen, en je toch al over elise sprak:

- Opel Speedster Turbo (2.0T en 200 pk)

of de beschaafde versie;
                    - Opel Speedster (2.2 en 147 pk)

Fotogallery
                    My Pictureblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      k.
                      En een 2000cc dat goed onderhouden is blijft vaak milieuvriendelijker dan zo'n 1100cc dat uiteen valt.
                      Kan je natuurlijk ook andersom stellen. Een goed onderhouden 1100 tegenover een slecht onderhouden 2000.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Wat is een "weekend-wagen" ?
                        Een Lotus Elise hé
                        En ik heb daar véél minder Biv voor betaald...en die verbruikt ook bijna niks.

Comment

Zoals ik dacht
                          Verbruik kan mij niet schelen. Ik rij door de week met firmawagen en is puur om het weekend als autosport liefhebber wat rond te cruisen . Maar 3469€ is idd dan wel veel . G atoch moeten uitkijken dan om een Lotus elise te kopen .
                          Niet ver van u zit ne goeie Lotus dealer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Niet ver van u zit ne goeie Lotus dealer.
                            Als je er toch niet veel mee gaat rijden, waarom dan geen RHD gaan kopen in Engeland? Stukken beterkoop dan een 2e hands hier.
                            http://www.pistonheads.co.uk/sales/index.asp?c=1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                              Als je er toch niet veel mee gaat rijden, waarom dan geen RHD gaan kopen in Engeland? Stukken beterkoop dan een 2e hands hier.
                              http://www.pistonheads.co.uk/sales/index.asp?c=1
                              Ik heb het een maand gedaan, NIET te doen in het drukke verkeer als je op 10cm boven de grond zit, en zelfs niet over een vangrail kan kijken. En schakelen met linkerhand, ook geen makkie.
                              Maar, tegenwoordig zijn er wel conversiekits te koop om van een RHD een LHD te maken.

Comment

Zoals ik dacht
                                Verbruik kan mij niet schelen. Ik rij door de week met firmawagen en is puur om het weekend als autosport liefhebber wat rond te cruisen . Maar 3469€ is idd dan wel veel . G atoch moeten uitkijken dan om een Lotus elise te kopen .
                                Naar 't schijnt gaan ze bij het leger enkele Leopards verkopen.
                                Ook origineel om mee rond te snoren en bekijks gegarandeerd.
                                Wel een beetje lastig om achteruit te parkeren.
                                Vraag me niet wat het BIV zal kosten ee.

Allez, ge gaat toch niet zeuren om die BIV zeker en het genot van dat optrekken daardoor missen?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X