Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarom / why ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waarom / why ?

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
    Wel ja ,laten we vanaf vandaag dan maar allemaal Engels praten en schrijven. Ik ben wel bang dat er veel na heel korte tijd door de mand zullen vallen. Iedereen spreekt toch Engels.. My foot.
    No problem here!

Mij stoort het zozeer niet dat er Engelse titels gebruikt worden. Tegenwoordig worden vrij veel Engelse termen/woorden gebruikt in de Nederlandse taal en ik moet toegeven dat sommige titels beter in de oren klinken in het Engels en sommige termen zijn gemakklelijker uit te leggen in't Engels. Ik heb er zelf ook al gebruik van gemaakt om eerlijk te zijn. Maarja het is tenslotte een Nederlands forum, dus ik denk dat de algemene taal toch best Nederlands zou moeten zijn. Ieder heeft hier zijn eigen mening over en ik denk dat hier eeuwig over gediscussieerd kan worden.

Groetjes,
    Ann

Comment

en dat vraagt control-Z zich af
      Flickr één
      Flickr two

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
        heel goed hoor!!!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
          Je bent wel niet de eerste. Zie #7 en #8.

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Maar nu weet ik nog niet wat de juiste vertaling is van control.
            (en shift)
            (en alt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
              Maar nu weet ik nog niet wat de juiste vertaling is van control.
              (en shift)
              (en alt)
              en:
              enter.
              Caps Lock.
              insert.
              Ctrl.
              enz...enz.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                en:
                enter.
                Caps Lock.
                insert.
                Ctrl.
                enz...enz.
                grt,bouk.

Ik kan je ten stelligste deze cursus aanraden: http://www.youtube.com/watch?v=o610v1F4ywQ
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Engels, frans, of nederlands, mij is het al om het even. Soms klinkt het engels gewoon iets exotischer... net dat anders dan al de rest. Je onderwerp/foto valt er misschien meer door op.
                  Langs de andere kant heb je nu eenmaal bepaalde uitdrukkingen en gezegden in een andere taal die je niet kan vertalen in het nederlands.
                  Maar wat doe je dan met mensen die de taal niet machtig zijn? Ik hou van de Chinese taal en wil mijn volgende foto misschien wel een Chinese titel meegeven. Getuigt het van respect om een taal te gebruiken die 99% niet begrijpt? Sluit je die mensen dan uit van je discussie?

Wat mij meer stoort zijn mensen die steeds weer anderen op hun onkunde om zonder fouten te schrijven moeten wijzen. Dit is een fotoforum, geen taalforum.
                  Je geeft tips en commentaren op de foto's die iemand plaatst, niet op zijn eventuele spellingsfouten of gebrekkige vocabulaire. Misschien kan die persoon gewoon niet goed typen of is zijn toetsenbord kapot?
                  Commentaar geven op iemand zijn taal is als een persoonlijke aanval op die persoon.
                  Dus kunnen we dat even achterwege laten? Dank u... En als je het dan toch niet kan laten, geef dan een kleine, beleefde hint aan de persoon in kwestie. Maar die hint moet mijns inziens ondergeschikt zijn aan de commentaar die je geeft bij de foto in kwestie. En in het geval van een topic zonder foto, dan ondergeschikt aan de inhoud van de oorspronkelijke discussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Ik kan je ten stelligste deze cursus aanraden: http://www.youtube.com/watch?v=o610v1F4ywQ
                    Heb je die ook met ondertitels, voor Bouk?
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Opletten Ludo en ook vicus.
                      Ik weet intussen hoe dat zit.
                      De man kan er zelf niet veel aan veranderen.
                      Niet te snel oordelen of veroordelen
                      Oei, wat zei ik verkeerd? Micka schrijft dat hij het Nederlands niet machtig is en, na lectuur van zijn post, beaam ik dit alleen maar, zonder oogmerk om te kwetsen uiteraard. Ik geef hem alleen maar gelijk.
                      Mocht het toch kwetsend zijn overgekomen, mijn excuses dan.

Comment

Wat mij meer stoort zijn mensen die steeds weer anderen op hun onkunde om zonder fouten te schrijven moeten wijzen. Dit is een fotoforum, geen taalforum.
                        Juist.
                        dan vraag ik me af, welk genoegen vindt men er eigenlijk in om anderen op dergelijke fouten te wijzen?
                        Ik merk dat hier zéér veel dt-fouten gemaakt worden op het forum ( en ik heb er zelf ook een gemaakt in dit topic ), maar daar ga ik de schrijver nooit over aanspreken.

Ik hak liever in op de foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Juist.
                          dan vraag ik me af, welk genoegen vindt men er eigenlijk in om anderen op dergelijke fouten te wijzen?
                          Ik merk dat hier zéér veel dt-fouten gemaakt worden op het forum ( en ik heb er zelf ook een gemaakt in dit topic ), maar daar ga ik de schrijver nooit over aanspreken.

Ik hak liever in op de foto's
                          Het is een topic over taal, dus hier mag er over gepraat worden.

Genoegen niet echt, wel eerder ergernis. Vroeger op school mocht je een zo goed als perfect opstel kunnen schrijven, een bijna perfect dictee afleggen. 1 dt-fout en je verloor al de helft van de punten. Dat dt-gedoe is er bij mij als het ware in gestampt.

Ik vind het gewoon doodzonde om te zien dat men onze taal gewoon zo verloedert. En dan nog tegen de meest elementaire regels.

En het is niet het forum alleen heb ik de laatste tijd al gemerkt. Krijg af en toe mails van managers en directeurs waarin er kemels van dt-ers geschoten worden.

Typfoutjes en slordigheden kan iedereen overkomen natuurlijk, maar 'ik vindt' en 'het werdt' doet gewoon pijn om te lezen .
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            Het is een topic over taal, dus hier mag er over gepraat worden.

Genoegen niet echt, wel eerder ergernis. Vroeger op school mocht je een zo goed als perfect opstel kunnen schrijven, een bijna perfect dictee afleggen. 1 dt-fout en je verloor al de helft van de punten. Dat dt-gedoe is er bij mij als het ware in gestampt.

Ik vind het gewoon doodzonde om te zien dat men onze taal gewoon zo verloedert. En dan nog tegen de meest elementaire regels.

En het is niet het forum alleen heb ik de laatste tijd al gemerkt. Krijg af en toe mails van managers en directeurs waarin er kemels van dt-ers geschoten worden.

Typfoutjes en slordigheden kan iedereen overkomen natuurlijk, maar 'ik vindt' en 'het werdt' doet gewoon pijn om te lezen .
                            Vindt je ?
                            (ik heb altijd wat moeite met ië of ieë )
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              oh my god wat is dit voor een b*s*?
                              hier ga ik echt van over mijn nek

als niemand Engels zou kunnen verstaan, ok. Maar kom, iedereen spreekt toch Engels? En mensen geeft toch eens toe dat veel dingen in het Engels beter klinken?

ik ga toch ook geen foto van een Mustang posten en betitelen als "amerikaanse spier auto"

bekrompen Belgen! Ik ben blij dat ik in Afrika werk, hier zagen ze tenminste niet als je Engels spreekt (schandalig toch hé, voor een Belgisch bedrijf). Ik kan mij onmogelijk verder uitdrukken hoe ik hierover denk zonder gebanned (oei sorry, "verbannen") te worden dus hou ik het hierbij voor bekeken
                              Meneer zelf uitgeroepen wereldmens, je voorbeelden slaan op niet veel, "muscle car" is een type van een auto, logisch dat dit zo blijft.

En in Afrika, natuurlijk gaan ze geen kritiek hebben als een toerist Engels praat. De toerist kent meestal geen lokale dialecten.
                              En 't zou toch wel niet echt solvabel zijn moesten de werknemers van het Belgisch bedrijf verplicht zijn om Gents of Antwerps te praten tegen de lokale bevolking in Afrika...

Ik stoor mij aan geen enkele taal, maar wel aan de clichés en stomme Engelse titels die soms gebruikt worden, die in het Nederlands zeer idioot klinken maar in het Engels blijkbaar iets "voor de meerwaardezoeker" menen te hebben. En dan begin ik nog niet over de taalfouten...

Ik geef zelden titels aan foto's, een beeld moet op zich spreken. En als ik het doe, is het meestal met een knipoog of zeer cryptisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovicus Bekijk bericht
                                Oei, wat zei ik verkeerd? Micka schrijft dat hij het Nederlands niet machtig is en, na lectuur van zijn post, beaam ik dit alleen maar, zonder oogmerk om te kwetsen uiteraard. Ik geef hem alleen maar gelijk.
                                Mocht het toch kwetsend zijn overgekomen, mijn excuses dan.
                                Er zijn geen rampen gebeurd Ludo
                                En mijn sorry omdat ik niet kon laten om jou erop attent te maken
                                Ik had jou beter een pm gestuurd.
                                Maar allee, alles is weer okee
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X